Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kalliissa kaksiossa pk-seudun yhdellä parhaimmista paikoista, ja kela maksaa vuokrani.

Vierailija
26.10.2019 |

Enkä aio töihin mennä, ellen saa mielenkiintoista työtä hyvällä palkalla. Mulle maksetaan lähes 900e vuokra + 490 tt-tuki, sähkölasku ja kotivakuutuslasku.
Kaupan kassalle tai postinjakajaksi en ole menossa, puhumattakaan 9e/päivä "työharjoitteluista"
Ihan sama mitä sanotte, systeemi nyt on tällainen...Älkää syyllistäkö systeemissä toimivia ihmisiä, vaan systeemiä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet oppinut menestymisen aakkoset vanhemmiltasi.

Vierailija
2/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luuseri joka ei muuhun pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet niin, että korvasi heiluvat.

Surkeaakin surkeampi provo lauantai-illan ilkeydeksi.

Vierailija
4/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että olet oppinut menestymisen aakkoset vanhemmiltasi.

Molemmat vanhempani ovat töissä. Isäni ollut aina, mutta äitini oli kotona useita vuosia lapsia hoitaessaan.

Tämä oli silloin, nykyään maailma on erilainen.

ap

Vierailija
5/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla 490 e paljon juhlita

Vierailija
6/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet niin, että korvasi heiluvat.

Surkeaakin surkeampi provo lauantai-illan ilkeydeksi.

Tuu tapaamaan mua niin todistan etten ole provo.

ap

Vierailija
7/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis kaksio hyvällä paikalla maksaa huomattavasti enemmän kuin 900 euroa.

Vierailija
8/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kade, "tienaat" paaaaljon vähemmän kuin voimakkaammalla orvaskedellä varustetut lajitoverisi? Suorastaan nolon vähän tienaat :)

Vierailija
9/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis kaksio hyvällä paikalla maksaa huomattavasti enemmän kuin 900 euroa.

45 neliötä ja Vantaan paras paikka, eli Tikkurilan keskusta.

ap

Vierailija
10/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä Kela korvaa ja miten.

Yrittää vaan aloittaa keskustelua ja saada aikaan haukkumis ketjun niistä ihmisistä, jotka Kelan myöntämiä tukia joutuvat hakemaan.

Olet ääliö, ap. Täys kaheli.

Jo sanankäytöstä näkee, että aloitus on paskainen provo!

Vierailija
11/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Itse kannattaisin vielä perustuloa, niin saisit vähän enemmän.

Sinccis

Tai, no, silloin voi olla, että kannattaisi muuttaa, niin sulle jäisi enempi rahaa omaan räpylään.

Vierailija
12/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähältä kuulostaa. Kai sinä työttömyystukeakin saat vielä lisäksi? Se on n. 500e/kk ja jokaisen perusoikeus. Pitää vaan muistaa hakea. Perustulo ratkaisi tämänkin turhan ihmistä kyykyttävän byrokratian.

Vierailija
13/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää vaan aloittaa keskustelua ja saada aikaan haukkumis ketjun niistä ihmisistä, jotka Kelan myöntämiä tukia joutuvat hakemaan.

Mä olen pitkän linjan tukien käyttäjä, ja tiedän miten systeemi toimii. Työttömänä on helppo vuosiakin, jos tietää miten menetellä. Joku voisi kutsua mua elämäntapatyöttömäksi.

Oikeutan olemassaoloni sillä yksinkertaisella syyllä, että työpaikkoja ei ole riittävästi kaikille vaikka mitä tekisi. Jos minä työllistyisin, olisi se joltakin toiselta pois. Vähän kuin tuolileikki, jos tiedätte.

Joten ihan sama olenko minä työttömänä, vai joku toinen. Silti saa olla ylpeä itsestään ja kävellä pää pystyssä.

ap

Vierailija
14/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan kunnollista perustuloa. Nimittäin lopetan heti työt jos perustuloa maksetaan yli 1200e /kk. 

Se parisataa menisi vastikkeisiin +vesi, sähköön, ehkä talvella sähkön kanssa menisi vähän yli, kesällä vähemmän.

Jos n. tonni jäisi omaan räpylään tekemättä mitään, niin sillä pärjäisi jo mukavasti. Keskittyisin kaikkeen mukavaan puuhasteluun siinä kohtaa. 

Eläkkeellä voisin sitten perustaa vaikka kukka tai kirjakaupan, tai kahvilan, että saisi pieniä lisätuloja ;)

Sinccis

Vierailija
15/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähältä kuulostaa. Kai sinä työttömyystukeakin saat vielä lisäksi? Se on n. 500e/kk ja jokaisen perusoikeus. Pitää vaan muistaa hakea. Perustulo ratkaisi tämänkin turhan ihmistä kyykyttävän byrokratian.

Homma menee niin, että toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Laissa sanotaan että jokaiselle yksinasuvalle pitää jäädä se 490e+ käteen kuussa pakollisten menojen jälkeen (asuminen, sähkö, terveyskeskuskulut, kotivakuutus)

Saan myös työmarkkinatukea, mutta vain sillä mitä jää pakollisten kulujen jälkeen käteen merkitsee. Työmarkkinatuki menee kaikki vuokraan asumistuen kanssa, eikä vielä riitä. Toimeentulotuesta puuttuva osa.

ap

Vierailija
16/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkän linjan tukien käyttäjä, ja tiedän miten systeemi toimii. Työttömänä on helppo vuosiakin, jos tietää miten menetellä. Joku voisi kutsua mua elämäntapatyöttömäksi.

Oikeutan olemassaoloni sillä yksinkertaisella syyllä, että työpaikkoja ei ole riittävästi kaikille vaikka mitä tekisi. Jos minä työllistyisin, olisi se joltakin toiselta pois. Vähän kuin tuolileikki, jos tiedätte.

Joten ihan sama olenko minä työttömänä, vai joku toinen. Silti saa olla ylpeä itsestään ja kävellä pää pystyssä.

ap

Höpöilta menossa taas kokoomuksen puoluetoimistolla. Säälittäviä yritelmiä, reppanat.

Vierailija
17/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Itse kannattaisin vielä perustuloa, niin saisit vähän enemmän.

Sinccis

Tai, no, silloin voi olla, että kannattaisi muuttaa, niin sulle jäisi enempi rahaa omaan räpylään.

Perustulon pitäisi olla oikeasti todella iso jos se korvaisi aivan KAIKKI tuet ja saisin edes saman kuin nyt. Epäilen että perustulo ei voi koskaan olla niin suuri, että se korvaisi kaikki tuet. Jos tulisi 500e perustulos, niin sillä maksaisin vuokrasta 65%, eikä elämiseen jäisi lainkaan.

Joku 1300e perustuloa alkaisi olla sellainen joka voisi korvata kaikki tuet, ja tästä syystä en usko että saamme sellaista perustuloa josta ihmiset puhuvat, ainakaan lähitulevaisuudessa

Vierailija
18/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 oli ap

Vierailija
19/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Höpöilta menossa taas kokoomuksen puoluetoimistolla. Säälittäviä yritelmiä, reppanat.

Äänestin vasemmistoa.

ap

Vierailija
20/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homma menee niin, että toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Laissa sanotaan että jokaiselle yksinasuvalle pitää jäädä se 490e+ käteen kuussa pakollisten menojen jälkeen (asuminen, sähkö, terveyskeskuskulut, kotivakuutus)

Saan myös työmarkkinatukea, mutta vain sillä mitä jää pakollisten kulujen jälkeen käteen merkitsee. Työmarkkinatuki menee kaikki vuokraan asumistuen kanssa, eikä vielä riitä. Toimeentulotuesta puuttuva osa.

ap

Ok. Oletko koskaan hankkinut lisätienestejä bitcoineja louhimalla? Ilmaisella sähköllä varsin kannattavaa touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän