Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kalliissa kaksiossa pk-seudun yhdellä parhaimmista paikoista, ja kela maksaa vuokrani.

Vierailija
26.10.2019 |

Enkä aio töihin mennä, ellen saa mielenkiintoista työtä hyvällä palkalla. Mulle maksetaan lähes 900e vuokra + 490 tt-tuki, sähkölasku ja kotivakuutuslasku.
Kaupan kassalle tai postinjakajaksi en ole menossa, puhumattakaan 9e/päivä "työharjoitteluista"
Ihan sama mitä sanotte, systeemi nyt on tällainen...Älkää syyllistäkö systeemissä toimivia ihmisiä, vaan systeemiä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi Tikkurilaa parhaaksi paikaksi millään mittarilla mitattuna.

Terv. työtön Punavuoresta

Vierailija
22/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä Kela korvaa ja miten.

Yrittää vaan aloittaa keskustelua ja saada aikaan haukkumis ketjun niistä ihmisistä, jotka Kelan myöntämiä tukia joutuvat hakemaan.

Olet ääliö, ap. Täys kaheli.

Jo sanankäytöstä näkee, että aloitus on paskainen provo!

Mä olen pitkän linjan tukien käyttäjä, ja tiedän miten systeemi toimii. Työttömänä on helppo vuosiakin, jos tietää miten menetellä. Joku voisi kutsua mua elämäntapatyöttömäksi.

Oikeutan olemassaoloni sillä yksinkertaisella syyllä, että työpaikkoja ei ole riittävästi kaikille vaikka mitä tekisi. Jos minä työllistyisin, olisi se joltakin toiselta pois. Vähän kuin tuolileikki, jos tiedätte.

Joten ihan sama olenko minä työttömänä, vai joku toinen. Silti saa olla ylpeä itsestään ja kävellä pää pystyssä.

ap

Höpöilta menossa taas kokoomuksen puoluetoimistolla. Säälittäviä yritelmiä, reppanat.

Äänestin vasemmistoa.

ap

Epäilemättä. 🙄 Teidät typerät kokoomushöpöilijät tunnistaa, koska äärettömän heikoista provoistanne näkee, että ette ole lukeneet saati kirjoittaneet kaunokirjallisuutta. Ette vain osaa.

T. Minä, joka olen menestyksekkäästi esiintynyt palstalla joskus kokoomusääliönäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt systeemin väärin tai tarkoituksellisesti hyväksikäytät sitä väärin perustein. Ennen toimeentulotuki oli viimeinen ja väliaikainen, jota saatiin. Nykyään oletetaan sen kuuluvan ihmiselle ja sitä käytetään pitkään ja hartaasti.

Silläkin uhalla olen sosiaalipalveluiden puolella. Meillä.pitää olla toimeentulotuen turva. Väärinkäytöksiä varten pitäisi laittaa joku yksityinen selvitysfirma pystyyn, vähän kuin parkkifirmatkin. Tulosta syntyisi ja provikkaa pukkaisi.

Vierailija
24/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

694 €/kk on asumisen tuki Hellsinkissä yksinäiselle tt-tuen lisäksi.

Vierailija
25/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ap saa kuin 400e asumistukea. Miten maksat loput 500e vuokrasta? Suostuuko sossu joka kuukausi myöntämään harkinnanvaraista noin paljon?

Vierailija
26/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

23: hyvin sanottu! Kerrankin täällä joku järjen ääni

Vierailija
27/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan stressaavaa kun Kela käskee kuitenkin koko ajan hakemaan edullisempaa asuntoa ja siitä pitää antaa aina selvitys, miksi ei ole löytynyt.

Vierailija
28/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toimeentulotuki edelleen se viimeisin tukimuoto, mutta millä perusteella se olisi vain väliaikainen tuki?

Itse elin myös kelan piikkiin reilut 2v ennenkuin jouduin etsimään halvemman asunnon, tai toimeentulotukeni olisi pienentynyt reippaasti. Toimeentulotukea olen saanut jo yli 2v, eikä loppua vielä näy. No, ehkä vaan parin vuoden ajan enää.

Vierailija
29/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, onpa jännää. Minä asun omassa talossa, 4 huonetta, keittiö ja kylppäri. Olen opiskelija.

Vierailija
30/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudun parhaista paikoista ja sitten paikaksi paljastuu Tikkurila.

Ei mielestäni lähelläkään parhaita. Voi olla Vantaan parhaita muttei pk-seudun.

Vierailija
31/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, onpa jännää. Minä asun omassa talossa, 4 huonetta, keittiö ja kylppäri. Olen opiskelija.

Niin siis omistan tämän. Huvittaa miten ap yrittää leijua jollain kämäisellä kerrostalokaksiolla :D

Vierailija
32/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan stressaavaa kun Kela käskee kuitenkin koko ajan hakemaan edullisempaa asuntoa ja siitä pitää antaa aina selvitys, miksi ei ole löytynyt.

Ei itse asiassa ole stressaavaa lainkaan. 3kk välein teet hakemukset asunnontarjoajille ja osoitat tämän kelalle.

Vierailija
33/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää loppuelämää, eihän sua kukaan edes haluaisi palkata.

Vierailija
34/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä ap saa kuin 400e asumistukea. Miten maksat loput 500e vuokrasta? Suostuuko sossu joka kuukausi myöntämään harkinnanvaraista noin paljon?

En oo ap, mutta TT-tuestahan se loppuosa katetaan. Pk-seudulla ei ole vaihtoehtoa, kun halvempia ei ole tarjolla eikä niitä välttämättä saa, vaikka olisikin. 

Käytännössä pk-seudulla siis maksetaan asumiskulut monissa tapauksissa 100%, riippumatta siitä minkähintaisesta asunnosta puhutaan.

Vierailija
35/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän me kaikki täälä eletään tukien varassa.

Vierailija
36/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän me kaikki täälä eletään tukien varassa.

Vierailija
37/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jossain VANTAALLA??? Haloo, onpa ”hyvä paikka”. YÄK!

Vierailija
38/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, minkä ikänen oot ja miten saat päiväsi kulumaan?Eiks oo kauheen tylsää ku ei oo mitään muuta tekemistä ku jotain hiton avustushakemuksia tehdä ja ruokajonossa seisoskelua? Eiks sua yhtään nolota siipeillä?

Vierailija
39/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Itse kannattaisin vielä perustuloa, niin saisit vähän enemmän.

Sinccis

Tai, no, silloin voi olla, että kannattaisi muuttaa, niin sulle jäisi enempi rahaa omaan räpylään.

Perustulon pitäisi olla oikeasti todella iso jos se korvaisi aivan KAIKKI tuet ja saisin edes saman kuin nyt. Epäilen että perustulo ei voi koskaan olla niin suuri, että se korvaisi kaikki tuet. Jos tulisi 500e perustulos, niin sillä maksaisin vuokrasta 65%, eikä elämiseen jäisi lainkaan.

Joku 1300e perustuloa alkaisi olla sellainen joka voisi korvata kaikki tuet, ja tästä syystä en usko että saamme sellaista perustuloa josta ihmiset puhuvat, ainakaan lähitulevaisuudessa

Perustulon ei olisi tarkoituskaan kattaa kaikkea. Silti olisi hankittava duunia jos ei muuten selviä. Erikseen olisi sitten jotkut sairauskeissit ja muut kun ei todellakaan kykene töihin.

Vierailija
40/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat puoli vuotta ja sitten lopppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi