Asun kalliissa kaksiossa pk-seudun yhdellä parhaimmista paikoista, ja kela maksaa vuokrani.
Enkä aio töihin mennä, ellen saa mielenkiintoista työtä hyvällä palkalla. Mulle maksetaan lähes 900e vuokra + 490 tt-tuki, sähkölasku ja kotivakuutuslasku.
Kaupan kassalle tai postinjakajaksi en ole menossa, puhumattakaan 9e/päivä "työharjoitteluista"
Ihan sama mitä sanotte, systeemi nyt on tällainen...Älkää syyllistäkö systeemissä toimivia ihmisiä, vaan systeemiä.
Kommentit (79)
Bye bye työ kirjoitti:
Olen tehnyt töitä yli 30 v valtiolle, ihan ok, mutta kun tulevaa eläkettä miettii, niin se on saman verran kuin saa jos ei tee mitään. Ja nykyinen hallitus parantaa työttömien ja niiden eläkeläisten tuloja jotka eivät ole koskaan mitään tehneer tai ovat muuten tulottomia. Tän tosiseikan perusteella olen tullut siihen tulokseen, että hivuttaudun vähitellen pois töistä yhteiskunnan elätettäväksi, koska työ ei tuo enää lisäarvoa minun elämään.Siirtymisen olen jo aloittanut.
Hienoa. Moni taas pitää töissä käymisestä. Hienoa, jos jätätte työpaikat meille.
Sosialisti syö pöydässäsi kirjoitti:
54 Totta kai tuon tiedän, yli 20 vuotta olen nettomaksajana elättänyt näitä elämäntapaperseilijöitä. Yhä voimakkaammin kaikuu mielessäni kysymys: 'miksi?'.
Jos tiedät, että kympillä ei saa palkattua ihmistä niin, että maksaa tälle 10 euroa, miksi höpötät tuollaista roskaa?
Kela ei korvaa kaupunginosan mukaan/ maksa luksuslisiä niille jotka asuu hyvillä alueilla. Se on ihan sama asuuko kaupungin kalleimmalla vai halvimmalla alueella. Jos vuokra menee yli kelan rajojen, maksat omasta pussista ylimenevän osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Tästä voisi vinkata poliisille, että onko viranomainen tehnyt huolimattomuuttaan lainvastaisten päätöksen vai onko ap syyllistynyt petokseen antamalla vääriä tietoja tilanteestaan tai levittää vihapuhetta täysin tekaistulla skenaariolla.
Et tiedäkään kuinka usealle pääkaupunkiseudulla maksetaan toimeentulotuesta tuollaisia vuokria. Jos hakija esittää etsivänsä edullisempaa asuntoa, niin lainvastaista olisi nimenomaan kohtuullistaa vuokra. Toimeentulotukilain mukaan vuokra pitää huomioida täysimääräisenä, jos hakija ei edullisempaa löydä. Ja eihän ne koskaan löydä. Liekkö edes tosissaan etsivät. Aloittajan tilanne on varmasti ihan tosi. T. Toimeentulotuen käsittelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voisi vinkata poliisille, että onko viranomainen tehnyt huolimattomuuttaan lainvastaisten päätöksen vai onko ap syyllistynyt petokseen antamalla vääriä tietoja tilanteestaan tai levittää vihapuhetta täysin tekaistulla skenaariolla.
Et tiedäkään kuinka usealle pääkaupunkiseudulla maksetaan toimeentulotuesta tuollaisia vuokria. Jos hakija esittää etsivänsä edullisempaa asuntoa, niin lainvastaista olisi nimenomaan kohtuullistaa vuokra. Toimeentulotukilain mukaan vuokra pitää huomioida täysimääräisenä, jos hakija ei edullisempaa löydä. Ja eihän ne koskaan löydä. Liekkö edes tosissaan etsivät. Aloittajan tilanne on varmasti ihan tosi. T. Toimeentulotuen käsittelijä
Voiko saada toimeentulotukea, jos on omaisuutta, mutta tilillä ei ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap väittää maksetun 5 vuotta ja jos Kela ei ole tehnyt mitään siinä ajassa, on kyllä kyse viranomaisen virkavirheestä. Puoli vuotta taitaa olla maksimi, sitten pitää pudottaa kohtuullistettuun tai olla hyviä perusteluja muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap väittää maksetun 5 vuotta ja jos Kela ei ole tehnyt mitään siinä ajassa, on kyllä kyse viranomaisen virkavirheestä. Puoli vuotta taitaa olla maksimi, sitten pitää pudottaa kohtuullistettuun tai olla hyviä perusteluja muulle.
Ensinnäkin toimeentulotuki ei ole ollut Kelassa viittä vuotta. Toiseksi, mitä Kela voisi tehdä? Etsiä aloittajalle asunnon vai? Mitään puolen vuoden rajoja ei ole olemassakaan. Laki sanoo, että vuokra tulee huomioida niin kauan täysimääräisesti, kun asiakas asunnossa asuu eikä hän edullisempaa aktiivisesta hakemisesta huolimatta löydä. Monella vaikea esim. saada halvempaa, kun ei ole luottotietoja. Aloittajallakin voi olla näin. Sitten se vuokra huomioidaan kokonaan vaikka 10 vuotta.
"Voiko saada toimeentulotukea, jos on omaisuutta, mutta tilillä ei ole rahaa?"
Riippuu omaisuudesta. Kaikki realisoitavissa oleva tulisi myydä ensisijaisesti paitsi omistusasuntoa, jossa itse asuu.
Elämäsi kuulostaa aika mielenkiintoiselta, et käy töissä, mutta saat ruhtinaalliset 490€ kuukaudessa josta vähennetään ruokaan menevät rahat, mahtaa jäädä paljon rahaa vapaa-ajalle. No jotkut on vaan kasvatettu laiskoiksi ja tyytyvät siihen, onnea valitsemallasi tiellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin toimeentulotuki ei ole ollut Kelassa viittä vuotta. Toiseksi, mitä Kela voisi tehdä? Etsiä aloittajalle asunnon vai? Mitään puolen vuoden rajoja ei ole olemassakaan. Laki sanoo, että vuokra tulee huomioida niin kauan täysimääräisesti, kun asiakas asunnossa asuu eikä hän edullisempaa aktiivisesta hakemisesta huolimatta löydä. Monella vaikea esim. saada halvempaa, kun ei ole luottotietoja. Aloittajallakin voi olla näin. Sitten se vuokra huomioidaan kokonaan vaikka 10 vuotta.
Viranomainen joutuu tekemään uuden päätöksen vähintään 3 kuukauden jaksolla ja edellytykset arvioidaan joka kerta uudestaan, mikä tarkoitaa myös sitä, että hakijan tulee osoittaa tällöin tilanteensa uudestaan. Vai väitätkö, ettei Kelan tarvitse kohtuullistaa koskaan??
Vierailija kirjoitti:
"Voiko saada toimeentulotukea, jos on omaisuutta, mutta tilillä ei ole rahaa?"
Riippuu omaisuudesta. Kaikki realisoitavissa oleva tulisi myydä ensisijaisesti paitsi omistusasuntoa, jossa itse asuu.
Eli tässä kannustetaan laiskuuteen ja omaisuuden piilottamiseen.
Teen niin eläkkeelle jäädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomainen joutuu tekemään uuden päätöksen vähintään 3 kuukauden jaksolla ja edellytykset arvioidaan joka kerta uudestaan, mikä tarkoitaa myös sitä, että hakijan tulee osoittaa tällöin tilanteensa uudestaan. Vai väitätkö, ettei Kelan tarvitse kohtuullistaa koskaan??
Tietenkin hakija joutuu aina pyydettäessä esittämään tositteet asunnonhausta. Jos ne on esitetty asianmukaisesti, ei viranomainen voi vuokraa lainvastaisesti kohtuullistaa.
Miten todistetaan että olet hakenut asuntoja. Puhelimen lokitiedostot vai kuviaasubtonäytöistä?
Miten muuten luottotiedoton töitä vieroksuva tai tekemätön voi saada itselleen asunnon Helsingissä? Mitä keinoja siihen on.
Vierailija kirjoitti:
Miten todistetaan että olet hakenut asuntoja. Puhelimen lokitiedostot vai kuviaasubtonäytöistä?
Miten muuten luottotiedoton töitä vieroksuva tai tekemätön voi saada itselleen asunnon Helsingissä? Mitä keinoja siihen on.
Kopiot voimassaolevista asuntohakemuksista kaupungin vuokra-asunnoille ja muilla vuokra-asunnon tarjoajillle.
Valitsin itse toisin kuin ap ja menin töihin siivousfirmaan, kun toinen vaihtoehto olisi ollut työttömyys. (No, minulla on tosin omistusasunto, eikä lainanlyhennystä huomioida missään tuissa.) Minulle jää ehkä vähemmän käteen kuin ap:lle, jos hänen pimeät tienestitkin huomioidaan.
Mielestäni minua pitäisi arvostaa, koska hakeuduin vapaaehtoisesti siivoamaan (yliopistotutkinnolla) teollisuuden vessoja. Sen sijaan että eläisin näiden duunarien siivellä, maksan veroa ja teen tärkeää työtä.
Silti saan päivittäin kokea suoranaista halveksuntaa "ammattini" johdosta. Jotkut ilmeisesti kokevat, että heillä on oikeus ilkeillä minulle päivänsä piristykseksi. Ainoastaan ajatus oman alani töistä (toivottavasti lähitulevaisuudessa) auttaa sietämään päivittäin. Arvostan tätä työtä nyt enemmän kun näkee konkreettisesti miten suuria henkisiä voimavaroja se vaatii.
Olen huomannut että myös nämä tukityöllistetyt, joita täällä pyöritetään saavat osakseen samaa pilkkaa ja heillä teetetään kaikki esim likaiset ja työturvallisuuden kannalta arveluttavat työt. Ketään tukityöllistettyä ei näköjään ole tarkoituskaan palkata.
Tämä systeemi on nyt läpeensä mätä ja suosii tukien varassa elämistä kaikin puolin. Tuntuu että Suomi on nyt järjestelmällisen eriarvoisuuden ja työpaikkakiusaamisen maa, jossa koko systeemi ajaa osaa kansasta syrjäytymiseen.
Jos kaupunki tarjoaa asuntoa Kontulassa, se on otettava tai alettava maksaa itse 900€ vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Valitsin itse toisin kuin ap ja menin töihin siivousfirmaan, kun toinen vaihtoehto olisi ollut työttömyys. (No, minulla on tosin omistusasunto, eikä lainanlyhennystä huomioida missään tuissa.) Minulle jää ehkä vähemmän käteen kuin ap:lle, jos hänen pimeät tienestitkin huomioidaan.
Mielestäni minua pitäisi arvostaa, koska hakeuduin vapaaehtoisesti siivoamaan (yliopistotutkinnolla) teollisuuden vessoja. Sen sijaan että eläisin näiden duunarien siivellä, maksan veroa ja teen tärkeää työtä.
Silti saan päivittäin kokea suoranaista halveksuntaa "ammattini" johdosta. Jotkut ilmeisesti kokevat, että heillä on oikeus ilkeillä minulle päivänsä piristykseksi. Ainoastaan ajatus oman alani töistä (toivottavasti lähitulevaisuudessa) auttaa sietämään päivittäin. Arvostan tätä työtä nyt enemmän kun näkee konkreettisesti miten suuria henkisiä voimavaroja se vaatii.
Olen huomannut että myös nämä tukityöllistetyt, joita täällä pyöritetään saavat osakseen samaa pilkkaa ja heillä teetetään kaikki esim likaiset ja työturvallisuuden kannalta arveluttavat työt. Ketään tukityöllistettyä ei näköjään ole tarkoituskaan palkata.
Tämä systeemi on nyt läpeensä mätä ja suosii tukien varassa elämistä kaikin puolin. Tuntuu että Suomi on nyt järjestelmällisen eriarvoisuuden ja työpaikkakiusaamisen maa, jossa koko systeemi ajaa osaa kansasta syrjäytymiseen.
Täällä on yksi, joka arvostaa, kun olet valinnut omatoimisuuden. Onnea!!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tällaiset selkeät väärinkäytökset laitetaan kuriin. Töiden määrä ei ole vakio.
Töiden määrä ei tosiaankaan ole vakio, vaan koko ajan työpaikkoja häviää teknologian kehittymisen myötä. Vaikka ei suoranaisesti potkuja annettaisi, niin eläköityneen tilalle ei palkata uutta tekijää.
Varautukaa siis työttömien lisääntyviin määriin. Heitä yritetään tietysti piilottaa pupukursseille ja kuntouttavaan työtoimintaan, mutta se on kestämätöntä kehitystä ja vain hetkellistä tilastojen kaunistelua. Ajan myötä totuus tulee kyllä ilmi kaikille.
Vaikka ap ei olisikaan kokoomustrolli, ei hänellä olisi mitään hävettävää. Pienemmällä rahallahan hän loisisi kuin susannakosket ja persuministerit.