Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kalliissa kaksiossa pk-seudun yhdellä parhaimmista paikoista, ja kela maksaa vuokrani.

Vierailija
26.10.2019 |

Enkä aio töihin mennä, ellen saa mielenkiintoista työtä hyvällä palkalla. Mulle maksetaan lähes 900e vuokra + 490 tt-tuki, sähkölasku ja kotivakuutuslasku.
Kaupan kassalle tai postinjakajaksi en ole menossa, puhumattakaan 9e/päivä "työharjoitteluista"
Ihan sama mitä sanotte, systeemi nyt on tällainen...Älkää syyllistäkö systeemissä toimivia ihmisiä, vaan systeemiä.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää loppuelämää, eihän sua kukaan edes haluaisi palkata.

Eikö kyseessä sitten ole win-win tilanne? Jos näin on, niin miksi sitten työttömiä ruoskitaan joka puolella ja joka käänteessä? Automaatio ja tekoäly tulee syömään vain lisää työpaikkoja tulevaisuudessa, eikä kaikille ole enää hommia niin kuin 50-luvulla. Miksi tämä on ihmisille niin vaikeaa hyväksyä? Tarvitseeko ihminen aina jonkun jota kohtaan voi tuntea paremmuutta, ja nyt työttömät toimittavat tätä roolia?

ap

Vierailija
42/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavat puoli vuotta ja sitten lopppuu.

Kuntakohtainen normi Helsingissä on 675, siihen putoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, minkä ikänen oot ja miten saat päiväsi kulumaan?Eiks oo kauheen tylsää ku ei oo mitään muuta tekemistä ku jotain hiton avustushakemuksia tehdä ja ruokajonossa seisoskelua? Eiks sua yhtään nolota siipeillä?

en ole koskaan käynyt ruokajonossa. avustushakemuksiin kuluu aikaa ehkä 2h kuukaudessa. Tienaan harrastuksellani n. 400e kuukaudessa ylimääräistä pimeästi...tätä en vielä maininnut.

Pelaan paljon, ostin tietokoneenkin hiljattain tätä varten...vanha kun ei oikein jaksanut pyörittää pelejä joita pelaan. Tapaan kavereita, urheilen, tinderöin, treffaan naisia, siivoan, tiskaan, käyn kummilasten luona, käyn viihteellä. Voin jatkaa listaa jos haluat.

ap

Vierailija
44/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulle on maksettu 5 vuotta.

ap

Vierailija
45/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tuolle ”kallis kaksio yhdellä pk-seudun parhaimmista paikoista” ja vuokra 900/kk :)))))

Joku köyhä lähiöistä näkee unta!

Vierailija
46/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis kaksio hyvällä paikalla maksaa huomattavasti enemmän kuin 900 euroa.

45 neliötä ja Vantaan paras paikka, eli Tikkurilan keskusta.

ap

No nyt repesin ihan täysin :)))))

Vierailija
47/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Teitä on sitten siellä useampi perheenjäsen, tai jokin invaliditeetti. 

Vierailija
48/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Teitä on sitten siellä useampi perheenjäsen, tai jokin invaliditeetti. 

No ehkä joku virkailija on tehnyt epävirallisen diagnoosin musta, ja kirjannut sen kelan rekisteriin, mutta en kyllä itse tiedä että olisi :D

Ap

Vierailija
49/79 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tällaiset selkeät väärinkäytökset laitetaan kuriin. Töiden määrä ei ole vakio.

Vierailija
50/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sua.

Vierailija
51/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä Kela murnuttaa liian kalliista vuokrasta, nelihenkisen perheen 750e/kk on liikaa. Eikä todellakaan ole millään parhaalla paikalla. Täällä vuokrataso on suurinpiirtein sama kuin Tampereella mutta asumistuki huomattavasti pienempi, näin ollut jo vuosia.

Miksi asumistuki on paikkakuntasidonnainen samalla kun mikään muu tuki ei ole? Paitsi kotihoidontuen kuntalisä, jota ei kaikki kunnat maksa edes euroa ja joissakin se on toistasataa euroa. Loppuisi se syrjäseutujen nykymuotoinen muuttoliike ja loppuisi pk-seudun vuokrien nousu. Syrjäkylillekin muodostuisi taas elämää ja työpaikkoja kun kysyntä kasvaisi.

Vierailija
52/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeettomsn rahan jakaminen terveille työikäisille tulisi lopettaa kokonaan. Ei Suomesta työ lopu kesken vaikka kaikki työttömät laitettaisiin apu- ja tukitöihin. Jos peruspalkka olisi vaikka 10 e/h pitäisi minimitukeen 490 e tehdä töitä 49 h/kk. Vuokratukeen samoin. Kaikki voittaisivat. Valtiot ja kunnat saisivat tekijöitä niihin hommiin joihin ei muuten ole varaa palkata ketään, työttömät saisivat virikkeitä ja rytmiä ja sisältöä elämäänsä ja yleinen moraali kohoaisi kun elämäntapatyöttömien perseily muiden rahoilla loppuisi.

Vierailija
53/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kadehtimaan ihmistä, joka asuu jossain Vantaalla vuokraslummissa. Vaikka oma työni ei aina niin herkkua ole ja aamuvuoroon saa herätä neljältä, niin silti se vaan on niin mahtava fiilis kun palkkapäivänä tilille tulee ihan itse tienattua rahaa. Tuollaiseen tukielämään ei tosin olisi edes mahdollisuutta kun miehellä on työpaikka ja molemmilla omaisuutta. Olen työttömänäkin ollut ihan riittävän kauan kun en minnekään kelvannut, ei se ole herkkua pidemmän päälle.  Mieluummin olen töissä ja saan sen pari tonnia nettona kuin työttömänä ja 500-600€/kk vai mitä se työmarkkinatuki on. 

Vierailija
54/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialisti syö pöydässäsi kirjoitti:

Vastikkeettomsn rahan jakaminen terveille työikäisille tulisi lopettaa kokonaan. Ei Suomesta työ lopu kesken vaikka kaikki työttömät laitettaisiin apu- ja tukitöihin. Jos peruspalkka olisi vaikka 10 e/h pitäisi minimitukeen 490 e tehdä töitä 49 h/kk. Vuokratukeen samoin. Kaikki voittaisivat. Valtiot ja kunnat saisivat tekijöitä niihin hommiin joihin ei muuten ole varaa palkata ketään, työttömät saisivat virikkeitä ja rytmiä ja sisältöä elämäänsä ja yleinen moraali kohoaisi kun elämäntapatyöttömien perseily muiden rahoilla loppuisi.

Lapsi hyvä, jos ihmiselle maksetaan 10 euron tuntipalkkaa, rahaa tarvitaan huomattavasti enemmän kuin 10€ x tuntimäärä. Kunhan saat peruskoulun käytyä ja pääset joskus elämään ihan aikuisen elämää, kyllä nämä asiat sinullekin aukeavat.

Vierailija
55/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet varmasti mukava ihminen, mutta mielestäni olet valinnut kyseenalaisen elämäntavan. Yritä käsittää, että sosiaalitukia joudutaan tulevaisuudessa leikkaamaan tai jopa lopettamaan. Sinun kannattaisi oman tulevaisuutesi varmistamiseksi hankkia työkokemusta. Mene vaikka kaupan kassalle, jos pääset. Tulet huomaamaan, että tässä elämässä on muitakin vaihtoehtoja kuin makoilla kotona. Olet tällä hetkellä yhteiskunnan vapaamatkustaja, jota me muut elätämme.

Vierailija
56/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä yli 30 v valtiolle, ihan ok, mutta kun tulevaa eläkettä miettii, niin se on saman verran kuin saa jos ei tee mitään. Ja nykyinen hallitus parantaa työttömien ja niiden eläkeläisten tuloja jotka eivät ole koskaan mitään tehneer tai ovat muuten tulottomia. Tän tosiseikan perusteella olen tullut siihen tulokseen, että hivuttaudun vähitellen pois töistä yhteiskunnan elätettäväksi, koska työ ei tuo enää lisäarvoa minun elämään.Siirtymisen olen jo aloittanut.

Vierailija
57/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, minkä ikänen oot ja miten saat päiväsi kulumaan?Eiks oo kauheen tylsää ku ei oo mitään muuta tekemistä ku jotain hiton avustushakemuksia tehdä ja ruokajonossa seisoskelua? Eiks sua yhtään nolota siipeillä?

en ole koskaan käynyt ruokajonossa. avustushakemuksiin kuluu aikaa ehkä 2h kuukaudessa. Tienaan harrastuksellani n. 400e kuukaudessa ylimääräistä pimeästi...tätä en vielä maininnut.

Pelaan paljon, ostin tietokoneenkin hiljattain tätä varten...vanha kun ei oikein jaksanut pyörittää pelejä joita pelaan. Tapaan kavereita, urheilen, tinderöin, treffaan naisia, siivoan, tiskaan, käyn kummilasten luona, käyn viihteellä. Voin jatkaa listaa jos haluat.

ap

Ap . Jos teet pimeitä töitä, olet rikollinen, kun et ilmoita niistä verottajalle ja sossun. Olet arvelluttavalla tiellä. Menestystä raastupaan.

Vierailija
58/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kadehtimaan ihmistä, joka asuu jossain Vantaalla vuokraslummissa. Vaikka oma työni ei aina niin herkkua ole ja aamuvuoroon saa herätä neljältä, niin silti se vaan on niin mahtava fiilis kun palkkapäivänä tilille tulee ihan itse tienattua rahaa. Tuollaiseen tukielämään ei tosin olisi edes mahdollisuutta kun miehellä on työpaikka ja molemmilla omaisuutta. Olen työttömänäkin ollut ihan riittävän kauan kun en minnekään kelvannut, ei se ole herkkua pidemmän päälle.  Mieluummin olen töissä ja saan sen pari tonnia nettona kuin työttömänä ja 500-600€/kk vai mitä se työmarkkinatuki on. 

Vantaalla vuokraslummissa asuu pääasiassa kunnon kansalaisia, jotka elättävät itse itsensä omalla työllään. Éi täällä Vantaalla ole mitään epäsosiaalisten ihmisten kertymää.

Vierailija
59/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 Totta kai tuon tiedän, yli 20 vuotta olen nettomaksajana elättänyt näitä elämäntapaperseilijöitä. Yhä voimakkaammin kaikuu mielessäni kysymys: 'miksi?'.

Vierailija
60/79 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voisi vinkata poliisille, että onko viranomainen tehnyt huolimattomuuttaan lainvastaisten päätöksen vai onko ap syyllistynyt petokseen antamalla vääriä tietoja tilanteestaan tai levittää vihapuhetta täysin tekaistulla skenaariolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi