Olen "Mikko", kysy mitä tahansa
Taustaa: https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006276401.html
Sana on vapaa. Nyt on mahdollisuutesi selvittää osuivatko ennakkoluulosi oikeaan.
En ole jutun Mikko, mutta tilanteeni on melko lailla sama - ainakin tuon kokemattomuuden suhteen.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Onko Mikko mielestäsi hyvä nimi?
Varmaan ihan hyvä. Tunnen Mikkoja, mukavia tyyppejä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla pitkäaikaissairaus?
Ei. Olen vain kokematon, yli 30-vuotias mies. En tietenkään laske tuota sairaudeksi, mutta kyllähän se minua jollain tavalla määrittää. Ajattelen sitä liiankin usein ja se on asia, jonka potentiaalinen kumppani joutuisi minun kanssani kohtaamaan.
ap
Mitä annettavaa sinulla oli naiselle ja parisuhteelle, eli mitä nainen saisi sinun kanssa seurustelusta?
Jutun Mikko pelaa vain videopelejä, mutta muuten ei harrasta mitään tai käy missään, ei seuraa uutisia, eikä vaikuta oikein olevan kiinnostunut mistään muusta kuin videopeleistä. Mitä sinun kanssasi siis voisi tehdä, mistä kanssasi voi keskustella?
Uskotko, että Kuningatar Elisabet on reptiliaani?
Vierailija kirjoitti:
Mitä annettavaa sinulla oli naiselle ja parisuhteelle, eli mitä nainen saisi sinun kanssa seurustelusta?
Jutun Mikko pelaa vain videopelejä, mutta muuten ei harrasta mitään tai käy missään, ei seuraa uutisia, eikä vaikuta oikein olevan kiinnostunut mistään muusta kuin videopeleistä. Mitä sinun kanssasi siis voisi tehdä, mistä kanssasi voi keskustella?
Mä en tiedä miten "annan" parisuhteessa jotain, koska en ole sellaisessa ollut. Mä varmaan pyrkisin olemaan oma itseni ja sitä kautta paras mahdollinen kumppani toiselle. Tukisin, kun tukea tarvitaan. Olisin läsnä. Viettäisin aikaa yhdessä ja antaisin tilaa, kun toinen sitä tarvitsee. Olisin kumppani, kaveri ja rakastettu.
En tiedä olenko maailman kiinnostavin ihminen, mutta en näin yksinäisenäkään hirveän usein tylsisty. Käyn eri paikoissa, harrastan, luen, kuuntelen musiikkia, leivon, nikkaroin. En mä ehkä uusimmista televisio-ohjelmista osaa syvällisesti keskustella, mutta esimerkiksi 80-luvun musasta tai arkkitehtuurista mielelläni vaihtaisin ajatuksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Uskotko, että Kuningatar Elisabet on reptiliaani?
Toivottavasti. Tämän paljastuminen olisi hienoa nähdä.
ap
Lähteekö sulta hiukset päästä ja minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö sulta hiukset päästä ja minkä ikäinen olet?
Lähtee, jos revin.
Mikkoa hieman vanhempi.
ap
Pakkaat vaatteita ja pelaat videopelejä myöskin?
Miksi olet täällä palstalla, etkä etsimässä naista?
Vierailija kirjoitti:
Pakkaat vaatteita ja pelaat videopelejä myöskin?
En tee tuota työkseni. Olen tylsä toimistossa työskentelevä ihminen.
Videopelejä en pelaa kuin Candy Crushia kännykällä (taso 1952) ja vaatteita pakkaan vain lomamatkaa varten.
ap
Uskotko että jutun Mikon tarina ilman mitään provokaatiota rumilukseksi haukkuvasta naisesta on totta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet täällä palstalla, etkä etsimässä naista?
En enää oikeastaan aktiivisesti etsi kumppania. En myöskään enää jaksa käydä yöelämässä, jos tällä sitä tarkoitettiin. Ja miksi se tänään löytyisi, jos ei ole tähänkään asti löytynyt?
ap
Minua häiritsi tuossa alkuperäisessä jutussa kohta, jossa Mikko kertoo että joskus tekisi mieli kysyä jokaiselta vastaantulevalta naiselta, että anna edes hali tms. Kenestä tahansa naisesta tuo on hyvin vastenmielinen ajatus. Ei kukaan halua olla kuka tahansa, vaan jokainen nainen haluaa, että mies haluaa juuri hänet, eikä ketään muuta maan päällä.
Ap:llä on ihan mielenkiintoisen kuuloisia harrastuksia. Tuo on hieno juttu, että samassa paketissa saa nikkarointia ja leivontaa!
Minun neuvoni sinkuille on ennenkaikkea se, että tee elämästäsi niin mukava että viihdyt yksinkin. Enkä tarkoita että kaikki pyörisi oman navan ympärillä. Mutta se elämä pitää olla sellaista, ettei kumppanin puute raasta ja tee onnettomaksi. Ei kukaan halua toisen kanssa yksiin pelkästä säälistä. Sellainen, jonka elämä on mukavalla mallilla ja joka on itsensä kanssa onnellinen, löytää helpommin kaverinkin siihen rinnalle. Ja jos ei löydäkään, niin ainakaan se elämä ei siitä pilalle mene, kun kaikki onni ei ole sen puuttuvan puolison varassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskotko että jutun Mikon tarina ilman mitään provokaatiota rumilukseksi haukkuvasta naisesta on totta?
En tiedä. Varmasti tuon kaltaisissa jutuissa käytetään värikynää ilman rajoituksia. Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä, mutta hankala alkaa tehdä mitään arvioita, kun ei ole kaikkia faktoja tiedossa.
Itse puhelen linja-autoa odotellessani usein ihmisille, miehille ja naisille, mutta en tietenkään ala heitä "iskemään", ja en ole kokenut negatiivista suhtautumista kuin harvoin. Suurin osa ihmisistä on mukavia ja vaikka juttu voikin olla totta, ei mulla ole vastaavasta kokemusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi tuossa alkuperäisessä jutussa kohta, jossa Mikko kertoo että joskus tekisi mieli kysyä jokaiselta vastaantulevalta naiselta, että anna edes hali tms. Kenestä tahansa naisesta tuo on hyvin vastenmielinen ajatus. Ei kukaan halua olla kuka tahansa, vaan jokainen nainen haluaa, että mies haluaa juuri hänet, eikä ketään muuta maan päällä.
Ap:llä on ihan mielenkiintoisen kuuloisia harrastuksia. Tuo on hieno juttu, että samassa paketissa saa nikkarointia ja leivontaa!
Minun neuvoni sinkuille on ennenkaikkea se, että tee elämästäsi niin mukava että viihdyt yksinkin. Enkä tarkoita että kaikki pyörisi oman navan ympärillä. Mutta se elämä pitää olla sellaista, ettei kumppanin puute raasta ja tee onnettomaksi. Ei kukaan halua toisen kanssa yksiin pelkästä säälistä. Sellainen, jonka elämä on mukavalla mallilla ja joka on itsensä kanssa onnellinen, löytää helpommin kaverinkin siihen rinnalle. Ja jos ei löydäkään, niin ainakaan se elämä ei siitä pilalle mene, kun kaikki onni ei ole sen puuttuvan puolison varassa.
Kaksi juttua aluksi:
1) Kun on ollut yksin (en nyt laske kavereita tähän) kymmeniä vuosia, niin tuollaiset päänsisäiset ajatukset halauksista ja vastaavista ovat mielestäni ihan normaaleja. Eivät ne mitään tarkoita, mutta kieltämättä välillä ottaa selkärangasta, kun näkee hempeileviä pareja tai mukavan oloisia ihmisiä, joiden kanssa saattaisi olla jotain yhteistä, jos tilanne olisi toinen.
2) Mä olen viihtynyt yksin koko elämäni. Joskus paremmin, joskus vähemmän hyvin. Tähän on kuitenkin ollut pakko tottua, jos aikoo ns. normaalia arkea viettää.
Ei mun onni ole puuttuvan puolison varassa. Miten se voisi ollakaan, kun sitä ei ole koskaan ollut? Lähinnä haluaisin kokea sen, mikä muille on itsestäänselvää ja mitä suurella innolla haetaan. En sano, että se korjaa tai parantaa mitään, mutta haluaisin tehdä sen päätöksen kokemuksien kautta ja ihan itse.
ap
Missä se alkuperäinen Mikko-ketju?
Olet Mikko, mutta et Mikko? En ole mukana.
Onko Mikko mielestäsi hyvä nimi?