Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla

Vierailija
26.10.2019 |

Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (371)

Vierailija
261/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisen hauskaa tässä on, että mies on ilmeisesti mykkä. Mökki on miehen, mutta ei tunne paikkakunnalta ketään. Ei osaa neuvoa ap-parkaa, joka joutuu palstailemaan saadakseen apua...

Ei mies ole mykkä. Hän on kipeä. Sanoi jo heti kun alkoi tulla molemmista päistä ja pyörryttämään kovin, että ei pääse lähtemään ja minun pitää ilmoittaa töihin, että en pääse aamuun. Kirjoitin tämän aloituksen lähinnä siksi, että toivoin että joku sanoisi, että tällaisesta syystä poisjäänti ei ole potkujen (koeaikapurun) peruste. Mutta sitten tänne tulikin kommentteja, että minun pitää osaamattomana ajaa sitä venettä yksin ja kaikkea sellaista ja koko ketju meni ihan kummalliseksi. Ap 

Koeaikapurku voidaan tehdä sen perusteella, ettet ole ilmaantunut töihin miehen sairauden takia. Toki ensin yleensä tulee varoitus jos olet muuten hoitanut työsi hyvin.

Vierailija
262/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisen hauskaa tässä on, että mies on ilmeisesti mykkä. Mökki on miehen, mutta ei tunne paikkakunnalta ketään. Ei osaa neuvoa ap-parkaa, joka joutuu palstailemaan saadakseen apua...

Mökki on miehen, on ostanut sen (ja kauppaan kuuluneen veneen) pari vuotta sitten. Kyllä mies tuntee tämän saaren toiset mökkiläiset (jotka on jo laittaneet mökkinsä talviteloille, me tultiin nyt torstaina tekemään samaa hommaa tänne), mutta ei mies tunne muita paikkakunnalta. Miksi tuntisi ja mistä? Ei tällä paikkakunnalla asu miehen sukulaisia tai mitään, kunhan tykästyi mökkiin ja osti sen. Ei kai parin kesäkauden mökkeily automaattisesti saa tutustumaan paikkakuntalaisiin? Ap

Jos siellä saaressa on muitakin ihmisiä kuin te, oli ne sitten mökkiläisiä, vakituisia asukkaita, satunnaisia retkeilijöitä tai ketä hyvänsä, hätätilanteessa heiltä voi pyytää apua, vaikka et olisi ikinä ennen heitä nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että kun mökki on pienellä järvellä niin vene on kuitenkin ilmeisen iso. Miksi?

Vierailija
264/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että kun mökki on pienellä järvellä niin vene on kuitenkin ilmeisen iso. Miksi?

Ei ap sanonut pienellä vaan pienemmällä kuin Saimaa. Voi hyvin olla vaikka Puula tai Pielinen. Pielisellä on kulkenut autolauttakin reittiliikenteessä ;) .

Vierailija
265/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikkasi on sinulle tärkeä niin lähdette molemmat pois sieltä saaresta. Sinä pakkaat ja laitat paikat kuntoon. Mies ohjaa sinua veneen ajamísessa vaikka makaamalla veneen lattialla ja neuvoo miten ajetaan. Autoa osasitkin jo ajaa.

Ensitöiksesi tämän jälkeen opettelet veneellä ajamisen. Pahempaakin voisi sattua kuin joku oksutauti.

Vierailija
266/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ite esimies ja mulla on alainen koeajalla. Nyt jännään onko ap alaiseni vai ei! :D

Annatko potkut jos ei tule?

Vierailija
267/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta soutamisesta innostuin näin aamutuimaan ja menin rantaan Buster xl:ään keskelle takapenkkiä airot mukana.

Ei ne airot kyllä ylettyneet sinne veteen. Vaikka meitä olisi kaksi soutajaa ja seisoisimme siellä veneen reunaosalla, niin airot osuu veteen, mutta minulla ei kyllä voimat riittäisi sitä yhtäkään airoa käyttämään, koska veden pinta oli niin alhaalla, että airon lavasta n 20 cm oli vedessä.

T. Kokeilija

Vierailija
268/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, vatsataudin pahin oli kyllä helpottaa vuorokaudessa eli ei hätää: miehesi on varmasti jo parempana viimeistään aamupäivällä

Vierailija
269/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta soutamisesta innostuin näin aamutuimaan ja menin rantaan Buster xl:ään keskelle takapenkkiä airot mukana.

Ei ne airot kyllä ylettyneet sinne veteen. Vaikka meitä olisi kaksi soutajaa ja seisoisimme siellä veneen reunaosalla, niin airot osuu veteen, mutta minulla ei kyllä voimat riittäisi sitä yhtäkään airoa käyttämään, koska veden pinta oli niin alhaalla, että airon lavasta n 20 cm oli vedessä.

T. Kokeilija

:D

Av ei petä koskaan :D

Vierailija
270/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap tietenkään aja venettä, jos ei osaa.

Vaihtoehdot ovat yksinkertaisesti joko soitat työnantajalle ja kerrot tilanteen tai valehtelet olevasi itse vatsataudissa tai sitten lähdette yhdessä kotiin (jos miehen kunto sallii niin, ettei ole pyörtymisen vaaraa tms). Kenenkään henkeä ei pidä vaarantaa, eli ei pidä lähteä vesille veneellä, jota kumpikaan ei kykene kunnolla hallitsemaan.

Vierailija
271/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap tietenkään aja venettä, jos ei osaa.

Vaihtoehdot ovat yksinkertaisesti joko soitat työnantajalle ja kerrot tilanteen tai valehtelet olevasi itse vatsataudissa tai sitten lähdette yhdessä kotiin (jos miehen kunto sallii niin, ettei ole pyörtymisen vaaraa tms). Kenenkään henkeä ei pidä vaarantaa, eli ei pidä lähteä vesille veneellä, jota kumpikaan ei kykene kunnolla hallitsemaan.

Turha enää antaa ohjeita. Trolli ap jo ratkaisi homman. Lukekaa koko ketju.

Vierailija
272/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap sanonut pienellä vaan pienemmällä kuin Saimaa. Voi hyvin olla vaikka Puula tai Pielinen. Pielisellä on kulkenut autolauttakin reittiliikenteessä ;) .

No kun Saimaa ei edes oli järvi. Se on vesistö. Saimaaseen kuuluu kymmeniä järviä. Ei sitä aina ole jossain hevosnkuusen saaressa jos Saimaalla on.

T. Saimaan rannalla asuva

Vierailija
273/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne? Joko miehesi voi paremmin? Oletko itse vielä terveenä?

Vierailija
274/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun Saimaa ei edes oli järvi. Se on vesistö. Saimaaseen kuuluu kymmeniä järviä. Ei sitä aina ole jossain hevosnkuusen saaressa jos Saimaalla on.

Kyllähän se Saimaa ihan järvi on. Koostuu useista isoista järvenselistä, ei ne mitään itsenäisiä järviä ole...

Vierailija
275/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Saimaa ihan virallisesti on järvi. Euroopan neljänneksi suurin järvi jopa.

Vierailija
276/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä aivan väärässä. Saimaa on Vuoksen vesistön pääjärvi.

Vierailija
277/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saimaa ei ole vesistö, se on osa Vuoksen vesistöä. Tämä on hyvä tietää rannalla asuvankin.

Vierailija
278/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaaseen kuuluu 18 järveä.

Vierailija
279/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos ap:n mies olisi saanut infarktin ja kuollut. Siellä ap makaisi nälissään ja löytyisi ensi kesänä muumioituneena miehensä viereltä.

Vierailija
280/371 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos ap:n mies olisi saanut infarktin ja kuollut. Siellä ap makaisi nälissään ja löytyisi ensi kesänä muumioituneena miehensä viereltä.

Osaatko itse ajaa yksin isoa moottorivenettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme