Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla
Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (371)
Mitenkä helv**in uusavuttomia ihmiset on nykyään?!?! Ärsyttää! Ota se auto ja menet sinne töihin, haet sen ukkos sit kun se on parantunut. Problem fuc**ng solved! Hyvää päivänjatkoa
Miehelle kurkusta alas Buranaa ja kahvia ja huonot housut jalkaan, sitten lähdette sieltä saaresta yhdessä. Vai eikö mökillä ole edes lääkkeitä eikä kahvia, tai edes teetä? Asuuko seudulla miehen sukulaisia tai tuttuja, joiden luokse hän voisi jäädä sairastamaan, kun itse jatkat kotimatkaa bussilla tai junalla? Tai pääseekö joku lähempänä asuva miehen tuttu, sukulainen tai vaikka eksä apuun? Edes autolla rannalle venettä vastaan?
Älytön ajatus, että nainen joutuisi menettämään työpaikan aikuisen miehen vatsataudin takia. Jos ei muu auta, valehtele pomolle sairastuneesi itse sunnuntaina siihen vatsatautiin. Se ei ole kaukana totuudesta, koska olet vaarassa saada mieheltä tartunnan. Älä kerro olevasi saaressa mökillä jumissa. Sano vain, ettet pystynyt lähtemään lääkärille päivystykseen jonottamaan oireiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle kurkusta alas Buranaa ja kahvia ja huonot housut jalkaan, sitten lähdette sieltä saaresta yhdessä. Vai eikö mökillä ole edes lääkkeitä eikä kahvia, tai edes teetä? Asuuko seudulla miehen sukulaisia tai tuttuja, joiden luokse hän voisi jäädä sairastamaan, kun itse jatkat kotimatkaa bussilla tai junalla? Tai pääseekö joku lähempänä asuva miehen tuttu, sukulainen tai vaikka eksä apuun? Edes autolla rannalle venettä vastaan?
Älytön ajatus, että nainen joutuisi menettämään työpaikan aikuisen miehen vatsataudin takia. Jos ei muu auta, valehtele pomolle sairastuneesi itse sunnuntaina siihen vatsatautiin. Se ei ole kaukana totuudesta, koska olet vaarassa saada mieheltä tartunnan. Älä kerro olevasi saaressa mökillä jumissa. Sano vain, ettet pystynyt lähtemään lääkärille päivystykseen jonottamaan oireiden takia.
Koska oksennustautiin on auttanut burana ja kahvi? Eihän ne edes pysy minuuttiakaan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä helv**in uusavuttomia ihmiset on nykyään?!?! Ärsyttää! Ota se auto ja menet sinne töihin, haet sen ukkos sit kun se on parantunut. Problem fuc**ng solved! Hyvää päivänjatkoa
Joo kiitos tyhjästä. Lueppa kuitenki ketjun viestit ennekuin vastaat. Täsä meni sulla aika montaa kohtaa nyt ohitten!
Noro varsinkin on raju mut menee nopeasti ohi. Todennäköisesti siis miehesi yhden yön levon jälkeen on veneilykunnossa.
Lähdette miehen kanssa nyt veneellä mantereelle. Mahatautinenkin kykenee istumaan veneessä. Samoin autossa, pysähtelette tarvittaessa. Muovipussi oksennusta varten ja paperia puskakakkaa varten mukaan vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka omistaa mökin saaressa mutta ei osaa edes sen vertaa ajaa veneellä että pääsee sieltä omin avuin pois? Mitä sä ap tekisit jos sun mies vaikka loukkaantuu siellä etkä pysty soittamaan apua? Autat miehen veneeseen ja lähdette yhdessä pois, kyllä se mies pystyy veneessä ja autossa matkustamaan, pahimmillaan tulee sotkua mutta mitään estettä matkustamiselle ei ole. Ja sitten opettelet ajamaan venettä ja huolehtimaan itsestäsi ennen kun seuraavan kerran lähdet saareen.
Tällaisia neuvoja antaa ihmiset, jotka eivät itse omista tuon kokoista moottorivenettä.
Ja tämänkaltaisia provoja keksii vain ihminen joka ei ymmärrä mikä määrä automatiikkaa tuon kokoisissa veneissä on.
No kerropa että mikä määrä?
Ohjaustehostin saattaa olla, tuskin mitään muuta.
Jos mökki saaressa, olisi aiheellista opetella ajamaan sitä venettä, ihan vaikka vakavien tapaturmien varalta, jolloin on PAKKO ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ei ole veneissä airoja? Mitä sitten kun moottori hyytyy?
Soutuveneessä on airot. Ei niitä isompia veneitä noin vain edes soudeltaisi, vaikka airot löytyisikin.
Älä missään nimessä edes koeta opetella vipuja, nappeja ja sauvoja mistä vene liikkuu. Aja täysillä keula edellä rantaan sellaiseen kohtaan missä on varmasti matalaa ja teräviä kiviä pohja täynnä, etkä missään nimessä mihinkään venelaiturille hitaasti ja varovasti sellaiseen kohtaan, missä on rantautumispehmusteita varmistamaan veneen turvallista rantautumista. Muista myös olla sitomatta venettä mihinkään kun poistut siitä, että tuuli voi sen tarvitessa ottaa lainaan pelastaessaan merihädässä olevia keijukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.
joo kiva soutaa jonnekin suuntaan jos moottoriveneellä menee tunti niin paljonko menee soutaen..
Vierailija kirjoitti:
Niissä veneissä on plotterit, eli karttaohjelmat mistä näkyy karit ja väylät yms.. voi ajaa vaikka keskellä yötä, testattu on.
Siinä Busterissa, jota soutamiseseen testasin ei kyllä ole mitään automaattista, pilssipumppu ainoa automaattinen.
Ei kukaan voi tietää toisen ihmisen veneen varusteista. Kaikki ovat omanlaisiaan.
Mua nyt rupes ärsyttää AP:n puolesta!
Mitäs jos naispuolinen kaveri olisi kysynyt AP:ta viikonlopuksi mökille ja kaveri olisi sairastunut? Olisiko sillonkin tää keskustelu täynnä kommentteja, miten AP on niin muitten armoilla ja että ei pitäisi lähteä saareen, jos ei osaa ajaa venettä?
Jos mua pyydettäis mökille niin pitäisikö ilmoittaa kysyjälle, että voin lähteä sitten kun olen opetellut ajamaan veneellä?
Nyt hei vähän valoja päälle!
Lähdet mökille ja et osaa ajaa venettä. Todella noloa. Voihan sitä sattua oikea hätätilanne. Nyt opettelet sen veneen käsittelyn heti. Voin kertoa, että se on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos naispuolinen kaveri olisi kysynyt AP:ta viikonlopuksi mökille ja kaveri olisi sairastunut? Olisiko sillonkin tää keskustelu täynnä kommentteja, miten AP on niin muitten armoilla ja että ei pitäisi lähteä saareen, jos ei osaa ajaa venettä?
Jos mua pyydettäis mökille niin pitäisikö ilmoittaa kysyjälle, että voin lähteä sitten kun olen opetellut ajamaan veneellä?
Tietenkin pitää osata ajaa venettä, jos sillä lähtee johonkin saareen. Ja sen oppii helposti.
Miten kävi ap? Oletteko kunnossa ja turvassa?
Voi luoja, ei kannata hankkia saarimökkiä jos ei pysty ajamaan venettä. Itse ajelin yksin moottoriveneellä jo 13-vuotiaana. Auto hankalampi on.
Vierailija kirjoitti:
Oisko hieman eri asia jos vaan joskus vierailee jonkun toisen mökillä. Nyt oli kyse ap:n ja miehensä omasta mökistä. Todellakin avutonta ja lapsekasta olla opettelematta sitä veneen käyttöä. Säälittävää pelkuruutta.
Voisko kuvitella rooleja toisinpäin? Että nolottaa tuollaiset naiset.
Miehen sairauskohtausta odotellessa, kun siellä avuttomana emäntänä olet kädet tumpussa.
Vitsi vitsinä, ei ketään voi irtisanoa koeajalla jos sanot että itselläsi on myös vatsatauti.