Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla
Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (371)
Jos ap on jollain itä-suomen järvien saaresta, niin miten helvetissä sinne voi meripelastus tulla?
Meripelastus toimii vaan merellä.
Täyttä kusetusta koko ap:n stoori.
Kertoo olevansa muka järven saaristossa ja nyt onkin tulossa jopa meripelastus auttamaan.
Mistähän päin Suomea tuo meripelastus saapuu???
Erityisen hauskaa tässä on, että mies on ilmeisesti mykkä. Mökki on miehen, mutta ei tunne paikkakunnalta ketään. Ei osaa neuvoa ap-parkaa, joka joutuu palstailemaan saadakseen apua...
Vierailija kirjoitti:
Aivan selkeä provo koko juttu.
Tarttee olla. Toivon ainakin naisena näin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on jollain itä-suomen järvien saaresta, niin miten helvetissä sinne voi meripelastus tulla?
Kertoo olevansa muka järven saaristossa ja nyt onkin tulossa jopa meripelastus auttamaan.
Ei ap ole niin väittänyt että meripelastus olisi tulossa vaan että siirsi työvuoron ja jää mökille.
Pidät etäpäivän kun netti tuntuu saaressa toimivan noinkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Myös järvipelastus on meripelastusseuran toimintaa. Suomessa ei ole järvipelastusseuraa. Eli kun googlaat meripelastus sieltä samoilta sivuilta löytyy järvipelastus. Käypäs katsomassa. Meripelastus toimii sekä merellä että sisävesillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vene on 2 m leveä moottorivene niin ei sitä voi soutaa. Jos istuu keskellä niin ei ne airot edes yllä veteen.
Otin mittanauhan ja kuvitteelliset airot käteen. Hyvin onnistuisi.
Voi hyvät hyssykät! Kuinka näin avuttomia saarelaisia voi olla? Olen itse veneillyt monen monta vuotta, käynyt saaristolaivurikurssin ja kipparoin venettämme siinä missä miehenikin. Kuulehan, kun nyt selviätte sieltä saaresta, ensi kesän ohjelmasi on opetella lukemaan merikortteja, navigoimaan ja ajamaan paattia.
Meillä on ollut muutama sairastapaus/loukkaantuminen, mutta ei hätää, koska toinen on ollut iskussa hoitamaan paatin ja miehistön maihin. Oletteko merellä! SAR auttaa siellä ja myös isoimmilla järvillä. Soita 112. Jos olette Trossilaisia, apu ei edes maksa. Ja aina voi saada apua myös merivartiostolta. Älä täällä vauvasivuilla roiku, vaan toimi!
Ilmoita työnantajalle, että se vatsatauti on sinulla. Kuten varmaan parin päivän päästä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen hauskaa tässä on, että mies on ilmeisesti mykkä. Mökki on miehen, mutta ei tunne paikkakunnalta ketään. Ei osaa neuvoa ap-parkaa, joka joutuu palstailemaan saadakseen apua...
Mökki on miehen, on ostanut sen (ja kauppaan kuuluneen veneen) pari vuotta sitten. Kyllä mies tuntee tämän saaren toiset mökkiläiset (jotka on jo laittaneet mökkinsä talviteloille, me tultiin nyt torstaina tekemään samaa hommaa tänne), mutta ei mies tunne muita paikkakunnalta. Miksi tuntisi ja mistä? Ei tällä paikkakunnalla asu miehen sukulaisia tai mitään, kunhan tykästyi mökkiin ja osti sen. Ei kai parin kesäkauden mökkeily automaattisesti saa tutustumaan paikkakuntalaisiin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita työnantajalle, että se vatsatauti on sinulla. Kuten varmaan parin päivän päästä onkin.
Kirjoitin jo tuonne aiemmin, että tämän päivän osalta asia ratkesi kun sain yhden työkaverin vaihtamaan huomisaamun vuoron kanssani ja se kelpasi pomolle. Eli jään tänne mökille, toivomme että mies on huomenna paremmassa kunnossa ja lähdemme täältä sitten huomenna yhdessä kotiin päin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pidät etäpäivän kun netti tuntuu saaressa toimivan noinkin hyvin.
Olen kaupan alalla töissä, meillä pitää olla siellä myymälässä ihan paikan päällä palvelemassa niitä asiakkaita. Ei kai ihmisillä yleensä muutenkaan ole sunnuntaisin sellaista työvuoroa, jonka voisi tehdä etänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole mykkä. Hän on kipeä. Sanoi jo heti kun alkoi tulla molemmista päistä ja pyörryttämään kovin, että ei pääse lähtemään ja minun pitää ilmoittaa töihin, että en pääse aamuun. Kirjoitin tämän aloituksen lähinnä siksi, että toivoin että joku sanoisi, että tällaisesta syystä poisjäänti ei ole potkujen (koeaikapurun) peruste. Mutta sitten tänne tulikin kommentteja, että minun pitää osaamattomana ajaa sitä venettä yksin ja kaikkea sellaista ja koko ketju meni ihan kummalliseksi. Ap
Tunnetaan paikkakunnalta 1 henkilö , jonka puh.tiedossa. Mökki ollut 40 v, ihan vaan tiedoksi ettei kaikki käy asumuksia läpi peninkulman säteellä "päivää taloon ". Ihme oletus taas, samoin kuin että jonkun soutuvenettä isomman paatin ajaminen ison selän poikki kiviä,matalikkoja tms.väistellen olisi vain googlen päässä. Ja vatsatauti voi tehdä ihmisen lähes toimintakyvyttömäksi, nostaa jopa kuumeen. Ja täyspäinen työnantaja ymmärtää tilanteen.
Oli provo tai ei niin 80% vastauksista oli täyttä v *ttuilua !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tila voi parantua vielä päivän mittaan.
Tunnetteko alueelta ketään, joka voisi hakea sinut mökiltä veneellä? Tai asuuko jossakin lähettyvillä joku sukulainen, joka voisi vuokrata veneen ja tulla apuun?
Tai sitten lähdette miehen kanssa illalla tai milloin teidän pitääkään lähteä, ja hän neuvoo sinua. Voi oksentaa laidan yli, istuu jätesäkin sisälle, niin ei ripuli sotke kaikkia paikkoja.
Toivottavasti tämä on joku nopea ruokamyrkytys tms. Alkoi pari tuntia sitten. Emme tunne täältä ketään, joka voisi minut hakea. Tässä saaressa on toinenkin mökki, mutta he ovat laittaneet mökkinsä ja veneensä talviteloille jo muutama viikko sitten ja asuvat kaukana kuten mekin. Eikä täällä asu sukulaisia. Sukulaisia asuu muutaman tunnin ajomatkan päässä ja kyllähän joku minut hätätilanteessa sieltä venerannasta varmasti autolla tulisi kaukaakin hakemaan, mutta minun ensin pitäisi päästä sinne. Ap
Ihan ohiksena tuli mieleen, että miten ajattelit toimia siinä tilanteessa, jos miehesi kuolee saarella ollessanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tila voi parantua vielä päivän mittaan.
Tunnetteko alueelta ketään, joka voisi hakea sinut mökiltä veneellä? Tai asuuko jossakin lähettyvillä joku sukulainen, joka voisi vuokrata veneen ja tulla apuun?
Tai sitten lähdette miehen kanssa illalla tai milloin teidän pitääkään lähteä, ja hän neuvoo sinua. Voi oksentaa laidan yli, istuu jätesäkin sisälle, niin ei ripuli sotke kaikkia paikkoja.
Toivottavasti tämä on joku nopea ruokamyrkytys tms. Alkoi pari tuntia sitten. Emme tunne täältä ketään, joka voisi minut hakea. Tässä saaressa on toinenkin mökki, mutta he ovat laittaneet mökkinsä ja veneensä talviteloille jo muutama viikko sitten ja asuvat kaukana kuten mekin. Eikä täällä asu sukulaisia. Sukulaisia asuu muutaman tunnin ajomatkan päässä ja kyllähän joku minut hätätilanteessa sieltä venerannasta varmasti autolla tulisi kaukaakin hakemaan, mutta minun ensin pitäisi päästä sinne. Ap
Ihan ohiksena tuli mieleen, että miten ajattelit toimia siinä tilanteessa, jos miehesi kuolee saarella ollessanne?
Mikä kysymys tuo on? Jos joku yllättäen kuolisi kun olisin hänen kanssa mökillä, saaressa, kotona, hotellissa, lomamatkalla, autossa tai missä vain, niin soittaisin 112 välittömästi. En ymmärrä mitä ajat takaa, sitäkö että osaanko käyttää kännykkää vai mitä kummaa? (Tosin tiedän, että haluat vain vttuilla minulle, mutta en ymmärrä miksi). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.
Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.
Ap:n tilanne kuulostaa siis minusta ihan mahdolliselta.
Aikaisi olla aika opetella molemmat taidot. Internettia nakojaan osaat jo kayttaa. Nyt nenasta kiinni ja hyppays nykyaikaan.
t. 80v. mummo
Meillä on isohko moottorivene. Ollut jo vuosia. En minä sitä osaa ajaa. Toki osaan ajaa isolla väylällä suoraan eteenpäin, mutta niin osaisi kuka vaan. Mutta en osaa puikkelehtia sillä kapeita kohtia, en ohjata aallokossa laituripaikalle, en muutenkaan pitää suuntaa sivuaallokossa kunnolla. En vaikka olen opetellut monena kesänä ajamaan sitä meidän venettä. Täällä jotkut näköjään luulee että moottorivene on sama kuin soutuvene, jossa on pieni perämoottori lykätty perään kiinni.
Ja sille joka epäili, että kulutan kännykän akun loppuun vauvapalstalla roikkumalla, niin tiedoksesi, että meillä on veneessä sähköt, ja veneessä voi ladata kännykät ja muut, ja lisäksi meillä on sellaisia powerbankkeja mukana varavirtana ja täällä on myös aurinkopaneelit telkkaria ym. varten, toki ne ei nyt yöllä kerää virtaa kun on pimeää mutta ei täällä kännykkä mykäksi mene. Ap
Aivan selkeä provo koko juttu.