Lääkäri nauroi minulle kun ehdotin mahdollista diagnoosia.
Olen pitkään (vuosia) kärsinyt kivuista lihaksissa ja nivelissä. Nyt viime aikoina myös jäykkyyttä. On syötetty särkylääkkeitä. Vikaa ei löydy mistään. Lievää iänmukaista kulumaa parissa nivelessä ja rangassa. Nämä ei kuitenkaan pitäisi aiheuttaa oireita.
Viime viikolla kävin taas lääkärissä kun särkylääkkeet loppui. Ehdotin että voisiko tämä olla fibromyalgiaa. Oireet täsmää mielestäni hyvin. Pyysin myös tutkimaan ms-tautia ja als:ia.
Lääkäri nauroi kaikille mun ehdotuksille ja sanoi ettei ne ole mahdollisia. Käski vaan mennä jumppaan ja salille. Edelleenkään ei usko että jumpan/salin jälkeen olen viikon melkein työkyvytön kun kaikki paikat kipeenä niin ettei meinaa päästä kävelemään ja tulee kuumeinen/kipeä olo vaikka mitään kuumetta tai flunssaa ole.
Alan olemaan tyystin loppu tähän.
Kommentit (104)
Mulla on ihan samaa ollut jo yli 10 vuotta,ja kyllähän sitä tutkittiinkin..oli "tuntematon koko kehon tulehdustila". Toihan voi tarkoittaa mitä vain,toivottavasti ei syöpää..Koska olen köyhä julkinen puoli on ainut mahdollinen. Mutta..tiedän että tässä kerrostalokopperossa on hometta. On myöskin täysin retuperällä oleva kilpirauhassairaus. Jostain syystä viime vuosina kylkiluita on ruvennut sattumaan,siis ihan makaat vaikka sohvalla ja sattuu. Kuntoilu on mullekki tuskaa,vaikka tekisi iisisti seuraavat päivät olet melkein levynä ja ihme kuumeinen olo vaikka ei flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet syypää kun et liiku enempää. Mitä puntari sanoo? Jääkö alle 200 kg?
Minulle tuli sama mieleen. Paljon painoa?
-ohis
Painohan se kaikki vaivat aiheuttaa. Typerys.
ohis
Mä googletin diagnoosini, ja koska kyseessä parantumaton autoimmuunisairaus, elin itse asian kanssa vuosia. Koskaan en edes aiemmin käynyt lääkärissä. Vihdoin tänä vuonna googlasin asiaan perehtyneen yksityislääkärin ( kirjoittanut taudista julkaisuja), istuin tuoliin ja sanoin että kaikkien oireiden mukaan minulla on xxx. Hän katsoi ja kyseli, sanoi että olen oikeassa, ja oikeassa siinä että parannusta ei ole. Yksityisen asiantuntija maksaa jonkin verran ( alle 200 pääsee kuitenkin, ja usein mukaan saa kaikki mahdolliset reseptit ja luvan soittaa ilmaiseksi perään jos jotain jäi kysyttävää ), mutta verrattuna siihen että ramppaa vuosia tk:ssa, ottaisin sen rahan ja kävisin siellä sen sairauden asiantuntijalla ( jos kerran tuntuu diagnoosi varmalta, jos ei niin sitten turha pahoittaa mieltään jos ne arvelut menee heti lääkärin mielestäkin metsään).