Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua avattu! Aiotko auttaa?

Vierailija
25.10.2019 |

Minä en. Taas siellä toivotaan esim. 26-vuotiaille lapsosille lahjoja! Ja edelleen tehdään lisää muksuja, vaikka terveys pettänyt jo ajat sitten ja taloudellinen tilanne pysynyt huonona vuosikausia! Ihan ihmeellisiä selityksiä löytyy kyllä välillä noilta perheiden vanhemmilta, esim tämä: "Äiti ollut työttömänä kohta 2v. Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä."....

Kommentit (1206)

Vierailija
1121/1206 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista keskustelua Jouluapua-facebook sivulla uusimassa päivityksessä. Alkanut ihmisillä tulemaan mitta täyteen.

Joku siellä kommentoi hyvin:
Kyse on jostain sellaisen tuen tarpeesta jota ei rahalla eikä tavaralla voi helpottaa.

Vierailija
1122/1206 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lahjoittaa aitoon tarpeeseen, Hurstin apu on erinomainen kohde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi sukulainen on tällainen kerjääjä. On aloittanut opiskelemaan vaikka mitä, työpaikkojakin on ollut. Kaikki lopettaa, kun ”ei ole kivaa” = ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Eläimiä on paljon. Rahaa on aina hiustenpidennyksiin ja tatuointeihin ja uusiin meikkeihin. Ruokaan ei sitten olekaan. Saattaa ihan pokkana käydä tyhjentämässä äitinsä jääkaapin jne. Lainailee rahaa nyyhkystooreilla, eikä edes aio maksaa takaisin. Harmittaa niiden puolesta, jotka tuotakin erehtyvät auttamaan. Hyvin olisi rahaa ostaa joulukamat, kun lopettaisi tupakoinnin ja turhuuksiin tuhlaamisen.

Toisen turhuus on toisen välttämättömyys.

Vierailija
1124/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin sivustolta sopivan perheen lähialueelta (pitkäaikaissairas yh-isä, jolla on jo teini-ikäinen lapsi) ja laitoin viestiä. Ilmoituksessa olivat pyytäneet mitä tahansa jouluruokaa ja lapselle kalsarit ja t-paidan ja isälle yöpaidan. Kuulosti niin kohtuulliselta, että laitoin viestiä. Viestissä lupasin tuoda mieluista jouluruokaa ja sanoin, että poika voisi valita haluamastaan nettikaupasta haluamansa vaatteet. Minä sitten tilaisin ne ja toimitan heille joulun alla. Lisäsin vielä, että en ole suurituloinen, joten autan mielelläni, mutta en voi ostaa kauhean kalliita vaatteita.

Toissapäivänä sain vastauksen, jossa hädintuskin kiitettiin tulevasta avusta. Vastaaja listasi, että he toivovat jouluherkuksi pojalle ison kinkun, isälle savulohta ja yhteiseksi mätileipään kaikki ainekset. Myös muuta ruokaa sopii tuoda ja kahvipöydässä maistuisi esimerkiksi leipomosta haettu juustokakku. 

Poika oli myös laittanut minulle linkkejä toivomiinsa vaatteisiin. Oli meinaan kalsarit unohtuneet häneltä tässä vaiheessa. Edullisin vaate oli Gantin huppari, hinnaltaan alessa 97e. Muut vaatteet hieman päälle satasen.

Nyt ahdistaa ihan vietävästi. En haluaisi todellakaan haluaisi olla ihminen, joka lupaa apua, mutta jättää sen sitten antamatta. Asia on kuitenkin niin, että jos toteutan nämä toiveet, mulla jää hyvin nopeasti oma joulu viettämättä. Olin ajatellut auttamisbudjetiksi 100e. Tällä olisi pitänyt saada 10e kalsarit, 30e t-paita, joululaatikoita, joulusuklaata, itse tekemäni jouluhalko ja maustekakku, graavilohi, joululimppu, kahvipaketti ja jouluteetä. Vieläkin olisi budjettia, niin ehkäpä pähkinöitä, puuroainekset ja vaikkapa omenoita. 

Että katsotaas, mitä teen. 

Ilmoitat pahoitellen, että budjetti on noin 100e ja sillä he voivat valita mitä tahtovat, koska toteuttamalla kaikki toiveet joudut itsekin hakemaan jouluapua.

Tämä olisi ehkä kaikkein viisainta. Koska tuolla tavoin poika saa Gantin hupparin, jos se on tärkeintä (ja teineille yleensä on), tai vaihtoehtoisesti lahjat unohtaen sen kinkun ja savulohen.

Vierailija
1125/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin sivustolta sopivan perheen lähialueelta (pitkäaikaissairas yh-isä, jolla on jo teini-ikäinen lapsi) ja laitoin viestiä. Ilmoituksessa olivat pyytäneet mitä tahansa jouluruokaa ja lapselle kalsarit ja t-paidan ja isälle yöpaidan. Kuulosti niin kohtuulliselta, että laitoin viestiä. Viestissä lupasin tuoda mieluista jouluruokaa ja sanoin, että poika voisi valita haluamastaan nettikaupasta haluamansa vaatteet. Minä sitten tilaisin ne ja toimitan heille joulun alla. Lisäsin vielä, että en ole suurituloinen, joten autan mielelläni, mutta en voi ostaa kauhean kalliita vaatteita.

Toissapäivänä sain vastauksen, jossa hädintuskin kiitettiin tulevasta avusta. Vastaaja listasi, että he toivovat jouluherkuksi pojalle ison kinkun, isälle savulohta ja yhteiseksi mätileipään kaikki ainekset. Myös muuta ruokaa sopii tuoda ja kahvipöydässä maistuisi esimerkiksi leipomosta haettu juustokakku. 

Poika oli myös laittanut minulle linkkejä toivomiinsa vaatteisiin. Oli meinaan kalsarit unohtuneet häneltä tässä vaiheessa. Edullisin vaate oli Gantin huppari, hinnaltaan alessa 97e. Muut vaatteet hieman päälle satasen.

Nyt ahdistaa ihan vietävästi. En haluaisi todellakaan haluaisi olla ihminen, joka lupaa apua, mutta jättää sen sitten antamatta. Asia on kuitenkin niin, että jos toteutan nämä toiveet, mulla jää hyvin nopeasti oma joulu viettämättä. Olin ajatellut auttamisbudjetiksi 100e. Tällä olisi pitänyt saada 10e kalsarit, 30e t-paita, joululaatikoita, joulusuklaata, itse tekemäni jouluhalko ja maustekakku, graavilohi, joululimppu, kahvipaketti ja jouluteetä. Vieläkin olisi budjettia, niin ehkäpä pähkinöitä, puuroainekset ja vaikkapa omenoita. 

Ilmoitat pahoitellen, että budjetti on noin 100e ja sillä he voivat valita mitä tahtovat, koska toteuttamalla kaikki toiveet joudut itsekin hakemaan jouluapua.

Tämä olisi ehkä kaikkein viisainta. Koska tuolla tavoin poika saa Gantin hupparin, jos se on tärkeintä (ja teineille yleensä on), tai vaihtoehtoisesti lahjat unohtaen sen kinkun ja savulohen.

Tuo autettava perhetyön on keksinyt ihan uuden version nigerialaiskirjeistä... humanistit ja kukkahattutädit ei kehtaa olla auttamatta kun kerran on luvattu... näistähän jossain on varoiteltu (että vinkuvat sitten pitkin vuotta yhtä jos toistakin tarvettansa)

Ja siis yhä, olen jo löytänyt oman autettavan perheen kohtuullisin toivein. Kaikki jouluapua toivovat perheet eivät ole tuollaisia!

Vierailija
1126/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain jouluapuna sitä, huonokuntoinen pääsin saattajien ja auttajien kanssa isoon kauppaan mistä he etsivät juoksivat sellaisia, mitä ei pienemmästä löydy ja joita en olisi kyennyt itse etsimään pitkin nurkkia ja loputtomia hyllyjä, koska olen niin huonokuntoinen. Itse istuin aina kun penkin löysin enkä ollut edes sillä pärjätä. Sitten minulle piffattiin ruuat saman katon alla. En olisi jaksanut enää tehdä mitään samana päivänä tuollaisen jälkeen millään. Olin aivan kanttuvei, mutta sain hankittavien listalta yhden läjän pois. Omainen ei usko eikä ymmärrä kuntoani ja avuntarvettani, eikä rehellisesti välitä pskaakaan. En pärjää pelkästään kyydin saamisella sekä sinne yksin palloilemaan jättämisellä; nimenomaan en pärjää.

Muut ymmärtävät jotkut edes ja joskus saan tällaista apua. Joku toinen kerta taas jokin kasa listasta pois.

Vierailija
1127/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalau*a mitä sakkia....olisiko selkeintä että laitat heille ruokalahjakortin (max.sen sata euroa) johonkin kauppaan mistä saa myös niitä kalsareita. Vaikka Prismaan. Ei tarvi enempää aikaa ja vaivaa käyttää tuohon kohteeseen. En laittaisi edes tuota satasta, sen verran härskiä porukkaa.

Vierailija
1128/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän itsekin ensimmäiseksi laittaisin, vaikka joku sanoi "saisitko itte jos tarvisit", eivätkö sieltä kaikki tarvitsijat saakin?

Vierailija
1129/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muiden näkyvistä hävinnyt kommentit tuolta jouluapua facebook uusimmasta julkaisusta? Näyttää edelleen että reilusti kommentteja mutta kun avaa keskustelun niin tyhjää täynnä.

Vierailija
1130/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muiden näkyvistä hävinnyt kommentit tuolta jouluapua facebook uusimmasta julkaisusta? Näyttää edelleen että reilusti kommentteja mutta kun avaa keskustelun niin tyhjää täynnä.

On hävinnyt.

Vierailija
1131/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hävinnyt.

Minkähän takia?

Vierailija
1132/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hävinnyt.

Minkähän takia?

Taisi olla sen verran niitä huijarikokemuksia...

Vierailija
1133/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hävinnyt.

Minkähän takia?

Ihmiset kerto siellä huijaus kokemuksistaan ja monet oli laittanut, että ei taidakaan auttaa sitä kautta.

Vierailija
1134/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kommentti näkyy. Todella noloa ylläpitäjiltä.

Vierailija
1135/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit antaa yhden asian. Vaikka sen hupparin. On helpoin asia. Ja loput ehkä joku toinen.

Vierailija
1136/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä noloa? Ehkä viestit on epäasiallisia. Noloa niiiiin kauheesti miettiä asioita jotka ei itseä liikuta.

Vierailija
1137/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hävinnyt.

Minkähän takia?

Ihmiset kerto siellä huijaus kokemuksistaan ja monet oli laittanut, että ei taidakaan auttaa sitä kautta.

Ja sitten hämmästytään, ettei viestejä näy.

Miksi hämmästytään?

Vierailija
1138/1206 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä noloa? Ehkä viestit on epäasiallisia. Noloa niiiiin kauheesti miettiä asioita jotka ei itseä liikuta.

Ne viestit mitkä luin eilen eivät olleet epäasiallisia. Ihmiset kertoivat asiallisesti omalla nimellään ja omilla kasvoillaan huonoista kokemuksistaan.

Vierailija
1139/1206 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hursti on varmasti hyvä ja luotettava.

Minä kuitenkin mielelläni etsin jonkun pienen tarpeessa olevan perheen jostain käpykylän ja korven väliltä. Sieltä missä ei ole Hurstia, ei edullisia automarketteja punalapputuotteineen tai lukuisia kirpputoreja muutaman kilometrin säteellä.

Eikö ole hyvä, että kautta Suomen autetaan? Hurstihan on hyvin pääkaupunkikeskittynyt, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Vierailija
1140/1206 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu monena vuonna autettiin miehen kanssa. Joillakin oli ihan asiallisia toiveita, mutta sitten toisilla tosiaan ei (toivottiin lapsille kalliita puhelimia, läppäriä ym. Yks nainen sanoi "Halutaan puhelimet lapsille. Ei käytetty, vaan uusi ja mahdollisimman kallis" ja sit joku osti. Ei voi tajuta)

Tänä vuonna valitettavasti en pysty auttamaan vaan jouduin hakemaan apua sillä jäin leskeksi ja 4 lapsen yksinhuoltajksi miehen menehdyttyä onnettomuudessa. Siihen päälle syöpädiagnoosi jota ennen tuli lomautus töistä koska pomolla ei ollut varaa pitää työntekijöitä joten kaikki on ollut sekaisin. Kerroin tuosta siellä laittaessani hakemuksen, mutta en uskon että hakemukseni hylättiin koska tästä on nyt 3 viikkoa aikaa. Tukiverkko ollut mahdollisimman minimissä sillä vanhempani ovat eläkkeellä ja äidillä sairauksia ja he eivät voi auttaa. Pakko myöntää että kyllä vähän tässä tilanteessa on kiukuttanut se kuinka tuolla sellaiset ihmiset saa apua jotka toivovat liikaa kaikkea. Itse toivoin lapsille pari kirjaa, vähän vaatteita ja itselle villasukkia sekä kaikille jouluruokaa koska olisin voinut pyytää vanhempani myös syömään. No ei sille mitään voi. Tää on vaan tälläistä. Ruokakassi ollaan kerran nyt haettu ja ollut suuri apu. Ehkä tää tästä. Mietin että voisi laittaa turhia tavaroita myyntiin että saisi lapsille nyt jonkinlaisen joulun. Toivottavasti vaan oma kunto ei romahda kun syöpähoitojen takia ollut koko ajan huono olo. Ei oo oikein voinut kunnolla miehen kuolemaakaan surra kun tuntuu että ei kestä.