Jouluapua avattu! Aiotko auttaa?
Minä en. Taas siellä toivotaan esim. 26-vuotiaille lapsosille lahjoja! Ja edelleen tehdään lisää muksuja, vaikka terveys pettänyt jo ajat sitten ja taloudellinen tilanne pysynyt huonona vuosikausia! Ihan ihmeellisiä selityksiä löytyy kyllä välillä noilta perheiden vanhemmilta, esim tämä: "Äiti ollut työttömänä kohta 2v. Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä."....
Kommentit (1206)
En. Mutta olen antanut pikkutytölle, jonka isä kuoli, joskus jotain arvokasta, mihin heillä ei olisi ollut varaa. Isäni ja veljeni taas antoivat saman perheen pojalle vastaavaa uuteena. Tässä combossa äiti laittoi lapset aina itsensä edelle, ei juonut eikä tupakoinut ja teki pienipalkkaista osapäivätyötä. Sen sijaan en anna tuntemattomille, koska en halua tukea laiskuutta, enkä tiedä mikä on syynä avun tarpeeseen. Tällä hetkellä autettavia löytyy omasta suvusta, sairaseläkeläinen ja opiskelijoita, joten nämä riittää. Eläinsuojaa autan säännöllisen epäsäännölllisesti ruualla, pesuaineilla yms. Rahaa en sinnekään vie yhden tapauksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Autan tietysti. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä etenevästä sairaudesta ja tiedän kyllä mitä tämä on.
Ne on paljon paremmassa kunnossa ja rahoissa.
En. Käyn vain katsomassa ovatko ne viiden lapsen yksinhuoltajat, joiden kuopus oli viime vuonna alle vuoden, jälleen raskaana tai saaneet jo uuden vauvan.
Kalleimmat puhelimet on sossuelättien lapsilla eikä keskituloisilla.