Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua avattu! Aiotko auttaa?

Vierailija
25.10.2019 |

Minä en. Taas siellä toivotaan esim. 26-vuotiaille lapsosille lahjoja! Ja edelleen tehdään lisää muksuja, vaikka terveys pettänyt jo ajat sitten ja taloudellinen tilanne pysynyt huonona vuosikausia! Ihan ihmeellisiä selityksiä löytyy kyllä välillä noilta perheiden vanhemmilta, esim tämä: "Äiti ollut työttömänä kohta 2v. Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä."....

Kommentit (1206)

Vierailija
1201/1206 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä haetaan helpommin materiasta turvaa ja arvokkuutta itselleen, joku kallis huppari tai pleikkari saattaa hyvinkin olla paljon tärkeämpi mitä se olisi hyvätuloisen perheen lapselle jolla elämän perustarpeet on täytetty muilta osin.

Arvokkuutta materiasta? Wtf? Millaiset elämänarvot näille nuorille on oikein kehittymässä?

Aivan sairasta. Tällaiseen ei pidä lähteä missään nimessä mukaan.

Nuoria pitää kannustaa opiskeluun ja työntekoon, ei materian palvontaan. Muutenhan heistä tulee aivan samanlaisia kuin vanhempansa!

Köyhyys koetaan häpeäksi. Nuorelle voi olla todella tärkeää saada jotain vähän kalliimpaa, koska silloin hän ei tunne itseään ihan joka paikassa hävettävän köyhäksi. Ymmärrän hyvin myös aikuisia, joille jokin vähän kalliimpi vaate  tai asuste voi nostaa itseluottamusta. Kuulun itse suurimpaan tulodesiiliin eikä mulle tuota mitään ongelmaa lähteä pieruverkkareissani ja linttaan astutuissa lenkkareissani lähikauppaan. Itsetuntoni ei kärsi puketumisestani. Mulle on yks hailee, mitä joku ajattelee mun ulkomuodostani. Jollekin köyhälle olisi kamalaa vielä näyttääkin köyhältä. Kyseessä on siis jonkinlainen "henkinen kulissi", jonka taakse voi piiloutua. 

Kalleimmat puhelimet on sossuelättien lapsilla eikä keskituloisilla.

Vierailija
1202/1206 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen antanut pikkutytölle, jonka isä kuoli, joskus jotain arvokasta, mihin heillä ei olisi ollut varaa. Isäni ja veljeni taas antoivat saman perheen pojalle vastaavaa uuteena. Tässä combossa äiti laittoi lapset aina itsensä edelle, ei juonut eikä tupakoinut ja teki pienipalkkaista osapäivätyötä. Sen sijaan en anna tuntemattomille, koska en halua tukea laiskuutta, enkä tiedä mikä on syynä avun tarpeeseen. Tällä hetkellä autettavia löytyy omasta suvusta, sairaseläkeläinen ja opiskelijoita, joten nämä riittää. Eläinsuojaa autan säännöllisen epäsäännölllisesti ruualla, pesuaineilla yms. Rahaa en sinnekään vie yhden tapauksen takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1206 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan tietysti. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä etenevästä sairaudesta ja tiedän kyllä mitä tämä on.

Ne on paljon paremmassa kunnossa ja rahoissa.

Vierailija
1204/1206 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1205/1206 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

zx

Vierailija
1206/1206 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käyn vain katsomassa ovatko ne viiden lapsen yksinhuoltajat, joiden kuopus oli viime vuonna alle vuoden, jälleen raskaana tai saaneet jo uuden vauvan.