Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua avattu! Aiotko auttaa?

Vierailija
25.10.2019 |

Minä en. Taas siellä toivotaan esim. 26-vuotiaille lapsosille lahjoja! Ja edelleen tehdään lisää muksuja, vaikka terveys pettänyt jo ajat sitten ja taloudellinen tilanne pysynyt huonona vuosikausia! Ihan ihmeellisiä selityksiä löytyy kyllä välillä noilta perheiden vanhemmilta, esim tämä: "Äiti ollut työttömänä kohta 2v. Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä."....

Kommentit (1206)

Vierailija
241/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Autan vain löytöeläinkoteja. Vien vähän parempaa ruokaa ja leluja.

Eläimet eivät dokaa eivätkä käytä huumeita.

Ne ovat aina rehellisiä ja symppiksiä.

Auta mieluummin luonnonvaraisia eläimiä. PALJON tärkeämpää olisi suojella luonnon monimuotoisuutta kuin jotain hylättyä Fifiä. Ja noilla sun kriteereillä ihan vaan tiedoksi et naali tai norppakaan vedä viinaa.

Myös se hylätty Fifi on tärkeä eläin. Minä rakastan jokaista eläintä. Auta sinä vain norppia ja naaleja mutta suo auttamisen tunto myös niille jotka vie apua löytöeäinkoteihin.

Eri. Jokainen eläin on tärkeä.

242/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin, ettei nyt kodittomana voi ottaa työtä vastaan kun mihin koiran jättäisi työpäivän ajaksi. Ei ole siis kotia mihin sen voisi jättää.

-ohis

Missä tämä rouva koiransa kanssa viettää päivät?

Katuja kävellen ja illat sillan alla?

Sori mutta menee liian dickensiläiseksi, en usko.

Kukaan ihminen ei joudu Suomessa viettämään elämäänsä paljaan taivaan alla, poislukien ne, jotka ovat itse tämän elämäntavan valinneet (narkit ym.)

Varsinkin päihteettömälle naisihmiselle löytyy majoitus ihan poikkeuksetta.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran "perheellä ollut haastavaa taloudellisesti jo vuosia" on siis 5 lasta, joista yksi 2v ja 8kk. Sterilisaatio olisi joskus kova sana. Vanhemmille lapsille pyydetään ps4 pelejä, on ollut sitten varaa kuitenkin ostaa monensadan laite.. nyt ei pystytä edes ostamaan jouluruokia-huoh.

Samaa mietin kuin luin yhden perheen lasten toiveita bluetooth-kuulokkeista. Ei ne taida ihan itsestään musiikkia toistaa? En kyllä ole mikään tekniikan ihmelapsi mutta epäilen ettei kuulokkeista kuulu mitään ilman jonkunlaista lisälaitetta. Siihen on kuitenkin ollut varaa? ja samassa perheessä 3 lasta näitä toivoi. Köyhyys on ihan erilaista Suomessa kuin itse olen aina kuvitellut. Lapsilla on kaikkea sellaista mihin itsellä ei koskaan ole ollut varaa, enkä silti ole itseäni köyhänä koskaan pitänyt. Lisäksi kun näkee "köyhien" koteja, tavaraa pursuaa pöydät ja kaapit täynnä. Miksi ei osata myydä pois jotain että on taas rahaa ostaa uutta? Ei jakseta eikä viitsitä. Ei edes opetella sukkia neulomaan, vaikka vuosi olisi aikaa talveen ja jouluun varautua. Lankoja saa kirppikseltä usein parilla eurolla. Valmiita sukkiakin saa lapsille muutamalla eurolla jos ei jaksa/osaa itse tehdä. Suunnitelmallisuutta ihmiset! Joulu tulee joka vuosi.

Käytännössä kaikilla on lisälaite=puhelin. Läppärin ja muistikortin avulla siihen muutaman kympin kapulaankin saa ladattua musiikkia, jos ei ole älypuhelinta. Bluetooth-kuulokkeet kyllä kuulostaa liioittelulta, kun langallisia saa tosi halvalla Lidlistäkin.

Niinhän se on, jokaisella oma puhelin eli tässäkin perheessä todennäköisesti 4-5 puhelinta ja ovat omasta mielestään köyhiä?? 3 lasta + 1-2 vanhempaa. Miten näihin on varaa jos on köyhä? Yksikään puhelin ei toimi ilman liittymää ja jokainen liittymä maksaa, käyttö vielä enemmän. Miellän köyhyyden ihan erilaiseksi. Minäkin voisin itkeä että olen köyhä kun joudun asumaan omassa rivarihuoneistossa eikä ole isoa omakotitaloa, joudun ajamaan pyörällä kun ei ole varaa autoon ja syömään teräshaarukalla kun ei ole varaa ostaa hopeisia jne. Aina voi haaveilla ja itkeä kun ei minulla ole sitä eikä tätä. Terveempää on pysähtyä katsomaan mitä jo on ja niillä pärjää kun ei haaveile typeristä uusista jutuista mitä jollain rikkaammalla on. Ennen vanhaan taloudessa oli yksi puhelin ja sillä pärjättiin vuosikymmeniä. Nyt pitää joka kakaralla olla oma ja silti ollaan muka köyhiä.

Vierailija
244/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei noita vaatekeräyksiä voisi olla koko ajan ympäri vuoden toimeentulotukea saaville? Ihmisillä on valtavat määrät hyviä vaatteita, joita eivät itse käytä. Mieluusti minäkin veisin ne omani johonkin sossun laatikkoon enkä uffin. Vai miten tämä vaatteiden kierrätys oikein toimii?

Kummastuttaa nämä vaatetoiveet, eikö ihmisillä ole varaa edes ale/kirppiskenkiin? Lasten toppahaalarin löytää kirppikseltä alle kympillä. Ei ehkä merkkituote, mutta ehjä ja lämmin. Suomessa on kuitenkin kylmä 80% ajasta joten lapsille ja aikuisille pitäisi olla vaatetta saatavilla aina, jos tarve.

Meillä on hyväntekeväisyys kirpputori ja rahanpyytäjille on joskus tarjottu vaihtoehdoksi ottaa vaatetta lapsille rajaton määrä, mutta yksikään ei ole tullut vaatteita hakemaan.

Vierailija
245/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä”.

Ja viisi lasta ikähaitarilla 6-20.

Okei...

Milloinkahan se sitten olisi ajankohtaista?

Vierailija
246/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäkään toiveessa ei toivottu kuntosalikortti, ei mitään mikä antaisi eväitä tilanteesta pois pääsyyn.

Elämänhallintaan suurin osa tarvitsee apua eikä mitään suklaata tai jouluruokaa.

Monet tienaavat tukien avulla paremmin kuin minä ja täyty ihmetellä, että mihin se raha katoaa? Toisaalta jos pyydettyjen vaatteiden koko on 56-58 tai xxxl voi siitä jotain päätellä.

Ja sitten tämä, rahat eivät riitä vaan menevät velkojen maksuun? Pikavippejäkö ovat ottaneet? Sitten hakeudutaan velkaneuvontaan tai vipit päästetään ulosottoon ja sitä kautta velkajärjestelyyn.

Kyllä yhteiskunta pitää heikoimmistaan huolta ja heille on turvaverkot rakennettu tätä varten. Siksi me maksamme veroja, joilla tämä voidaan turvata.

Vierailija
247/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelee.. kirjoitti:

Olen kolmena jouluna auttanut, en enää. Auttaisin, jos tietäisin, että on OIKEESTI tiukkaa ja ettei muu raha mene tupakkaan ja alkoon. Tänä vuonna silmiinpistävää muuten off topic tuo vaatteiden koko! 18v:lle toivottiin 48-50 kokoisia vaatteita ja monille xxl. Ja sitten tuo jonkun mainitsema "sianliha ei käy", näitä oli pari. Eikö ne saa jo kaiken valmiiksi valtiolta ihan automatic..

Eihän sianlihaa uskonnollisista syistä välttelevät edes vietä joulua, niillähän on ihan eri juhlat.Miksi ne on jossain jouluapua pyydetään ryhmässä??

Vierailija
248/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei noita vaatekeräyksiä voisi olla koko ajan ympäri vuoden toimeentulotukea saaville? Ihmisillä on valtavat määrät hyviä vaatteita, joita eivät itse käytä. Mieluusti minäkin veisin ne omani johonkin sossun laatikkoon enkä uffin. Vai miten tämä vaatteiden kierrätys oikein toimii?

Kummastuttaa nämä vaatetoiveet, eikö ihmisillä ole varaa edes ale/kirppiskenkiin? Lasten toppahaalarin löytää kirppikseltä alle kympillä. Ei ehkä merkkituote, mutta ehjä ja lämmin. Suomessa on kuitenkin kylmä 80% ajasta joten lapsille ja aikuisille pitäisi olla vaatetta saatavilla aina, jos tarve.

Eräs köyhä perhe toivoo 3-4 lapselle pyjamat ja leluja? Jos on oikeasti köyhä, olisi ehkä järkevämpää toivoa arkivaatteita (takki, kengät, puserot, housut, sukat, alsuvaatteet). Yöllä voi nukkua alusvaatteissa, rikkinäisissä vaatteissa, kuluneissa vaatteissa tai jopa ilman vaatteita. Tulee tunne että eivät ole oikeasti köyhiä nämäkään. Näin meillä on tehty aina eli satsattu niihin arkivaatteisiin, eikä vinguttu niitä yövaatteita lahjaksi keneltäkään. Kirppikseltä nekin ostettu. Eräs sukulaisperhe asuu isolla paikkakunnalla jolla on kirppiksiä enemmän kuin tarpeeksi mutta uusia pitää ostaa, vanhat ei kelpaa, mutta silti ollaan niin köyhiä. Äiti tekee paljon käsitöitä, ostaa tarvikkeet uutena, mutta mitään ei osaa/uskalla myydä pois että saisi rahaa. Kaapit pursuaa valmiita käsitöitä. Rahaa on mutta sitä ei osata käyttää ollenkaan. Lapset pienempänä kärsi ruoanpuutteesta, yksi jopa pyörtyi kaupungilla ja päätyi ambulanssilla sairaalaan kun ei ollut ruokaa saanut. Mutta olipa uusimmat pelit ja vaattet kuitenkin.

Vierailija
249/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä”.

Ja viisi lasta ikähaitarilla 6-20.

Okei...

Milloinkahan se sitten olisi ajankohtaista?

Todennäköisesti sitä aikaa, että lähtisi opiskelemaan tai töihin, ei tule koskaan.

Päämääränä varmaan työkyvyttömyyseläke ja ikuinen päämäärätön oleilu.

Vierailija
250/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään toiveessa ei toivottu kuntosalikortti, ei mitään mikä antaisi eväitä tilanteesta pois pääsyyn.

Elämänhallintaan suurin osa tarvitsee apua eikä mitään suklaata tai jouluruokaa.

Monet tienaavat tukien avulla paremmin kuin minä ja täyty ihmetellä, että mihin se raha katoaa? Toisaalta jos pyydettyjen vaatteiden koko on 56-58 tai xxxl voi siitä jotain päätellä.

Ja sitten tämä, rahat eivät riitä vaan menevät velkojen maksuun? Pikavippejäkö ovat ottaneet? Sitten hakeudutaan velkaneuvontaan tai vipit päästetään ulosottoon ja sitä kautta velkajärjestelyyn.

Kyllä yhteiskunta pitää heikoimmistaan huolta ja heille on turvaverkot rakennettu tätä varten. Siksi me maksamme veroja, joilla tämä voidaan turvata.

Pari sivua kun selaat taaksepäin näet erään kommentin jossa kerrotaan miten hometalosta on muutettu ainoaan vapaana olleeseen vuokra-asuntoon. Siihen kun lisää oikeudenkäynti ja remonttikulut, lainaa riittää maksettavaksi. Aina ei liika velka ole täysin omaa syytä eikä pikavippejä.  On vain silkkaa huonoa tuuria ja näille sitä apua soisi annettavan.

Vierailija
251/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän valitettavaa, että nämä keräykset täyttää sellainen tietty ihmistyyppi koko keräyksen leimaten, itsekin tunnen ihan irl sekä suvusta että tuttavista vastaavia. Ei olla oikein kyetty opiskelemaan tai tekemään töitä, eikä välttämättä edes huvita. Sitä omaa tarkoitusta elämässä etsitään tekemällä liudoittain lapsia ja hankkimalla jatkuvasti lisää lemmikkejä, koska näin voi tuntea itsensä tärkeäksi edes jollekin. Surullista on se, ettei tunnisteta omia voimavaroja. Näinpä sitten henkilö, jolle sopisi vaikka yksi lapsi ja yksi jo valmiiksi sisäsiistiksi opetettu kissa hankkiikin esimerkiksi 8 lasta, 4 koiraa, 5 kissaa ja pari hamsteria. Eihän siitä tule kuin kaaosta "normaalillakaan" ihmisellä, saati jos on vähän heikkolahjainen ja mielenterveydeltään herkkä. Parhaiten auttaisi jokin tukimuoto, missä opetetaan ihan käytännön kotitaloustaitoja.

Vierailija
252/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähiseudulla perhe, jolla ei ole rahaa edes ruokaan. Teinit toivovat PELIKUULOKKEET, PLEIKKAOHJAIMEN ja PLASMAPALLON.

Tokihan teineillä on teinien toiveet ;) Nehän elää sitä pahinta massakulttuuriaikaa, janoavat sitä mitä ikätovereillaankin on. En mä näe tossa mitään pahaa, mutta melkosen tyyriitä lahjoja nuo on jonkun tuntemattoman alkaa kustantaa.

Muutaman omasta mielestäni ihan järkevän perheen & toiveet löysin, ja auttaisin heitä jos ei olisi näitä rahareikiä omasta takaa.

Tämä vähän oudoksutti: "Perheeseen kuuluu äidin lisäksi aikuiset lapset. Äiti on ollut työttömänä vuodesta 1993 lähtien ja taloudellinen tilanne on tukala." 

Joo, en itsekään liikaa syyllistäisi teinejä siitä että pyytävät kallista kodinelektroniikkaa ja lahjakortteja, harva tuonikäinen pyytää nöyrästi villasukkia ja kouluvihkoja vaikka olisi kuinka köyhästä perheestä. Yläasteikäiselle on varmasti tärkeää olla siellä missä muutkin, ja jos koko muu luokka pelaa pleikkarilla, niin onhan se kurja jäädä ulkopuolelle kun omalla perheellä ei ole varaa.

Enemmän näissä keräyksissä ärsyttää vanhemmat, joiden kirjoituksista näkyy elämäntapalaiskuus ja elämänhallintaongelmat, hankittu pitkäaikaistyöttömänä ja "terveysongelmaisena" ainakin 7 lasta ja joululahjatoiveet ovat luokkaa "S-ryhmän lahjakortti, viinipullo ja Vallila-lakanoita 1,5-vuotiaalle".

Vierailija
253/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias tytär tarvitsee hupparin koossa XL. Huh huh... Vanhemmat olleet monissa tapauksissa pois töistä 5-7 vuotta, ja sitten löytyy 5 alle 7-vuotiasta lasta. Eli jokainen lapsi on tehty vanhempien ollessa työttöminä. Elämänhallinnan puute, ei tuohon tilanteeseen vahingossa joudu.

Paljon pyydetään merkkivaatteita, Jopoja (äitini yritti tarjota viime vuonna tuliterää tavallista naistenpyörää 16-vuotiaalle, ei kelvannut), ihan oikea auto, mopoja, pleikkareita ja niihin pelejä. Itse olen normaalista perheestä, enkä olisi saanut mitään noista lahjaksi. Olen 21-vuotias nyt, eikä minulla ole ollut mitään merkkivaatteita koskaan. Serkkujani on yläkoulussa, ja heidän mukaansa on ihan puppua, että siellä olisi kaikilla merkkihupparit ja että muka kiusattaisiin jos ei ole. 90 % on ihan H&M huppari 9,90 euroa. Samaa sanoo tätini, joka on toisessa yläkoulussa koulukuraattori.

Vierailija
254/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että taas on tullut tälläinen Jouluavun hakijoiden haukkumaketju. Vaikea ymmärtää, että joku kadehtii jos yh-äiti saattaa saada villasukat ja lapset pari pakettia jouluksi.

Kyllä kaikkea saa kritisoida. Kyse ei ole kateudesta vaan siitä, että jos rahaa on vähän tulisi sekin vähä osata käyttää tehokkaasti ja toivoa oikeasti tärkeitä ja tarpeellisia asioita. Moni toivoja ei kuitenkaan näin tee. 

Joulu on lapsille tärkeä ja lapsi toivoo esim. Barbienukkea tai teini kuulokkeita, eikä esim. järkeviä käsineitä tai pyyhettä.

Jep, mielestäni on vanhempien tehtävä kustantaa ne deodorantit ja alusvaatteet lapsille niin ettei niitä tarvitse teinin pyytää lahjaksi jouluna. Jos ei edes sen vertaa kykene, niin on kyllä perheen rahankäytössä jotain todella pahasti vialla. Älyttömiä aina noissa jouluapukeräyksissä listaukset joissa toivotaan "lasten vaatteita" (usein vielä koossa XXL) ja "hygieniatarvikkeita", kyllä nuo nyt pitäisi voida hankkia ihan normaalisti eikä ruinata jouluavusta! Mielummin ostaisin teinille ne kuulokkeet ja lapselle barbienuken kuin alkaisin päästämään vanhempia vastuustaan.

Vierailija
255/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupuun avustusten määrä riippuu paikkakunnasta. Meillä on himpun verran alle 10 000 asukkaan kaupunki, joten lahjoituksia ei tule paljon. Olen itse töissä sosiaalitoimessa, tosin en sosiaalityöntekijä. Autan joka joulu noiden lahjojen jaossa. On ihanaa nähdä tammikuussa ne lapset, kun he tulevat käymään toimistolla vanhempiensa kanssa. Lapset vielä silloinkin kertovat jokaiselle vastaantulijalle, miten hienon pehmolelun tai kirjan tai minkä tahansa joulupukki toi. Usein se lahja on mukana, pehmolelu esimerkiksi. Siinä kohtaa herkistää ja itku ei ole kaukana. Valitettavasti meillä ei ole koskaan tarpeeksi lahjoja, ja esimerkiksi 11 -> pojat eivät saa koskaan mitään.

Hyvin kuntakohtaisia siis nuo Joulupuun avustusmäärät. Sen vannon, että lahjan saajat valitaan kunnolla. Täällä sosiaalityöntekijät myös tietävät, mistä kukin lapsi pitää, joten lahjat ovat oikeasti mieluisia, eikä vain randomisti annettuja.

Tonttu31

Näihin ihmisten pitäisi lahjoittaa! Mikähän kaupunki on kyseessä, voisin itse tehdä näin eläkeläisenä "retken" ja tuoda auton täynnä lahjoja.

Vierailija
256/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että taas on tullut tälläinen Jouluavun hakijoiden haukkumaketju. Vaikea ymmärtää, että joku kadehtii jos yh-äiti saattaa saada villasukat ja lapset pari pakettia jouluksi.

Kyllä kaikkea saa kritisoida. Kyse ei ole kateudesta vaan siitä, että jos rahaa on vähän tulisi sekin vähä osata käyttää tehokkaasti ja toivoa oikeasti tärkeitä ja tarpeellisia asioita. Moni toivoja ei kuitenkaan näin tee. 

Joulu on lapsille tärkeä ja lapsi toivoo esim. Barbienukkea tai teini kuulokkeita, eikä esim. järkeviä käsineitä tai pyyhettä.

Jep, mielestäni on vanhempien tehtävä kustantaa ne deodorantit ja alusvaatteet lapsille niin ettei niitä tarvitse teinin pyytää lahjaksi jouluna. Jos ei edes sen vertaa kykene, niin on kyllä perheen rahankäytössä jotain todella pahasti vialla. Älyttömiä aina noissa jouluapukeräyksissä listaukset joissa toivotaan "lasten vaatteita" (usein vielä koossa XXL) ja "hygieniatarvikkeita", kyllä nuo nyt pitäisi voida hankkia ihan normaalisti eikä ruinata jouluavusta! Mielummin ostaisin teinille ne kuulokkeet ja lapselle barbienuken kuin alkaisin päästämään vanhempia vastuustaan.

Mä vähän luulen, että hygieniatarvikkeilla ei tarkoiteta mitään hammastahnaa, shampoota ja Pirkan deodoranttia vaan niitä lahjapakkauksia (esim suihkugeeli + vartalovoide, hajuvesi+ saman tuoksuinen dödö), joita joulun alla ilmestyy kauppoihin. 

Vierailija
257/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaisia helmiä:

- isälle vaatteita, koko 4XL tai isompi

- tyttö 18v, talvitakki kokoa XXL

- äiti, talvitakki kokoa XXL (perheen taloudellinen tilanne surkea, laskujen jälkeen ei jää rahaa ruokaan...)

- aikuisille lapsille leffalippuja ja kosmetiikkaa

- työkyvyttömyyseläkkeellä olevat vanhemmat toivovat muutaman kuukauden ikäiselle (herrajumala, mikä järki!!!) vauvalle vaatteita

- äidille pusero kokoa XXL

- järjestään tarvitaan joulukoristeita, eikö niitä muka ole ihmisillä jo ennestään?

Ja noiden sekaan uppoaa ne perheet, joissa toivotaan lapsille alushousuja :(

Tämä on järkyttävää luettavaa. Varsinkin tuo että työkyvyttömyyseläkeläiset tekevät lisää lapsia ja niille ei sitten ole edes vaatteita!

Vierailija
258/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on epäselvää, pitääkö noissa ostaa perheen jokaiselle lapselle jotain vai riittääkö, jos ostaa vain yhdelle? Löysin joitakin toiveita, mitä mulla on jo nyt avaamattomissa paukkauksissa kotona, mutta kaikissa näissä perheissä on useampi lapsi. 

Vierailija
259/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmään osui yksinhuoltaja, jolla 7 lasta. Elää tukien varassa vieraalla paikkakunnalla ja lasten isä alkoholisti.

Ja toinen työtön nainen, jolla sijoituslapsen lisäksi 4 omaa ja 6 lastenlasta.

Voi taivas. Tämä on jo niin absurdia, että aloin nauramaan.

Vierailija
260/1206 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmään osui yksinhuoltaja, jolla 7 lasta. Elää tukien varassa vieraalla paikkakunnalla ja lasten isä alkoholisti.

Ja toinen työtön nainen, jolla sijoituslapsen lisäksi 4 omaa ja 6 lastenlasta.

Voi taivas. Tämä on jo niin absurdia, että aloin nauramaan.

Mietipä paljonko yhteiskunnalle maksaa tämän perheen elätys, niin naurun aiheet hiipuu.