Miksi miehet joskus "valitsevat" vaimokseen hankalan ihmisen?
Hankalalla tarkoitan vaativaa ihmistä, jota täytyy miellyttää ja vähän pelätäkin. Hankalalla on milloin mitäkin tunteenpurkauksia ja kiukunpuuskia.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan paljon miehistä, joilla ei ole valinnanvaraa, ja ottavat vain sen naisen minkä saavat. Mutta kyseinen väite ei kyllä sitten selitä niitä miehiä, joilla todellakin olisi varaa valita naisten joukosta. On menestystä, komeutta, pituutta, karismaa, hyvä ammatti ja tulot, koulutus, vaikutusvaltaa - kaikki mitä nainen vaan voi unelmien mieheltään haluta. Mikä selittää sen, että tällainenkin mies päätyy yhteen jonkun kilahtelevan v!ttupää-naisen kanssa? Nimittäin lähipiiristä löytyy tällainen tapaus. Mielestäni aika hyvä vastaus tuli jokin aika sitten joltain, että kai miehet sitten vain oikeasti tykkäävät sellaisesta. Enpä muuta syytä keksi. Tylsistyvät tasapainosessa, rauhallisessa ja kunnioittavassa suhteessa.
Et kai sinä asu heidän kanssaan vai mistä tiedät mitä heillä kotona tapahtuu?
Esim. minä olen työelämässä hyvin kiltti ja muutenkin sellainen sopeutuva työntekijä, mutta kotona temperamenttinen ja määrätietoinen. Mieheni taas on työelämässä minun vastakohtani eli kunnianhimoinen ja määrätietoinen, onkin edennyt urallaan nopeasti. Kotona taas on kiltti, rauhallinen ja sopeutuvainen.
Meissä jokaisessa on monta puolta.
Anopeista miniät on hankalia ja miniöistä anopit.
Miehen ex:ät on aina hankalia nyx:stä ja nyx:ät ex:stä. Hankaluus kasvaa kun nyx:ä muuttu toiseksi ex:säksi, sitten taivastellaan hankalaa ihmistä uuden nyx:än kanssa.
Myös miehen sisaret ovat hankalia ainakin välillä, samoin kavereiden puolisot.
Ap:lle, suomaliset vaan tapaavat valittaa hankalista puolisoista, tai olettaa hankaluutta ja kitkaa puolisoiden välillä kysymättäkin.
Yritämme nähdä hankalan ihmisen merkkejä sielläkin missä niitä ei ole.
Kaikilla on huonoja päiviä, mutta vrikkaisin että kaikki anopit, miniät, ex:ät, nyk:sät, tuttujen puolisot, ystävien ja sisarusten puolisot ovat loppujen lopuksi melko tavallisia mukavia ihmisiä.
Paitsi tietty MINUN anoppini, kälyni, mieheni ex:ä ja entiseni nyk:sä, helvetin hankalia kaikki. ;)
Kaikki vaimot, exät, nyxät, anopit ja miniät on hankalia. Kaikki on jonkun mielestä liian monimutkaisia hihhuleita, eikä voi mitenkään ymmärtää että ihmiset on luonteiltaan erilaisia ja kaikilla on erilaiset periaatteet ja ajatukset elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Anopeista miniät on hankalia ja miniöistä anopit.
Miehen ex:ät on aina hankalia nyx:stä ja nyx:ät ex:stä. Hankaluus kasvaa kun nyx:ä muuttu toiseksi ex:säksi, sitten taivastellaan hankalaa ihmistä uuden nyx:än kanssa.
Myös miehen sisaret ovat hankalia ainakin välillä, samoin kavereiden puolisot.Ap:lle, suomaliset vaan tapaavat valittaa hankalista puolisoista, tai olettaa hankaluutta ja kitkaa puolisoiden välillä kysymättäkin.
Yritämme nähdä hankalan ihmisen merkkejä sielläkin missä niitä ei ole.
Kaikilla on huonoja päiviä, mutta vrikkaisin että kaikki anopit, miniät, ex:ät, nyk:sät, tuttujen puolisot, ystävien ja sisarusten puolisot ovat loppujen lopuksi melko tavallisia mukavia ihmisiä.Paitsi tietty MINUN anoppini, kälyni, mieheni ex:ä ja entiseni nyk:sä, helvetin hankalia kaikki. ;)
Tämä! Ja kun ei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen, mutta ei se silti tarkoita että toisten parisuhteista tai elämästä voisi yleensäkään päätellä mitään sen perusteella että ollaan eri mieltä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono aviomies: mies joka tykkää kun nainen hoitaa kodin. Mies rakastaa rauhaa mutta on laiska.
Huono vaimo: nainen joka tykkää kun saa kyykyttää miestänsä. Nainen rakastaa sotaa ja harrastaa sitä ahkerasti.
Nuo tuollaiset huonot miehet ja huonot naiset ei mene yhteen keskenään. Ne etsii itselleen aina kiltin uhrin puolisoksi.
Kyllä se huono mies on kyykyttäjä yhtä lailla! Katsoo oikeudekseen olla tekemättä omaa osuuttaan kotitöistä, eikä auta vaikka vaimo uupuIsi. Rakastaa rauhaa = haluaa että nainen hiljaa hoitaa kaiken kodin ja lasten suhteen, sillä aikaa kun itse harrastaa itselleen mieluisia asioita, eikä siedä kritiikkiä tästä. Jos nainen valittaa, niin syyttää naista hankalaksi. Käyttää henkistä väkivaltaa kyykyttääkseen vaimoaan. Heittäytyy tarpeen tullen marttyyriksi ja uhriksi. Miten vaimo kehtaa väittää ettei hän imuroi, kun imuroi alkuvuodesta kerran ison riidan jälkeen. Vaimo on aivan mahdoton ja jopa vääristelee asioita!
Voi luoja, avasit silmiäni. Kirjoitin tuon viestin jota kommentoit. Aloin nyt kommenttisi vuoksi muistella huonoja pariskuntia joita olen tuntenut. Olen aiemmin nähnyt vain miehen laiskan puolen, olen ajatellut että mies on harmiton vetelys. Mutta ei. Kiitos sinun ymmärrän nyt että monet niistä todellakin ovat kyykyttäneet vaimoaan.
Kenties kuitenkin vielä uskallan nähdä eron sukupuolissa. Mies kyykyttää naista jotta nainen tekisi kotityöt jotta mies saa laiskotella. Kyykyttämisellä siis on käytännöllinen tavoite, sillä saavutetaan käytännön hyötyä, saavutetaan itselle mahdollisuus laiskotella. Kyykyttämisen sijaan miesten pitäisi olla sinkkuja ja palkata itselleen piika. Sillä lailla mies saisi saman käytännön hyödyn ja ketään ei satutettaisi.
Mutta nainen taas kyykyttää silkasta kyykyttämisen ilosta. Ihan vain tunteidensa vuoksi, v-tutuksensa vuoksi. Nainen pyrkii siis saamaan "tunnehöytyä", nainen ei pyri käytännölliseen tavoitteeseen, saavuttamaan käytännön hyötyä. Toisin sanoen nainen ei voi korvata kyykyttämistä millään. Vai voiko hän muka saada tuon saman sairaan sadistisen ilon jollain muullakin tavoin??
Korjatkaa minut jos olen väärässä. Hyvä jos avaatte silmiäni lisää. Tämä on yllättävän opettavainen ketju.
t. Mies joka on nähnyt useita surkeita pariskuntia mutta ei ole näköjään ymmärtänyt niistä ainuttakaan.
No en usko että suhteen alussa ovat olleet hankalia, piirre tullut esiin vasta pikkuhiljaa pitkässä suhteessa tai naimisiin mentäessä, jolloin voi olla myös vaikeampi lähteä. Kai näissä naisissa on sitten myös niitä hyviäkin puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan paljon miehistä, joilla ei ole valinnanvaraa, ja ottavat vain sen naisen minkä saavat. Mutta kyseinen väite ei kyllä sitten selitä niitä miehiä, joilla todellakin olisi varaa valita naisten joukosta. On menestystä, komeutta, pituutta, karismaa, hyvä ammatti ja tulot, koulutus, vaikutusvaltaa - kaikki mitä nainen vaan voi unelmien mieheltään haluta. Mikä selittää sen, että tällainenkin mies päätyy yhteen jonkun kilahtelevan v!ttupää-naisen kanssa? Nimittäin lähipiiristä löytyy tällainen tapaus. Mielestäni aika hyvä vastaus tuli jokin aika sitten joltain, että kai miehet sitten vain oikeasti tykkäävät sellaisesta. Enpä muuta syytä keksi. Tylsistyvät tasapainosessa, rauhallisessa ja kunnioittavassa suhteessa.
Esim. minä olen työelämässä hyvin kiltti ja muutenkin sellainen sopeutuva työntekijä, mutta kotona temperamenttinen ja määrätietoinen. Mieheni taas on työelämässä minun vastakohtani eli kunnianhimoinen ja määrätietoinen, onkin edennyt urallaan nopeasti. Kotona taas on kiltti, rauhallinen ja sopeutuvainen.
En asu heidän kanssaan, luojan kiitos. Riittääkö, jos kerron, että nainen kuuluu sukuuni (valitettavasti) ja satun tuntemaan aika hyvin, millainen hän on luonteeltaan? Ja niin tietävät kaikki muutkin. Tätä ei paranna se, että hän tiuskii, määräilee ja kiukuttelee milloin mitäkin kaikkien nähden suvun läsnäollessa. Miehen läsnäollessa. Määräilee miestään, ja saa kilarit, jos asiat ei mene tahtonsa mukaan. Nöyryyttää miestään julkisesti. Eipä tarvitse sen enempää nähdä miettiäkseen, mitä ihmettä mies näkee siinä naisessa. Mies kuitenkin sellaista tasoa, että saisi naisen kuin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin miehiä suorastaan viehättää "määrätietoinen nainen", mitä lie äitihahmoa tai dominaa hakevat. Löytävät sitten itsensä nyyhkimästä kun nainen osoittautuu hyvin itsekkääksi, oikukkaaksi ja vaateliaaksi.
Tyypillisesti itsekäs, oikukas ja vaatelias nainen on kaukana dominasta.
Oikeasti kyse on siitä että nainen on hakenut miestä joka vie ja laittaa kiukkupussin kuriin, mutta ne miehet on viety nätimpien toimesta.
Kun nainen joutuukin ottamaan ohjat, ei hän tule toimeen sen asian kanssa.
Tämä on myös yleistä, koska on enemmän alistuvia naisia kuin dominoivia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minun olisi pitänyt olla suhteissani kiukkuinen ja määräilevä mustis raivoprinsessa. Mutta kun olen kiltti, myöntyväinen, enkä mustasukkainen, niin mua on jokaisessa suhteessa petetty ja kusetettu. Eksän uusi on just tällainen pirttihirmu käskyttäjä. Onnea vaan.
Luulen, että miehiä kiehtoo ”valloittaa” hankala ja pihtaava nainen - pettymys seuraa kun nainen ei sitten kesyyntynytkään.
Ehkä kiehtoo enemmänkin se, ettei ne hankalat pihtaa?
Kaikkihan sen tietää, että sekopäiden kanssa on parasta seksiä.
Ja vaikkei olisi edes sekopää, niin kuumaveriset ihmiset on intohimoisimpia rakastajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin miehiä suorastaan viehättää "määrätietoinen nainen", mitä lie äitihahmoa tai dominaa hakevat. Löytävät sitten itsensä nyyhkimästä kun nainen osoittautuu hyvin itsekkääksi, oikukkaaksi ja vaateliaaksi.
Tyypillisesti itsekäs, oikukas ja vaatelias nainen on kaukana dominasta.
Oikeasti kyse on siitä että nainen on hakenut miestä joka vie ja laittaa kiukkupussin kuriin, mutta ne miehet on viety nätimpien toimesta.
Tämä on myös yleistä, koska on enemmän alistuvia naisia kuin dominoivia miehiä.
Tämä. Aito domina on kotonaan johtavassa roolissa. Ei silloin ole tarvetta kiukutella.
Kiukuttelu on sellaista pikkutyttömäistä käytöstä kun oletetaan että auktoriteetti (isähahmo) laittaa kuriin. Mutta kun ei löydykään isähahmoa, se pehmomies joutuu tulilinjalle.
Miten jaksatte pohtia joidenkin muiden parisuhdedynamiikkaa ja miksi joku on jonkun kanssa?
Koko aihe on muutenkin naurettava, kun ”hankala nainen” tarkoittaa eri ihmisille eri asoita ja jonkun mielestä jo itsevarma nainen joka ottaa mitä haluaa eikä alistu mihinkään mitä ei halua, on ”hankala nainen”.
Annatte typerän kuvan itsestänne, hankkikaa elämä ja itsetunto jostain niin ei tarvi ärsyyntyä muista.
Jotenkin narsistista ylipäätään ihmetellä, miksi jotkut miehet tykkäävät toisenlaisista naisista kuin minä, mielestäni hyväluonteinen tasapaino-Tennilä olen......
Ei valitse vaan tekevät itse naisista sellaisia kun ovat huonoja miehiä ja nainen on täynnä turhaumaa ja räjähtämistä odottavaa pettymystä.
Toiset vain yksinkertaisesti viehättyvät hankalista ihmisistä, ja osaavat spotata sellaisen jo alkuvaiheessa, kun ihminen vielä näyttelee sitä helppoa paraatipuoltaan. Kai se tulee jostakin lapsuuden kiintymyskokemuksista. Aikuisenakin tuntuu hyvältä ja turvalliselta se, mihin on lapsena tottunut, vaikka asiat olisivat aivan kamalalla tolalla.
Terv. Nainen, joka ei vain osaa vakiintua kunnollisen miehen kanssa
Se on niin suhteellista. Monet pitävät vaimoani hankalana ihmisenä, mutta esimerkiksi äitini oli paljon, paljon hankalampi. Minun mielestäni vaimoni kanssa on rentoa olla ja elää. :)
Vierailija kirjoitti:
Täydellisesti kiteytetty. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu heidän kanssaan, luojan kiitos. Riittääkö, jos kerron, että nainen kuuluu sukuuni (valitettavasti) ja satun tuntemaan aika hyvin, millainen hän on luonteeltaan? Ja niin tietävät kaikki muutkin. Tätä ei paranna se, että hän tiuskii, määräilee ja kiukuttelee milloin mitäkin kaikkien nähden suvun läsnäollessa. Miehen läsnäollessa. Määräilee miestään, ja saa kilarit, jos asiat ei mene tahtonsa mukaan. Nöyryyttää miestään julkisesti. Eipä tarvitse sen enempää nähdä miettiäkseen, mitä ihmettä mies näkee siinä naisessa. Mies kuitenkin sellaista tasoa, että saisi naisen kuin naisen.
Edelleenkään et tiedä mitä kotiseinien sisällä tapahtuu tai koko parisuhteessa yleensä. Sen tietävät vain he kaksi.
Olen 35-vuotias kouluttautunut, tärkeää työtä sydämellä tekevä, kahden lämmöllä ja rakkaudella hyvin kasvatetun lapsen äiti, joka tekee myös vapaaehtoistyötä. Mutta yhteiskunnan silmissä olen säälittävä hylkiö joka pilaa puolisonsa elämän olemalla läski, vaarantaa lastensa tulevaisuuden olemalla läski ja pilaa työnantajan maineen olemalla läski. Ja tyhmä ja laiska minun täytyy olla, koska olen läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelin tonne alkupuolelle jo kahdesta tuntemastani tapauksesta, jossa miehillä tosiaan olisi ollut varaa valita. Eikä kotitaustakaan selitä. Syinä arvelen olleen lapset ja pelko, että jäävät äidille pääsääntöisesti, koska molemmat parit erosivat pian lasten tultua täysi-ikäiseksi ja muutettua pois kotoa. Lisäksi tällainen hankala ihminen ei päästä irti, vaan osaa manipuloida taitavasti eri asioilla, niin että mies voi tottuessaan huonoon kohteluun itsekin alkaa ajatella olevansa huono.
Ihan samoja asioita kuin siinä, kun naiset rakastuvat väkivaltaisiin renttuihin. Noista suhteista on yllättävän vaikea irtautua ja miehillä voi olla lisäksi häpeää, mitä kotona on tapahtunut. Siis väkivalta.
Aivan totta varmaan. Se siinä justiinsa eniten mietityttääkin, mikä saa nämä miehet pariutumaan näiden kilahtelija-naisten kanssa? Eikö mitään merkkejä todellakaan näy seurustelun, yhdessä asumisen yms. aikana? Vasta kun on avioliitto, lapset ja talolaina, niin sitten silmät avautuvat? En kerta kaikkiaan ymmärrä, kyllä minä katsoin koko seurustelun ajan kumppanini toimintaa, että onko hän luotettava ja täyspäinen, ja kannattaako sen ihmisen kanssa ihan oikeasti sitoutua. Toki ihmiset voivat muuttuakin ajan kanssa ja stressitilanteissa, kuten pikkulapsi-arjessa. Kai nyt jotain osviittaa perusluonteesta saa kuitenkin muinakin aikoina.
Minä kun tapasin unelmieni naisen niin kosin häntä jo ensimmäisenä päivänä. Olimme tunteneet alle tunnin kun jo kosin. Hän suostui. Jee! Olimme nuoria, ei kumpikaan meistä ollut täyspäinen. Myöhemmin ilmeni että hän oli väkivaltainen. Jee! Erosin. Olen nyt vuosia myöhemmin yrittänyt oppia täyspäisyyttä, hitautta ja varovaisuutta. Hän on kuulemma edelleen väkivaltainen, jonkun muun kanssa.
Tyhmä nuori ihminen tekee virheitä, mutta myöhemmin myös oppii virheistään.
Täysin pimahtanut ihminen ei opi, vaan jatkaa pahoja tapojaan elämänsä loppuun asti. Pimahtaneen ei tarvitse oppia mitään, koska hän on aina oikeassa. Hänen täytyy lyödä kumppaniaan koska kumppani kerjää sitä. Kumppanin vika kun tulee hakatuksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että jos nainen on kiltti, on miehen tunne-elämä liian tasaista. Jos nainen on hankala, jonka oikkuja ja kilahtelua saa pelätä, ja sen jälkeen saa sovintoseksiä, mies kokee erilaisia jänniä tunteita pelosta helpotukseen. He tulkitsevat nämä sitten rakkaudeksi.
Sovintoseksi on jotain mitä en koskaan ole ymmärtänyt. Harrastaisin seksiä hyvässä suhteessa vaikka lähes päivittäin, riitoja kaihdan ja silloin kun sellainen tulee niin viimeisenä on seksi mielessä.
Mutta en olekaan räväkkä tunteella eläjä.
N
Minulta taas lamaantuvat kaikki tunteet, ellei kumppani "osaa riidellä" vähän dramaattisesti. Moni riita tällaisessa suhteessa on oikeastaan esileikki. Huudetaan pää punaisena ja voisi käydä jo kurkkuunkin kiinni, mutta yhtäkkiä todetaan, että vaatteet on nurkassa ja lempi leiskuu.
Joskus on sattunut kumppaniksi ihminen, joka meni pienestäkin riidan poikasesta niin tolaltaan, ettei kyennyt seksiin oikein seuraavanakaan päivänä, ja se suhde oli melko hankala.
Kun ei ne saa tasokasta naista.