Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan sairasta kuvata ihmisten buffet-lautasia ja kauhistella niitä

Vierailija
24.10.2019 |

Voi olla monen monituista syytä miksi ruokaa on jäänyt yli. Esim. se ei olekaan ollut niin hyvää mitä on luullut. On otettu yläkanttiin, jos on ollut todella ruuhkainen buffet ja arveltu ettei jakseta enää toistamiseen jonottaa.

Toki voi joukossa olla porsastelijoitakin, mutta tuo että kuvataan seurueen jätökset ja laverrellaan lehtiin millainen porukka sen on jälkeensä jättänyt, niin SE on vastenmielistä ja sairasta suorastaan.

Kännykkäkameroiden myötä ihmisistä on tullut ihan apinamaisia muiden kyttääjiä ja tarkkailijoita. Hävetkää.

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ihmisiä jotka ottaa lautasille ruokaa vain roskiin heitettäväksi. Siis en vain inhoa tai halveksi, vaan VIHAAN.

Sä oot sairas. Pääset varmaan julkista kautta hoitoon. Jonot on kyllä pitkät, vähän niinku puhvetissa.. äh-häh-hää.. 

Kaikki nämä gretat on päästään vialla.

Vierailija
122/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikailu on mielestäni todella vastenmielistä, mutta en kannata tällaista pöyristelyä myöskään.

Hotellin ei ole mikään pakko tarjota hintaan kuuluvaa buffet-aamiaista, jos hukkaan menevä ruoka hirvittää. Voi vaikka punnita ruuan ja maksu sen mukaan. Ei tarvitse olla isokaan hinta että se vähentää sikailua. 

Osa ihmisistä on aina huonosti käyttäytyviä. Ei heihin mikään pöyristely pure, koska heille on kunnia-asia olla piittaamatta yleisestä mielipiteestä tai mistään muutenkaan. Heitäkin voi kuitenkin ohjata toimimaan järkevämmin muuttamalla olosuhteita joissa toimitaan. 

Myös pidän hotelliakin vastuullisena. Jos he tarjoavat palvelua jota väärinkäyttämällä aiheutetaan haittaa ympäristölle, ei riitä että he syyttävät pelkästään palvelun väärinkäyttäjiä aivan kuin eivät itse voisi asialle mitään vaan heidän on pakko sitä palvelua vaan tarjota. 

Ja vielä ikävin puoli tässä oli, että kohdistettiin syytös tiettyyn ihmisryhmään tietämättä lainkaan oliko juuri tämä ihmisryhmä asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta molemmat asiat ovat törkeää käytöstä.

Jokainen sivistynyt ihminen tajuaa myös, että muiden tekemisten ylimielinen ja paheksuva moralisointi ei muuta kenenkään käytöstä, ainoastaan ärsyttää ja kasvattaa uhmaa. Viisaampaa on pitää huolta omista tekemisistään ja korkeintaan puhua faktoista, kuten ruokahävikin aiheuttamista ongelmista.

Kyllä se on niin, että tyhmä ei usko ennen kuin sanoo ja oikeastaan pitäisi vetää pitkin korvia jotta menisi perille. Tätä on nykyaika, tyhmien pitäisi saada antaa tehdä mitä vain ja fiksujen pitäisi olla kusi sukassa.

Ja fiksuko ihminen on se, joka vetelee muita pitkin korvia..?

Niinpä ja silloin saattaa tulla myös vastapalloon lujaa.

Eli pitäisi antaa sikailun vaan jatkua? 

Miksi luulet että se sillä loppuisi? Päinvastoin itse olisit päivystyksessä paikattavana.

Eli väkivaltainen sikailija on oikeassa mutta siitä huomauttava ei? Kurinpitäjiä aamiaisille, jos jätetään niin se vaikka työnnetään kurkkuun.  Julkinen häpäisy ja nolaus niin johan toimii.

Vttu mikä idiootti, mutta eipä teikäläisiltä muuta voi odottaa. Mitäpä luulet että bisnekselle tapahtuu?

Vierailija
124/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää on ap:n mielestä "sairasta" niin mitä sitten on kolaripaikalla uhrien kuvaaminen?

Se on vielä sairaampaa. 

Vierailija
125/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ierailija

94/97 |

klo 12:46 | 24.10.2019

eskustelun etusivu | Aihe vapaa

tulipas taas ruoka-avsuta evästä , katkarapusalaatia ja lihaa viikoksi!!!

Andymccoys

klo 14:11 | 21.10.2019

https://aijaa.com/rQAlhF

katkarapusalaattri

sweet chili broileri patonki

naudan minuuttisuikale

hernekeitto

härkäpapusuikale

proteiinivanukas

kanaburgeri 2 kpl

piimä

makea seesami-härkjä nuudeli wok

hunajafilesuikale 800g

polar leppäsavu juusto 300g

vadelmia 150g

kirsikkatomaatit

ruusukaalia rasia

tofu

naudanpaisti 150g

chinaman kung po chiken &noodeli

apenade oliivitahna

tulinen wok micx salad

vesimeloni

ruisleipä

semmosta, eikä ole monessa e3des 30 pros alelappua ainakaan naudanfileessä ei olllut

laskin nopeasti että tuossa on 40 euron edestä ruokaa jos haen kaupasta, no loppuviikosta taas uusi satsi, näillä viikko pärjää kun keittelee riisiä

Vierailija
126/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun etusivu | Aihe vapaa

ruoka-.avusta tänään 40e(kg pihvi, ovh 8 e ja savuporokeittoo ja pekonia ja hampurilainen ja 1 litra kastriketta

Andymccoys

klo 13:31 | 18.10.2019

en viittinyt ottaa 5 kg liha-.perunakiusausta kun se ei ole herkkua, vähän maityoo ja leipiä ja joku juusto lisukkeeksi , mutta paras oli tuo 8 e pihvi , ovh 40 e kg kaupassa, sisäfilettä

Vierailija
127/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee vain noin 10 e kuussa rahaa ruokaan!!!

Andymccoys

klo 13:38 | 14.9.2019

jos en halua herkutella joskus esim buffetilla tai hakea jotain mehuja

koska saan ruoka-avusta kaikki ruokani, ja tuo 10 e tuleee siitä että ruoka-avusssa on kerran viikossa 2,5 e ruokailu jonka jälkeen saa kassillisen ruokaa, yleensä n. 30-40 euron edestä, joskus enemmänkin . itse en edes käyt kuin kerran viikossa vaikka ruoka-apuja olisi 3 kertaa viikossa samassa paikassa ja muuallakin lisää

eli ruokaa saisin n 300-400 edestä ilmaiseksi kuussa, toki vähempikin riittää

Vierailija
128/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta molemmat asiat ovat törkeää käytöstä.

Ylenpalttinen hamstraaminen JA toisten pahantahtoinen kyttääminen ja salakuvaaminen.

Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että lautaselle olisi hyvä ottaa vain sen verran, minkä aikoo syödä, eikä buffetissa hamstrata yli tarpeen. Totta kai vähän voi jäädä tähteitä, koska yli tarpeenkaan ei ole terveellistä syödä ja kaiken ruuan makua ei voi sen ulkonäöstä päätellä - mutta kukkuraisia lautasellisia vähän närpittyä ruokaa ei pidä heittää roskiin!

Jokainen sivistynyt ihminen tajuaa myös, että muiden tekemisten ylimielinen ja paheksuva moralisointi ei muuta kenenkään käytöstä, ainoastaan ärsyttää ja kasvattaa uhmaa. Viisaampaa on pitää huolta omista tekemisistään ja korkeintaan puhua faktoista, kuten ruokahävikin aiheuttamista ongelmista.

Tämä ketju on ikävällä tavalla esimerkki siitä, mihin toisten ihmisten morkkaaminen johtaa. Pelkkään tappeluun, ei mihinkään jalostavaan keskusteluun, jolla voisi ehkä ideaalitapauksessa saada aikaan käytösmuutoksia.

Tämä, ei uskoisi tätä aikuisten ihmisten saitiksi ollenkaan, kun lukee tätäkin ketjua. Mutta onneksi joukossa on joku aikuinenkin.

Vierailija
129/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vantaalle Helluntai seurakunnan ruokajonoon

Saatte herkkuja ja rahat voi käyttää viinaan

Yllä listat herkuista

Vierailija
130/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ierailija

94/97 |

klo 12:46 | 24.10.2019

eskustelun etusivu | Aihe vapaa

tulipas taas ruoka-avsuta evästä , katkarapusalaatia ja lihaa viikoksi!!!

Andymccoys

klo 14:11 | 21.10.2019

https://aijaa.com/rQAlhF

katkarapusalaattri

sweet chili broileri patonki

naudan minuuttisuikale

hernekeitto

härkäpapusuikale

proteiinivanukas

kanaburgeri 2 kpl

piimä

makea seesami-härkjä nuudeli wok

hunajafilesuikale 800g

polar leppäsavu juusto 300g

vadelmia 150g

kirsikkatomaatit

ruusukaalia rasia

tofu

naudanpaisti 150g

chinaman kung po chiken &noodeli

apenade oliivitahna

tulinen wok micx salad

vesimeloni

ruisleipä

semmosta, eikä ole monessa e3des 30 pros alelappua ainakaan naudanfileessä ei olllut

laskin nopeasti että tuossa on 40 euron edestä ruokaa jos haen kaupasta, no loppuviikosta taas uusi satsi, näillä viikko pärjää kun keittelee riisiä

Andymccoys

Vierailija
131/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaampaa on hamuta sitä ruokaa ylenmäärin ja jättää syömättä. Sähän nyt varsinaisia tekosyitä olit keksiny miksi ruokaa voi hamstrata varuuksi, kun ei jaksa eikä huvita mennä jonottamaan lisää? Just tätä nykyajan kulttuuria, minä minä ja minä ja mun jaksamiset ja viittimiset.

Yritin vaan miettiä mitkä voisivat olla sellaisia inhimillisiä syitä että on jäänyt esim. 2 leikkelettä yli, tai pikkasen puuroa lautaselle. Osa julkaistuista kuvista oli nimittäin ihan naurettavia. Kelle tahansa voi jäädä lautaselle jotakin vaikka yrittäisi kuinka optimoida otetun määrään nälkäänsä. 

Olen edelleen sitä mieltä että kylpylän buffetin työntekijältä erittäin typerä veto ottaa kuvia, lähettää lehteen vieläpä kuvauksien kera että millasilta asiakkailta ne jäi. Eipä ole pelkoa että itse menisin tollaseen mestaan missä tiedän että henkilökunta kyttää kameran kanssa. Ja ei, en ole porsastelija, vaan hyvin pieniruokainen etenkin aamuisin. 

Tiedätkö, sinäkin maksat oman osuutesi näiden porsastelijoiden aamiaisista, koska ne lisätään huoneen tai aamiaisen hintaa. Ei ravintolat tee hyväntekeväisyyttä ja jaa ruokaa ilmaiseksi, vaikka se menisi jätteisiin.

Nykyään ravintolat harvoin tarjoavat ulkopuolisille aamiaisista toisin kuin ennen, jossa tyyliin eurolla sai muhkean aamiaisen.

Ja jossakin vaiheessa hintaa nostettiin tyyliin 9€ ja lopulta aamiainen tarjottiin vain hotellin asukkaille. Huhut jopa kertoivat asiakkaiden varastaneen ruokaa pöydästä, tämän porsastelun lisäksi.

Vierailija
132/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää buffet tyypit hakee arkiruokansa ruoka avusta

ja sit menee säästyneellä rahalla buffaan???

MITÄ MÄ JUST LUIN??????

Vierailija
133/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaampaa on hamuta sitä ruokaa ylenmäärin ja jättää syömättä. Sähän nyt varsinaisia tekosyitä olit keksiny miksi ruokaa voi hamstrata varuuksi, kun ei jaksa eikä huvita mennä jonottamaan lisää? Just tätä nykyajan kulttuuria, minä minä ja minä ja mun jaksamiset ja viittimiset.

Yritin vaan miettiä mitkä voisivat olla sellaisia inhimillisiä syitä että on jäänyt esim. 2 leikkelettä yli, tai pikkasen puuroa lautaselle. Osa julkaistuista kuvista oli nimittäin ihan naurettavia. Kelle tahansa voi jäädä lautaselle jotakin vaikka yrittäisi kuinka optimoida otetun määrään nälkäänsä. 

Olen edelleen sitä mieltä että kylpylän buffetin työntekijältä erittäin typerä veto ottaa kuvia, lähettää lehteen vieläpä kuvauksien kera että millasilta asiakkailta ne jäi. Eipä ole pelkoa että itse menisin tollaseen mestaan missä tiedän että henkilökunta kyttää kameran kanssa. Ja ei, en ole porsastelija, vaan hyvin pieniruokainen etenkin aamuisin. 

Tiedätkö, sinäkin maksat oman osuutesi näiden porsastelijoiden aamiaisista, koska ne lisätään huoneen tai aamiaisen hintaa. Ei ravintolat tee hyväntekeväisyyttä ja jaa ruokaa ilmaiseksi, vaikka se menisi jätteisiin.

Nykyään ravintolat harvoin tarjoavat ulkopuolisille aamiaisista toisin kuin ennen, jossa tyyliin eurolla sai muhkean aamiaisen.

Ja jossakin vaiheessa hintaa nostettiin tyyliin 9€ ja lopulta aamiainen tarjottiin vain hotellin asukkaille. Huhut jopa kertoivat asiakkaiden varastaneen ruokaa pöydästä, tämän porsastelun lisäksi.

Andymccoys

koska saan ruoka-avusta kaikki ruokani, ja tuo 10 e tuleee siitä että ruoka-avusssa on kerran viikossa 2,5 e ruokailu jonka jälkeen saa kassillisen ruokaa, yleensä n. 30-40 euron edestä, joskus enemmänkin . itse en edes käyt kuin kerran viikossa vaikka ruoka-apuja olisi 3 kertaa viikossa samassa paikassa ja muuallakin lisää

eli ruokaa saisin n 300-400 edestä ilmaiseksi kuussa, toki vähempikin riittää

Vierailija
134/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää buffet tyypit hakee arkiruokansa ruoka avusta

ja sit menee säästyneellä rahalla buffaan???

MITÄ MÄ JUST LUIN??????

No mitä sä just luit?

Vierailija
135/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeastaan vaan hyvä, että kuvataan sillä kauheaa ruuan tuhlausta ja tavallaan ravintolan on myös vaikeaa mitoittaa ruuan määrää, kun jotkut ottavat kolmenkertaisia annoksia ja jättävät ne vielä syömättä. Itse en todellakaan ole mikään paras, mutta en kyllä ole jättänyt kuin todella vähän jos vertaa näihin. Ehkä yhden leivän joskus ja senkin jopa napannut mukaan, kun en ole viitsinyt jättää. Syön muutenkin aika vähän joten pitää aina miettiä tarkkaan mitä otan.

Vierailija
136/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikanaan hotellin aamubuffassa töissä. Ei paljoa naurattanut mättää graavilohta mielettömiä määriä roskiin ja joka ikinen aamu.

Mutta ihan kiva, että se on jollekin ok.

Vierailija
137/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hölmöä porukkaa kommentoimassa.

Että ihan joku vartioimaan jätetäänkö ruokaa tai sitten aamiasbuffat pois. Sillälailla. Sittenhän voi lopettaa hotellitkin seuraavaksi.

Tottakai on älytöntä lapata ruokaa roskiin. Mutta joku tolkku nyt.

Tuo juttu oli ihan tarkoituksellinen, ilmaista mainosta. Eikä hotellia kiinnosta mikään muu kuin voitto.

Paras ratkaisu on pienentää lautaskokoa ja laittaa joku FIKSU kaunis kyltti että otathan vain minkä jaksat syödä. Silti toiset ottaa liikaa.

Vierailija
138/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hölmöä porukkaa kommentoimassa.

Että ihan joku vartioimaan jätetäänkö ruokaa tai sitten aamiasbuffat pois. Sillälailla. Sittenhän voi lopettaa hotellitkin seuraavaksi.

Tottakai on älytöntä lapata ruokaa roskiin. Mutta joku tolkku nyt.

Tuo juttu oli ihan tarkoituksellinen, ilmaista mainosta. Eikä hotellia kiinnosta mikään muu kuin voitto.

Paras ratkaisu on pienentää lautaskokoa ja laittaa joku FIKSU kaunis kyltti että otathan vain minkä jaksat syödä. Silti toiset ottaa liikaa.

Juuri näin ja sitten vielä tarkoituksella halutaan ymmärtää väärin. Kukaan ei ole puolustanut ruuan tarkoituksellista tuhlausta vaan ainoastaan yrittänyt ymmärtää miksi näin voi välillä käydä. 

Ihmiset uskovat ihmeen helposti mitä vaan kunhan sen lukee lehdestä ja on vielä kuvatkin "todisteena".. Me emme todellakaan voi tietää onko kuviin kerätty useammasta eri pöydästä kananmunat, pekonit ja leikkeleet. 

Vierailija
139/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki kaupan myyjille: kuvatkaa ihmeessä kaikki muovikassit, joita asiakkaat ostaa ja sitten lähetätte ne iltapäivälehtiin ja kuvailette miltä asiakas näytti. Muistakaa käyttää paljon adjektiiveja kuten lihava, ruma, white trash, äiti, köyhä, rikas, luonnonvihaaja, tuhlari, hamstraaja jne.

Juurihan se todistettiin, että kangaskassi on paljon pahempi ympäristön kannalta kuin muovikassi!

Kangaskassia piti käyttää yli 7 000 kertaa, että se voittaisi muovikassin!

https://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/tanskalaistutkimus-muovipussi-si…

Vierailija
140/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on ihan yleistä että joutuu maksamaan jos jää ruokaa reilusti syömättä. Ja ulkomailla tarkoitan kunnollisia paikkoja, en näitä suomituristimestoja joissa tällaista ei voi tehdä koska suomijuntti napisee niinkuin tässäkin ketjussa.

Jos et osaa arvioida syömistesi määrää niin älä mene buffettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi