Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia miehet kokee monet asiat vaatimuksina?

Vierailija
22.10.2019 |

Minä sekä monet ystäväni( nelikymppisiä ollaan) törmäämme jatkuvasti tähän. Jos uskallat mitään odotuksia antaa parisuhteelle niin miestä alkaa ahdistaa, kun vaaditaan. Jos haluaa esim yhdessä matkustaa kerran vuodessa johonkin tai vaikka toivoo käymistä kylpylässä kahdestaan. Tai olettaa saavansa lahjan, kun on syntymäpäivä. Vuosien seurustelun jälkeen odottaa, että voitaisiin suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Joskus muuttaa yhteen tai jotain. Kaikki koetaan vaatimisena ja ahdistus iskee. Silti mies vakuuttaa rakastavansa ja haluaa olla yhdessä. Sitten kun vaatimukset ei lopu, pitää ruveta katselemaan uusia, jotka ei ( vielä) vaadi mitään. Ikuisestiko pitäisi vaan tällasia tapailusuhteita elää? Vaihtoehtona taitaa olla sinkkuus tai epämääräinen tapailu. Tällaistako tämä oikeasti nykyään aikuisilla on? Muiden kokemuksia?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaarantyyppiset kumppanit teilla. Itse en ole parisuhteissani kokenut puolin tahi toisinkaan etta jotain jotenkin "vaadittaisiin". 

Viimeisin suhde taytti juuri vuoden ja ollaan asuttu jo nelisen kuukautta kimpassakin, tehdaan yhdessa tulevaisuudensuunnitelmia jne. 

Vierailija
2/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jotenkin mukavampi antaa lahjoja omasta aloitteesta kuin akan vaatimuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa oman asunnon pitämisessä?

Vierailija
4/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pääse akka nalkuttamaan miten kaikki kotityöt on tehty väärin.

Vierailija
5/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditko siis meiltä miehiltä selitystä asiaan?

Vierailija
6/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Varmaan vaarantyyppiset kumppanit teilla. Itse en ole parisuhteissani kokenut puolin tahi toisinkaan etta jotain jotenkin "vaadittaisiin". 

Viimeisin suhde taytti juuri vuoden ja ollaan asuttu jo nelisen kuukautta kimpassakin, tehdaan yhdessa tulevaisuudensuunnitelmia jne. 

Jos puolisoni olisi alle vuoden tuntemisella ehdottanut avoliittoa, niin olisin itse kyllä naisena ahdistunut ja paennut...

AP.n kuvaamaa ilmiötä en tunnista, mutta olenkin vähän vanhempaa sukupolvea. Me aloimme hyvin aikaisessa vaiheessa tehdä matka- yms suunnitelmia lähitulevaisuudelle (ja niitä matkoja), samoin juhlapyhät suunniteltiin ja sovittiin etukäteen, mies muistaa aina merkkipäivinä ja molemmat ilmaisivat heti alussa etsivänsä loppuelämän suhdetta eikä vain hauskanpitoa. Muutaman seurusteluvuoden jälkeen muutimme saman katon alle.

Vierailija
7/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno yleistys.

Vierailija
8/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat vaatimuksia. Käytännösä kun nainen ilmaisee jonkun asian olevan toivomus, mutta se ei toteudu, alkaa naisen V-käyrä nousemaan.

Ensin alkaa muistuttelu, sitten vihjailu, sitten nalkutus, ja lopulta ellei toivomus toteudu nopeasti, nainen siirtyy Tinderiin. Vaikka toivomus toteutuisi, ellei niin tapahdu riittävän nopeasti, vaan saattaa lähteä joka tapauksessa koska tunteet katosivat jo. Yleensä lähtölaskenta on käynnistynyt jo kauan ennen "toivomuksen" esittämistä, koska naisen mielestä miehen olisi pitänyt tajuta ilman sanomistakin.

Vastaus: miehet ahdistuvat koska tietävät että lopulta kyseessä on uhkavaatimus.

Vierailija
9/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti kokee kaikki asiat vaatimuksina. Johtuu rajattomasta kasvatuksesta. Ikinä ei ole mitään odotettu eikä vaadittu, niin onhan se järkytys kun pili ei enää riitäkään kattamaan kaikkea.

Omalla tapauksellani vehje oli kyllä ykköslaatua. Ei sekään loputtomiin sitten riittänyt, mutta käsittämättömän pitkään jaksoin kattella.

Vierailija
10/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ovat vaatimuksia. Käytännösä kun nainen ilmaisee jonkun asian olevan toivomus, mutta se ei toteudu, alkaa naisen V-käyrä nousemaan.

Ensin alkaa muistuttelu, sitten vihjailu, sitten nalkutus, ja lopulta ellei toivomus toteudu nopeasti, nainen siirtyy Tinderiin. Vaikka toivomus toteutuisi, ellei niin tapahdu riittävän nopeasti, vaan saattaa lähteä joka tapauksessa koska tunteet katosivat jo. Yleensä lähtölaskenta on käynnistynyt jo kauan ennen "toivomuksen" esittämistä, koska naisen mielestä miehen olisi pitänyt tajuta ilman sanomistakin.

Vastaus: miehet ahdistuvat koska tietävät että lopulta kyseessä on uhkavaatimus.

Nah. Tuo pätisi jos ap tapailisi tavismiehiä ja suhde olisi jo vakaalla pohjalla.

Mutta eivätköhän ne miehet ole niitä suosittuja jotka eivät vain halua vakiintua.

Vierailija
11/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditko siis meiltä miehiltä selitystä asiaan?

Vaadin:D

-ap

Vierailija
12/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikki miehet. öliöööööööööööööööööööööööööööööö

Vierailija
13/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut elämänkumppaniasi akaksi?

Olisivatko mielitietty, hanikani tai kulta parempia vaihtoehtoja eukolle?

Vierailija
14/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni vähä ohi ap:n avaus. Miten ap:n edellyttämät asiat poikkeaa vaatimksesta? Tämähän on lähinnä semantiikkaa. 

Ongelma kuulostaa enemmän siltä, että suhteelle asetetut toivomukset eivät kohtaa. 

Vai pitäisikö ymmärtää, että on ihan ok, jos mies ei halua asua yhdessä tai matkustella, kunhan hän ei koe näitä asioita vaatimuksiksi ja ahdistu? Eli haetaanko tässä nyt miehen kykyä ohittaa naisen toiveet ahdistumatta?

Vierailija
15/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Jos puolisoni olisi alle vuoden tuntemisella ehdottanut avoliittoa, niin olisin itse kyllä naisena ahdistunut ja paennut...

AP.n kuvaamaa ilmiötä en tunnista, mutta olenkin vähän vanhempaa sukupolvea. Me aloimme hyvin aikaisessa vaiheessa tehdä matka- yms suunnitelmia lähitulevaisuudelle (ja niitä matkoja), samoin juhlapyhät suunniteltiin ja sovittiin etukäteen, mies muistaa aina merkkipäivinä ja molemmat ilmaisivat heti alussa etsivänsä loppuelämän suhdetta eikä vain hauskanpitoa. Muutaman seurusteluvuoden jälkeen muutimme saman katon alle.

Meidan tapauksessa mina ehdotin, ja mies muutti mun luo. 

Tassa taas nahdaan miten erilaisia ihmiset on, mina puolestani olen aikoinani muuttanut miehen luo asumaan alle puolen vuoden tuntemisen jalkeen ja viela eri maahan :D Tuumin, etta jos ei toimi niin paaseehan sielta aina pois. 

N44

Vierailija
16/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Tassa taas nahdaan miten erilaisia ihmiset on, mina puolestani olen aikoinani muuttanut miehen luo asumaan alle puolen vuoden tuntemisen jalkeen ja viela eri maahan :D Tuumin, etta jos ei toimi niin paaseehan sielta aina pois. 

N44

Minulle avoliitto on ihan yhtä iso sitoumus kuin avioliitto. Jos puolisollani olisi ollut takana enemmän kuin avio- tai avoliitto, en usko, että olisin halunnut häneen sitoutua.

Vierailija
17/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nah. Tuo pätisi jos ap tapailisi tavismiehiä ja suhde olisi jo vakaalla pohjalla.

Mutta eivätköhän ne miehet ole niitä suosittuja jotka eivät vain halua vakiintua.

Miehet, jotka haluavat sitoutua eivät yleenäs ole tarjolla ;) eli säilyvät suosittuina kun eivät sitoudu kunnes vanhentuvat liikaa ja huomaavat, ettei heitä kukaan enää huoli....

Vierailija
18/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkäs takia taas naiset kokee arvostelun kiusaamisena?

Vierailija
19/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

N44

Minulle avoliitto on ihan yhtä iso sitoumus kuin avioliitto. Jos puolisollani olisi ollut takana enemmän kuin avio- tai avoliitto, en usko, että olisin halunnut häneen sitoutua.

Siis enemmän kuin yksi.

Vierailija
20/113 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia juuri olenkin ulkoistanut kotityöt. Mitä sitten valittaa kun itse tekee ne.

mies51v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän