Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia miehet kokee monet asiat vaatimuksina?

Vierailija
22.10.2019 |

Minä sekä monet ystäväni( nelikymppisiä ollaan) törmäämme jatkuvasti tähän. Jos uskallat mitään odotuksia antaa parisuhteelle niin miestä alkaa ahdistaa, kun vaaditaan. Jos haluaa esim yhdessä matkustaa kerran vuodessa johonkin tai vaikka toivoo käymistä kylpylässä kahdestaan. Tai olettaa saavansa lahjan, kun on syntymäpäivä. Vuosien seurustelun jälkeen odottaa, että voitaisiin suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Joskus muuttaa yhteen tai jotain. Kaikki koetaan vaatimisena ja ahdistus iskee. Silti mies vakuuttaa rakastavansa ja haluaa olla yhdessä. Sitten kun vaatimukset ei lopu, pitää ruveta katselemaan uusia, jotka ei ( vielä) vaadi mitään. Ikuisestiko pitäisi vaan tällasia tapailusuhteita elää? Vaihtoehtona taitaa olla sinkkuus tai epämääräinen tapailu. Tällaistako tämä oikeasti nykyään aikuisilla on? Muiden kokemuksia?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin itsekäs, saattaa tulla shokkina että toisella ihmisellä on toiveita, tarpeita, ajatuksia, kokonainen oma elämä. Fiksu ihminen pyrkii ymmärtämään miksi toinen toimii kuten toimii ja pyrkii löytämään hyvän tavan toimia ja olla yhdessä. Eikä yritä yhteiselämää sellaisen ihmisen kanssa jonka arvot ja toimintatavat poikkeavat paljon omista, silloin on nimittäin todella vaikeaa löytää toimivaa mallia elää yhteistä elämää.

Kun sanotaan että vastakohdat vetävät puoleensa, tarkoitetaan yleensä seksiä. Parisuhteessa paras valinta on samankaltainen henkilö, koska samankaltaisuus sitoo yhteen ja luo yhteenkuuluvuuden tunnetta (parisuhteen liima). Jos parisuhteen puoliskot ovat todella erilaisia, vaaditaan molemmilta paljon rakkautta, aitoa halua ymmärtää toistensa tapoja ja arvostusta niitä kohtaan. Jos nämä puuttuvat vaikka vain toiselta, seurauksena on miltei väistämättä ero.

102/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä näitä ihmisiä, joille parisuhde on vaan jotain ihme hengailua vuodesta toiseen.

Ei vietetä lomia yhdessä, kummallakin ihan erillinen arki, ei suunnitella tulevaa, ei käydä yhdessä missään....

Miksi olla parisuhteessa, jos ei ole valmis antamaan suhteelle mitään?

Itse pitäisin tuollaista miestä vakipanona korkeintaan, en potentiaalisena elämänkumppanina. Ei kaikki miehet ole parisuhdemateriaalia.

Seksiä saa baarista ja tinderistäkin, en viitsisi kauaa katsella tuollaista koska seksissä tykkään vaihtelusta. Eli seksin takia en jäisi tuollaiseen kuvioon.

Ehkä miehet sitten jämähtävät tuollaisiin suhteisiin, jos eivät saa seksiä muuten. Aika säälittävää jotenkin.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi ikinä elää suhteessa jossa pitäisi jatkuvasti "vaatia" jotain toiselta. Onneksi oma suhteeni on sellainen että siinä ensinnäkin elämän isot ratkaisut (avioliitto. lapset jne.) ovat olleet molemmille ihan selviä ratkaisuja alusta lähtien joten niitä ei ole tarvinnut kummankaan vaatia. Tämän lisäksi kunnioitamme toistemme oikeutta omaan aikaan, lepoon ja valinnanvapauteen siitä lähteekö jonnekin mukaan. Joten niitäkään asioita ei tarvitse vaatia.

Kyseenalaistaisin siis sellaisen suhteen hyvyyden jossa tarvitaan jatkuvia vaatimuksia omien toiveiden ja tarpeiden täyttämiseen.

Tuollaisessa suhteessa on varmasti helppo ja mukava olla!

Ero tuleekin siinä, jos vain toinen huomioi ja toinen ei. Silloin enemmän huomioiva joutuu väkisin "vaatijaksi", koska ei saa itse sitä, mitä toinen saa. Meillä puolison lepo ja huomioimattomuus nousee kaiken edelle! En enää tiedä, miten korjaisin tilanteen, puheet ei auta kuin ehkä pienen hetken. Mies luulee, että kaikki on hyvin jos kerran halaa ja puhuu mukavia, sitten taas vetäytyy omiin oloihinsa, kuin minua ei olisikaan :(

Vierailija
104/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista, että mies oma-aloitteisesti veisi ne roskat, hoitais tiskin/pyykin/imuroinnin jne? Varsinkin jos taloudessa asutaan yhdessä. Kummankaan ei pitäisi joutua pyytämään tai varsinkaan käskemään. Sit jos jotain saakin tehdyksi niin mies odottaa siitä kiitosta ja suitsutusta, oletuksena on se että nainen hoitaa. Onko se oikein?

Hyvin monet suomalaismiehet ovat tottuneet ensin äidin hoitoon ja sen jälkeen kumppani hoitaa pyykit, siivouksen ja ruuan. Jos miehet osallistuisivat itsenäisesti edes omalta osaltaan, niin harvan täytyisi kuunnella sitä "määräilyä ja painostamista". Monella naisella on täysihoito miehessä ja sinkkuunnuttuaan työmäärä putoaa roimasti. Silti miehet mäkättävät seksin määrästä, nalkutuksesta, kavereiden kanssa olosta jne.

Koska olet viimeksi pessyt omat kalsaris? Tiedätkö sä edes kuinka pesukoneenne toimii tai missä on puhtaat pyyhkeet ja liinavaatteet taloudessasi?

Mitä jos viikon ajan ottaisit hoidettavaksi talouden huollon, ruokahuollon, pyykit ja ostokset? Osaisitko?

Miksi naiset suostuu tuollaiseen? Mies on ehkä laiska, mutta nainen on mahdollistaja. En minä ainakaan ole mikään apina, joka alkaa suorittamaan täysihoitoa kun herra käskee.

Pakko suostua kun yhteisiä lapsia! Olen kyllä kokeillut, että jätän miehen vastuulle asiat.

Lopputulos oli: lapset ei pese hampaita, koti sekaisin, aamupala tehdään iltapäivällä, kaikki tehdään jos/kun jaksetaan...

Onko muuta vaihtoehtoa kuin se ikuinen ERO?

Vierailija
105/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on seuraavilla tavoilla esittää sama asia?

"Muista, että lauantaina on Milja -tätini synttärit" vs. "kulta, onko sulla lauantaina muuta suunniteltua menoa vai tulisitko mun kanssani Milja -tädin synttäreille?"

Joidenkin naisten kohdalla toki sekä määräävään tai konditionaaliseen kysymykseen on "kyllä -vaihtoehto" ainoa hyväksytty vastaus, mutta se jälkimmäinen ottaa myös huomioon, että miehelläkin on elämä ja oikeus rentoutua vapaa-aikanaan. Hyvin monet suomalaisnaiset ovat tottuneet (ehkä alitajuisestikin) määräilyyn, painostamiseen ja siihen, että heidän ehdoillaan mennään.

Omalla kohdalla tämä on juuri se eniten kenkää puristava asia. Näennäisesti annetaan vaihtoehtoja, mutta kuitenkaan ei hyväksytä kuin se minkä nainen on jo päättänyt. Eli nyt ollaan menossa yhdessä Milja -tädin synttäreille ja miehelle jätetään vaihtoehdot vapaaehtoisesti tai pakotettuna. Ei se ole valinnanvapautta.

"Saat ihan vapaasti mennä kavereiden kanssa viikonlopuksi metsälle. Ei sun multa tarvi kysyä!", tarkoittaa että mene jos haluat, mutta muista että olen kostoksi vittumainen seuraavan kuukauden, koska et tehnyt kuten halusin.

Mä niin tunnistan tuon jutun. "Sä saat tehdä ihan niinkuin sä haluat". Kuuli jo siitä kiivaasta äänensävystä mitä oikeasti tarkoitti. Kokeilisi joskus ehdottaa samalla innolla juomista ja nus, nus kuin random sukulaisen luo kakkukahville menoa.

Mietin tämän jutun peukuttajia. Melkein uskaltaisin lyödä vetoa että miehet peukuttaa ylös ja naiset alas. Ajatusten lukemista en ole vielä oppinut mutta äänensävyistä erottaa tarkoittaako sitä minkä sanoo.

Vierailija
106/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miehenä ihan hirveästi nauti tai saa vaikka mielihyvää kylpyläreissulta tai vaikka yhteisestä illallisesta, tarpeeksi lujille joutuu jo töissä, kun kotia pääsee tekee mieli vain olla ja levähtää. Kyllä se on enemmän stressaavaa ja raskasta jos lomallakin joutuu lähtemään. Kotiäidit eivät usein ymmärrä että ainainen lähteminen ja meneminenkin väsyttää.

Aika janna. Mun mies taas nimenomaan nauttii kun saa pukea vahan paremmat paalle ja menna kahdestaan jonnekin ihanaan fine dining -ravintolaan. Nauttii myos viikonloppulomista eri kaupungeissa ja tietysti pidemmista rantalomista.

Ja niin nautin minakin. 

Mika siina kodista poistumisessa on niin stressaavaa? Muuta kuin pukee, pakkaa ja lahtee? 

Miten muuten kotona levahdat? Eiko ole helpompi syoda ravintolassa kuin laittaa oma ruoka ja sen jalkeen huolehtia tiskeista ym? 

Ruoanlaittoon, syömiseen ja astioiden laittamiseen tiskikoneeseen menee vähemmän aikaa kuin ravintolaan ajamiseen ja parkkipaikan etsimiseen. Sitten pitäisi odotella että joku tulee ottamaan tilauksen vastaan, että ruoka valmistuu, että joku viimein suostuu tuomaan laskun jne...

Minä en ainakaan rentoudu moisesta. Tai rentoutuisin, jos aterian kanssa voisi juoda vaikka laadukasta olutta, mutta sitten sinne ravintolaan ei voikaan enää mennä autolla.

Kaikki ei ole yhtä innokkaita ruuanlaittajia mitä sinä. Vaikka ruokaa tekisikin isoja määriä ja niitä syötäisiin monta päivää peräjälkeen, niin se ei poista sitä, että tiskiä tulee ja keittiötä saa siivota joka päivä. Minä ainakin nautin, kun pääsen ulos syömään. Sen valmiin ruuan lisäksi ravintolassa saa paljon muutakin palvelua, jota ei sinä päivänä tarvitse kotona tehdä.

Vierailija
107/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miehenä ihan hirveästi nauti tai saa vaikka mielihyvää kylpyläreissulta tai vaikka yhteisestä illallisesta, tarpeeksi lujille joutuu jo töissä, kun kotia pääsee tekee mieli vain olla ja levähtää. Kyllä se on enemmän stressaavaa ja raskasta jos lomallakin joutuu lähtemään. Kotiäidit eivät usein ymmärrä että ainainen lähteminen ja meneminenkin väsyttää.

Aika janna. Mun mies taas nimenomaan nauttii kun saa pukea vahan paremmat paalle ja menna kahdestaan jonnekin ihanaan fine dining -ravintolaan. Nauttii myos viikonloppulomista eri kaupungeissa ja tietysti pidemmista rantalomista.

Ja niin nautin minakin. 

Mika siina kodista poistumisessa on niin stressaavaa? Muuta kuin pukee, pakkaa ja lahtee? 

Miten muuten kotona levahdat? Eiko ole helpompi syoda ravintolassa kuin laittaa oma ruoka ja sen jalkeen huolehtia tiskeista ym? 

Ruoanlaittoon, syömiseen ja astioiden laittamiseen tiskikoneeseen menee vähemmän aikaa kuin ravintolaan ajamiseen ja parkkipaikan etsimiseen. Sitten pitäisi odotella että joku tulee ottamaan tilauksen vastaan, että ruoka valmistuu, että joku viimein suostuu tuomaan laskun jne...

Minä en ainakaan rentoudu moisesta. Tai rentoutuisin, jos aterian kanssa voisi juoda vaikka laadukasta olutta, mutta sitten sinne ravintolaan ei voikaan enää mennä autolla.

Voithan kayda vaikka Raxissa, MacDonaldsissa tai ABC:lla, jos sulle kerran ravintolaruokailun paaasia on mahdollisimman nopea appeen lappaminen kitaan. Varmasti selviat alle puolessa tunnissa ;) 

Me oltiin just viime viikon tiistaina syomassa ja otettiin viisi ruokalajia viineineen. Istuttiin ravintolassa melkein 4 tuntia, joka meni kuin siivilla kaikkea rupatellessa, ja mentiin taksilla edestakaisin niin ei tarvinut huolehtia parkkipaikoista tai ajamisesta ylipaataan. Oikeastiko vaitat, ettet kokisi tata rentouttavana? 

Vierailija
108/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin nautin minakin. 

Voithan kayda vaikka Raxissa, MacDonaldsissa tai ABC:lla, jos sulle kerran ravintolaruokailun paaasia on mahdollisimman nopea appeen lappaminen kitaan. Varmasti selviat alle puolessa tunnissa ;) 

Me oltiin just viime viikon tiistaina syomassa ja otettiin viisi ruokalajia viineineen. Istuttiin ravintolassa melkein 4 tuntia, joka meni kuin siivilla kaikkea rupatellessa, ja mentiin taksilla edestakaisin niin ei tarvinut huolehtia parkkipaikoista tai ajamisesta ylipaataan. Oikeastiko vaitat, ettet kokisi tata rentouttavana? 

Vierailija
109/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin nautin minakin. 

Kaikki ei ole yhtä innokkaita ruuanlaittajia mitä sinä. Vaikka ruokaa tekisikin isoja määriä ja niitä syötäisiin monta päivää peräjälkeen, niin se ei poista sitä, että tiskiä tulee ja keittiötä saa siivota joka päivä. Minä ainakin nautin, kun pääsen ulos syömään. Sen valmiin ruuan lisäksi ravintolassa saa paljon muutakin palvelua, jota ei sinä päivänä tarvitse kotona tehdä.

Naisten suosikkitekeminen on aina palveltavana olo siinä missä miehet haluavat olla aktiivisia itse. Kertoo karua kieltä naisista.

Vierailija
110/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä miehiä ei näköjään saa millään mukaan vierailulle naisen sukulaisiin edes synttärijuhliin, mutta mies ei osaa mennä yksin oman sukunsa juhliin vaan vaimon pitää tulla mukaan. Muuten on miehillä nenä nyppyrällä, kun naista ei sen vertaa kiinnosta.

Lähde?

Sinun äijäsi ei kiinnosta. Mitäs valitsit typerästi.

Vierailija
111/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin nautin minakin. 

Naisten suosikkitekeminen on aina palveltavana olo siinä missä miehet haluavat olla aktiivisia itse. Kertoo karua kieltä naisista.

Minä olen vastannut perheen ruuista niin pitkään, että todellakin haluan välillä valmiille. Ravintolapalveluiden ja muiden vastaavien käyttäminen tekee hyvää kansantaloudelle. Pubissa oluen ryystäminen ei edes hyödytä yhteiskuntaa, päin vastoin.

Vierailija
112/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset suostuu tuollaiseen? Mies on ehkä laiska, mutta nainen on mahdollistaja. En minä ainakaan ole mikään apina, joka alkaa suorittamaan täysihoitoa kun herra käskee.

Pakko suostua kun yhteisiä lapsia! Olen kyllä kokeillut, että jätän miehen vastuulle asiat.

Lopputulos oli: lapset ei pese hampaita, koti sekaisin, aamupala tehdään iltapäivällä, kaikki tehdään jos/kun jaksetaan...

Onko muuta vaihtoehtoa kuin se ikuinen ERO?

No tässä tapauksessa varmasti pakko, jos miestä ei oikeasti omat lapset sen vertaa kiinnosta? Voimia sinulle arkeen, ikävää että joudut elämään tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
113/113 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin nautin minakin. 

Taman vaittaman perusteella mies olisi useimmin vastuussa kotitalouksien ruokahuollosta ja muutenkin kotitalouksien "pyorittamisesta", uskoisin kuitenkin etta nain ei aina ole.