Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,

Vierailija
25.07.2008 |

Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,

jos lainaisin.

Kommentit (312)

Vierailija
181/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enä tarvitse niitä.

Vierailija
182/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta en tajua miksi niitä ei voisi ottaa ns. varmuuden vuoksi myös itse mukaan?? Kaikkialla ei kuitenkaan voi saada lusikoita lainaan noin vain, eikö olisi hyvä oppia omavaraiseksi tässäkin asiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa omat lusikat mukaan

Vierailija
184/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enä tarvitse niitä.

mutta mitä ihmeen väliä sillä on? Pitäisikö kaikki lahjat jättää ostamatta, koska "vauva ei itse tajua niistä mitään"? Pitäisikö ristiäiset / nimiäiset jättää pitämättä, koska "vauva ei itse tajua niistä mitään"? Taidatte kasvattaa aika, anteeksi nyt vain, rajoittuneita lapsia, kun kaikki pitää nähtävästi tehdä sillä periaatteella, että "vauva tajuaa jotakin".

Ja lusikoista sen verran, että otan lapselle oman lusikan mukaan, jotta voin välttää kariestartunnan. Itselleni ja miehelleni en ota, vaan oletan saavani ruokailuvälineitä käyttööni vieraisilla ollessani.

Vierailija
185/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ainakin ohjeistetaan, että vauvalla olisi omat ruokailuvälineet, joita ei lainata muille eikä vanhemmat laita niitä suuhunsa, tms. juuri tuon kariesvaaran takia. Varmasti löytyy nimittäin sellaisiakin ihmisiä, jotka haluavat lainata vauvan lusikkaa, kun ei omaa viitsitty ottaa mukaan.

Vierailija
186/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottivatkin sitten omat rattaat sotkuisen lapsensa takia. Noloa.

Vierailija
187/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kesken matkan saattaa tarvita niitä. Tietenkin kyläpaikassa, jos siis ollaan jonkun kotona, lainataan niin arkipäiväisiä käyttöesineitä kuin lusikoita. Mutta ei kai silloinkaan lainata vieraalle lapselle vielä käyttämätöntä, oman lapsen kummilusikkaa, näin esimerkiksi? Tietenkin lainataan jotakin ihan tavallista lusikkaa, tai miksei isännän tai emännän kummilusikkaa, muttei mitään sellaista erityistä, jota omistaja ei ole vielä itse käyttänyt.

Vierailija
188/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ottavat rattaansa mukaan vai se että mahdollisesti lukenut tämän ketjun vai mikä?

Vierailija
189/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tykkäisi.

Vierailija
190/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat varmaan tosi ei-toivottuja, kun mulle ei ennen tätä ketjua juolahtanut mieleenkään, että vauvanvaunujen lainaamisessa muille voisi olla jotain ongelmaa. Jopa ostin vaunut puoli vuotta etuajassa ennen vauvan syntymää varta vasten että voisin käyttää niitä myös lapsella joka oli meillä vähän aikaa hoidossa.

Minulla ainakaan siis kyse ei ole siitä, että vaunut olisivat tuliterät, tai että vauva saisi pöpöjä, tai että vaunut kuluisivat käytössä, vaan tästä siirtymäriitistä: *Tervetuloa maailmaan uusi vauva!* i]

Vierailija
191/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi dorkahan just selitti, kuinka lasta voi sitten myöhemmi harmittaa, jos saa tietää, että vastasyntyneenä hän ei ollut se ihan ensimmäinen, joka nukkui vaunuissa.

Ja kertoi vielä olleensa itse samanlainen ääliö jo lapsena.

Että kyllä meitä on ihan joka junaan.

Vierailija
192/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi herranen aika. Lusikat pestään. Ei mikään karies siitä tartu jos lusikkaa lainaa.

Neuvolassa ainakin ohjeistetaan, että vauvalla olisi omat ruokailuvälineet, joita ei lainata muille eikä vanhemmat laita niitä suuhunsa, tms. juuri tuon kariesvaaran takia. Varmasti löytyy nimittäin sellaisiakin ihmisiä, jotka haluavat lainata vauvan lusikkaa, kun ei omaa viitsitty ottaa mukaan.

Vierailija
193/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on kuin pääasiassa kierrätettyjä tavaroita tms. (halpisvaunutkin alesta).

Silti jotenkin ymmärrän että jos olisin ostanut 600 euron (vai mitä ne nykyään maksaa) Teutoniat, jotka hohtaisi uutuuttaan, niin suhtautuisin niihin vähän kuin uuteen autoon ja lainaaminen kirpaisisi kovasti.

Vierailija
194/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertoi vielä olleensa itse samanlainen ääliö jo lapsena.

Paljon voimakkaampi suru tuli siitä (mistään vaunuissa nukkumisesta siis ei tullut, koska ei ollut sellaista tilannetta), kun elokuvassa ihminen, joka oli juuri käymässä ruokapöytään, tapettiin ja tappaja söi hänen ruokansa. Jotenkin se ruoka aiheutti surua. Ei kyllä mitään aavistusta, miksi, mutta minusta on typerää leimata muut ääliöiksi siksi, että itseltä puuttuu jokin tunnepalikka aivoista. Siltä nimittäin minusta nyt tuntuu, kun jotkut jaksavat inttää, ettei rituaaleilla voi olla mitään tunnemerkityksiä.

Ei toisten tunteita tarvitse itse ymmärtää, kunhan jättää sen muiden tuomitsemisen. En minäkään kaikkien hölmönoloisia tunnereaktioita ymmärrä, mutta heillä on oikeus niihin.

-ääliö, jolle oma vauva on luonnollisesti maailman tärkein juuri sillä hetkellä (kukas muu sitä vauvaa puolustaisi, ellei oma äiti?)

Vierailija
195/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karies ei todellakaan säily hengissä lusikassa, jos lusikka pestään. Ja kai ruokailuvälineet yleensä on tapana pestä käyttöjen välillä???

Lusikka on tietenkin yhdellä ruokailukerralla yhden henkilön käytössä, mutta onko joku tosissaan kuvitellut, että vauvalla pitää olla aina täysin henkilökohtaiset välineet, joita kukaan muu ei koskaan ole käyttänyt?

Neuvolassa ainakin ohjeistetaan, että vauvalla olisi omat ruokailuvälineet, joita ei lainata muille eikä vanhemmat laita niitä suuhunsa, tms. juuri tuon kariesvaaran takia. Varmasti löytyy nimittäin sellaisiakin ihmisiä, jotka haluavat lainata vauvan lusikkaa, kun ei omaa viitsitty ottaa mukaan.[/i

]

Vierailija
196/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki on uusi, ainutlaatuinen, uuden elämän alku. Vaunuineen päivineen. Vauva on tärkein, ja koska se vauva on tärkein, on tärkeää, että vauva itse korkkaa vaununsa.

vaikka esikoisen vanhat olisivat vielä ihan hyvät. Muuten nuoremmat sisarukset ei ole tärkeitä.

Jos nyt joku selittää, että uusi vauva voi korkata vaununsa sen jälkeen kun esikoisen jäljiltä ne käytetyt kankaat on pesty, niin kyllähän se sama sitten onnistuu vaikka vaunut olisi käytetyt kaverin vauvan jäljiltä. Pestään kankaat ja voilá, vauva saa korkata vaununsa ja on jälleen tärkein.

Vierailija
197/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sen takia että joku vieras niissä päivän viettää. Mutta siis sinähän lainaat sen uuden paitasi/housut kaverillesi ennen kuin olet itse niitä käyttänyt?

Vierailija
198/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku selittää, että uusi vauva voi korkata vaununsa sen jälkeen kun esikoisen jäljiltä ne käytetyt kankaat on pesty, niin kyllähän se sama sitten onnistuu vaikka vaunut olisi käytetyt kaverin vauvan jäljiltä. Pestään kankaat ja voilá, vauva saa korkata vaununsa ja on jälleen tärkein.

Mutta on aivan eria asia pestä kankaat esikoisen käytön jäljiltä, kuin pestä ne siksi että vaunuissa on nukuttu yhdet tai kahdet päikkärit - jälkimmäinen olisi aivan turhaa vaunujen kulutusta siis se että yhden käytön jälkeen pesee kankaat, koska ne kuitenkin haalistuu ja kuluu aina pesussa.

Vierailija
199/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo mitään pöpökompleksia ja voin hyvin käyttää vaatteita jotka on olleet jonkun muunkin päällä. Onhan niitä ostamiani uusia vaatteita kaupassakin kokeillut ties kuinka moni muu ennen mua.

Vierailija
200/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy että onko sulla uusia vaatteita, kun ei viitsisi omia vaatteita mukaan ottaa? Sanotte että, kyllä juuri eilen ostin, itse en niitä ole vielä käyttänyt, mutta ilman muuta saat niitä lainata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan