Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,

Vierailija
25.07.2008 |

Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,

jos lainaisin.

Kommentit (312)

Vierailija
161/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas jotain upouutta hienoa tavaraa, vaunuja

oma lapsi sen verran merkityksetön, että ei viitsitä edes omia vaunuja ottaa mukaan.

Vierailija
162/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki on uusi, ainutlaatuinen, uuden elämän alku. Vaunuineen päivineen. Vauva on tärkein, ja koska se vauva on tärkein, on tärkeää, että vauva itse korkkaa vaununsa.

Ruikutatko myös kaikille morsiammille, jotka haluavat uuden puvun ja sitten eivät suostu sitä ennen häitään lainaamaan muille? Kyse on tunnearvosta. Tilanteen mukaan. Uusia vaunuja ei kysytä lainaan. Piste.

taas jotain upouutta hienoa tavaraa, vaunuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tajuton touhottaja ennen esikoisen syntymää. Kaikki piti olla tip top ja vaatteet nätisti viikattuna jne. Mutta vaunut ostimme käytettynä. Pesin kopan kankaat ja ei se lumous mennyt miksikään. Yhtä kiva niillä oli silti viedä vauva ekaa kertaa ulos, en usko että tunne olisi ollut yhtään eri jos vaunut olisivat olleet uudet. Korkeintaan olisi saattanut harmittaa ne menetetyt setelit, joilla pystyi sitten ostamaan kaikkea muuta kivaa vauvalle. ;))

Vierailija
164/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"että vauva itse korkkaa vaununsa"

Vierailija
165/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan omat vaununsa? Huomenna äidiltä kysyminen eri riitä. Onko sillä ollut elämällenne jokin merkitys?

Vierailija
166/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan omat vaununsa? Huomenna äidiltä kysyminen eri riitä. Onko sillä ollut elämällenne jokin merkitys?

Vierailija
167/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äidille se voi olla tärkeää antaa lapsensa nukkua ensimmäisenä uusissa vaunuissa. Ei se äitiä pahenna.

Vierailija
168/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle oli kaikki muut oltava tiptop, jotkut haluavat ostaa uudet käyttämättömät vaunut vauvalleen. Suotakoon se heille. Sen takia ei kuitenkaan kenenkään tarvitse haukkua toista itsekkääksi (sinä et haukkunut, mutta monet ovat tässäkin ketjussa). Jokainen tekee omat valintansa. Joillekin ihmisille ne vaunut toimivat myös symbolina. Symbolina vauvan tulemisesta ja uuden elämän alusta. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
169/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen edulla sitä kai on turha perustella

Vierailija
170/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen edulla sitä kai on turha perustella

No, ehkä olet omassa päässäsi asian vääntänyt niin.

Vierailija
171/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano, että ovat vielä hankkimatta? Eipä tarvii sit enää pähkäillä!

siksi ettei tarvisi ottaa omia mukaan. Meille siis tulossa vauva ja vaunut on kyllä jo hankittu, mutta en niihin kyllä haluaisi yksivuotiasta laskea... Olenko ihan hölmö?

Vierailija
172/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöpöt, lasta voisi myöhemmin harmittaa, lapsen tärkeää itse korkata

Vierailija
173/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöpöt, lasta voisi myöhemmin harmittaa, lapsen tärkeää itse korkata

Äläpä sinä väännä asioita toiseksi.

Vierailija
174/312 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi lapsi on tässä tullut pyöräytettyä ja näkemystä on omanlaista tietty.

En minäkään lainaisi vaunujani. Taatusti hauaisin että oma minun minun minun lapseni saa ekana nukkua omissa omissa omissa vaunuissaan. Ei tulisi mieleenkään antaa esim vauvalle laitettua sänkyä muitten nukuttavaksi.

Vierailija
175/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli esikoiselle käytetyt vaunut, mutta sen jälkeen kun ne oli pesty ja laitettu meidän pian syntyvälle vauvalle, en olisi niihin ketään muuta päästänyt. Sama koski lähes kaikkia muitakin VAUVAN tavaroita. Ja sama juttu on ollut myös myöhemmin syntyneiden kolmen lapsen kanssa! Kolmosta odottaessa jopa ostimme ensimmäistä kertaa ihan vauvatarvikeliikkeestä jotain uutta (juurikin vaunut) ja niitä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä vauvaa varten.

Minulla ainakaan siis kyse ei ole siitä, että vaunut olisivat tuliterät, tai että vauva saisi pöpöjä, tai että vaunut kuluisivat käytössä, vaan tästä siirtymäriitistä: *Tervetuloa maailmaan uusi vauva!* Enkä myönnä olevani mitenkään superitsekäs tai epävieraanvarainen, meillä kyllä vieraille pedataan sängyt, lainataan pyyhkeet ja lusikatkin. :-D Henkilökohtaisiakin tarvikkeita lainaan tietenkin, jos joku on omiaan unohtanut. Myös vauvantarvikkeita (kunhan ne ovat jo käytössä eivätkä odottamassa uutta vauvaa, mikä olisi siis se ainoa poikkeus).

Vierailija
176/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulevat kylään, eivät KOSKAAN älyä ottaa mukaan mitään, mitä voisi lasten kanssa reissatessa tarvitakin; syöminen hoituu ilmeisesti ilman lusikoita ja joskus jopa ilman ruokaa, nukkua pitäisi mutta missä kun ei "viitsitty" ottaa matkarattaita mukaan jne. Aivan uskomaton perhe!!

No en kyllä minäkään kanna lusikoita mukanani kun kylään mennään.

Vierailija
177/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vessaa käyttää vai onko sekin moukkamaista?

Vierailija
178/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorin lapsi oli todella herkkä oksentamaan ja pulauttelemaan lähes vuoden ikään.

Mitä jos lapsi olisi oksentanut ystävän vaunut suojauksesta huolimatta?

Olisi ollut todella noloa, että toiset olisivat ostaneet uudet vaunut lapselle ja ne olisi pitänyt pestä ennen käyttöä.

Nyt joko sanoo että voihan se oma lapsikin oksentaa vaununsa, joo kyllä voi mutta mun mielestä se on sitten asia erikseen.

Useamman lapsen kanssa erilaisilla kulkuneuvoilla paljon matkustaneena voin sanoa että tavaroiden mukana kuljettaminen voi olla joskus haastavaa mutta ei mielestäni niin hankalaa että pitäisi toisten uusia vaunuja saada lainaksi.

Vierailija
179/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sattuu kakka- tai pissavahinko? Eihän se sitä maailmaa kaada, mutta pesuunhan ne kankaat menevät, ja ainakin minua harmittaisi. Ei se niin vaikeeta ole ottaa niitä omia rattaita mukaan.

Vierailija
180/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä ajatellut vaunuja lahjana vauvalle ,vaan enemmänkin lahjana minulle helpottamaan minun arkea....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme