Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,

Vierailija
25.07.2008 |

Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,

jos lainaisin.

Kommentit (312)

Vierailija
301/312 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsi haali tavaraa itselleen, voi lasta sanoa materialistiksi, mutta jos hän ei vain välitä tavarasta EI HÄN OLE MATERIALISTI. Mutta ihminen joka arvottaa tavaran korkealle elämässään on materialisti. Se pitääkö hän huolta rojuistaan ei nyt liity asiaan. Sinun kielelle käännettynä: se jolle tavara on ylippänsä "paskanhailee" voi kyllä olla typerä tai väliinpitämätön, mutta materialisti hän ei ole.

Mitä materialismiin tulee, usein lapset jotka saavat paljon tavaraa koko ajan, eivät välitä siitä mitän vaan hajottavat ja kohtelevat huonosti.

sen sijaan sellaiset jotka ostavat vähän ja harvoin, pitävät tavarat hyvin.

Kumpi tuossa nyt on materialisti? Minusta nuo, joille kaikki on yks paskanhailee.

Vierailija
302/312 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me hankittiin esikoiselle vaunuja, niin tahdoin ihan uudet ja käyttämättömät. Sellaiset jotka oli hyvät ja mun makuun. Ei kukaan niitä lainaan pyytänyt, ja tuskinmpa olisin lainannut edes. Mä en itse kehtais koskaan kenenkään uusia vaunuja pyytää omille lapsilleni.

Kun esikoinen oli päässyt vaunu ajan yli, enkä enää tarvinnut niitä, niin silloin lainasin ne mun kaverille joka odotti lasta. Se oli ihan eriasia. Ne vaunut itseasissa on tälläkin hetkellä vielä kaverilla, on ollut jos reippaat puolivuotta, mutta ei haittaa tippakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peesi. varsinkin jos 1v perheen ainoa lapsi.

Meidän nuorin lapsi oli todella herkkä oksentamaan ja pulauttelemaan lähes vuoden ikään.

Mitä jos lapsi olisi oksentanut ystävän vaunut suojauksesta huolimatta?

Olisi ollut todella noloa, että toiset olisivat ostaneet uudet vaunut lapselle ja ne olisi pitänyt pestä ennen käyttöä.

Nyt joko sanoo että voihan se oma lapsikin oksentaa vaununsa, joo kyllä voi mutta mun mielestä se on sitten asia erikseen.

Useamman lapsen kanssa erilaisilla kulkuneuvoilla paljon matkustaneena voin sanoa että tavaroiden mukana kuljettaminen voi olla joskus haastavaa mutta ei mielestäni niin hankalaa että pitäisi toisten uusia vaunuja saada lainaksi.

Vierailija
304/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetakkia kun oma oli jäänyt kotiin =).. tais olla niin ettei uskallettu lainata...

Vierailija
305/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lainaankin :) Jos oikeasti tulee kaukaa porukkaa, niin onhan niiden helpompi lainata vaunuja minulta kuin raahata mukana. :)

Pinnasänkykin ollut toisella lapsella lainassa, kuten matkasänkykin. Miksei vaunutkin?

Ja kyllä tiedän kun nyt on tulossa uudet vaunut tulevalle vaaville, niin aivan varmasti saa siskoni lainata niitä jos ehtivät tulla käymään ennen oman vauvan syntymistä.

Vierailija
306/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän boheemi ja myös köyhä korkeakoulutettu. olen valinnt hoitaa lapsi a pitkään kotona rahan sijaan.

Silti tavaroilla on minulle tunnearvoa. Jos joskus kerran vuosikymmenessä ostan jotain uutta, haluan toki olla ensimmäinen joka sitä käyttää.

Eri asia rikkaiden piirit sitten jotka ostavat uuden vaunut joka toinen kuukausi. ON mielestäni erittäin röyhkeää ja itsekästä pyytää toiselta uusia vaunuaj lainaksi, joita ei ole käytetty.

Vierailija
307/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materialismiin tulee, usein lapset jotka saavat paljon tavaraa koko ajan, eivät välitä siitä mitän vaan hajottavat ja kohtelevat huonosti.

sen sijaan sellaiset jotka ostavat vähän ja harvoin, pitävät tavarat hyvin.

Kumpi tuossa nyt on materialisti? Minusta nuo, joille kaikki on yks paskanhailee.

Vierailija
308/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lainaankin :) Jos oikeasti tulee kaukaa porukkaa, niin onhan niiden helpompi lainata vaunuja minulta kuin raahata mukana. :)

Pinnasänkykin ollut toisella lapsella lainassa, kuten matkasänkykin. Miksei vaunutkin?

Ja kyllä tiedän kun nyt on tulossa uudet vaunut tulevalle vaaville, niin aivan varmasti saa siskoni lainata niitä jos ehtivät tulla käymään ennen oman vauvan syntymistä.

Ja oikeasti tuliko kenellekään mieleen että jos oikeasti tulee kaukaa, niin mahtuuko sitten kunnolla edes vaunut mukaan kun kuitenkin pitää ottaa kaikki muukin tavara mukaan? Ei sitä kuitenkaan autossa voi lapsen päälle tavaraa laittaa. Oikeasti hyvä ystävä kyllä lainaisi, eikä kysyjä ole mikään siipeilijä :) Mutta kyllä siitä voi aina kieltäytyä jos ei pysty lainaamaan.

Niin ja tympäiseekö kun oon 21v ja hitsi vie oon pystynyt hommaamaan miehen kanssa jo KAHDET vaunut ;) Eli tuskin voidaan kaikkien kohdalla puhua mistään teineilystä :)

Niin ja muuten, ostettiin kolme kk sitten uusi auto, ja ei ollut mieheni joka sillä ensin ajoi :D Vaan yhteinen ystävämme. Auts, nyt sai varmaan miehen itsetunto kolauksen. Tai sitten ei :) Nauraa muuten aika makeasti teidän jutuillenne ja ihmettelee myöskin että mistä noita "ystäviä" sikiää.

Ja lasten leluista. Poika sai upouuden polkutraktorin mutta eipäs ollut ensimmäinen joka sillä ajoi, vaan se oli ystävämme poika. Ei ollut omalle pojalle sopivan kokoinen, joten miksi en olisi antanut kaverin pojan sillä leikkiä. Ja on meillä muitakin uusia leluja mihin on kuulkaas saanut muutkin lapset koskea. Meille ei ole kyllä kavereiden tarttenut tullessaan tuoda kuin itsensä, lapsensa ja omat vaatteet ja hygienia tavarat. Matkasängyt ja muut ollaan me lainattu. Eikä tee ees tiukkaa. :)

Pitäisi varmaan käpertyä nurkkaan itkemään kun joku muu lapsi on saanut koskea ennen omaa lasta johonkin xDxD

Vierailija
309/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole ylihysteerinen. Sitä paitsi lastenlääkäri sanoi joskus, paras tapa välttää sairauksia on antaa vauvan syödä kengänpohjia (yök).

Vauva kontti aina eteiseen ja tuli sieltä kenkä suussa olohuoneeseen. Ei ole kertaakaan ollut vatsataudissa, by the way.

Vierailija
310/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja lasten leluista. Poika sai upouuden polkutraktorin mutta eipäs ollut ensimmäinen joka sillä ajoi, vaan se oli ystävämme poika. Ei ollut omalle pojalle sopivan kokoinen, joten miksi en olisi antanut kaverin pojan sillä leikkiä. Ja on meillä muitakin uusia leluja mihin on kuulkaas saanut muutkin lapset koskea. Meille ei ole kyllä kavereiden tarttenut tullessaan tuoda kuin itsensä, lapsensa ja omat vaatteet ja hygienia tavarat. Matkasängyt ja muut ollaan me lainattu. Eikä tee ees tiukkaa. :) "

Nuo lelut ovat aika helposti puhdistettavissa jos sotkeentuvat. Ja mitä ihmettä toi höpinä noista kaksista vaunuista???

Vierailija
311/312 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos löytyy 700 euroa löysää rahaa, jos sattuu menemään rikki...

Vierailija
312/312 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen etteivät jotkut voi ymmärtää ap;n tunteita. Ihmisen elämässä on paljon asioita jotka tulevat tärkeäksi siitä että ihminen itse antaa asioille merkityksen. No- jos pentua pukkaa vuodesta toiseen niin merkitys lienee vähäinen ja maalaisjärki tarpeen. Mutta ensimmäinen vauva- sehän on mielettömän hieno ja tunteilla ladattu asia, elämän suurin käänne- ja jokainen tekee siitä merkityksellisen omalla tavallaan. Myös mä tunnustan tuijottaneeni upouusia vaunuja päiväkauhdet yrittäen käsittää että musta tulee äiti ja saan työntää omaa vauvaa niissä vaunuissa. Toka lapsen kohdalla vaunuja oli jo helppo käsitellä maalaisjärjellä, mutta ensimmäisen kohdalla ne symboloivat suurta muutosta.

Mun mielestä jotain vikaa on niiden päässä jotka eivät kykene ymmärtämään toisten merkityksiä ja tärkeitä asioita. Siis erilaisuutta- se omahan se on aina ainoa oikea:::? Ja kuten sinä elät niin niin piää muidenkin elää???

Musta on ihanaa että äidit ottavat kaiken irti hienoista hetkistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi