Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,
Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,
jos lainaisin.
Kommentit (312)
Eli oikeasti ne vaunut eivät mene yhtään miksikään siitä, että joku nukkuu niissä yhdet päiväunet, ja tavarasta on vain tullut vähän turhan tärkeää.
Mutta on aivan eria asia pestä kankaat esikoisen käytön jäljiltä, kuin pestä ne siksi että vaunuissa on nukuttu yhdet tai kahdet päikkärit - jälkimmäinen olisi aivan turhaa vaunujen kulutusta siis se että yhden käytön jälkeen pesee kankaat, koska ne kuitenkin haalistuu ja kuluu aina pesussa.
"Siis tämähän alkaa olla jo naurettavaa saivartelua"
Ei ollut kyse yksistä päiväunista vaan ulkoilusta ja mielestäni 1-vuotias ei kuulu vauvanvaunuihin. On vieraspariskunnalta äärimmäistä itsekkyyttä ja laiskuutta ajatella jättävänsä omat rattaat kotiin. Tosin hehän jo ilmoittivat että ottavat omat mukaan joten sinänsä asia ok.
Ei ollut kyse yksistä päiväunista vaan ulkoilusta ja mielestäni 1-vuotias ei kuulu vauvanvaunuihin. On vieraspariskunnalta äärimmäistä itsekkyyttä ja laiskuutta ajatella jättävänsä omat rattaat kotiin. Tosin hehän jo ilmoittivat että ottavat omat mukaan joten sinänsä asia ok.
Itsekkyyttä on se, että vahtii mustasukkaisesti omia tavaroitaan eikä lainaa ystäville, ei se, että suuren tavaran mukaanottaminen matkalle on hankalaa.
Miten se että haluaa oman lapsensa niissä ensimmäisenä olevan tekee ihmisestä itsekkään?
sellaisen reissun jälkeen käytönjälkiä näkyy.
Joten miksi ei sitä sitten kunnioiteta? Miten se että haluaa oman lapsensa niissä ensimmäisenä olevan tekee ihmisestä itsekkään?
..mutta kukaan täällä ei keksi syyllistää niitä, joilla on se TARVE lainata vaunuja/lusikoita/mitä tahansa??
ystäväni lainasi omia korkkaamattomia vaunujaan päivän kaupunkireissun ajaksi toiselle ystävälleni. Oli innoissaan, kun pääsi kokeilemaan uusia vaunujaan ennen vauvansa syntymää. :) Ja tuo vieras vauva jopa nukkui kaksi yötä heidän pinnasängyssäänkin. Täytyypä kysyä, menikö hommasta hohto kun oma vauva syntyi. Uskomatonta.
lapsen käytössä useita kertoja ennen sitä, eikä juolahtanut mieleenkään, että se olisi ollut ongelma.
Ihminen joka haluaa ostaa uudet vaunut vauvalleen, haluaa ne varmasti käyttöön myös uutena. Muutenhan hän ostaisi käytetyt. Mutta ihminen joka ei osta itse mitään uutena ei varmasti sitä pysty ymmärtämään.
ystäväni lainasi omia korkkaamattomia vaunujaan päivän kaupunkireissun ajaksi toiselle ystävälleni. Oli innoissaan, kun pääsi kokeilemaan uusia vaunujaan ennen vauvansa syntymää. :) Ja tuo vieras vauva jopa nukkui kaksi yötä heidän pinnasängyssäänkin. Täytyypä kysyä, menikö hommasta hohto kun oma vauva syntyi. Uskomatonta.
Huostaan heti.
Muutenhan hän ostaisi käytetyt. Mutta ihminen joka ei osta itse mitään uutena ei varmasti sitä pysty ymmärtämään.
Nehän on jo syyllistetty röyhkimyksiksi, laiskoiksi, itsekkäiksi siipeilijöiksi ja vaikka miksi.
se että pyytää uusia vaunuja lainaan vai se että ei niitä halua lainata?
"Mun on teoriassa helppo ymmärtää että ap:n kaltaisia ihmisiä on olemassa,
mutta olisin todella yllättynyt jos tuollaista itsekkyyden tasoa ilmenisi omassa kaveripiirissä"
Nuo ystäväthän eivät mitenkään painostaneet ja jääneet jankkaamaan kieltävän vastauksen saatuaan tms, ainoastaan kysyivät - mutta jo pelkkä kysyminenkin on näille Pyhän Materian Ritarittarille aivan liikaa.
mutta lainaamisesta kieltäytymiseen ei ole vielä kuultu mitään muita kuin hölmöjä perusteluja. Okei, se takuujuttu oli hyvä, mutta se ei näytä olevan juuri kellään syynä vaan perustelut on typerän materialistisia "no kun toi on itsekäs siipeilijä kun se kehtaa kysyäkään mitään lainaks, no kun mä HALUUN että mun vauvani korkkaa nää vaunut ekana, no kun näihin voi tulla hiekanmuruja, no kun mun lapseni on niin tärkee etten mä lainaa mitään sen tavaroita kelleen"
tapauksessa lainaamisen syy oli se, että ei viitsitä laittaa omia rattaita auton takakonttiin. Onhan se tietysti oikein hyvä syy.
mutta jo pelkkä kysyminenkin on näille Pyhän Materian Ritarittarille aivan liikaa.
Ne, jotka olettavat saavansa lainaksi, ovat materialisteja, koska eivät näe vaunuissa mitään muuta kuin vaunut, eli materiaa. Sen sijaan ne, jotka eivät halua lainata tunnesyiden vuoksi, kokevat niihin liittyvän suurta symboliikkaa.
En ymmärrä, miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että olemme erilaisia. Se, ettei itsellä herää mitään tunteita, ei tarkoita, ettei kenelläkään muullakaan niitä pitäisi herätä. Ja kuten jo todettu, tunteita ei voi estää, tukahduttaa kylläkin, mutta onko sekään sitten terveellistä pidemmän päälle.