Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
381/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tapahtui jo 80-luvun lopulla. Meidän ikäluokan oli määrä mennä riparille ja oltiin valittu kavereiden kanssa sopiva leiri. Sit oli hyvissä ajoin ennen kesää ja leiriä seurakuntatalolla sellainen ilta, jossa leiriläiset jaettiin jo ennakolta omiin isos-ryhmiinsä ja siinä oli sitten tarkoitus ryhmäytyä sen oman porukan kanssa. Se meni ihan perinteisellä nimenhuudolla ja sit kun sanottiin erään etäisesti tuntemani tytön nimi, sanotaanko vaikka Kaisa Virta, niin mä nousin jo seisomaan kun tiesin samalla sekunnilla tiesin, että mun nimeni sanotaan seuraavana ja me mennään samaan ryhmään. Ehdin sen hetken aikana nähdä isosten hämmästyneet katseet, kun tää Kaisa kävelee omaan ryhmään ja mä tyhmänä seison kans. No sit mun nimi sanottiin seuraavana. Ja mun nimeni on sanotaanko vaikka Marianne Haapaniemi, ettei mitään sekaannuksen vaaraa ollut.

Vierailija
382/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

388, nuo sun unet ovat jo suorastaan pelottavia.

Mutta tuosta, että aika hidastuu onnettomuuden aikana. Kyseessä on normaali aivoissa tapahtuva juttu juuri ennen onnettomuutta tai sen aikana, että aika "venyy" ja kaikki tapahtuu hidastetusti. Lähes kaikki onnettomuuteen joutuvat kuvailevat samaa. Aivot ikään kuin hidastavat, että ehtii tehdä ratkaisuja siinä kohtaa. Kyse e ole siis mistään yliluonnollisesta, toisin kuin noissa unissasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin serkkuni kanssa kahvilla Riihimäellä, hänellä oli vähän huonompi elämänvaihe meneillään, hän sairastaa siis bipolaaria ja puhui aavistuksen lennokkaita juttuja. Hän kertoi alkaneensa uskoa Jeesus- ja Jumalajuttuihin ja selitti niistä tohkeissaan ummet ja lammet. Kuuntelin puolella korvalla, mutta mieleeni jäi lause "Katsomalla taivasten valtakuntaan näkee totuuden".  No sitten serkun tyttöystävä tuli hakemaan häntä kotiin ja mä lähdin kohti juna-asemaa, mutkustin Hkiin ja siitä metrolla Kamppiin. Kampin metroaseman sisällä ylätasanteella oli joku maallikkosaarnaaja jakamassa lappujaan ja julistamassa voimakkaalla äänellä mielipiteitään. En ajatellut yhtään mitään koko asiasta kunnes olin ihan kyseisen henkilön kohdalla, ja hän piti monologissaan pienen tauon. Käännyin katsomaan vaistomaisesti ja sit hän sanoi "katsomalla taivasten valtakuntaan, sinäkin näet totuuden". Olin aivan että mitä helkkaria!?! Kävelin veks mutta mulle tuli fiilis kuin olisin ollut jossain 12 apinaa -leffassa :D Ei siis ihan matrixia mut pimee sattuma anyways

Vierailija
384/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on harvinainen tuplanimi ja sukunimi. Asuin pienellä paikkakunnalla lapsena. Jossain vaiheessa sain tietää, että samalla paikkakunnalla asui lähes täysin saman niminen tyttö, minun nimeni tyyppiä Hanne-Riikka ja hänen Sanne-Riikka. Meillä oli sama sukunimi. Minun toinen nimi alkaa S:llä ja hänen H:lla, eli minun nimikirjaimet HRSP ja hänen SRHP. 

Emme ole koskaan tavanneet, joten emme voi olla kovin läheistä sukuakaan. Kumma sattuma, niin pienellä paikkakunnalla. 

Vierailija
385/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin serkkuni kanssa kahvilla Riihimäellä, hänellä oli vähän huonompi elämänvaihe meneillään, hän sairastaa siis bipolaaria ja puhui aavistuksen lennokkaita juttuja. Hän kertoi alkaneensa uskoa Jeesus- ja Jumalajuttuihin ja selitti niistä tohkeissaan ummet ja lammet. Kuuntelin puolella korvalla, mutta mieleeni jäi lause "Katsomalla taivasten valtakuntaan näkee totuuden".  No sitten serkun tyttöystävä tuli hakemaan häntä kotiin ja mä lähdin kohti juna-asemaa, mutkustin Hkiin ja siitä metrolla Kamppiin. Kampin metroaseman sisällä ylätasanteella oli joku maallikkosaarnaaja jakamassa lappujaan ja julistamassa voimakkaalla äänellä mielipiteitään. En ajatellut yhtään mitään koko asiasta kunnes olin ihan kyseisen henkilön kohdalla, ja hän piti monologissaan pienen tauon. Käännyin katsomaan vaistomaisesti ja sit hän sanoi "katsomalla taivasten valtakuntaan, sinäkin näet totuuden". Olin aivan että mitä helkkaria!?! Kävelin veks mutta mulle tuli fiilis kuin olisin ollut jossain 12 apinaa -leffassa :D Ei siis ihan matrixia mut pimee sattuma anyways

Ehkä Jumala yritti kutsua sua katsomaan taivasten valtakuntaan.

Tai ehkä tuo oli joku iskulause, jota oli jossain foorumissa jauhettu ja olivat lukeneet saman. Täysin mahdollista, koska Suomessa kristilliset piirit ovat aika pienet. 

Vierailija
386/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua pelästyttää mutta tuntuu että älypuhelimien myötä näitä hetkiä on tullut enemmän. 

No ei ainakaan mulle! Mulle tuli kaikenlaisia outoja juttuja 80-luvun lopulla ja varsinkin 90-luvun aikana kun opiskelin. No ei ole 2000-luvun puolella tullut oikein mitään, vaikka olen yrittämällä yrittänyt keksiä jonkin hauskan tai jännän stoorin. 

Vierailija
387/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko riisi englanniksi rix?

Matriisi on vain väännös matrix-sanasta, jossa on haettu mahdollisimman suomalaista muotoa. Suomalainen sana ei voi päättyä x-kirjaimeen. Tätä sanaa on käytetty yleisesti työelämässä, puhuttu ns. matriisiorganisaatiosta, kauan ennen kuin Matrix-leffa julkaistiin. 

Leffan nimessä tuo X on toki hienompi, kuin jos se olisi käännetty matriisiksi. 

Kuinkas tuolla teoriallasi selität sen että Rax on Suomalainen ketju jos Suomalainen sana ei voi päättyä x:ään

Vierailija
388/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin pöhkö että tän on pakko olla joku bugi. Ladybugi...

Katselin jotain Avara luonto -tyyppistä ohjelmaa, oli talvi. Ohjelmassa seurattiin leppäkerttujen elämää ja zoomattiin tosi lähelle niitä, ja tutkijamies piti yhtä leppistä kädellään ja kamera seurasi sitä. No sit ihmettelin, että mikä mun rannetta kutittaa, niin siinä oli leppäkerttu. Silloin kyllä oikeasti kiljuin, poikaystäväkin tuli kysymään, että mitä tapahtuu. Olihan se leppis voinut tosiaan kömpiä jostain seinän kolosta, mutta meidän asunto on korkealla, eikä ennen tai jälkeen tuon tapauksen ole näkynyt leppäkerttuja asunnossa. 

Vierailija
389/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva satu ap:llä. Ja minkä takia AINA pitää tunkea sitä englantia joka ikiseen paikkaan? Myötähäpeä!! Juttelen päivittäin englanniksi eikä kyllä ikinä käy mielessäkään ylpeillä, että ohhoh kun minäpäs osaan englantiakin! 😂

Lueskelin tätä vanhaa ketjua ruuanlaiton lomassa, ja 4-vuotias puuhaili vieressä omiaan. Juuri kun olin lukenut tämän kommentin, lapsi totesi: ”Äiti. Mä osaan englantia!” 😂

Saattaa se liittyä siihenkin, että äskettäin hän oli muistellut Astrid Lindgrenin Melukylän lasten keksimää kieltä ja siksi kieliasiat mielessä (englantia siinä ei kyllä sanallakaan mainittu), mutta hauska sattuma joka tapauksessa 😄

Vierailija
390/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko riisi englanniksi rix?

Matriisi on vain väännös matrix-sanasta, jossa on haettu mahdollisimman suomalaista muotoa. Suomalainen sana ei voi päättyä x-kirjaimeen. Tätä sanaa on käytetty yleisesti työelämässä, puhuttu ns. matriisiorganisaatiosta, kauan ennen kuin Matrix-leffa julkaistiin. 

Leffan nimessä tuo X on toki hienompi, kuin jos se olisi käännetty matriisiksi. 

Kuinkas tuolla teoriallasi selität sen että Rax on Suomalainen ketju jos Suomalainen sana ei voi päättyä x:ään

Koska se on tuotenimi, eikä suomenkielinen sana.

Vai puhutko itse "raxista" muussa yhteydessä? 

Vierailija
391/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On päiviä, kun ihmiset käyttäytyvät liikenteessä ja muutenkin samansuuntaisesti. Johtuu varmaan planeettojen ja ihmisten välisistä suhteista. :)

No ehkäpä ihmiset ajavat samaan suuntaan ja samalla tavalla, kun ovat menossa töihin tai tulossa kotiin. 

Ja ihmiset tottelevat liikennesääntöjä, jotka ohjaavat toimimaan tietyllä tavalla. 

Vai mitä tarkoitit "samansuuntaisena"? 

Vierailija
392/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana koin useita valeheräämisiä jolloin nousin haukotellen ja ärtyneenä, tunsin kylmän lattian jalkojeni alla, pistin kahvin tippumaan ja haistoin kahvin , menin tupakalle ja tunsin kylmän ilman kasvoillani sekä haistoin tupakan.. ja sitten heräsin..Ja tein nuo samat aamurutiinit! Tuo aiheutti minulle paniikkikohtauksia sekä epätietoista ahdistunutta oloa. Olenko varmasti hereillä? Onko tämä totta?

Noitakin pelottavampi oli kokemus täyden sairaalan aulassa kun  hetkeksi kaikki vain pysähtyi ja tuli hiirenhiljaista,  tätä kesti ehkä vain 10 sek mutta kyllä ehdin miettiä  että mitä he""ttiä tämä nyt on? Kuvitelkaa, että noin 15 ihmistä  jähmettyy patsaiksi ja kaikki sairaalan äänet lakkaa! Olin täysin selvinpäin, menossa selän magneettikuvaan.

Vierailija
393/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva näistä on kovin outoja. Näin monta valkoista autoa, jonkun nimi oli samanlainen... 

Kertokaa sitten kun näette vaikka 5 violettia autoa tai muuta harvinaista väriä putkeen, tai sama rekkari tai jotain. Tai jos nimi on Beowulf ja tapaatte toisen samannimisen. Jotain vähän harvinaisempaa. 

Vierailija
394/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä foorumilla on usein peukutuksia, joita en ole tehnyt.

Eli kommentilla on ylä- tai alapeukku joka näkyy lihavoituna, kuin olisin itse tehnyt sen. 

Käytän omaa konettani kotona, eikä tällä IP:llä kukaan muu käy peukuttamassa.

Usein ne ylä- ja alapeukut vastaavat sitä, miten itse peukuttaisin.

Onko tämä joku bugi vai Matrix-osastoa? 

Vierailija
395/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana koin useita valeheräämisiä jolloin nousin haukotellen ja ärtyneenä, tunsin kylmän lattian jalkojeni alla, pistin kahvin tippumaan ja haistoin kahvin , menin tupakalle ja tunsin kylmän ilman kasvoillani sekä haistoin tupakan.. ja sitten heräsin..Ja tein nuo samat aamurutiinit! Tuo aiheutti minulle paniikkikohtauksia sekä epätietoista ahdistunutta oloa. Olenko varmasti hereillä? Onko tämä totta?

Noitakin pelottavampi oli kokemus täyden sairaalan aulassa kun  hetkeksi kaikki vain pysähtyi ja tuli hiirenhiljaista,  tätä kesti ehkä vain 10 sek mutta kyllä ehdin miettiä  että mitä he""ttiä tämä nyt on? Kuvitelkaa, että noin 15 ihmistä  jähmettyy patsaiksi ja kaikki sairaalan äänet lakkaa! Olin täysin selvinpäin, menossa selän magneettikuvaan.

Sun aivoissa tapahtui jotain epänormaalia sillä hetkellä. 

Vai miten itse selittäisit asian? Aika pysähtyi ja vain sinä huomasit sen? 

Vierailija
396/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä foorumilla on usein peukutuksia, joita en ole tehnyt.

Eli kommentilla on ylä- tai alapeukku joka näkyy lihavoituna, kuin olisin itse tehnyt sen. 

Käytän omaa konettani kotona, eikä tällä IP:llä kukaan muu käy peukuttamassa.

Usein ne ylä- ja alapeukut vastaavat sitä, miten itse peukuttaisin.

Onko tämä joku bugi vai Matrix-osastoa? 

Ehkä on todennäköisempää, että Vauva-foorumi bugailee, kuin että koko universumi bugailee 😄

Vierailija
397/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää noissa uniluupeissa tehdä jotain epätavallista, se voi katkaista aivoissa sen luupin. 

Eli sen sijaan että nouset ja menet vessaan, pistä takki päälle ja mene pihalle, tai jotain vastaavaa. Saat ainakin vaihtelua jos ei muuta.

Vierailija
398/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistoin pierun ennen kusin kuulin sen.

Vierailija
399/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämäni on tällä hetkellä aika epätavallista. Johtuu tietyistä ihmisistä ja siitä mitä pahaa minusta ollaan puhuttu. Olen nyt jo aikuinen, mutta meno on ollut kuin jostain draamasarjasta välillä ja juonen käänteet ihmeellisiä. Joku ihminen on kuullut joltain juttua niin taas on tarina muuttunut. Ei ehkä ole mikään ihmeellinen asia, mutta itselleni on kyllä, kun mietin tätä kaikkea. En silloin nuorempana ymmärtänyt mihin tämä johtaa ja niitä mittasuhteita. Olin siis kiusattu jo silloin. En voi myös sanoa tehneeni itse jotain ikävää joten syytön olen kaikkeen. Nyt on helpompi ymmärtää muidenkin vaikeuksia, kun itse huomaa kuinka moni ihminen onkin epäluotettava ja lähtee siihen kaikkeen mukaan. Sen kaiken ymmärtää nyt ja jos olisi jostain pienestä kyse niin en edes kirjoittaisi tänne tästä mitään. Mietin joskus miksi kaikki meni näin ja miksi minä olen se joka kokee tämän. Tulee kaikki toiset elämät ynnä muut mieleen joskus, että olenko ollut niin paha joskus aiemmin, että saan nyt kärsiä. Sori jos on ohis, mutta välillä surullista tämä kaikki.

Mieleen tuli myös eräs sattuma toiseen asiaan liittyen kun kuuntelin yhtä biisiä, josta pidän ja sitten yksi tyyppi videolla kuunteli sattumalta seuraavaksi samaa kuin minä aiemmin. Hänellä oli myös autossaan samanlainen hajustejuttu kuin minulla ja tämä aika harvinainen hajuste jota ei paljon mistään saa. Tyyppi asui ulkomailla.

Vierailija
400/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamukakka ei ole mikään matrix-glitch.

Ja ei, en ole itse kokenut mitään moista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi