Minkä kirjan nimestä pidät?
Kommentit (132)
Mies vailla ominaisuuksia.
Huijaus eli jäähyväiset yksinäisyydelle.
Miksi juuri minä?, 100-vuotias, joka kiipesi ulos ikkunasta ja katosi, Paholainen pukeutuu pradaan.
Eikä yksikään pelastunut. Agatha Christien teoksista mielestäni karmivin. Nimi ja tunnelma käyvät erittäin hyvin yksiin. Pidän kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Eikä yksikään pelastunut. Agatha Christien teoksista mielestäni karmivin. Nimi ja tunnelma käyvät erittäin hyvin yksiin. Pidän kovasti.
Mä pidin tuota aikaisemmin hyvänä nimenä, mutta sitten tajusin, että sitähän voi pitää nimenä aika spoilaavana. Ja en pidä siitä, että kirjan alkuperäistä nimeä senruroidaan
Laulaisin sinulle lempeitä lauluja, Linda Olsson.
Varjoteatteri, Viivi Liuk.
Pidin myös erityisesti tuosta Olssonin kirjasta, todella lämmin ja kaunis tarina.
Jos talviyönä matkamies
Olin ollut pitkään ihastunut nimeen. Onneksi lopulta myös luin ja löysin Italo Calvinon muutkin kirjat.
Jumalten naamiot.
Talvinen tarina.
Pimeä nousee.
Itse jumalat.
Linnunradan käsikirja liftareille.
Missä kuljimme kerran
Rautatie
The picture of Dorian Gray
Taivaan Pilarit
Olikohan kirjailija Ken Follett. Ala-asteen kuudennella luokalla kannoin kirjastosta kotiin järkälemäisen tuhatsivuisen teoksen, koska rakastin tuota nimeä. Sekä saavuttamattoman kokoista kirjaa. Luin sitä yötäpäivää loman aikana ja tykkäsin, yksi lapsuuteni mieleenpainuvimmista lukukokemuksista joka jäi mieleeni vaikuttavana teoksena.
Pariisin ikävä ja Oi ihana Panama. Baudelaire ja Janousch.
Sudenmorsian, Äiti yö, Saatana saapuu Moskovaan, Näkymättömät kaupungit, Värittömiä miehen vaellusvuodet, Siilin eleganssi, Ruohometsän kansa, Unohdettu Ombria, Pimeyden vasen käsi...
Pidän nimistä jotka saavat mielikuvituksen liikkeelle ja/ tai kuulostavat kauniilta.