Minkä kirjan nimestä pidät?
Kommentit (132)
R A A M A T T U - ei tarvinne edes perustella!
Lumi peittää setripuut. Tykkäsin kirjastakin
Vaarille pala haitaria (Jaana Kapari)
Kaikkien rakkaitteni puolesta. Luin kirjan aika nuorena ja olin sitä mieltä, että se on paras ikinä lukemani kirja. Harvoja kirjojani, joita en heitä pois. Se kuolemansiivous. Ehkä luen sen vielä uudelleen.
Hänen olivat linnut. En ole lukenut enkä luultavasti luekaan. Monesti tulee vaan tuo nimi mieleen lintuja katsellessa. Ihan näitä kaupunkilintuja.
Talvipäiväkirja - Paul Auster.
He eivät tiedä mitä tekevät - Jussi Valtonen
Molemmista pidin jo nimien perusteella, vielä enemmän kun luin.
Vierailija kirjoitti:
Taru sormusten herrasta.
Sen nimi on kiehtonut minua lapsesta saakka ja niin odotin että olisin tarpeeksi vanha ja voisin sen kirjastosta lainata vihdoinkin 70-luvulla.
Ja voi sitä tunnetta kun lopultakin sen luin!
Samaa mieltä. Tossa nimessä on jo maagista voimaa jotenkin. Nimi pistää mielikuvituksen laukkaa, vaikka eio avannu edes kantta.
Kaukaiset paviljongit. Tuossa se on hyllyssä, mutten ole lukenut. Nimi viittaa johonkin kaukaiseen ja lumoavaan maahan, jossa on ihana asua. Tarinan todellisuus ei taida olla ihan yhtä ihana.
Veljeni Leijonamieli ja Taru Sormusten Herrasta miellyttävät. Molemmista myös pidän.
Myös Endymion ja Hyperion (Dan Simmonds).
Paradise Lost (John Milton); en ole lukenut
Kuolleet sielut (Nikolai Gogol); olen lukenut itse kirjankin nuorena juuri hienon nimen takia ja pidin siitä, mutta luultavasti nyt saisin siitä enemmän irti
Sadan vuoden yksinäisyys (G.G. Marquez); en ole lukenut (kokonaan), mutta tiedän mistä se kertoo, ja juuri tarinaa ajatellen nimi on hieno
Kenelle kellot soivat; olen nuorena alkanut lukea, mutta lopetin, koska se oli minusta tylsä
Huomenna hän tulee (Samuel Becket); olen lukenut ja pidin
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Sovitus.
Loistava kirja myös
Wuthering Heights/Humiseva harju, kummallakin kielellä hyvä nimi. Salaperäinen ja vie ajatukset heti jonnekin Iso-Britannian nummille... Olen tässä aloitellut kirjan lukua, elokuvana tai sarjana olen katsonut monta versiota.
Laila Hirvisaari - Jäiden soitto
4. kirja Laatokka-sarjasta
Stalinin lehmät. Myös kansi oli loistava (mutta ei se punainen pokkariversio). Kirja on mielestäni Oksasen paras.
Populäärimusiikkia V*ttulajänkältä. Nimi toimii itse asiassa paremmin suomeksi kuin alkuperäiskielellä. Ihan hyvä kirja, mutta kerettiläisesti tykkään elokuvasta enemmän.
Mielestäni sekä Jumalat juhlivat öisin että alkuperäinen Secret History ovat molemmat todella hyviä nimiä, mutta kirjasta taas en pitänyt, minulla meni siihen hermo noin joka kolmannella sivulla. Loppu onneksi oli niin loistelias, että kompensoi paljon lukukokemusta.
Kaikki naiset näkevät unia
Se on sitten kevät
Mun mielestä se on hyvä nimi.