Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kirjan nimestä pidät?

Vierailija
17.10.2019 |

Ihan riippumatta siitä pidätkö itse kirjasta?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian Wood. Nimi on paljon hassumpi kuin itse teos.

Vierailija
82/132 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiellä pysymisen taito (Garth Stein). Sitähän tämä elämä on. Tarinan minä/kertoja on koira. Ihana kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on jo mainittu eli

Kuin surmaisi satakielen. Tykkäsin kirjasta.

Jumalat juhlivat öisin. Oon lukenut monen monta kertaa, tää on kirja jota rakastan.

Hei, kiinnostaa, mikä siinä on sellaista, että olet lukenut monta kertaa?

Itse kun luin sen, niin tympäännyin siitä motiivien perustelemattomuudesta, jopa psykopaattisuudesta, miten kukaan ajautuu tekemään tuollaista ja ihannoi toisten tyhjäpäiden seuraa. Minun oli vaikea jatkaa loppuun, kun en löytänyt mitään merkitystä ja tarkoitusta tapahtumille. Ehkä kirja sitten jo itsessään demonstroi nuoren mielen ja moraalin tyhjyyttä, mutta minulle se oli vastenmielinen lukukokemus. Kukaan henkilöistäkään ei ollut erityisen kiinnostava tai monitahoinen. Hiottu kerrontatekniikka vain korosti sisällön kumisevaa tyhjyyttä. Näin siis minä sen koin.

(Ja nimeäkään en pidä erityisen onnistuneena :-)

Vierailija
84/132 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Choosing Death

Vierailija
85/132 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suu kiinni ja ole kaunis". Vita Andersen

Novelleja eri ikäisten naisten elämästä, loistavalla ironialla.

Lukemisesta on vuosikymmeniä, ja vaikka olen kirjallisuuden suurkuluttaja, tämä ei ole unohtunut.

Nimeään myöten täydellinen pieni helmi.

Vierailija
86/132 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
87/132 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Vierailija
88/132 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisen Maan Laulut (Arthur C. Clarke). Kirjan tarina sijoittuu planeetalle, joka on asutettu, kun Maasta oli lähdettävä. Tuskin on kovin paha spoileri, jos kerron vielä, että planeetalle saapuu vieraita Maasta, jotka ovat lähteneet liikkeelle satoja vuosia tämän planeetan asuttaneiden jälkeen.

Vierailija
89/132 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage

Suomeksi Värittömän miehen vaellusvuodet. Ei niin iskevä kuin englanninkielinen käännös.

Yksi lempikirjoistani, joten se saattaa vaikuttaa.

Alkuperäiseltä nimeltään "Shikisai o motanai Tazaki Tsukuru to, kare no junrei no toshi". Murakamin kirjoilla on usein pitkät nimet, pidän enemmän kuin suomalaisille kirjoille tyypillisistä yhden sanan nimistä.

Vierailija
90/132 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se valo jota emme näe

Vierailija
91/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni Polva: Uimaopettaja Urban Hell.   Muistan tuon nuoruudestani äitini kirjahyllystä. Kirja oli äitin nuoruuden lukemistoa, jotain tyttökirjallisuutta. En ole kirjaa lukenut, mutta toi kirjannimi antoi Polvasta mulle jotenkin piiloanarkistisen vaikutelman tuossa kontekstissa, kun olen mielikuvissani aika viattomina kirjoina noita pitänyt. Oikeasti en halua kirjaa koskaan lukeakaan, koska silloin voisi särkyä ne mielikuvituksen laukkaamaan  saavat omat kuvitelmat siitä mitä siinä kirjasssa voisi tapahtua. 10+ kirjan nimestä Anni Polvalle.

Vierailija
92/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yönmusta, sileä (Caj Westerberg).

Etäisten lauseiden mies (Markku Into). Olen lukenut molemmat.

Vierailija
93/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardi vuotta ennen maailmanloppua.

Hyvä, outo kirja.

Sadan vuoden yksinäisyys.

Loistava kirja. Jokaisen tulisi lukea ainakin kerran. Sata vuotta sidottuna liekaan.

Vierailija
94/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice in Wonderland

Vierailija
95/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkirja ( Tove Jansson)

Vierailija
96/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikatalvi

Vierailija
97/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Sun and her flowers ( Rupi Kaur)

Vierailija
98/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyyhkyset katosivat

Vierailija
99/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yöni kauniimmat kuin teidän päivänne.

Myös Fifty shades of Grey on nimenä kaunis.

Vierailija
100/132 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anni Polva: Uimaopettaja Urban Hell.   Muistan tuon nuoruudestani äitini kirjahyllystä. Kirja oli äitin nuoruuden lukemistoa, jotain tyttökirjallisuutta. En ole kirjaa lukenut, mutta toi kirjannimi antoi Polvasta mulle jotenkin piiloanarkistisen vaikutelman tuossa kontekstissa, kun olen mielikuvissani aika viattomina kirjoina noita pitänyt. Oikeasti en halua kirjaa koskaan lukeakaan, koska silloin voisi särkyä ne mielikuvituksen laukkaamaan  saavat omat kuvitelmat siitä mitä siinä kirjasssa voisi tapahtua. 10+ kirjan nimestä Anni Polvalle.

Kuin luin tämän niin ajattelin että mitä ihmettä olet vetänyt?? Aivan täysin mahdotonta että ANNI POLVA olisi IKINÄ kirjoittanut tuon nimisen kirjan. Koko ajatuskin on sataprosenttisen älytön.

Eikä tietenkään olekaan, vaan kirjan on kirjoittanut itävaltalainen Vicki Baum. Alkuperäinen teos "Hell in Frauensee". Ja ei tuo päähenkilön nimi tuon tiedon valossa nyt niin kummallinen olekaan.