Italiassa matkustaneet, myönnättekö et ruuat parhainta mitä ootte koskaan syöneet?
Mulla ainakin näin. Uskomattomia makuu elämyksiä.
Kommentit (80)
Etelässä ja etenkin Sisiliassa ruoka vähän mausteisempaa ja maukkaampaa, koska sinne on aikoinaan muuttanut lähi-idästä väkeä jotka tuoneet mukanaan enemmän makuja.
Firenzessä, Roomassa ja Gardalla aika mautonta.
Parhaat italialaiset ruuat olen saanut Jenkeissä, Nykin italialaisravintoloissa.
Parhaat sushit ei suinkaan Japanissa, vaan Kanadassa ja Australiassa :)
Kreikassa on aina ollut hyvä ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Suomessa saa parempaa lasagnea ja pizzoja. Sori siitä 🙄
Saarioisten kuratkiä esim? Voi jestas...
Italiassa saa ihan hyvää ruokaa, pidän kuitenkin enemmän espanjalaisesta.
Italian parhaat olen syönyt Sisiliassa, kauden tuoreista tuotteista valmistetut yksinkertaiset ruoat.
San Sebastianissa olin gourmet-matkalla ja söin lähes pelkästään 1-3 Michelin-tähden ravintoloissa - mitkä makuelämykset!
Toisaalta vierailtuani E-Afrikan 10:ssä parhaassa ravintolassa en todellakaan voi moittia sikäläistäkään ruokaa.
Japani ja tuore, raaka kala, aah!
Pidän kyllä, mutta ei Välimeren ympäristön ruokalajit saavuta samaa moniulotteisuutta mauissa kuin aasialaiset ruoat. Perusvarmaa ja turvallista kyllä, ellei pidä mausteisesta.
Kaveri tilasi Italialaisessa pitseriassa pitsan, ja hetken päästä takahuoneessa kuului mikron kilahdus. Täytteitäkö sulatteli pakkasesta...
Pakko sanoa, että en. En pidä monista ainesosista, jotka ovat italialaisen keittiön kulmakiviä. Eräässä tasokkaassa italialaisessa ravintolassa järkytin tarjoilijaa kun en juuri syönyt pasta-annoksestani. En vain KESTÄ tomaattia enkä sitä tomaattikastiketta mitä siihen oli laitettu.
Parhaat tomatti-mozzarellasalaatin ja risotton olen saanut Italiassa, parasta ruokaa Thaimaassa.
Gelatoa, prosciutto ja mozzarella. Ykkösherkut siellä!
Kalaruoat aivan mahtavia... Tuoreet hedelmät torilta...
Voi taivas, kunpa pääsis Italiaan ensi vuonna. 🇮🇹 La vita è bella.
Ei ollut hyvää, söin Roomassa ja Venetsiassa. Öljyistä kakkaa.
Oon asunut Italiassa ja matkannut ympäri maata. Jotain aivan tosi hyviä ruokia syönyt siellä kyllä ja herkuista esimerkiksi jäätelö on ihan vertaistaan vailla, mutta jotkut maut ovat vain liian tylsiä ja simppeleitä, vaikka se lieneekin koko italialaisen keittiön perusta/syy suosiolle. Joskus vaan tekee mieli ihan sellaista överijuustoista pizzaa tai kermaista kanapastaa, mitkä ovat italialaisille kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tilasi Italialaisessa pitseriassa pitsan, ja hetken päästä takahuoneessa kuului mikron kilahdus. Täytteitäkö sulatteli pakkasesta...
Ei se, että ravintola on Italiassa tai italialainen ravintola jossain muualla päin maailmaa, ole mikään tae hyvälle ruoalle ja sellaiselle ruoalle, joka kunnioittaisi italialaista tapaa tehdä pizzaa tms. :/
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut hyvää, söin Roomassa ja Venetsiassa. Öljyistä kakkaa.
Ruskea talo?
Italiassa olen aina saanut hyvää ruokaa, mutta parhaat makuelämykset on kuitenkin Ranskasta ja Espanjasta.
Odotin saavani maailman parasta pizzaa ja sain mitä tilasin.
Alkupalaleipä oli myös aina tuoretta.
Kyllä, ex appiukon ruuat on kyllä maailman parhaat ruuat.
Niitä on kyllä aidosti ikävä välillä.
Mä tykkään enemmän Ranskan ruoista, käyttävät mielestäni laadukkaampia aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Suomessa saa parempaa lasagnea ja pizzoja. Sori siitä 🙄
Saarioisten kuratkiä esim? Voi jestas...
Voi jestas...etkö ole syönyt pizzaa muualla? Monesti hyvät pizzat saa jostain kotiruokapaikoista lounasaikaan.
Söin tänään aika hyvää margaretapizzaa, aivan ihanan rähjäisellä kattoterasilla. Ruoka ja tunnelma oli mainio. Kun kävin kellarin vessassa, vessassa soi musiikki ja seinät oli paksun valkoisen homeen peitossa. En löytänyt edes käsienpesuallasta :(
Tunnelmasta kuitenkin pisteet.