Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italiassa matkustaneet, myönnättekö et ruuat parhainta mitä ootte koskaan syöneet?

Vierailija
17.10.2019 |

Mulla ainakin näin. Uskomattomia makuu elämyksiä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiramisun takia minä siellä käyn! :)

Parasta olen saanut tähän mennessä Milanossa... kiinalais-italialaisessa sekaravintolassa! En olisi ikinä uskonut, mutta heidän tiramisunsa oli kyllä suussasulavaa.

Vähän samanlainen kokemus, parhaan margaretapizzan söin Mobi laivalla matkalla Piombinosta Elballe. Joku mikrossa lämmitetty valmispizza😂 Ja kuitenkin ollut Italiassa ainakin 10x

Söin tänään aika hyvää margaretapizzaa, aivan ihanan rähjäisellä kattoterasilla. Ruoka ja tunnelma oli mainio. Kun kävin kellarin vessassa, vessassa soi musiikki ja seinät oli paksun valkoisen homeen peitossa. En löytänyt edes käsienpesuallasta :(

Tunnelmasta kuitenkin pisteet.

Vierailija
42/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä ja etenkin Sisiliassa ruoka vähän mausteisempaa ja maukkaampaa, koska sinne on aikoinaan muuttanut lähi-idästä väkeä jotka tuoneet mukanaan enemmän makuja.

Firenzessä, Roomassa ja Gardalla aika mautonta.

Parhaat italialaiset ruuat olen saanut Jenkeissä, Nykin italialaisravintoloissa.

Parhaat sushit ei suinkaan Japanissa, vaan Kanadassa ja Australiassa :)

Kreikassa on aina ollut hyvä ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Suomessa saa parempaa lasagnea ja pizzoja. Sori siitä 🙄

Saarioisten kuratkiä esim? Voi jestas...

Vierailija
44/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa saa ihan hyvää ruokaa, pidän kuitenkin enemmän espanjalaisesta.

Italian parhaat olen syönyt Sisiliassa, kauden tuoreista tuotteista valmistetut yksinkertaiset ruoat.

San Sebastianissa olin gourmet-matkalla ja söin lähes pelkästään 1-3 Michelin-tähden ravintoloissa - mitkä makuelämykset!

Toisaalta vierailtuani E-Afrikan 10:ssä parhaassa ravintolassa en todellakaan voi moittia sikäläistäkään ruokaa.

Japani ja tuore, raaka kala, aah!

Vierailija
45/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä, mutta ei Välimeren ympäristön ruokalajit saavuta samaa moniulotteisuutta mauissa kuin aasialaiset ruoat. Perusvarmaa ja turvallista kyllä, ellei pidä mausteisesta.

Vierailija
46/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tilasi Italialaisessa pitseriassa pitsan, ja hetken päästä takahuoneessa kuului mikron kilahdus. Täytteitäkö sulatteli pakkasesta...

Vierailija
47/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että en. En pidä monista ainesosista, jotka ovat italialaisen keittiön kulmakiviä. Eräässä tasokkaassa italialaisessa ravintolassa järkytin tarjoilijaa kun en juuri syönyt pasta-annoksestani. En vain KESTÄ tomaattia enkä sitä tomaattikastiketta mitä siihen oli laitettu.

Vierailija
48/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat tomatti-mozzarellasalaatin ja risotton olen saanut Italiassa, parasta ruokaa Thaimaassa.

Vierailija
49/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gelatoa, prosciutto ja mozzarella. Ykkösherkut siellä!

Kalaruoat aivan mahtavia... Tuoreet hedelmät torilta...

Voi taivas, kunpa pääsis Italiaan ensi vuonna. 🇮🇹 La vita è bella.

Vierailija
50/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Gelato siis

Vierailija
51/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hyvää, söin Roomassa ja Venetsiassa. Öljyistä kakkaa.

Vierailija
52/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut Italiassa ja matkannut ympäri maata. Jotain aivan tosi hyviä ruokia syönyt siellä kyllä ja herkuista esimerkiksi jäätelö on ihan vertaistaan vailla, mutta jotkut maut ovat vain liian tylsiä ja simppeleitä, vaikka se lieneekin koko italialaisen keittiön perusta/syy suosiolle. Joskus vaan tekee mieli ihan sellaista överijuustoista pizzaa tai kermaista kanapastaa, mitkä ovat italialaisille kauhistus.

Vierailija
53/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tilasi Italialaisessa pitseriassa pitsan, ja hetken päästä takahuoneessa kuului mikron kilahdus. Täytteitäkö sulatteli pakkasesta...

Ei se, että ravintola on Italiassa tai italialainen ravintola jossain muualla päin maailmaa, ole mikään tae hyvälle ruoalle ja sellaiselle ruoalle, joka kunnioittaisi italialaista tapaa tehdä pizzaa tms. :/

Vierailija
54/80 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut hyvää, söin Roomassa ja Venetsiassa. Öljyistä kakkaa.

Ruskea talo?

Vierailija
55/80 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa olen aina saanut hyvää ruokaa, mutta parhaat makuelämykset on kuitenkin Ranskasta ja Espanjasta.

Vierailija
56/80 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin saavani maailman parasta pizzaa ja sain mitä tilasin.

Alkupalaleipä oli myös aina tuoretta.

Vierailija
57/80 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod ole.

Vierailija
58/80 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ex appiukon ruuat on kyllä maailman parhaat ruuat. 

Niitä on kyllä aidosti ikävä välillä. 

Vierailija
59/80 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään enemmän Ranskan ruoista, käyttävät mielestäni laadukkaampia aineksia.

Vierailija
60/80 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Suomessa saa parempaa lasagnea ja pizzoja. Sori siitä 🙄

Saarioisten kuratkiä esim? Voi jestas...

Voi jestas...etkö ole syönyt pizzaa muualla? Monesti hyvät pizzat saa jostain kotiruokapaikoista lounasaikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä