Italiassa matkustaneet, myönnättekö et ruuat parhainta mitä ootte koskaan syöneet?
Mulla ainakin näin. Uskomattomia makuu elämyksiä.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Elämäni huonoimman pizzan syönyt Firenzessä ja toiseksi huonoimman Hurghadassa….suomiruoka on hyvää ja terveellistä.
Hookoon sinistä ja perunamuussia. Siinä sitä terveysruokaa parhaimmillaan.
Kyllä!
Olen käynyt Italiassa noin 20 kertaa ja aina saanut mahtavaa ruokaa. Jopa huoltiksien leivät ovat herkullisia, saatikka sitten ravintoloiden ruuat viineineen.
Olen käynyt Italiassa viimeksi lapsena, 4 kertaa käytiin vanhempieni kanssa. Tykkäsin silloin kyllä kaikesta ja rohkeana maistelin mm. mustekalaakin. Haaveissa olis päästä miehen kanssa reissulle, olis hienoa päästä aikuisen silmin kokemaan makuelämyksiä.
Maisemista sitten puhumattakaan, Sorrento on jäänyt mieleen erityisesti. Ischia myös söpö pikkusaari. Matkakuume iski.
Myönnän että on paljon parempaa kuin vastaavat italialaiset ruoat Suomessa, "parhaaksi mitä koskaan syönyt" ei voi sanoa.
Oon syönyt koko elämäni parhaan pastan Rooman Trasteveressa, tästä on pari vuotta ja ajattelen sitä edelleen tänäkin päivänä! :D
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tilasi Italialaisessa pitseriassa pitsan, ja hetken päästä takahuoneessa kuului mikron kilahdus. Täytteitäkö sulatteli pakkasesta...
Ettei vain olisi kilahtanut kello kun keittiö ilmoittaa ruoan tarjoilijoille vietäväksi :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut hyvää, söin Roomassa ja Venetsiassa. Öljyistä kakkaa.
Tuollaisista turistirysistä ei voi odottaakaan saavansa hyvää ruokaa. Minäkään en löytänyt Venetsiasta yhtään oikeasti hyvää ravintolaa, mutta muualla pohjois-Italiassa olen saanut joitain elämäni parhaista ruokakokemuksista.
Italia on aika pohjalla kaikista vierailluista valtioista. Olen saanut kaksi elämäni hirveimmän makuista ruokaa siellä (paikoissa Como ja Palermo) ja useimmiten se on ollut vain aika perus. Ainoastaan Veronassa on tullut vastaan annos, jota voi sanoa hyvänmakuiseksi. Parasta italialaista ruokaa olen saanut Prahassa aitojen italialaisten pitämässä ravintolassa.
Eipä ole Italiasta mikään ruoka jäänyt mieleen niin että muistaisi. Useamman kerran olen siellä ollut, niin Garda-järven ympäristössä kuin Genovassa, Roomassa ja Liguriassakin. Ihan ok varmaan, koska olen kuitenkin syönyt. Huijausmeininkiä monessa paikassa, eli hinnat yläkanttiin turistille. Turistin kannalta melko lailla suuri kupla että italialainen ruoka olisi erityisen herkullista. Kauniita lounasleivät toki ovat, värit ja se runsaus. Mutta mitään huikeita makuelämyksiä en ole Italiassa kokenut.
Ei jäänyt mitään erikoisia makuelämyksiå ja olen ollut ihan kanta-asukkaiden ruokapaikoissa ja kodeissa syömässå.
En myönnä. Kuten mieheni asian hyvin totesi: italialainen keittiö menee meissä hukkaan.
Sen sijaan rakastamme syödä kreikkalaisissa ravintoloissa Kreikassa.
Parasta ruokaa olen syönyt Japanissa. Uskomattoman tuoretta ja maukasta. Siellä olen saanut muun muassa parasta pizzaa ja salattia, joka oli ihan mielettömän rapeaa ja raikasta.
Olin valitettavasti vähän pettynyt. Mitään kovin erikoisia makuelämyksiä en kokenut Rooman matkallani. Sen sijaan Thaimaassa olen saanut maailman parasta ruokaa!
En oikein halua enkä pysty syömään pastoja ja mitään muuta syötävää italiassa ei ole. Pizza toki, mutta parempaa saa suomestakin.
Noin muuten parhaat ruokaelämykset on olleet Ranskassa.
Kyllä se hyvää on, mutta parempaa (=omaa makuuni sopivampaa) ruokaa olen saanut Intiassa ja Meksikossa. Etenkin tuore meksikolainen taco, simppelit aineet - juuri paistettu pehmeä tacokuori, kanaa, chiliä, sipulia, tomaattia ja limen mehua päälle. Se on taivaallista.
Ihan OK safkaa Italiassa on niin kuin monessa muussakin maassa. En tosin ymmärrä sitä intoilua, jota jotkut pitävät italialaisesta ruoasta. Jonkinlainen heikon kansallisen itsetunnon merkki se kai on, jos kaikki ulkomaalainen tuntuu paremmalta kuin kotimainen.
Eri alueilla, eri maissa on omia perinteisiä ruokiaan ja monella alueella on hyvää ruokaa, myös Suomessa.
No en kyllä. Ruoka on ollut ihan hyvää perussafkaa muutoin paitsi yhdessä ns. hyvässä paikassa. Kyseessä oli joku kani-annos (kania ja perunapyrettä eli muussia jne) ja siinä oli tasan kaksi makua eli suola ja etikka. Mikään muu ei ruoassa maistunut ja sitä ei voinut alkua pidemmälle syödä. Mulle on tosi harvoin käynyt niin, että ei vain pysty syömään.
Ja sitten mä en ymmärrä niiden salaattikammoa. Mä en kaipaa ravintolassa mitään alkusalaattia, mutta se, että salaattia ei ole missään muodossa ja vaikka sitä huippua tomaattia ei saa tuoreena paitsi kaupasta. Tämä voi tosin olla paikkakohtaista, toivottavasti
Hyvää mutta rakastan kolmea keittiötä enemmän: Vietnamilainen, meksikolainen, espanjalainen (Manner Espanja).
Vierailija kirjoitti:
Roomassa en saanut erikoisen hyvää ruokaa valitettavasti.
Roomassa olen saant elämäni kamalinta pizzaa.
Terkut vaan Minnalle, jos luet tämän :)
Me etsitään yleensä niitä nousevia vielä tähdettömiä ravintoloita. Niissä on intohimoa ja todellista rakkautta ruokaan. Tähdet tuo liikaa kilpailua.
San Sebastianin lähellä (n 100 km) Ossesissa upea kokemus. Yksi monista