Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies antoi syntymäpäivälahjaksi vanhan puhelimensa

Vierailija
17.10.2019 |

Pakko avautua. Mies kyseli jo pari viikkoa sitten syntymäpäivälahjatoiveestani. Mielessäni oli uusi, laadukkaampi lompakko vanhan tilalle (n.150e). Olen kuitenkin puhunut samalla, että tarvitsisin uuden puhelimen ja aion sen lähiaikoina ostaa. Mies päätti nyt samalla ostaa itsellensä uuden luurin.

Synttärit oli ja meni, eikä lahjaa näkynyt. Nyt mies puhelinkaupoilta tultuaan ehdotti, että antaisi noin vuoden vanhan puhelimensa syntymäpäivälahjaksi.

Tuli kyllä paska fiilis. Olisko tämä teistä ok?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ok.

Vierailija
2/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Minusta lahjan ei tarvitse olla kallis, kunhan on ajateltu saajaa. Ihan pelkkä rasia lempisuklaata on parempi kuin tuo, mitä miehesi teki. Tai yksi ruusu. Käytetty kirja antikvariastistakin on kiva, jos tietää toisen tykkäävän juuri siitä. Mutta ei vanha kännykkä, joka jää tarpeettomaksi, kun itse ostaa uuden.

Onko hän muutenkin ajattelematon ja itsekäs?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanha puhelin ilmaiseksi on hyvä synttärilahja.

Ottaisin mielelläni.  Mutta olisin kuitenkin halunnut synttärinäni ainakin kukkakimpun.

Vierailija
4/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi omaan mieleen niin mikä jottei.

Vierailija
5/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aika ristiriitaiset fiilikset. Jotenkin kun kuitenkin ollaan pitemmän aikaan oltu yhdessä niin melkein olisi voinut kuvitella, että tarpeeton puhelin annettaisiin avokille ihan ns.silkasta huomaavaisuudesta. Lahjana jotenkin tuntuu itsekkäältä. Ei ole eka kerta, kun tällaista on sattunut.

Vierailija
6/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa itslleen uuden puhelimen niin miksi ei rakkaalleen myös.

En ole koskaan ollut kalliiden lahjojen perään, kun voin ostaa ne itsekin rahoillani. Kuitenkin rakkaimmilta saadun lahjan pitää olla erityinen eli sellainen josta tietää saajan pitävän. On siis nähty vaivaa ja oikeasti haluttu ilahduttaa. Ei myöhässä nokan eteen nakattu jämäpuhelin ole kauniisti ajateltu.

Vierailija
7/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Yritti selvästi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla: hankkiutua eroon tarpeettomaksi jääneestä puhelimesta ja sinun synttärilahjasi hankkimisesta. Ensisijaista oli hänen taloudellisen "tappioidensa" minimointi, ei sinun ilahduttamisesi.

Minullakin oli kerran yksi miespuolinen tuttava, joka teki vastaavan tempun. Oli itse saanut puhelimen aikoinaan lahjaksi muistaakseni äidiltään, mutta hänen alkoi parin vuoden kuluttua tehdä mieli uudempaa ja parempaa mallia, joten osti sellaisen itselleen. Oli ilmeisen vilpittömästi siinä uskossa, että minä ilahtuisin hänen vanhasta puhelimestaan yhtä paljon kuin mitä hän oli ilahtunut silloin kun oli saanut sen uutena, koska sama puhelinhan siinä oli kyseessä. (Mies oli btw koulutukseltaan diplomi-insinööri, mikä varmaan selittää paljon hänen putkiaivoisuudestaan.)

Vierailija
8/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko puhelin edes järjettömän kalliin lompakon hintainen?

Vierailija
9/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuspää. Osti itselleen uuden luurin ja antoi sulle oman vanhan ja käytetyn - myöhässä kaiken lisäksi. Kyllä ajatus itsekkäällä mulkvistilla on aikalailla oman navan kohdalla. Piestä pitäisi.

T. Herrasmies

Vierailija
10/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
11/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä parhainta kierrätystä, kun vasta vuoden puhelin jää kunnolliseen käyttöön.

Vai ostaako kaikki perheet joka vuosi uuden puhelimen?

Hyvät ja monipuoliset puhelimet ovat melko kalliita kapistuksia, ne kyllä kestää ajankohtaisena aivan varmasti 2 vuotta ja enemmänkin.

Jos ei ole pyöreät vuodet, synttärilahjaksi riittää pienikin muistaminen: ulkona syöminen, kukat, suklaa tms, josta tietää toisen varmasti pitävän.

Turhaa saivartelua yhdestä syntäpäivälahjasta. Taas vaan halutaan syyllistää miestä ja miehiä yleensä.

Enkä ole mies.

Vierailija
12/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ystävältäni joululahjaksi erään esineen, jota olin aina ihaillut hänellä.

Minusta se oli aivan ok. Halusi lahjoittaa siksi, kun tiesi minun pitävän siitä.

Joku nirso olisi tästäkin loukkaantunut suunnattomasti, että kehtaa antaa lahjaksi vanhan, käytetyn esineen.

Vierailija
13/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä vanhat puhelimet menee joko puolisolle tai lapsille

Vierailija
14/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ystävältäni joululahjaksi erään esineen, jota olin aina ihaillut hänellä.

Minusta se oli aivan ok. Halusi lahjoittaa siksi, kun tiesi minun pitävän siitä.

Joku nirso olisi tästäkin loukkaantunut suunnattomasti, että kehtaa antaa lahjaksi vanhan, käytetyn esineen.

Joo jos sitä ei anneta tyyliin tässä nyt kun se on jo mulle roska kuukausi syntymäpäivän jälkeen ja väitetä synttärilahjaksi

Vierailija
15/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kuspää. Osti itselleen uuden luurin ja antoi sulle oman vanhan ja käytetyn - myöhässä kaiken lisäksi. Kyllä ajatus itsekkäällä mulkvistilla on aikalailla oman navan kohdalla. Piestä pitäisi.

T. Herrasmies

Herrasmies ei piekse ketään.

Mutta ap:n mies on kpää...

Vierailija
16/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä parhainta kierrätystä, kun vasta vuoden puhelin jää kunnolliseen käyttöön.

Vai ostaako kaikki perheet joka vuosi uuden puhelimen?

Hyvät ja monipuoliset puhelimet ovat melko kalliita kapistuksia, ne kyllä kestää ajankohtaisena aivan varmasti 2 vuotta ja enemmänkin.

Jos ei ole pyöreät vuodet, synttärilahjaksi riittää pienikin muistaminen: ulkona syöminen, kukat, suklaa tms, josta tietää toisen varmasti pitävän.

Turhaa saivartelua yhdestä syntäpäivälahjasta. Taas vaan halutaan syyllistää miestä ja miehiä yleensä.

Enkä ole mies.

Entäpä jos miehen vanha puhelin ei ole malliltaan tai ominaisuuksiltaan sellainen, mitä ap olisi toivonut?

Mies ei myöskään ilmeisesti aiemmin ajatellut tarvitsevansa uutta puhelinta ennen kuin ap mainitsi, että suunnittelee uuden luurin ostamista itselleen. Miksi hän ei pitänyt vanhaa puhelintaan edelleen itsellään käytössä ja ostanut ap:lle uutta puhelinta?  Senkin puoleen, kun vasta vuoden vanha puhelin kuitenkin. Vai pitääkö miesten saada aina uusinta uutta tekniikkaa itselleen, muille riittää käytetyt?

Siitä olen samaa mieltä, että syntymäpäivälahjaksi riittää pienikin muistaminen, josta tietää toisen varmasti pitävän.

Mutta ellei ap ollut kuola valuen ihaillut miehen puhelinta, onko sen lykkääminen kierrätykseen ap:lle oikeasti sitten ap:n muistamista syntymäpäivänä vai pikemminkin jotain muuta..

Itse asiassa, kun nyt ajattelen, niin vanhan puhelimen antaminen ap;lle myöhässä tuo mieleen sellaisenkin vaihtoehdon, että alun perin mies olisi mahdollisesti voinutkin ostaa ap:lle uuden puhelimen lahjaksi, mutta päättänyt sitten pitää sen itse.

Vierailija
17/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaatopaikka vai elektroniikkajätteen vastaanottaja? Veloita sentään kierrätysmaksu.

Vierailija
18/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajattelee ilmastoa eikä sen vuoksi ostanut uutta puhelinta sinulle vaan kierrätti vanhan.

Vierailija
19/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt roinat annetaan perheen sisällä kiertoon, jos kelpaa ja ilman mitään merkkipäiviä. Itse saan synt.p. lahjaksi suklaakahvia, mausteteetä tai jotain vastaavaa, pientä mutta herkullista ja olen ihastuksissani. Mutta en olis vanhasta puhelimesta. Olen siis kyllä saanu miehen vanhan puhelimen kun omani hajosi ja miehen vanha sattui olemaan jemmassa ja se oli tietty ihan ok.

Vierailija
20/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Herrasmies

Herrasmies ei piekse ketään.

Mutta ap:n mies on kpää...

Ei herrasmies välttämättä mutta sen kovakouraiset kaverit ;).