Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassoissa ärsyttää seuraava:

Vierailija
17.10.2019 |

Tervehdin ja kiitän automaattisesti kassoilla, mutta osa vastaa mökisemällä jotain tai ei sano mitään. Naama on norsun vitulla. Ei ole minun, asiakkaan, vika, jos työ on niin paskaa. Kyllä peruskohteliaisuus pitää aina olla asiakaspalvelutilanteessa. Onneksi tosi kivojakin kassoja on, etenkin Lidlissä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijakin on vain ihminen. Eikö ole hyvä asia ettei hän makaa yhteiskunnan elättinä? Kunhan ei veloita ostoksistasi liikaa en näe mitään syytä miksi sinun pitäisi olla hänelle loukkaantunut.

Vierailija
2/21 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ihmisellä on paha olla. Eihän murahdus ketään loukkaa, eihän hän solvaa sinua tai sylje päällesi. Ei se tietenkään ole hyvien tapojen mukaista mutta ihminen joka on masentunut, ahdistunut hän on niin syvällä siinä pahassa olossaan. On sentään hyvä että hän tekee töitä? Se miten suhtaudut häneen voi auttaa häntä. Kun asioit hänen kassallaan älä näytä loukkaantumistasi tai vihastumistasi. Se ei tee hyvää sinulle eikä myöskään hänelle. Ole hänelle ystävällinen mutta älä ikään kuin vaadi ja odota hänen olevan ystävällinen. Jos tällä ihmisellä on omatunto hän herää tajuamaan käytöksensä,.ennemmin tai myöhemmin. Minä en usko kenenkään absoluuttiseen pahuuteen, vaan siihen että me joudumme toisinaan kohtaamaan asioita jotka saavat meidät käyttäytymään ei-toivotulta tavalla. Se ei ole pahuutta vaan inhimillinen reaktio. On täysin normaalia ettei ihminen halua olla muille mukava, jos häntä kohtaan ollaan ilkeitä. Mutta niin kauan kuin me annamme muiden ihmisten ikävän käytöksen loukata itseämme, niin kauan me emme koskaan tule olemaan onnellisia. Pahan kierteen voit juuri sinä katkaista olemalla ystävällinen vaikka sinulle ei oltaisi. Ilman tämän tiedostamista ja sisäistämistä pahan kierre ei koskaan katkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se murahdus kovin kivalta kuulosta, ei. Mutta kun mietit, että hän kohtaa työpäivänsä aikana satoja asiakkaita, kuulee niitä samoja vitsejä miljoona kertaa vuodessa, ei varmaankaan ole mikään ihme, että alkaa jossain vaiheessa vain urahdella jotain vastaukseksi lopen uupuneena.

Tarkasta kuitti, ja jos siitä ei löydy virhelyöntejä, ole iloinen. Mitä sillä on väliä, millainen tyyppi se kassa on. Annetaan heidänkin olla ihmisiä ja työstään väsyneitä. Kaikilla on huono päivänsä. Ja tuskin kukaan suorastaan epämiellyttävä tms. on, itse en ole ainakaan koskaan kokenut mitään negatiivista kohtelua.

Mua säälittää ne, joiden on pakko vielä toivottaa hyvää päivänjatkoa jne. kuten nykyään Lidlissä. Kyllä se vastarahojen/kuitin ( tai yleensäkin tyyliin kiitos ja ole hyvä) antaminen pitäisi olla ihan riittävä toimenpide.

Vierailija
4/21 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da...😁

Vierailija
5/21 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienistä asioista loukkaantuminen on jokaisen oma päätös. Murahdus vastaa samaa kuin nyrpeä ilme. Niistä ei ole mitään syytä loukkaantua vaan ne voi helposti kuitata olankohautuksella.

Vierailija
6/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kassalla työskentelyn juuri siksi kun sai kuunnella tarpeeksi ilkeitä asiakkaita. Aina vaan valitusta, kaikki huonosti ja ikävästi. Päivästä toiseen tällästä *askaa niin ei vaan jaksa. Tulet iloisesti töihin niin heti ekana saa kuulla miten tää paikka on ihan *erseestä. Kyllä ajan mittaan ikäviä ja ilkeitä asiakkaita alkaa vihaamaan.

Vierailija
7/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sen sijaan on alkanut ärsyttää kassoissa ihan viime aikoina tavaksi tullut "et varmaan tarvi kuittia?"

Ööö... No joo... Tarvin! Esim. Jos ostan töihin kokouspullat tai 100 kpl postimerkkejä niin se kuitti on tosiaan oltava. Ja muutenkin haluan sen, koska niin monta kertaa on tullut vääriä veloituksia.

Miten on kaupanalan työntekijät ohjeistus? Eikö asiakkaalle tulisi tarjota kuittia eikä olettaa ettei sitä haluta?

Vierailija
9/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👀

Vierailija
10/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa : "moi!"

Asiakas :

"____"

Kassa "13.40,kiitos"

Asiakas : "____"

Kassa :"kiitos"

Asiakas :"eikuittia".

Toista tämä tuhat kertaa päivässä. t. se vitun kassa

Vierailija
11/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itse en kestäis kassalla päivääkään joten hatunnosto teille, jotka jaksatte.

Vierailija
12/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se välillä vakiasiakkaanakin tympii toistella niitä samoja mantroja kassalle, mutta kaipa sekin parempi kuin että vain murahtelisi tai ei sano mitään, kuten näyttää oudon monella asiakkaalla olevan tapana.

Vierailija
13/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas :

"____"

Kassa "13.40,kiitos"

Just näin! Tai sitten tämä on kans yhden sortin lähestyminen

Kassa: moi

Asiakas: sininen L&M

Juu, että terve vaan sullekkin ihanan kohtelias asiakas!

Vierailija
14/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sen sijaan on alkanut ärsyttää kassoissa ihan viime aikoina tavaksi tullut "et varmaan tarvi kuittia?"

Ööö... No joo... Tarvin! Esim. Jos ostan töihin kokouspullat tai 100 kpl postimerkkejä niin se kuitti on tosiaan oltava. Ja muutenkin haluan sen, koska niin monta kertaa on tullut vääriä veloituksia.

Miten on kaupanalan työntekijät ohjeistus? Eikö asiakkaalle tulisi tarjota kuittia eikä olettaa ettei sitä haluta?

Joka ikisessä kaupassa se kuitti annetaan aina, vai mitä helvettiä sössötät?

Tokmanni on ainoa paikka , jossa sitä kuitin tarvetta on itseltäni kysytty. 

Ja että oikein kokouspullaa, mahtaa olla mukava suojatyöpaikka kahvinkeittäjäsihteerillä? Ollaanko oikein kunnan puhelinvaihteen ylipäällikköjä? 

Vierailija
15/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä en ainakaan halua mitään small talkia kun käyn ostoksillani. Minun puolesta kassa voi vaikka haistattaa minulle vitut, ei haittaisi.

Vierailija
16/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas :

"____"

Kassa "13.40,kiitos"

Just näin! Tai sitten tämä on kans yhden sortin lähestyminen

Kassa: moi

Asiakas: sininen L&M

Juu, että terve vaan sullekkin ihanan kohtelias asiakas!

Toihan on vielä helppo asiakas, yleensä kun se vielä mumistaan tai sitten puhutaan puhelimeen samaan aikaan ja koitat ottaa selkoa että mitä se haluaa. t. se vitun kassa

Vierailija
17/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi aloittajaa kassalleni. t.kassa

Vierailija
18/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiakkaat eivät välttämättä kuule, vaikka kassa tervehtii, koska soheltavat ostostensa kanssa omissa ajatuksissaan. Tervehtiminen kuitenkin kuuluu työhön, on kirjattuna ainakin meillä myös työohjeisiin.

Vierailija
19/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset perustervehdykset on normaalitaso ja koen epäkohteliaana käytöksensä jos kassa ei vastaa tervehdykseeni ollenkaan. Kaupat ei hirveästi pysty hinnoilla kilpailemaan joten näillä pienillä asioilla on merkitystä

Vierailija
20/21 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut myös sen että kassa saattaa tervehtiä edessä olevalle aidosti ja lämpimästi, mutta kun minä tulen kohdille ei tervehtiminen olekaan niin automaattinen, olemus on tyyliin sellainen että 'tervehdin nyt vain tässä kun on pakko ja kuului asiakaspalveluun'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi