Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tori-myyjät eivät voi toimittaa näitä lahjoitetaan tavaroitaan?

Vierailija
17.10.2019 |

Aina niissä ilmoituksissa lukee, että saa noutaa ilmaiseksi. Miten me joilla ei ole autoa/ajokorttia voidaan noutaa se tavara?Törkeää!

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista palvelua ei ole oikein taajamissa ainakaan. Itse autollisena olisin ollut valmis viemään uudehkon sohvan ja uudehkot runkopatjasängyt hyötykäyttöasemalle, mutta en omista peräkärryä. Kaupittelin toki huonekaluja ensin puskaradiossa.

Eli olisin tarvinnut ison pakun tai peräkärrymiehet. Tuollainen vaatii useamman kuin yhden kantajan, joten ei voi yrittäjänäkään oikein lyödä leiville muuten kuin iltatyönä kaverin kanssa.

Mikä se hinta olisi sitten? Hyötis on 29 kilometrin päässä. Itse, muuton lähestyessä, olisin voinut maksaa palvelusta 50 - 100 euroa.

Mutta ilmaisen, julkisesti kaupattavan tavaran haku myyjältä ja vienti ostajalle - joku systeemi olisi hyvä olla. Kymppi ei maksuksi riitä.

Onkohan pääkaupunkiseudulla ja suurempien kaupunkien liepeillä muita kuin se invataksi? Luova ratkaisu muuten.

Pääkaupunkiseudulla on noita "pakutunniksi" palveluita.  Halvin taitaa olla 2 tuntia / 20 euroa.  Sitten on myös sorttiasemapakut, noin 60 euroa/kerta.  Kuljettavat myös toiselle.  Halvempaa ei markkinoilla ole eikä tarvitse ollakaan.

60 euroa on vähävaraiselle iso raha!

Vierailija
142/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole autoa. Ainoa keino päästä huonekalusta eroon on, että joku tulee hakemaan sen pois. Vaikka sitten ilmaiseksi, kunhan vie mennessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, näitä tyyppejä on oikeasti olemassa.

Mistähän kumpuaa se (oman kokemukseni mukaan) yleinen harhaluulo, että ison huonekalun lahjoittajalla on peräkärry tai pakettiauto käytössään? Pakkohan siinä "et viittis tuoda sinne ja tänne, kun mulla ei oo pakua" -kysymyksessä on olla taustalla oletus, että lahjoittajalla on.

Kyllä minäkin olen sen kuljetusmaksun tai pakun vuokran maksanut huonekalua ostaessani, kun ei minullakaan ole omaa pakua tai kärryä.

Vierailija
144/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista palvelua ei ole oikein taajamissa ainakaan. Itse autollisena olisin ollut valmis viemään uudehkon sohvan ja uudehkot runkopatjasängyt hyötykäyttöasemalle, mutta en omista peräkärryä. Kaupittelin toki huonekaluja ensin puskaradiossa.

Eli olisin tarvinnut ison pakun tai peräkärrymiehet. Tuollainen vaatii useamman kuin yhden kantajan, joten ei voi yrittäjänäkään oikein lyödä leiville muuten kuin iltatyönä kaverin kanssa.

Mikä se hinta olisi sitten? Hyötis on 29 kilometrin päässä. Itse, muuton lähestyessä, olisin voinut maksaa palvelusta 50 - 100 euroa.

Mutta ilmaisen, julkisesti kaupattavan tavaran haku myyjältä ja vienti ostajalle - joku systeemi olisi hyvä olla. Kymppi ei maksuksi riitä.

Onkohan pääkaupunkiseudulla ja suurempien kaupunkien liepeillä muita kuin se invataksi? Luova ratkaisu muuten.

Pääkaupunkiseudulla on noita "pakutunniksi" palveluita.  Halvin taitaa olla 2 tuntia / 20 euroa.  Sitten on myös sorttiasemapakut, noin 60 euroa/kerta.  Kuljettavat myös toiselle.  Halvempaa ei markkinoilla ole eikä tarvitse ollakaan.

Niin on, eikä se monelle muullekaan ole merkityksetön raha. Mä ihan todella symppaan vähävaraisia ja olen antamiani ja myymiäni tavaroita jonkun verran kuljetellutkin muuten vaan, jos logistiikka on saatu järkevästi toteutettua.

Mutta. Kaikkea ei voi tässä maailmassa hinnoitella niin, että kaikilla on siihen varaa, eikä me kaikki voida saada kaikkea, mitä me halutaan. Ensinnäkin noilla palveluilla on yleensä tavoitteena ihan vähintään kattaa välittömät kustannukset, ja useimmiten myös niitä tekevän henkilön (esim. yrittäjän) on tarkoitus tienata itselleen elanto. Palveluiden hinnasta ja sen yrittäjän palkasta maksetaan verot jne. maksut, jotta tämä yhteiskunta toimisi.

Vaikka mielelläni suonkin kaikille ihmisille kohtuullisen elintason ja siinä, kuinka tämä yhteiskunta pitää heikoimmista huolta, olisi korjattavaa, niin kyllä mun on pakko sanoa, että joskus on vaan tyydyttävä siihen mitä voi saada. Ehkä täytyy odottaa, että joku lahjoittaa rottia kävelymatkan päästä, tai unohtaa sen ihanan kalusteen, joka oli liian iso omin voimin haettavaksi. Joissain tilanteissa voinee ystävyyden ja vastapalveluksien avulla saada apua joltakulta. Ei voi kuitenkaan olettaa, että hyväntekeväisyyden nimissä kukaan käyttäisi aikaansa ja rahaansa vain siksi, että tekee mieli jotain, mihin itsellä ei ole varaa.

Vierailija
145/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo jolle vastasit.  Meille vähävaraisille 60 euroa on todella iso raha.   Esimerkiksi minä haluaisin viedä vanhan epäluotettavasti toimivan pakastekaappini sorttiasemalle ja ostaa vaikka 50 eurolla käytetyn pakastekaapin tilalle.  Tämä vaatisi tuon 60 euroa ylimääräistä.  Minulla ei ole ylimääräisenä sitä ja siksi minulla on edelleen epäluotettava pakastekaappi.

Kun sanoin, että halvempaa ei ole markkinoilla eikä tarvitsekaan olla, tarkoitin että ei voi edellyttää yrittäjien toimivan tappiolla.  Tämä on helppo hyväksyä.

Vierailija
146/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiijä

Vierailija
147/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP varmaan jättäisi hakematta ilmaisen auton, jos sitä ei tuotaisi kotipihaan.

Vierailija
148/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on sikäli mielenkiintoinen, että pitää paikkansa, jotta autottomilla on hankalaa hakea mitään suuria ostoksia nettikirppismyynneistä. 

Autottomilla on myös tosi hankalaa toimittaa tavaroita kierrätyksiin, eriyisesti vanhaa elektroniikkaa ja suuria tavaraoita.

Myös kaikista hiukankin suurimmista ostoksista joutuu maksamaan kotiinkuljetuksen liikkeestä ja se on vähintään 50 e. Vaihtoehtona on taksikuljetus. Autonomistajat voivat nuokin kuljettaa itse.

Kaikkia ostoksia ei jaksa eikä voi raahata busseissa.

Sitä vaan tarkoittelen, ettei kannattaisi pilkata sitä, jos joku haluaa kotiinkuljetusta tavarasta, tosin aloitus oli kyllä naurettava, mutta siinä oli tuo totuuden siemen.

Joudun maksamaan autosta pikkusen enemmän kuin 50€ eli vaikka tilaisin tavaraa kotiinkuljetuksella viikottain, se tulee kuljetusten osalta halvemmaksi kuin oma auto.

Ja naisilla on harvinaisen helppoa. Tinder auki, ilmoitukseen että sitä itseään lohkeaa heti kun on haettu huonekalu lahjoittajalta ja varautuu laittamaan puhelimen kiinni kun niitä viestejä paukkuu niin paljon että luuri tilttaa.

Yrittäkään miehet samaa: luvatkaa naisille mulkkua siitä hyvästä että hän tulee pesemään ikkunat... Saatte odotella hetken

Vierailija
149/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kuskasin kerran tätiäni kuukauden verran ympäriinsä hänen toiveittensa ja tarpeittensa mukaan. Tarjosi kuukauden kuskauksesta 20,- maksuksi. Ihan kiva, kilometrejä tuli yli 700.

Tämä oli hyvä! :D

Vierailija
150/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa siitä, että joku ottaa minulta tavaran. Vien mieluummin suoraan romuihin tai kierrätykseen johonkin, mihin on lyhyt matka. 

Vierailija
151/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää alapeukuttajia.

Vierailija
152/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
153/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuon kotiovellesi asti, niin pitääkö olla satanen vai useampi takataskussa?

Mitä tarkoitat?

Vierailija
154/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mainittu muutamaan otteeseen, että inva-taksi kuljettaa huonekaluja. Pitääkö väite paikkaansa? Onko taksikuskeja paikalla?

Vierailija
155/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on mainittu muutamaan otteeseen, että inva-taksi kuljettaa huonekaluja. Pitääkö väite paikkaansa? Onko taksikuskeja paikalla?

Taksi voi päättää ottaako kyytiin. Itse otan, mutta en kanna.

Vierailija
156/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi voi päättää ottaako kyytiin. Itse otan, mutta en kanna.

Ok. Hyvä tietää. Kiitos vastauksesta!

Vierailija
157/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä ilmaisten tavaroiden keräilijöistä myy saamansa tavarat eteenpäin. Ihan ok sinänsä, mutta saavat nähdä hakemisen vaivan.

Vierailija
158/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä ilmaisten tavaroiden keräilijöistä myy saamansa tavarat eteenpäin. Ihan ok sinänsä, mutta saavat nähdä hakemisen vaivan.

Itse suuttuisin jos näkisin lahjoittamani tavaran myynnissä. Tosin kaverini myi sossun maksaman uuden astianpesukoneen eteen päin että eipä tuo juurikaan eroa siitä.

Vierailija
159/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen viikonloppuna testin. Lahjoitan joitakin tavaroita torissa, vain noudolla, ja katson kuinka moni niistä pyytää kuljetusta. Kerron tuloksen täällä maantaina.

Laitoin muutaman tavaran lahjoitukseen.

Pari ei niin kiinnostavaa, eikä ole tullut yhtään viestiä. Sitten yksi sellainen tavara mikä on tuottanut jo yli 30 viestiä. Niissä ei monessakaan ole pyydetty noutoa, mutta ei juuri kukaan ole sitä ilmoitustakaan kunnolla lukenut.

Vierailija
160/169 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ovat nämä Toriostajat, jotka lähettävät viestin, että onko tuote vielä myynnissä/saatavilla? Ostan! Kun heille vastaa ja kertoo ehdot, maksu ensin tilille ja nouto onnistuu, niin häipyvät kuin pieru Saharaan.

Vasta pyynnöstä annan tilinumeroni, kun olen saanut osoitteen ja puhelinnumeron. Luulisi, että tosiostaja ei lähetä tietojaan, mutta ei. Taas häivytään. No on mulla musta lista näistä tyypeistä, jotka sen nimensä ja osoitteensa laittavat ja joille sitten olen antanut tilinumeroni.

Nimeni Osoitteeni ja puhelinnumeroni löytyVät Fonectasta ja mielestäni olen ihan asiallinen myyjä ja myyn vain hyväkuntoisia tuotteita, mutta ehkä jotkut ihmiset vaan haihattelevat ja ehkä odottavat, että tuote tarjotaan/myydään heille puoli-ilmaiseksi. Herra tietää🤔

Kokemusta on myös annettavasta tuotteesta. Viedä piti ja veinkin, mutta itse en viitsisi millään pyytää semmoista. No ehkä hänellä ei ollut autoa, mutta pyörälläkin olisi voinut polkasta...ellei sitten ollut pyörääkään. Liikkumaan ainakin pystyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän