Miksi Tori-myyjät eivät voi toimittaa näitä lahjoitetaan tavaroitaan?
Aina niissä ilmoituksissa lukee, että saa noutaa ilmaiseksi. Miten me joilla ei ole autoa/ajokorttia voidaan noutaa se tavara?Törkeää!
Kommentit (169)
Tällaista palvelua ei ole oikein taajamissa ainakaan. Itse autollisena olisin ollut valmis viemään uudehkon sohvan ja uudehkot runkopatjasängyt hyötykäyttöasemalle, mutta en omista peräkärryä. Kaupittelin toki huonekaluja ensin puskaradiossa.
Eli olisin tarvinnut ison pakun tai peräkärrymiehet. Tuollainen vaatii useamman kuin yhden kantajan, joten ei voi yrittäjänäkään oikein lyödä leiville muuten kuin iltatyönä kaverin kanssa.
Mikä se hinta olisi sitten? Hyötis on 29 kilometrin päässä. Itse, muuton lähestyessä, olisin voinut maksaa palvelusta 50 - 100 euroa.
Mutta ilmaisen, julkisesti kaupattavan tavaran haku myyjältä ja vienti ostajalle - joku systeemi olisi hyvä olla. Kymppi ei maksuksi riitä.
Onkohan pääkaupunkiseudulla ja suurempien kaupunkien liepeillä muita kuin se invataksi? Luova ratkaisu muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku vaikka tori.fi:n kautta antaa jotain ilmaiseksi, pointti on siinä että hän haluaa itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhien avustusta, vaan ihan kuka vaan voi kyseisen tavaran noutaa jos sen haluaa. Vaikka olisi miljonääri! Miksi myyjä näkisi vaivaa postittamalla jotain ventovieraalle ihmiselle kun ei itse hyödy asiasta ollenkaan?
No ei tarvitse postittaa mutta jos lahjoittaja omistaa auton niin miksi hän ei voisi tuoda tuotetta jos vastaanottaja asuu 10 kilometrin säteellä eikä satu omistamaan autoa
Yleensä jos jotakin tarjoaa "annetaan"palstalla, niin niitä ottajia on useita, jopa kymmeniä ja aina löytyy niitä, jotka ovat valmiit noutamaan tavaran heti eli nopeimat saavat sen itselleen.
Tyhjensin äitini asunnon ja huonekalut, astiat, tekstiilit jne. jaoin muutamassa tunnissa. Ja miksi ihmeessä olisin lähtenyt tavaroita johonkin kuskaamaan, kun oli useampi oli halukas hakemaan ne itse.
Eikä tavaroiden kuskaaminen ole ilmaista, kun huomioidaan polttoainekulut ja aika.Annoit siis tavarasi mieluummin jollekkin trokaajalle kuin autottomalle tavaran tarvitsijalle
Luuletko että tavaran antajia kiinnostaa kenelle ne menevät. Minua ei ainakaan kiinnosta vaikka A. H* tler kävisi tavaraa noutamassa kunhan raahaisi kamat kotoani mahdollisimman nopeasti.
puhu vain omasta puolestasi
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tämänkin keskustelun ohessa olla iso vilkkuva punainen teksti "TÄMÄ ON PROVO", että tyhmemmätkin AV-mammat tajuaisivat, eikä tarvisi vastailla parin sivun verran. Pelottaa ajatus, että näin sisälukutaidottomat ihmiset saa edes äänestää. Noh, ei ihme että meillä on vasemmistohallitus.
Kuule kyllä näitä kuljetuksen/ postituksen kyselijöitä ihan aikuisten oikeesti on! Jos et usko niin laita muutama esine tori.fi annetaan palstalle niin näet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku vaikka tori.fi:n kautta antaa jotain ilmaiseksi, pointti on siinä että hän haluaa itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhien avustusta, vaan ihan kuka vaan voi kyseisen tavaran noutaa jos sen haluaa. Vaikka olisi miljonääri! Miksi myyjä näkisi vaivaa postittamalla jotain ventovieraalle ihmiselle kun ei itse hyödy asiasta ollenkaan?
No ei tarvitse postittaa mutta jos lahjoittaja omistaa auton niin miksi hän ei voisi tuoda tuotetta jos vastaanottaja asuu 10 kilometrin säteellä eikä satu omistamaan autoa
Yleensä jos jotakin tarjoaa "annetaan"palstalla, niin niitä ottajia on useita, jopa kymmeniä ja aina löytyy niitä, jotka ovat valmiit noutamaan tavaran heti eli nopeimat saavat sen itselleen.
Tyhjensin äitini asunnon ja huonekalut, astiat, tekstiilit jne. jaoin muutamassa tunnissa. Ja miksi ihmeessä olisin lähtenyt tavaroita johonkin kuskaamaan, kun oli useampi oli halukas hakemaan ne itse.
Eikä tavaroiden kuskaaminen ole ilmaista, kun huomioidaan polttoainekulut ja aika.Annoit siis tavarasi mieluummin jollekkin trokaajalle kuin autottomalle tavaran tarvitsijalle
Luuletko että tavaran antajia kiinnostaa kenelle ne menevät. Minua ei ainakaan kiinnosta vaikka A. H* tler kävisi tavaraa noutamassa kunhan raahaisi kamat kotoani mahdollisimman nopeasti.
puhu vain omasta puolestasi
No niinhän hän tekikin! Nimenomaan omasta puolestaan: MINUA ei ainakaan kiinnosta...T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissasi!? Mitä ihmeen väliä sillä on tavaran antajalle kuka sen tavaran hakee kunhan vaan itse siitä pääsee eroon? Ei mua haittaa jos joku jaksaa yrittää kaupitella eteenpäin multa saamiaan tavaroita! Ihan vapaasti! Ne tavarathan ovat hänen sen jälkeen kun on ne vaivautunut hakemaan! Voisinhan mä itsekin ne laittaa myyntiin jos haluaisin, mutta kun en halua! Ainoastaan haluan niistä eroon! Ihan sama olisiko niillä voinut vaivaa nähden muutaman euron tienata. Niin, en ole tuo kenelle vastasit, mutta luultavasti suurin osa tavaran antajista ajattelee näin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista palvelua ei ole oikein taajamissa ainakaan. Itse autollisena olisin ollut valmis viemään uudehkon sohvan ja uudehkot runkopatjasängyt hyötykäyttöasemalle, mutta en omista peräkärryä. Kaupittelin toki huonekaluja ensin puskaradiossa.
Eli olisin tarvinnut ison pakun tai peräkärrymiehet. Tuollainen vaatii useamman kuin yhden kantajan, joten ei voi yrittäjänäkään oikein lyödä leiville muuten kuin iltatyönä kaverin kanssa.
Mikä se hinta olisi sitten? Hyötis on 29 kilometrin päässä. Itse, muuton lähestyessä, olisin voinut maksaa palvelusta 50 - 100 euroa.
Mutta ilmaisen, julkisesti kaupattavan tavaran haku myyjältä ja vienti ostajalle - joku systeemi olisi hyvä olla. Kymppi ei maksuksi riitä.
Onkohan pääkaupunkiseudulla ja suurempien kaupunkien liepeillä muita kuin se invataksi? Luova ratkaisu muuten.
Kauppojen ilmoitustaulut on täynnä näitä vuokraa mies ja pakettiauto ilmoituksia. En kyllä tiedä voiko niille maksaa kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä autosta on lahjoittajalle kuluja. Oletko valmis osallistumaan niihin kuluihin? Esimerkiksi bensaa kuluu...
Bensaa kuluu eurolla tai kahdella. Tuskin taloutesi siihen kaatuu. Jätät yhden kahvin ostamatta.
So? Miksi tekisin noin? Sitäpaitsi arvostan vapaa-aikaani enkä ole sitä valmis uhraamaan tehdäkseni ilmaisia palveluksia täysin tuntemattomille! Jos joku haluaa toimia ilmaisena kuskina ja tavarantoimittajana vento vieraille niin ihan vapaasti! Mulla on muutakin tekemistä!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos maksaisit postimaksun.
Samalla vaivalla sen paketin toimittaa suoraan sille vastaanottajalle kuin vaikkapa matkahuoltoon jos samassa kaupungissa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että lahjoittaa tavaran ilmaiseksi, myyjän tulisi myös joko postittaa tuote ilmaiseksi tai kuljettaa se "ostajalle" ilmaiseksi? Joo ei tule tapahtumaan.
Hyvä ettei pidä vielä lahjoittaa rahaa jotta joku suostuu sun vanhan tavaran ottamaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että lahjoittaa tavaran ilmaiseksi, myyjän tulisi myös joko postittaa tuote ilmaiseksi tai kuljettaa se "ostajalle" ilmaiseksi? Joo ei tule tapahtumaan.
Hyvä ettei pidä vielä lahjoittaa rahaa jotta joku suostuu sun vanhan tavaran ottamaan vastaan.
No näinhän se menee jos viet tavaran vaikkapa kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivalla sen paketin toimittaa suoraan sille vastaanottajalle kuin vaikkapa matkahuoltoon jos samassa kaupungissa asutaan.
Matkahuolto on avoinna tiettyinä kellonaikona, ja sinne voi viedä tavaran silloin kun se itselle sopii, aukioloajan puitteissa tietenkin.
Jos lähtisin viemään sen tavaran jollekin suoraan kotiin, alkaisi usein aikataulujen säätäminen, silloin ja silloin ei sovi jne..
Jos lähtisin viemään jonkun tavaran suoraan, se aikataulu menisi sen mukaan mikä minulle siopii, ja tästä en neuvottelisi, jos ei vastaanottajalle käy, niin sitten matkan varrella olevalle matkahuollon pisteelle.
Heh heh! Vai että oikein ”törkeää” kun ei ilmainen palvelu pelaa!? Kyllä jotkut sitten osaa olla hassuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkahuolto on avoinna tiettyinä kellonaikona, ja sinne voi viedä tavaran silloin kun se itselle sopii, aukioloajan puitteissa tietenkin.
Jos lähtisin viemään sen tavaran jollekin suoraan kotiin, alkaisi usein aikataulujen säätäminen, silloin ja silloin ei sovi jne..
Jos lähtisin viemään jonkun tavaran suoraan, se aikataulu menisi sen mukaan mikä minulle siopii, ja tästä en neuvottelisi, jos ei vastaanottajalle käy, niin sitten matkan varrella olevalle matkahuollon pisteelle.
Onneksi jokainen voi vapaasti valita kauppakumppaninsa/tavaran lahjoittajan/tavaran vastaanottajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän se menee jos viet tavaran vaikkapa kaatikselle.
Ei tarvitse ehjää tavaraa viedä kaatikselle! Aina löytyy joku joka tulee hakemaan pois kun ilmaiseksi antaa.
Jollain voi olla ongelma noutaa tuote, toisella toimittaa tuote. Itse haluan päästä helpolla ja tarjoan ensimmäiselle hakijalle tuotteen. Parhaimmillaan pääsen yhdellä yhteydenotolla eroon jostain mitä en tarvitse ilman tarvetta viedä kyseinen tuote Kierrätyskeskukseen.
Toki ilmoitukseni on suomeksi, jolloin suomea huonosti osaava on heikommalla kuin suomea osaava. Toki noutoon kykenevä on vahvoilla toiseen verrattuna, joka ei kykene noutamaan tuotetta. Minua ei juurikaan kiinnosta muiden ongelmat, kunhan itse pääse helpolla eroon turhasta tuotteesta heittämättä sitä roskikseen.
Mä teen viikonloppuna testin. Lahjoitan joitakin tavaroita torissa, vain noudolla, ja katson kuinka moni niistä pyytää kuljetusta. Kerron tuloksen täällä maantaina.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen viikonloppuna testin. Lahjoitan joitakin tavaroita torissa, vain noudolla, ja katson kuinka moni niistä pyytää kuljetusta. Kerron tuloksen täällä maantaina.
Mitä ja missä olet lahjoittamassa?
-trokari-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ja missä olet lahjoittamassa?
-trokari-
Kerron ne vasta jälkikäteen. En halua sen vaikuttavan testin lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap on valmis maksamaan siitä kuljetuksesta? Kerran tarjosin lahjoittamani tavaran toimitusta. Matkaa olisi tullut yhteensä 40 km ja kyllä siinä olisi tunti kaikkinensa helposti mennyt. Sanoin että se maksaa 20€, mutta ei sitten kelvannutkaan.
Ei 40 kilometriin kulu millään tuntia. Puolisen tuntia arvioisin.
Tuota. Työmatkani on 44 km ja tie sellainen missä ei liikennettä juurikaan ole. Matkaan kuluu kiireestä riippuen 35-40 minuuttia SUUNTAANSA. Sen tavarantuojan pitää tulla sieltä vielä poiskin... Otitko tämän huomioon?