Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tori-myyjät eivät voi toimittaa näitä lahjoitetaan tavaroitaan?

Vierailija
17.10.2019 |

Aina niissä ilmoituksissa lukee, että saa noutaa ilmaiseksi. Miten me joilla ei ole autoa/ajokorttia voidaan noutaa se tavara?Törkeää!

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap on valmis maksamaan siitä kuljetuksesta? Kerran tarjosin lahjoittamani tavaran toimitusta. Matkaa olisi tullut yhteensä 40 km ja kyllä siinä olisi tunti kaikkinensa helposti mennyt. Sanoin että se maksaa 20€, mutta ei sitten kelvannutkaan.

Ei 40 kilometriin kulu millään tuntia. Puolisen tuntia arvioisin.

Pääkaupunkiseudulla menee helposti yli tunti. Ehkä jossain Utsoella missä ei muuta liikennettä ole, voi sitä 80km/h keskinopeudella ajella.

Lisäksi tavaroiden liikuttelu ottaa aikansa. Jos pitää vaikka joku nojatuoli kuljettaa kahden kerrostaloasunnon välillä, pitää viejällä olla kaveri, ja tuoli ei ehkä mahdu hissiin, eli kannetaan kolmannesta kerroksesta alas ja lastataan pakun perään tai peräkärryyn - joita muuten ei kerrostaloasujilla usein ole, eli vuokrata on pitänyt - ajellaan kohdepaikkaan, tuoli pois peräkärrystä ja kannetaan kierreportaissa viidenteen kerrokseen.

Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan että jos vastaanottaja hakee itse tuolin niin sama työ pitää tehdä, niin saahan se vastaanottaja sen ilmaisen tuolin siitä hyvästä. Jos antajan pitää kuljettaa niin siinä kuluu aikaa, vaivaa ja rahaa tyhjän takia.

Vierailija
102/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin kerran ilmaiseksi kolme rottaa ja häkin. Paras kyselijä kysyi että voisinko tuoda rotat hänelle Helsinkiin 600 km:n päähän... Ja ihan oli vielä tosissaan.

Ehkä hän ajatteli, että sinulla voisi olla käyntiä siellä Helsingissä.

Oikeesti, 600 km päästä aika harvalla on "käyntiä" Helsingissäkään viikoittain, kuukausittain tai edes vuosittain. Itse asun alueella, josta jotkut käyvät töissäkin pääkaupunkiseudulla. Olen käynyt Helsingissä viimeksi... viisi vuotta sitten enkä sitä ennenkään sen taajemmin.

Jos tykkää käydä vähänkin tunnetumpien yhtyeiden keikoilla niin Helsingissä tulee väkisinkin käytyä varsin usein. 

Kävin minä viimeksi kymmenen vuotta sitten... T. Rottien lahjoittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku vaikka tori.fi:n kautta antaa jotain ilmaiseksi, pointti on siinä että hän haluaa itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhien avustusta, vaan ihan kuka vaan voi kyseisen tavaran noutaa jos sen haluaa. Vaikka olisi miljonääri! Miksi myyjä näkisi vaivaa postittamalla jotain ventovieraalle ihmiselle kun ei itse hyödy asiasta ollenkaan?

No ei tarvitse postittaa mutta jos lahjoittaja omistaa auton niin miksi hän ei voisi tuoda tuotetta jos vastaanottaja asuu 10 kilometrin säteellä eikä satu omistamaan autoa

Yleensä jos jotakin tarjoaa "annetaan"palstalla, niin niitä ottajia on useita, jopa kymmeniä ja aina löytyy niitä, jotka ovat valmiit noutamaan tavaran heti eli nopeimat saavat sen itselleen.

Tyhjensin äitini asunnon ja huonekalut, astiat, tekstiilit jne. jaoin muutamassa tunnissa. Ja miksi ihmeessä olisin lähtenyt tavaroita johonkin kuskaamaan, kun oli useampi oli halukas hakemaan ne itse.

Eikä tavaroiden kuskaaminen ole ilmaista, kun huomioidaan polttoainekulut ja aika.

Annoit siis tavarasi mieluummin jollekkin trokaajalle kuin autottomalle tavaran tarvitsijalle

Miksi ihmeessä minun velvollisuus olisi toimia kenenkään autonkuljettajana ja tavarankuljettaja, kun suurin osa autottomista ei edes ymmärrä, miten kallista auton pitäminen on ja kuvittelevat auton ainoaksi kuluksi polttoainekulut.

Ja kun minulla ei ollut autoa, käytin taksia, kuljetuspalveluita jne. joka se tuli todella halvaksi, jos vertaa nyt maksamiini autokuluihin. Myös se autonomistaja voi olla vähävarainen.

Vierailija
104/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi että lahjoittaa tavaran ilmaiseksi, myyjän tulisi myös joko postittaa tuote ilmaiseksi tai kuljettaa se "ostajalle" ilmaiseksi? Joo ei tule tapahtumaan.

Hyvä ettei pidä vielä lahjoittaa rahaa jotta joku suostuu sun vanhan tavaran ottamaan vastaan.

No näinhän se menee jos viet tavaran vaikkapa kaatikselle.

Mutta silloin se on jo jätettä.

Jos tuote on vielä käyttökelpoinen kierrätyskeskukset, spr-kirpputorit jne. hakevat esim. sohvat ja muut veloituksetta.

Vierailija
105/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia mä en lahjoita mitään kenellekään. Vien ennemmin kaatikselle, lasinkeräykseen tai minne vaan tuotteesta riippuen. 

Ihan kuin meille autollisille ja/tai työssäkäyville tavarat tipahtaisi lahjana taivaalta.

Vierailija
106/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota taksi ja hae se tavara.

Ei taksissa voi kuljettaa huonekaluja.

Taksissa voi kuljettaa tavaroita, mikäli ne sinne vain mahtuvat.

Mutta muistakaa että se taksikuski ei ole ilmainen kantaja. Siihen kuljetuksen hintaan ei sisälly sohvan raahaaminen kahdeksanteen kerrokseen. Jos kantajaa haluat, maksa myös siitä kuskille sitten vähän lisää.

T. taksikuski.

Vierailija
107/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen viikonloppuna testin. Lahjoitan joitakin tavaroita torissa, vain noudolla, ja katson kuinka moni niistä pyytää kuljetusta. Kerron tuloksen täällä maantaina.

Tee myös toisinpäin eli ilmoitus, missä otat vastaan tavaraa edellyttäen että antaja kuljettaa tavaran kotiisi ja maksaa sinulle vielä vastaanottopalkkion.  Hinnoittelet sen mukaan, että vastaanottomaksu kattaa kaatopaikkamaksun ja kuljetuksen kotoasi kaatopaikalle.

Vierailija
108/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se taas nähdään, että kyllä ihmisellä kannattaa olla ajokortti ja oma auto. 🙂

Vierailija
109/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lahjoittajalla olla vamma tai sairaus, jonka vuoksi hän ei pysty sitä huonekalua kantamaan sinne autoonssa. Ja vaikka olisi tervekin, ei välttämättä pysty yksin kantamaan sitä huonekalua autoonsa. Eli vähin, mitä voit tehdä saadaksesi sen ilmaisen tavaran, on että menet paikalle kantoavuksi.

Kirjoitit, ettei taksilla voi kuskata huonekaluja. Entä, jos lahjoittajan auto on saman kokoinen tai jopa pienempi kuin normaalit taksit? Eikä kaikkiin autoihin ole mahdollisuutta asentaa edes peräkoukkua.

Tilanne voi olla myös sellainen, että tavara kyllä mahtuisi autoon silloin kun siellä ei ole matkustajia, mutta lahjoittaja on pienten lasten yh. eikä voi jättää lapsiaan yksin/keskenään kotiin siksi aikaa kun lähtee viemään tavaraa sinulle.

Eli vaikka lahjoittajalla olisi auto, se ei tarkoita sitä, että hän pystyisi kuljettamaan lahjoittamansa tavaran sinulle. Kyllä me autollisetkin joudumme joskus lainaamaan tai vuokraamaan kuljetuskalustoa, kun pitää siirrellä isompia tavaroita.

Vierailija
110/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku vaikka tori.fi:n kautta antaa jotain ilmaiseksi, pointti on siinä että hän haluaa itselleen tarpeettomasta tavarasta eroon. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhien avustusta, vaan ihan kuka vaan voi kyseisen tavaran noutaa jos sen haluaa. Vaikka olisi miljonääri! Miksi myyjä näkisi vaivaa postittamalla jotain ventovieraalle ihmiselle kun ei itse hyödy asiasta ollenkaan?

No ei tarvitse postittaa mutta jos lahjoittaja omistaa auton niin miksi hän ei voisi tuoda tuotetta jos vastaanottaja asuu 10 kilometrin säteellä eikä satu omistamaan autoa

Yleensä jos jotakin tarjoaa "annetaan"palstalla, niin niitä ottajia on useita, jopa kymmeniä ja aina löytyy niitä, jotka ovat valmiit noutamaan tavaran heti eli nopeimat saavat sen itselleen.

Tyhjensin äitini asunnon ja huonekalut, astiat, tekstiilit jne. jaoin muutamassa tunnissa. Ja miksi ihmeessä olisin lähtenyt tavaroita johonkin kuskaamaan, kun oli useampi oli halukas hakemaan ne itse.

Eikä tavaroiden kuskaaminen ole ilmaista, kun huomioidaan polttoainekulut ja aika.

Annoit siis tavarasi mieluummin jollekkin trokaajalle kuin autottomalle tavaran tarvitsijalle

Sulla on ihan kohtuuttomat vaatimukset. Tiedätkö, henkilöautoon ei suurempia tavaroita yksinkertaisesti mahdu ja ne mitä sinne mahtuu, niiden siirtäminen onnistuu kyllä samalla tavalla julkisissa kulkuneuvoissa.

Ja toisekseen, harvalla on peräkärriä ja suurimmassa osalla henkilöautoa ei ole edes peräkärri koukkua autossa, kun pelkän koukun laittaminen maksaa yli 500€ ja se on auton lisävaruste. Ja harvat autoilijat edes hallitsevat autolla ajon, jos peräkärri on perässä.

Ja esim. minun on turha tehdä yli 500€ investointia autoon, asentamalla siihen koukun peräkärriä varten, kun en itse osaa ajaa autoa peräkärrin kanssa ja ne kerrat kun tarvitsen kuljetusta, ostan palvelun kuljetusliikkeestä, talohuollosta jne. joiden palvelun tarjoajia on pilvin pimein, eikä maksa edes paljon.

Vierailija
111/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä "köyhät", jotka ovat koko ajan vaatimassa jotain köyhyyteensä vedoten ovat niitä röyhkimyksiä jotka ovat jatkuvasti pummimassa jotain köyhyys-korttia heilutellen.  Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi koska se köyhyys. Usein se köyhyys johtuu myös omista valinnoista. Joululahja keräyksissä pyytelevät lapsilleen uusimpia Iphoneja ja Air jordaneita. Ja äidit ripsihuoltoon on fyrkkaa mutta lapset elävät nälässä ja kurjimuksessa.

Sitten on näitä oikeasti köyhiä jotka apua ansaitsisivat. Eivät tuhlaa,venyttävät penniä, tyytyvät vähään ja ovat kiitollisia jos jotain saavat. Harvoin pyytävät apua eivätkä koskaan vaadi mitään.

Ikävä kyllä nuo ensimmäiset ovat viime aikoina lisääntyneet ja tehneet ihmisistä kyynisempiä ja haluttomampia auttaa niitä oikeasti apua tarvitsevia.

Vierailija
112/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ilveillään ja halveksitaan niitä köyhänpuoleisia ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa uusia tavaroita, eikä ole autoa.

Tuskin heillä silloin on varaa vuokrata pakettiautojakaan tai ajella taksilla ympäri kaupunkia.

Monilla ei ole pienintäkään käsitystä, miten vähillä rahoilla jotkut yrittävät tulla toimeen.

Täytyy kyllä sanoa ettei juuri kiinnostakaan. Lopulta jokainen on oman onnensa seppä. Ei ne autot ja ajokortit ilman rahaa ole tännekään ilmestyneet vaan niiden eteen on tehty töitä.

Vierailija
113/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos ei ole rahaa vuokrata pakua?

Haet kävellen ja kannat. Onko muka tärkeämpää tekemistä, esim. työhaastatteluja?

Vierailija
114/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Miten jotkut voivat edes kuvitella, jonkun tavaran mahtuvan henkilöautoon, jos se ei edes mahdu taksiin? Kun on tila-,inva ja perhetakseja? Tai vaikka bussiin?

En ymmärrä tätä järjenjuoksua?

Vierailija
115/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan sukua yhdelle tori ottajalle, joka oli ” ajokortiton, 4 lapsen yh” ja jotain sairauksiakin oli. Kuskasin sitten omalla autolla pienten lasten kanssa monta pussia vaatteita ja kodin tavaroita, olivat muutossa jääneet ylimääräisiksi. Vastassa oli okt pihalla auton vieressä juopunut nainen. Oli unohtanut tarinansa kokonaan ja lapsikin oli aikuinen poika.

Ikinä koskaan enää en kuljeta mitään kenellekään.

Vierailija
116/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nauraa nyt partaansa

Vierailija
117/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en omista autoa, joten tidellakin on ihan hakijan ongelma miten saa haettua lahjoitettavan tavaran. Onneksi itselleni ei ole vastasn tullut idiootteja vaikka olen paljon lahjoittanut tavaraa ja aina vain noudolla.

Tuolla kirjoitustaidolla en haukkuisi muita idiooteiksi.

Menikö köyhällä tunteisiin ? Onneksi olet niin täydellinen köyhä, että itse osaat sentään kirjoittaa -ohis-

Vierailija
118/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin harva täällä tuntuu olevan autottoman puolella. Kylmäksi on mennyt maailma.

Vierailija
119/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin harva täällä tuntuu olevan autottoman puolella. Kylmäksi on mennyt maailma.

Riippuu varmaan näkökulmasta. 

Autollisesta tuo varmasti tuntuu röyhkeältä kun joku kehtaa vaatia vielä ilmaista kuljetusta kun hän on jo saamassa jotain tavaraa ilmaiseksi. Mikään ei riitä. 

Vierailija
120/169 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota taksi ja hae se tavara.

Ei taksissa voi kuljettaa huonekaluja.

Varmaan sama ongelma sillä tavaran lahjoittajallakin. Karsiutuu epäsopivat kohteet heti pois ja jäljelle jää vain ne, jotka voivat oikeasti tulla hakemaan ylimääräiset tavarat pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme