Miksi Tori-myyjät eivät voi toimittaa näitä lahjoitetaan tavaroitaan?
Aina niissä ilmoituksissa lukee, että saa noutaa ilmaiseksi. Miten me joilla ei ole autoa/ajokorttia voidaan noutaa se tavara?Törkeää!
Kommentit (169)
Mielestäni voi pyytää kuljetusapua ja moni sitä antaa
Vierailija kirjoitti:
Kovin harva täällä tuntuu olevan autottoman puolella. Kylmäksi on mennyt maailma.
Kyse ei ole autottoman puolella tai häntä vastaan olemisesta. Yhtä hyvin voi lahjoittaja olla autoton. Kyse on siitä että ei voi odottaa ventovieraalta ilmaisen tavaran lisäksi ilmaista palvelua.
Jos tuon kotiovellesi asti, niin pitääkö olla satanen vai useampi takataskussa?
Ei riitä että saa tavaran ilmaiseksi, vielä pitäis kuljetuskin saada. Täysin kohtuutonta. Joku lahjoittaja vois kuskata mielelläänkin jos kulut korvataan. Mutta vaatia tuollaista ei voi.
Voisin lahjoittaa ja viedäkin tavaran mutta olen oppinut että ihmiset on valehtelevia hyväksikäyttäjiä ja ei sellaisille halua mitään viedä enää.
Vierailija kirjoitti:
Voisin lahjoittaa ja viedäkin tavaran mutta olen oppinut että ihmiset on valehtelevia hyväksikäyttäjiä ja ei sellaisille halua mitään viedä enää.
Kiva yleistys
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi pyytää kuljetusapua ja moni sitä antaa
Pyytäminen ja vaatimininen on kaksi eri asiaa. Pyydettäessä moni on valmis auttamaan, mutta jos jotain aletaan vaatimaan, niin siinä vaiheessa auttamishalu loppuu kuin seinään.
Eli minun myyjänä pitäisi maksaa aikaa ja rahaa siitä, että pääsen tavarasta eroon? Ei riitä, että sen ilmaiseksi antaisi. Roskiin sitten vaan...
Mun olisi pitänyt lähteä kuskaamaan ilmaista hyllyä 3 lapsen kanssa, joista nuorin alle 2 kk 😂😂😂Ei mennyt perille, kun yritin sanoa, että ei onnistu.
Onneksi naapuri lopulta otti hyllyn.
Vierailija kirjoitti:
Kovin harva täällä tuntuu olevan autottoman puolella. Kylmäksi on mennyt maailma.
Eiköhän suurin osa auton omistajista ole töissä, joka vie ajasta sen 10h, sen päälle lapset ja kotityöt, niin sitä ylimääräistä aikaa ei vain ole. Eikä myöskään sitä rahaa, jolla makselisi auton kuluja, jotta voisi auttaa näitä autottomia. Ja kiva olisi myös saada jotakin vastapalvelua. Oman kokemukseni mukaan tuppaa vain olemaan, että autottomalle kelpaa kyyti, mutta eivät itse vastavuoroisesti halua antaa mitään.
Ja ne autottomat jotka antavat vastapalveluja, ei varmasti kyydistä ole pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota taksi ja hae se tavara.
Ei taksissa voi kuljettaa huonekaluja.
Voi.
Mä kerran tilasin invataksin paikalle kun ikeasta ostamani pöytä ei mennytkään farmarin takaluukusta sisään. Mittojen mukaan olis pitänyt mennä, mutta ei kuitenkaan sopinut.
Vuokrapakujakin on tarjolla.
Ei meilläpäin invataksit kuskaa huonekaluja. Ettet vaan tarkoita tavallista taksia, jossa on tila pyörätuolille?
Ohis, mutta kuskasin kerran tätiäni kuukauden verran ympäriinsä hänen toiveittensa ja tarpeittensa mukaan. Tarjosi kuukauden kuskauksesta 20,- maksuksi. Ihan kiva, kilometrejä tuli yli 700.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista palvelua ei ole oikein taajamissa ainakaan. Itse autollisena olisin ollut valmis viemään uudehkon sohvan ja uudehkot runkopatjasängyt hyötykäyttöasemalle, mutta en omista peräkärryä. Kaupittelin toki huonekaluja ensin puskaradiossa.
Eli olisin tarvinnut ison pakun tai peräkärrymiehet. Tuollainen vaatii useamman kuin yhden kantajan, joten ei voi yrittäjänäkään oikein lyödä leiville muuten kuin iltatyönä kaverin kanssa.
Mikä se hinta olisi sitten? Hyötis on 29 kilometrin päässä. Itse, muuton lähestyessä, olisin voinut maksaa palvelusta 50 - 100 euroa.
Mutta ilmaisen, julkisesti kaupattavan tavaran haku myyjältä ja vienti ostajalle - joku systeemi olisi hyvä olla. Kymppi ei maksuksi riitä.
Onkohan pääkaupunkiseudulla ja suurempien kaupunkien liepeillä muita kuin se invataksi? Luova ratkaisu muuten.
Pääkaupunkiseudulla on noita "pakutunniksi" palveluita. Halvin taitaa olla 2 tuntia / 20 euroa. Sitten on myös sorttiasemapakut, noin 60 euroa/kerta. Kuljettavat myös toiselle. Halvempaa ei markkinoilla ole eikä tarvitse ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen viikonloppuna testin. Lahjoitan joitakin tavaroita torissa, vain noudolla, ja katson kuinka moni niistä pyytää kuljetusta. Kerron tuloksen täällä maantaina.
Pystytkö kuljettamaan sen ensi tiistaina Kannelmäkeen? Klo 19:00 jälkeen?
Kerran näin huuto.net -palveluksessa tällaisen todella realistisen ilmoituksen:
Myydään jääkaappi, aloitushinta -35 euroa (siis MIINUS 35 euroa). Tarkoittaa siis sitä, että jos joku noutaa jääkaapin heti, niin saa jääkaapin ja 35 euroa kuljetuspalkkaa itselleen. Tai jos menee huutokaupaksi, niin sitten se kaapin saa se, joka tyytyy pienimpään rahamäärään.
Mielestäni reilua, ja kuljetuskustannus oli hinnoiteltuna tuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on provo, mutta olen itse kyllä törmännyt torissa tuollaisiin ihmisiin.
Itse lyön tavaroita lahjoitetaan kategoriaan jotta pääsisin niistä helpolla eroon.
Silloin ei jaksa alkaa postittelemaan, kuskailemaan tai tuhlaamaan aikaansa muutenkaan tuohon hommaan.
Itse kirjoitan aina ilmoituksiin "ensimmäiselle hakijalle, vain nouto". Silti tulee näitä etkö voisi sittenkin tuoda kun lapsellani aivokasvain ja itse pääsin vasta sairaalasta ja auto syttyi motarilla tuleen ja räjähti ja viimeiset ruokarahatkin paloi-tyylisiä viestejä jatkuvasti.
Tuollainen annetaan ensimmäiselle hakijalle on kyllä epäreilua meitä autottomia kohtaan.
Eikä ole. Elin kakskyt vuotta täysin pa - siis dyykkasin suurimman osan ruoistani ja kalusteet yms.
Autoton köyhä pitää aina muutaman varakkaamman ystävän kiitollisuudenvelassa. Mä olen tapetoinut ja pihatalkoillut, hoitanut isommat sisarukset ystävän kuopuksen syntyessä, muonittanut rakennuksella, nostanut laitureita ja veneitä, roudannut muuttoja. Aina on löytynyt joku kuskaamaan sohvani ja kirjoituspöytäni. Lyhyelläkin varoitusajalla joku, koska näitä oli useita.
Nykyään mulla on hyvät tulot, mutta kaveripiirissä edelleen jokainen saa apua vuorollaan. Sen, joka omistaa pakun, on erityisen helppo saada apua vaikka mihin. :) Mä toki tänä päivänä maksan hälle, ja aina enemmän kuin pakun vuokra olisi.
Arvon köyhät! Lahjoitan hyvää tavaraa ilmaiseksi. Kotiinkuljetan ne ilmaiseksi ihan mihin tahansa. Kerrothan elämäntilanteesi niin minä voin tehdä 20 ensiksi vastanneesta analyysin jonka perusteella autan ensin kaikkein vaikeimmassa tilanteessa olevia. Kuljetukset tapahtuu tietysti Teidän aikataulujenne mukaan. Jos ette sattumalta olekaan kotona kun saavun niin otan vaikka lähistöltä hotellihuoneen ja järjestän lapsilleni hoitajan siksi aikaa kunnes Teille sopii olla paikalla. Jos tämä järjestely kuitenkin tuntuu jostakusta epäreilulta niin hyvitän ruhtinaallisesti kokemanne kärsimykset. T. Hyvä Haltijakummi
Ostin kerran huuto.netistä telkkarin. Hinta oli 75 euroa. Kysyin voiko tuoda sen Espoosta Vantaalle (oli kuitenkin aika lähella). Myyjä toi perille (oli viimeisiä vuosia kun kuvaputkitelkkarilla oli arvoa). Kysyin sitten myyjältä. kun tavara oli toimitettu, että olisiko 100 euroa sopiva hinta. Oli se. Molemmat oli tyytyväisiä.
Hyvä provo, kun on saanut näin paljon keskustelua aikaiseksi.
Entä kun se tavaran lahjoittajakin on autoton?