Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lapsia mikä järki suhteessa

Vierailija
16.10.2019 |

Miehen kanssa tullut nyt selväksi ettei hän halua lapsia. Hänellä on jo 1 ja lisää ei halua.

Olen koittanut vuoden sopeutua asiaan vaihtelevalla menestyksellä.

Tuntuu että koko suhteessa ei ole mitään pohjaa , merkitystä. Aivan todella surkeaa kuvitella että meidän elämä olisi vain tätä. Mies odottaa että nykyinen lapsi kasvaa jotta voi ”olla vapaa”.

Harmittaa kun luulin jo hetken että nyt se oikea on löytynyt. Miehen kommentit lapsista on niin surkeita että tuntuu että en mä voi olla enää edes rakastunut ihmiseen joka suurin piirtein laskee päiviä kun oma lapsi täyttää 18.

Miehen kanssa on puhuttu ja kai molemmat nyt tiedetään että miten käy. Että lähtöhän sitä minulle tulee. Viimeisin keskustelu oli tänään joka oli tavallaan ratkaiseva ja mies meni innoissaan rakentelemaan pihalle sen jälkeen.

Ja kun aina kysytään miksi et etukäteen selvittänyt asiaa, niin selvitin. Ja mies lupasi aina että lapsia tehdään. Kun muutimme yhteen olin jo kerran raskaana ja sain keskenmenon. Sen jälkeen mies muutti mielensä. Yli vuosi on kulunut tästä, olen odottanut että se keskenmeno unohtuisi, jos se vaikka mieheen vaikutti. Mutta ei. Lapsi pilaisi kuulema hänen elämänsä.

Mitenhän tässä nyt jaksaa alkaa jotain muutoksia tehdä.. pitää muuttaa ja kaikkea. Kaikki yhdessä rakennettu on poissa sitten.

En voi enää edes harkita oikeasti että jäisin koska tuo miehen asenne on niin luotaantyöntävä, päinvastainen kuin se mihin rakastuin. Mies oli etenkin suhteen alussa olevinaan niin perhe keskeinen. Nyt lapsi on hänelle vaan rasite ja ajatus uudesta lapsesta painajaismainen. Selväähän tämä on että ei tästä suhteesta mitään tule. Ei ole enää mitään pohjaa millekään. Voisin jopa hyväksyä lapsettomuuden paremmin, jos vaikka kävisi ilmi ettei mieheni voi saada lapsia ja joutuisimme hylkäämään yhteisen haaveen. Mutta jo tämä asetelma on sellainen että istun vaan täällä ja mietin, että mitähän helvettiä mä täällä teen...

Niin surullista, mutta en pysty enää tuntemaan edes surua. Oon vaan ihan tyhjä, että tämä oli tässä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ap täällä jatkaa.

Miehen kanssa keskustelu jatkuu ja tilanne on se että vietin unettoman yön miettien, mitä teen. Käytännössä erotessa se olen minä joka muuttaa. Miehelle jää hänen omistama koti, ja kaikki meidän yhdessä rakentama.. hänelle tämä ei ole niin iso muutos. Mies sanoo että mene ja hanki sellainen elämä sitten kun haluat. Helppo hänen sanoa koska jos minä lähden, täältä häviää tyyliin pari huonekalua ja mun vaatteet eikä miehen elämän rakenteet mitenkään muutu. Mies sanoo tee niinkuin sisimmässä tunnet oikeaksi. Olen todella huono arvioimaan mikä on oikein.

Nyt tarvitsisinkin jonkun master mindin neuvoja miten tässä toimisi. Voisiko joku tehdä mulle suunnitelman? Pyydän apua koska itse en osaa ajatella nyt yhtään ja vietin juuri unettoman yön eroa ajatellessa.

Säästöjä mulla on vain 1800 euroa koska ostin juuri uuden auton tänä vuonna, mutta realistiset mahdollisuudet säästää joka kuukausi on kuitenkin 300-500euroa halutessani. Missä nyt asutaan auto on pakollinen ja siitä on lainaa jäljellä. Se on kuitenkin mitoitettu isommalle perheelle ja huonoihinkin keliolosuhteisiin, pitäisikö sekin sitten eron jälkeen vaihtaa?

Talvea vasten ennen joulua eroaminen tuntuu tosi kamalalta, ja siis ero tuntuu vaikealta koska kyllähän mä miestä rakastan. Mies ei halua erota ja uskoo todella, että olisin hänen kanssaan loppuelämän onnellinen ilman lapsia mutta en vaan vielä tiedä sitä.

Meillä on kaksi koiraa, pitäisikö toinen vaatia kuitenkin minun mukaan?

Pitäisikö rauhassa miettiä asiat ja etsiä sellaista kotia mihin oikeasti haluan muuttaa? Mitä kaikkea kannattaisi ottaa huomioon?

Tällä hetkellä tuntuu, etten pysty enää koskaan rakastumaan. Olen ajatellut että alkaisin säästämään myös keinohedelmöitystä varten enkä edes uskottelisi itselleni että voisin muka rakastua ja löytää uuden kumppanin kenen kanssa yrittää perustaa perhettä. Olen jo 36-vuotias.

Tilanne on se että vuosia yhdessä olleena, jään lähtiessä aika tyhjän päälle. Tiedän että pärjään, mutta käytännön suunnittelu ja miten tässä kaiken tekisi on hankalaa.

Kaikki neuvot otetaan vastaan.

PS. Enkä osaa selittää, miksi se perhe tai lapsi on niin suuri haave. Mieskin sanoi että hän olisi ollut aivan yhtä onnellinen ilman lastaan, ei hän lasta toivonut. Hän ei ymmärrä miltä tuntuu lasta toivoa. Elämä on muuten mulla sellaista, että en koe että menetän lapsiperhearjessa mitään. Viihdyn kotona ja matkustelut on matkusteltu.

Vierailija
2/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ota aikalisä. Ota vuokrakämppä jostain, vaikka sellaiselta paikalta ettet autoa tarvitsisi ja muuta sinne, niin saat luultavasti omia ajatuksiasi paremmin kasaan. Fakta on, että jos sä haluat sen lapsen joka tapauksessa ja mies ei halua, niin sun täytyy miettiä kumpi on se tärkeämpi, tämä mies vai se lapsihaave. Älä nyt maalaa siitä muutamisesta niin pahaa peikkoa itsellesi. Yksin saat luultavasti ajateltua asiaa paremmin ja tiedät mitä itse haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ota aikalisä. Ota vuokrakämppä jostain, vaikka sellaiselta paikalta ettet autoa tarvitsisi ja muuta sinne, niin saat luultavasti omia ajatuksiasi paremmin kasaan. Fakta on, että jos sä haluat sen lapsen joka tapauksessa ja mies ei halua, niin sun täytyy miettiä kumpi on se tärkeämpi, tämä mies vai se lapsihaave. Älä nyt maalaa siitä muutamisesta niin pahaa peikkoa itsellesi. Yksin saat luultavasti ajateltua asiaa paremmin ja tiedät mitä itse haluat.

Kiitos. Tämä on aika hyvä neuvo. Menen jotenkin paniikkiin tästä muutoksesta mitä kaikkea erosta seuraa ja se vaikuttaa ajatteluuni. En tiedä mitä mieltä mies olisi aikalisästä. Täytyy kysyä. Joulun jälkeen voisin toteuttaa tämän, nyt on syksy niin pitkällä. -ap

Vierailija
4/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tämä on aika hyvä neuvo. Menen jotenkin paniikkiin tästä muutoksesta mitä kaikkea erosta seuraa ja se vaikuttaa ajatteluuni. En tiedä mitä mieltä mies olisi aikalisästä. Täytyy kysyä. Joulun jälkeen voisin toteuttaa tämän, nyt on syksy niin pitkällä. -ap

Et sinä mihinkään lähde.

Vierailija
5/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnes joulun jälkeen löytyy taas joku pirun huono tekosyy olla lähtemättä? Ja mitä hiton väliä sillä on mitä mieltä mies on ajatuksesta? Mies ei pidä siitä niin sinä jäät? Olisiko aika kasvaa jo aikuiseksi ja ottaa sitä todellista vastuuta omasta elämästä ja opetella yksin olemisen taito ennen sen perheen perustamista?

Vierailija
6/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt vasta tuo eron ensivaihe menossa eli shokki. Tuosta menee vielä kauan ennen kuin olet oikeasti eronnut.

Vierailija
7/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taidat itsekin tietää tähän oikean vastauksen, et vain halua toteuttaa sitä. Ero on oikeasti ainoa järkevä vaihtoehto, tuskin pystyisit olemaan lopun ikääsi tuollaisessa suhteessa ja se vain katkeroittaisi sinut pitkällä aikavälillä, kun miettisit elämää, jonka olisit halunnut etkä saanut.  Lähde nyt samantien, vaikka se nyt tuntuu pahalta, tulee se loppupeleissä olemaan fiksu ratkaisu. Miksi pitäisi odottaa joulun yli?

Vierailija
8/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt vasta tuo eron ensivaihe menossa eli shokki. Tuosta menee vielä kauan ennen kuin olet oikeasti eronnut.

Luitko aloitusta? Ap ei ole eronnut.

Vierailija
9/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta? Ap ei ole eronnut.

Aloitus on liian pitkä luettavaksi.

Vierailija
10/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen haluaa lasta kovasti ja toinen ei yhtään ni sillon kannattaa vaan erota. Jos toinen ois hedelmätön niin sitten kannattaisi miettiä muita vaihtoehtoja kuin se perinteinen tapa tulla raskaaksi.

Selvästi sun tekstittää ilmenee, että sä halust lasta kovasti. Ja ymmärrän sua, itelle lapsi on tosi tärkeä asia, jota haluan vaikka "elämä on kunnossa ja on sisältöä". Ei sille tarvi mitään syytä olla miksi haluaa lapsen tai miksi ei halua. Jotkit haluaa ja jotkut ei.

Suosittelen, että eroat, niin sulla on mahdollisuus hankkia se lapsi itsellisenä ja sitten kuka tietää vaikka myöhemmin elämässäs tapaisit, jonkun toisen miehen, johon rakastut ja josta tulee tavallaan isä sun laselle.

Nyt etit vuokra-asunnon. Ei sen tarvi olla unelmien koti, myöhemmin sitten ostatat oman kodin, joka on parempi. Voit vaihtaa auton halvempaan ja pienempään, jos haluat. Muutat pois niin pian kuin mahdollista. Viet kamas mukanas ja alat rakentaa itelles uutta arkea. Siitä se alkaa sitten selkenemään se uus arki, kun saat oman asunnon ja etäisyyttä mieheen.

Kyllähän se sen miehenkin elämään vaikuttaa kun sä lähdet pois. Ei oo enää sitä toista, joka osallistuu arjen pyörittämiseen. Mutta sillä ei oo mitään merkitystä. Tärkeintä on se, että sä teet mikä on sulle paras ratkaisu eli kirjotuksestas päätellen eroat ja muutat pois ja alan puuhata lasta hedelmöityshoidoilla.

Vierailija
11/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taidat itsekin tietää tähän oikean vastauksen, et vain halua toteuttaa sitä. Ero on oikeasti ainoa järkevä vaihtoehto, tuskin pystyisit olemaan lopun ikääsi tuollaisessa suhteessa ja se vain katkeroittaisi sinut pitkällä aikavälillä, kun miettisit elämää, jonka olisit halunnut etkä saanut.  Lähde nyt samantien, vaikka se nyt tuntuu pahalta, tulee se loppupeleissä olemaan fiksu ratkaisu. Miksi pitäisi odottaa joulun yli?

Tähän jouluun on muitakin syitä, joku arveli että en ole itsenäinen tms mutta en jaksa nyt negatiivisiin ei-rakentaviin kommentteihin puuttua.

En halua tehdä hätiköityjä päätöksiä ja itseäni helpottaisi se että olen varautunut asioihin myös taloudellisesti. Lisäksi on terveydellinen syy miksi en ole muuttokunnossa joulun aikaan. En nyt avaa tässä tarkemmin mutta ihan fyysinen este minkä vuoksi se joulukin olisi ihan tärkeä saada kotona rauhassa viettää kun olen edelleen toipilas silloin. -ap

Vierailija
12/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en ole eronnut että muuttanut niin kyllä mä tunnen että se eron ensivaihe on menossa. Koska se on realisoitunut että meillä ei ole tulevaisuutta miehen kanssa. Aloitus on pitkä mutta ajattelin kertoa mahd paljon jo aloittaessa. -ap

Vierailija
13/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän jouluun on muitakin syitä, joku arveli että en ole itsenäinen tms mutta en jaksa nyt negatiivisiin ei-rakentaviin kommentteihin puuttua.

En halua tehdä hätiköityjä päätöksiä ja itseäni helpottaisi se että olen varautunut asioihin myös taloudellisesti. Lisäksi on terveydellinen syy miksi en ole muuttokunnossa joulun aikaan. En nyt avaa tässä tarkemmin mutta ihan fyysinen este minkä vuoksi se joulukin olisi ihan tärkeä saada kotona rauhassa viettää kun olen edelleen toipilas silloin. -ap

No just. Otat miehestä ensin hyödyn irti. 

Vierailija
14/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tällaista voi kukaan toisen puolesta päättää, ja muiden ihmisten neuvot perustuvat vain heidän omiin kokemuksiinsa, jotka eivät välttämättä ollenkaan sovellu sinun tilanteeseesi.

Kuitenkin IMHO, lapsi on niin suuri ja upea asia elämässä, että lapsihaaveesta luopuminen kumppanin haluttomuuden vuoksi on todella tyhmää. Todennäköisesti syyttelet mielessäsi sitä miestä seuraavat 40 vuotta, kun sinulla ei ole lasta, ei lapsenlapsia, ei todellista omaa perhettä.

Sitä ei voi sanoin kuvata, miltä tuntuu ensimmäisen kerran pitää sylissä omaa lapsenlasta, jonka tuo minun maailmaan saattamani  ja isoksi hoivaamani ihminen on luonut. Se on jotain niin maagista, haluaisin sanoa elämää suurempaa, mutta sehän juuri on elämää, aidoimmillaan.

Vierailija
15/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytät miestä hyväksi omiin itsekäisiin tarpeisiin ja sitten vasta eroat?

Vierailija
16/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa: et odottele mitään jouluja, koska syksy on jo pitkällä. Se on vain tekosyy millä saa pitkitettyä lähtöä, joka pelottaa. Myös: voit kysyä mitä mieltä mies on aikalisästä, mutta sä lähet menee oli miehen vastaus mitä tahansa. Jos mies ei suostu aikalisään ni sä muutat pois ja eroat. Jos mies suostuu aikalisään, ni sä muutat pois ja mietit sitä, että kumpi on tärkeempi mies vai lapsi.

Ja kuten joku edellä jo sano, jos sä et saa lasta ja lspsen saaminen on sule tosi tärkeä, ni voit hyvinkin katkeroitua suhteessa, jossa mies kielsi sulta asian, joka on äärimmäisen tärkeä sulle.

Vierailija
17/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen haluaa lasta kovasti ja toinen ei yhtään ni sillon kannattaa vaan erota. Jos toinen ois hedelmätön niin sitten kannattaisi miettiä muita vaihtoehtoja kuin se perinteinen tapa tulla raskaaksi.

Selvästi sun tekstittää ilmenee, että sä halust lasta kovasti. Ja ymmärrän sua, itelle lapsi on tosi tärkeä asia, jota haluan vaikka "elämä on kunnossa ja on sisältöä". Ei sille tarvi mitään syytä olla miksi haluaa lapsen tai miksi ei halua. Jotkit haluaa ja jotkut ei.

Suosittelen, että eroat, niin sulla on mahdollisuus hankkia se lapsi itsellisenä ja sitten kuka tietää vaikka myöhemmin elämässäs tapaisit, jonkun toisen miehen, johon rakastut ja josta tulee tavallaan isä sun laselle.

Nyt etit vuokra-asunnon. Ei sen tarvi olla unelmien koti, myöhemmin sitten ostatat oman kodin, joka on parempi. Voit vaihtaa auton halvempaan ja pienempään, jos haluat. Muutat pois niin pian kuin mahdollista. Viet kamas mukanas ja alat rakentaa itelles uutta arkea. Siitä se alkaa sitten selkenemään se uus arki, kun saat oman asunnon ja etäisyyttä mieheen.

Kyllähän se sen miehenkin elämään vaikuttaa kun sä lähdet pois. Ei oo enää sitä toista, joka osallistuu arjen pyörittämiseen. Mutta sillä ei oo mitään merkitystä. Tärkeintä on se, että sä teet mikä on sulle paras ratkaisu eli kirjotuksestas päätellen eroat ja muutat pois ja alan puuhata lasta hedelmöityshoidoilla.

Kiitos!!

Ja tuosta aikataulusta juuri, se kai mua tässä ahdistikin, olisi pitänyt kirjoittaa jo tuohon aloitukseen auki että nyt on tulossa terveydellinen syy lähiaikoina miksi muutto nyt seuraavan 2kk sisällä on käytänössä mahdoton. Tai mikään ei ole mahdotonta, mutta pirun vaikeaa kyllä jos on fyysisiä esteitä sille. Mutta tuo niin pian kuin mahdollista kuulostaa hyvältä. -ap

Vierailija
18/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies alussa väittää haluavansa lapsia kun muuten suhde loppuisi alkuunsa.

Vierailija
19/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!!

Ja tuosta aikataulusta juuri, se kai mua tässä ahdistikin, olisi pitänyt kirjoittaa jo tuohon aloitukseen auki että nyt on tulossa terveydellinen syy lähiaikoina miksi muutto nyt seuraavan 2kk sisällä on käytänössä mahdoton. Tai mikään ei ole mahdotonta, mutta pirun vaikeaa kyllä jos on fyysisiä esteitä sille. Mutta tuo niin pian kuin mahdollista kuulostaa hyvältä. -ap

Seli seli

Vierailija
20/83 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just. Otat miehestä ensin hyödyn irti. 

Meillä on normaali rakastava parisuhde ja jos mieheni tarvitsisi apua vastaavassa tilanteessa vaikka eron jälkeen , varmasti auttaisin silti koska olemme myös ystäviä. Ja ystävinä pysymme. Kaikki asiat on miehen kanssa keskusteltu avoimesti ja hän tietää mikä on tilanne. Olemme olleet kuitenkin vuosia toistemme kumppaneita joten ihan outoa olisi että tässä tilanteessa mies sanoisi että nyt muutat pois heti, ei se ole hänen eikä minun tyylinen toimintatapa. Tuntuu että tuon kommentin kirjoittaja ei ole koskaan ollut pitkässä parisuhteessa. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi