Maksaako joku oikeasti ostoskeskuksen pysäköinnistä 5 euroa/tunti (Tripla)?
Eikö näiden idea ole että mennään moneksi tunniksi? En mä ainakaan maksa 20 euroa ylimääräistä ostosreissusta.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
No nyt on taas kumman köyhää porukkaa palstalla. Jos tuloja kydytään niin kaikki tienaa 100 000 vuodessa ja osakesalkku on myöskin lähelle tuota samaista summaa. Nyt ei sitten olisi muka varaa maksaa 5€ / h parkkimaksua. Jos asuu niin lähellä että Tripla on kauppapaikkasi niin on teillä varaa maksaa tuo, sillä asuntonne arvokin lienee lähempänä miljoonaa kuin nollaa.
Ootko ikinä käynyt Itä-Pasilassa? Vaikka siinä Päihteettömän olohuoneen nurkilla? Tripla on niiden "kauppapaikka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalla ja bussilla pääsee,
Joo kyllä, mutta tyypillisesti ostoskeskuksessa ostetaan kerralla vähän enemmän. Raahaa sitten junalla muksujen uudet talvikamppeet, suvun joululahjat ja vielä Prisman ruokaostokset...
Ostatteko te kerralla vuoden vaatteet ja lahjat? Minä asun Pasilassa, joten Triplassa voin käydä vaikka päivittäin. Mutta en ole aiemmin kokenut vaikeaksi käydä vaikka junalla Sellossa useamman kerran vuodessa ja ostaa kerralla sen minkä viitsin kantaa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on taas kumman köyhää porukkaa palstalla. Jos tuloja kydytään niin kaikki tienaa 100 000 vuodessa ja osakesalkku on myöskin lähelle tuota samaista summaa. Nyt ei sitten olisi muka varaa maksaa 5€ / h parkkimaksua. Jos asuu niin lähellä että Tripla on kauppapaikkasi niin on teillä varaa maksaa tuo, sillä asuntonne arvokin lienee lähempänä miljoonaa kuin nollaa.
Mä kyllä ihmettelen tätä mielikuvaa, että kun on raha ei välittäisi yhtään että mitä mistäkin maksaa. Rikkaat ja varakkaathan ne vasta tarkkoja rahoistaan ovatkin, ja varmaan siksi heillä sitä raha onkin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kova parkkimaksu. Vaan kai se aseman seudulla on oltava, kun muuten porukka ajaisi siihen autoillaan ja lähtisi julkisilla päivän rientoihin/askareisiin, ja pysäköintipaikat menisivät heti täyteen koko päiväksi.
Triplaan asioille ajavien kannalta kyllä huono homma. Saako sieltä jotain hyvitystä parkkimaksusta, jos on maksava asiakas?
Itse aion asioida tuolla kävellen tai julkisilla, joten minua asia ei kosketa. En edes omista autoa. Kaltaisiani lienee Triplan ympäristössä paljon muitakin.
Eikös Redin pitänyt vuolla kultaa juuri tuolla konseptilla? Että autottomat tulevat asioimaan kävellen tai julkisilla, metroasema kauppakeskuksessa ja kaikkea.
Sitten puhuttiin, että Redistä puuttuu tuollaisten kauppakeskusten vetovoimatekijä, automarket". Jos olisi automarket niin kyllä vaan kannattaisi. Nyt oli vaan pikkuisen laadukkaampaan vinksallaan olevat ruokakaupat.
Niinpä Triplaan haluttiin Prisma. Mutta sinne ei ole mitään järkeä tulla autolla ja kävellen ja julkisilla kulkevien ostoksilla Prisman kaltainen ei kannata. Kuolleena syntynyt konsepti. Toivon että olen väärässä - lisää kuolleita kauppakeskuksia tähän maahan tarvitaan kuin reikiä päähän.
Eiköhän siihen tule ihan just sovellus, jolla saa neljä tuntia ilmaista parkkiaikaa kun liittyy jäseneksi.
Ellei ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä Triplassa jotain mitä muualta ei löydy?
On siellä ainakin joku puolalainen vaateketju. Itseäni se ei kiinnosta, vaan se, että kävelyetäisyydelle kotoani tulee Prisma, S-pankki, Clas Ohlson, balettikoulu, Ruohonjuuri, Sis. Deli, ja joitain muitakin palveluja/kauppoja joissa tulen käymään nykyistä useammin kun nopeasti kävellen pääsee. Alko ja apteekki on ollut jo valmiiksi yhtä lähellä, mutta kiva että nyt on kaikkea muutakin! Odotan ihan innolla tätä. Kun ne hemmetin reikälevyt saataisiin pois siitä julkisivusta, niin että uskaltaisi sisällekin mennä ilman inhoreaktiota. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalla ja bussilla pääsee,
Joo kyllä, mutta tyypillisesti ostoskeskuksessa ostetaan kerralla vähän enemmän. Raahaa sitten junalla muksujen uudet talvikamppeet, suvun joululahjat ja vielä Prisman ruokaostokset...
Ostatteko te kerralla vuoden vaatteet ja lahjat? Minä asun Pasilassa, joten Triplassa voin käydä vaikka päivittäin. Mutta en ole aiemmin kokenut vaikeaksi käydä vaikka junalla Sellossa useamman kerran vuodessa ja ostaa kerralla sen minkä viitsin kantaa.
No herranen aika, ei se talvi Suomessakaan vuotta kestä. Tuo nyt oli vaan esimerkki millainen voisi olla meidän perheen loppusyksyn ostoskeskusreissu. Käyn ehkä neljästi vuodessa, usein ostetaan useampia vaatteita ja kenkiä lapsille sekä lopuksi ruokaostoksia.
Kuka vtun hönö käy kaupassa julkisilla.
Maksaahan nuo keskustan ostoskeskusten parkit vielä paljon enemmän. Eli jotkut ilmeisesti maksaa. Itse varmaan käväisen katsomassa, mutta en tavaksi ota käydä kauppakeskuksessa, jossa pysäköinti maksaa. Esim. Selloon, Jumboon ja Itäkeskukseen pääsee ihan ilman pysäköintimaksuja ja muutenkin autoilevalle kivampi sijainti Kehän varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kova parkkimaksu. Vaan kai se aseman seudulla on oltava, kun muuten porukka ajaisi siihen autoillaan ja lähtisi julkisilla päivän rientoihin/askareisiin, ja pysäköintipaikat menisivät heti täyteen koko päiväksi.
Triplaan asioille ajavien kannalta kyllä huono homma. Saako sieltä jotain hyvitystä parkkimaksusta, jos on maksava asiakas?
Itse aion asioida tuolla kävellen tai julkisilla, joten minua asia ei kosketa. En edes omista autoa. Kaltaisiani lienee Triplan ympäristössä paljon muitakin.
Eikös Redin pitänyt vuolla kultaa juuri tuolla konseptilla? Että autottomat tulevat asioimaan kävellen tai julkisilla, metroasema kauppakeskuksessa ja kaikkea.
Sitten puhuttiin, että Redistä puuttuu tuollaisten kauppakeskusten vetovoimatekijä, automarket". Jos olisi automarket niin kyllä vaan kannattaisi. Nyt oli vaan pikkuisen laadukkaampaan vinksallaan olevat ruokakaupat.
Niinpä Triplaan haluttiin Prisma. Mutta sinne ei ole mitään järkeä tulla autolla ja kävellen ja julkisilla kulkevien ostoksilla Prisman kaltainen ei kannata. Kuolleena syntynyt konsepti. Toivon että olen väärässä - lisää kuolleita kauppakeskuksia tähän maahan tarvitaan kuin reikiä päähän.
Höpsis! Minä tilaan jo nyt suurimman osan ruuistani kotiinkuljetuksella. Tähän asti ei vain ole ollut Prismaa, joka kuljettaisi alueelleni, joten olen joutunut tyytymään Alepan valikoimiin. Kyllä on suuri helpotus että kohta voin alkaa tilata Prismasta! Takuuvarmasti lähes kaikki päivittäistavaraostokseni tapahtuvat tästedes juuri kyseisessä Prismassa, olinpa siellä sitten itse paikalla tai en.
Kiss my Turku kirjoitti:
Meillä ei maksa pysäköinti mitään yhdessäkään ostoskeskuksessa ja talotkin puolet halvempia.
Onko muka Hansassakin ilmainen?
Vierailija kirjoitti:
Kuka vtun hönö käy kaupassa julkisilla.
Minä ostan salaatit, tomaatit ja hedelmät sun muut sellaiset käymällä itse kaupassa valikoimassa ne. Mahtuvat pienehköön reppuun, joka selässäni sitten kävelen kotiin (tai sateella menen julkisilla). Samalla harrastan arkiliikuntaa, joka on eräs terveellisimmistä liikuntamuodoista.
Kaiken painavan ja säilyvän tilaan kaupan kotiinkuljetuspalvelulla, jolloin ei tarvitse käyttää omaa aikaa niiden tavaroiden keräilyyn ja kuljetteluun. Se se vasta hönöä on!
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan nuo keskustan ostoskeskusten parkit vielä paljon enemmän. Eli jotkut ilmeisesti maksaa. Itse varmaan käväisen katsomassa, mutta en tavaksi ota käydä kauppakeskuksessa, jossa pysäköinti maksaa. Esim. Selloon, Jumboon ja Itäkeskukseen pääsee ihan ilman pysäköintimaksuja ja muutenkin autoilevalle kivampi sijainti Kehän varrella.
Öö, ei maksa. Jopa Stockmannin parkkihalli ydinkeskustassa on 6 € / tunti (käymme siellä autolla silloin tällöin) ja suurimman osan ajasta lähes täynnä. Siksi ihmettelen, että kuka hitto maksaa jostain kämäisestä Pasilaan avatusta kauppakeskuskloonista, kun keskustassa on sentään jotain tunnelmaa ja parempi tarjonta.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaaksi ei tulla kylvämällä rahaa.
Saisivat vähintään kominkertaistaa tuon niin ei olisi niin paljon persaukisia tilaa viemässä kun tulen poistamaan tavaraa kaupoista.
Järkyttävän ruma se Tripla. Kenen idea oli se reikäseinä?
Kiss my Turku kirjoitti:
Meillä ei maksa pysäköinti mitään yhdessäkään ostoskeskuksessa ja talotkin puolet halvempia.
Heh, se on varmaan sit Stadissa se Helsinkilisä, onhan siellä kaikki kalliimpaa kuten asuminen :D
t. Kainuulainen
Varakkaat autoilijat pystyy maksaa parkkimaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Siksi meillä onkin yli 100 000 euron salkku kun EMME maksa 5€/h pysäköinnistä.