Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako joku oikeasti ostoskeskuksen pysäköinnistä 5 euroa/tunti (Tripla)?

Vierailija
16.10.2019 |

Eikö näiden idea ole että mennään moneksi tunniksi? En mä ainakaan maksa 20 euroa ylimääräistä ostosreissusta.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas kumman köyhää porukkaa palstalla. Jos tuloja kydytään niin kaikki tienaa 100 000 vuodessa ja osakesalkku on myöskin lähelle tuota samaista summaa. Nyt ei sitten olisi muka varaa maksaa 5€ / h parkkimaksua. Jos asuu niin lähellä että Tripla on kauppapaikkasi niin on teillä varaa maksaa tuo, sillä asuntonne arvokin lienee lähempänä miljoonaa kuin nollaa.

Mä kyllä ihmettelen tätä mielikuvaa, että kun on raha ei välittäisi yhtään että mitä mistäkin maksaa. Rikkaat ja varakkaathan ne vasta tarkkoja rahoistaan ovatkin, ja varmaan siksi heillä sitä raha onkin.

Totta mun rikkain kaveri on myös pihein rahoistaan.

Vierailija
62/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä julkisilla, itse suosin julkisista kulkuvälineistä taksia. Tosin nykyään pääkaupunkiseudulla kuskeina on liikaa yöntimoja ja se homma on mennyt vaaralliseksi.

Noh, kuinka moni menee hakemaan Prisma-ostoksensa julkisilla. Ei noista hehtaarimarketeista haeta yksittäisiä maitopurkkia tai paria banaania.

Minä. Olen 56v eikä mulla ole koskaan ollut ajokorttiakaan. Bussilla menee 15  minuuttia Selloon ja siellä käyn kaupassa. Välillä Cittarissa, välillä Prismassa. Julkisilla liikuin kauppoihin silloinkin, kun lapset olivat vielä pieniä. En ole koskaan asunut kauppakeskusten vieressäkään, joten kävellenkään en ole päässyt. Tottumiskysymys. 

No tottakai aina löytyy säännön vahvistava poikkeus, mutta onhan se kuluttajatutkimuksissakin todettu että tyypillisin hypermarketin asiakas on perheellinen, autoileva ihminen, joka hakee viikon ostokset sieltä yhdestä paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä julkisilla, itse suosin julkisista kulkuvälineistä taksia. Tosin nykyään pääkaupunkiseudulla kuskeina on liikaa yöntimoja ja se homma on mennyt vaaralliseksi.

Noh, kuinka moni menee hakemaan Prisma-ostoksensa julkisilla. Ei noista hehtaarimarketeista haeta yksittäisiä maitopurkkia tai paria banaania.

Minä. Olen 56v eikä mulla ole koskaan ollut ajokorttiakaan. Bussilla menee 15  minuuttia Selloon ja siellä käyn kaupassa. Välillä Cittarissa, välillä Prismassa. Julkisilla liikuin kauppoihin silloinkin, kun lapset olivat vielä pieniä. En ole koskaan asunut kauppakeskusten vieressäkään, joten kävellenkään en ole päässyt. Tottumiskysymys. 

No tottakai aina löytyy säännön vahvistava poikkeus, mutta onhan se kuluttajatutkimuksissakin todettu että tyypillisin hypermarketin asiakas on perheellinen, autoileva ihminen, joka hakee viikon ostokset sieltä yhdestä paikasta.

Varmasti suurin osa käykin niissä autolla. Tosin kun Leppävaaran asemalla odottaa bussia, aika monillakin kanssamatkustajilla näkyy olevan Prisman tai Cittarin muovikassissa ostokset mukanaan. Jotkut ihmiset keskittävät S-etujen vuoksi kaikki ostoksensa Prismaan. Siis myös ne pienemmät ostokset, jotka esim töistä tullessaan käyvät hakemassa. 

Vierailija
64/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla ja bussilla pääsee,

Joo kyllä, mutta tyypillisesti ostoskeskuksessa ostetaan kerralla vähän enemmän. Raahaa sitten junalla muksujen uudet talvikamppeet, suvun joululahjat ja vielä Prisman ruokaostokset...

Ostatteko te kerralla vuoden vaatteet ja lahjat? Minä asun Pasilassa, joten Triplassa voin käydä vaikka päivittäin. Mutta en ole aiemmin kokenut vaikeaksi käydä vaikka junalla Sellossa useamman kerran vuodessa ja ostaa kerralla sen minkä viitsin kantaa.

Nelihenkinen perhe, kaksi koiraa. Pelkkä normaali markettireissu on pakko tehdä autolla.

Sitä olisi pitänyt miettiä ENNEN kuin avaa saksia.

Hänhän ei kai mitenkään valittanut elämäntilannettaan, vai luinko jotain ohi rivien välien?

Kumpaa luulet Prisman kaltaisen marketin ja sen vanavedessä elävien Mustien ja Mirrien, Jnathanien ja Jesper Junioreiden enemmän havittelevan:

1) tätä nelihenkistä perhettä koirineen ja autoineen ja isoine ostoksineen-

2) sinkkua/cityperhettä, joka hakee sieltä kolmesti viikossa purkin kauramaitoa ja alennettua härkistä, mieluiten klo 22 jälkeen, koska on urbaanin ihanaa voida käydä marketissa yöllä sekä lapselle kerhotossut kerran vuodessa.

Eipä siinä mitään, jos Prisma elää noilla kotiinkuljetuksilla ja pikkuostoksilla. Siinä vaan on perinteinen bulkkikeskus rakennettu paikkaan, jossa ainakin tämän palstan mukaan elää yksilöllistä palvelua ja erikoisliikkeitä halajavia, pyöräileviä citysinkkuja, jotka poimivat luomutomaatit käsin reppuunsa ja tilaavat tuontioluet ja sushiriisit kotiinkuljetuksella. En ole varsinkaan Itä-Pasilaa tosin mieltänyt tällaiseksi, enkä kyllä listattuja Triplan liikkeitä miellä vastaamaan tämän yksilöllisen, pyöräilevän hipsterin maailmaa. Eikös hänen pahin painajainen ollut Prisma ja ruokailu jossain Pancho Villassa, Hessburgerissa tai Hanko sushissa? Olis kuvitellut erilaista liiketarjontaa tälle kohderyhmälle. 

Jos ja kun siis haluttu asiakasryhmä ei ole autoilevat lapsiperheet lemmikkeineen. Liikkeiden tarjonnasta päätellen olisi voinut kuvitella toisin.

Vierailija
65/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä luulen, että ne Tripan yheyteen rakennettavien kerrostalojen asukkaat voivat käydä Tripan Prismassa kohtalaisen usein ja ostaa pienen määrän kerrallaan. Niin lähellä se on. Sama myöhemmin rakennettavien tornitalojen suhteen. Näistä on tulossa niin massiiviset kokonaisuudet, että kyllä niiden asukkailla jo yksi Prisma elää oikein leveästi. 

Itse asun ehkä kilsan päässä ja käyn Triplassa varmaan kerran viikossa täydennysostoksilla. Isoimmat ostokset tilaan kotiin kuljetettuna. Nekin juuri tuosta samasta Prismasta. Voi kuinka odotan että se aukeaa, ja pääsen tilailemaan niitä kauan himoitsemiani tuotteita, joita nykyisen toimittajan (Alepa) valikoimissa ei ole!

Vierailija
66/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne ihmiset maksavat isompaakin hintaa vaikka kampin tai foruminkin parkista.

vaikka ne on tietysti ytimessä, mutta silti.

Kyllä niille parkkipaikoille ottajansa löytyy.

Vierailija
67/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä, mutta tyypillisesti ostoskeskuksessa ostetaan kerralla vähän enemmän. Raahaa sitten junalla muksujen uudet talvikamppeet, suvun joululahjat ja vielä Prisman ruokaostokset...

Ostatteko te kerralla vuoden vaatteet ja lahjat? Minä asun Pasilassa, joten Triplassa voin käydä vaikka päivittäin. Mutta en ole aiemmin kokenut vaikeaksi käydä vaikka junalla Sellossa useamman kerran vuodessa ja ostaa kerralla sen minkä viitsin kantaa.

Nelihenkinen perhe, kaksi koiraa. Pelkkä normaali markettireissu on pakko tehdä autolla.

Hänhän ei kai mitenkään valittanut elämäntilannettaan, vai luinko jotain ohi rivien välien?

Kumpaa luulet Prisman kaltaisen marketin ja sen vanavedessä elävien Mustien ja Mirrien, Jnathanien ja Jesper Junioreiden enemmän havittelevan:

2) sinkkua/cityperhettä, joka hakee sieltä kolmesti viikossa purkin kauramaitoa ja alennettua härkistä, mieluiten klo 22 jälkeen, koska on urbaanin ihanaa voida käydä marketissa yöllä sekä lapselle kerhotossut kerran vuodessa.

Eipä siinä mitään, jos Prisma elää noilla kotiinkuljetuksilla ja pikkuostoksilla. Siinä vaan on perinteinen bulkkikeskus rakennettu paikkaan, jossa ainakin tämän palstan mukaan elää yksilöllistä palvelua ja erikoisliikkeitä halajavia, pyöräileviä citysinkkuja, jotka poimivat luomutomaatit käsin reppuunsa ja tilaavat tuontioluet ja sushiriisit kotiinkuljetuksella. En ole varsinkaan Itä-Pasilaa tosin mieltänyt tällaiseksi, enkä kyllä listattuja Triplan liikkeitä miellä vastaamaan tämän yksilöllisen, pyöräilevän hipsterin maailmaa. Eikös hänen pahin painajainen ollut Prisma ja ruokailu jossain Pancho Villassa, Hessburgerissa tai Hanko sushissa? Olis kuvitellut erilaista liiketarjontaa tälle kohderyhmälle. 

Jos ja kun siis haluttu asiakasryhmä ei ole autoilevat lapsiperheet lemmikkeineen. Liikkeiden tarjonnasta päätellen olisi voinut kuvitella toisin.

Meillä on täällä Itä-Pasilassa iso taloyhtiö täynnä hyvätuloisia, autottomia lapsiperheitä ja Konepajan puolelta meitä on pilvin pimein. Ja lisää tulee koko ajan.

Vierailija
68/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä Itä-Pasilassa iso taloyhtiö täynnä hyvätuloisia, autottomia lapsiperheitä ja Konepajan puolelta meitä on pilvin pimein. Ja lisää tulee koko ajan.

Itä-Pasilassa ei ole, eikä koskaan tule asumaan ensimmäistäkään hyvätuloista.

Jotakin rajaa noille valheille niin voi joskus mennä jotakin läpikin.

Ihan älyttömät liiottelut kuulostavat vaan ihan älyttömän tyhmiltä.

Vierailija
69/75 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin ne ihmiset maksavat isompaakin hintaa vaikka kampin tai foruminkin parkista.

vaikka ne on tietysti ytimessä, mutta silti.

Kyllä niille parkkipaikoille ottajansa löytyy.

No Kampissa ja Forumissa nyt on vähän erilainen tarjonta esim. kulttuurin, palveluiden ja kaikenlaisen muunkin tekemisen suhteen. Tripla on käytännössä sama kuin Itis, Sello tai Jumbo, joissa käydään ostoksilla, leffassa tai syömässä ihan tavanomaisissa ketjupaikoissa.

Vierailija
70/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ole mitään lisäarvoa, miksi maksaisi noin paljon enemmän kuin muualla.

Vierailija
71/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskusten alkuperäinen ajatus on nimenomaan ollut että voi tehdä paljon ostoksia eri liikkeistä ja kuljettaa ne autolla kotiin.

Vierailija
72/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Pasilassa ei ole, eikä koskaan tule asumaan ensimmäistäkään hyvätuloista.

Jotakin rajaa noille valheille niin voi joskus mennä jotakin läpikin.

Ihan älyttömät liiottelut kuulostavat vaan ihan älyttömän tyhmiltä.

Olet ajastasi jäljessä. Alue on kokenut sukupolvenvaihdoksen. Oma taloyhtiöni on täynnä arkkitehtia, lääkäriä, tekniikan tohtoria jne. Itse omistan omani lisäksi vielä pari sijoitusasuntoa. Itä- Pasilan kaksiot myydään reilulla 200 000: lla ja kauppa käy hyvin.

Vierailija
73/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä Triplan Prisma on erilainen Prisma kuin muut. Olen kassalle jonottaessani seurannut huvittuneena muiden ostoskärryjä Jumbon Prismassa ja Cittarissa. Ainakin seitsemällä kymmenestä on jättikokoinen ostoskärry kukkuroillaan tavaraa.

Vierailija
74/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä lähteä Triplaan täältä Forssasta, mieluummin ajan Ideaparkkiin, Myllyyn tai vaikka sitten Goodmaniin. Tai tilaan netistä. En ymmärrä tuota valitusta, sillä kenenkään sinne ei ole pakko mennä. Mitä siellä muka on sellaista, mitä muualta et saa? Hyvä vaan, että hinnat pk-seudulla on tuollaiset, niin voi käydä muualla Suomessa.

Vierailija
75/75 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimoni on sellainen shoppailija, että jos auto on mukana niin se täyttyy myös. Vastedes käydään Triplassa vain julkisilla niin säästän roimasti rahaa. Toivottavasti ei tule mitää appejä tms kuponkeja, sillä lompakko alkaa kärsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme