Maksaako joku oikeasti ostoskeskuksen pysäköinnistä 5 euroa/tunti (Tripla)?
Eikö näiden idea ole että mennään moneksi tunniksi? En mä ainakaan maksa 20 euroa ylimääräistä ostosreissusta.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalla ja bussilla pääsee,
Joo kyllä, mutta tyypillisesti ostoskeskuksessa ostetaan kerralla vähän enemmän. Raahaa sitten junalla muksujen uudet talvikamppeet, suvun joululahjat ja vielä Prisman ruokaostokset...
Ostatteko te kerralla vuoden vaatteet ja lahjat? Minä asun Pasilassa, joten Triplassa voin käydä vaikka päivittäin. Mutta en ole aiemmin kokenut vaikeaksi käydä vaikka junalla Sellossa useamman kerran vuodessa ja ostaa kerralla sen minkä viitsin kantaa.
Nelihenkinen perhe, kaksi koiraa. Pelkkä normaali markettireissu on pakko tehdä autolla.
Voisi laittaa jonkun parin euron pääsymaksun niin ei olisi irakilaisia ahdistelemassa pikku tyttöjä.
Nythän tuo on kuin pääsymaksu sellaisille joita halutaan ostarille ja autottomat spuget pääsee ilmaiseksi. Älyvapaata toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä Triplassa jotain mitä muualta ei löydy?
On siellä ainakin joku puolalainen vaateketju. Itseäni se ei kiinnosta, vaan se, että kävelyetäisyydelle kotoani tulee Prisma, S-pankki, Clas Ohlson, balettikoulu, Ruohonjuuri, Sis. Deli, ja joitain muitakin palveluja/kauppoja joissa tulen käymään nykyistä useammin kun nopeasti kävellen pääsee. Alko ja apteekki on ollut jo valmiiksi yhtä lähellä, mutta kiva että nyt on kaikkea muutakin! Odotan ihan innolla tätä. Kun ne hemmetin reikälevyt saataisiin pois siitä julkisivusta, niin että uskaltaisi sisällekin mennä ilman inhoreaktiota. :D
Ai niin, ja Lidl vielä noiden mainittujen lisäksi. Siinä onkin oikeastaan kaikki missä minun tulee enemmän tai vähemmän säännöllisesti käytyä. Ennustan, että jatkossa tulen käyneeksi keskustassa selvästi harvemmin. Siispä minun kohdallani taitaa pitää paikkansa nuo puheet uudesta keskustasta.
Toki kaunista kaupunkirakennetta ja satamia täytyy edelleen mennä sinne vanhaan keskustaan ihastelemaan. Ja terveysasemalla pitää käydä Kalasatamassa. Joka tapauksessa arkielämäni helpottuu Tripan myötä aivan valtavasti. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vtun hönö käy kaupassa julkisilla.
Minä ostan salaatit, tomaatit ja hedelmät sun muut sellaiset käymällä itse kaupassa valikoimassa ne. Mahtuvat pienehköön reppuun, joka selässäni sitten kävelen kotiin (tai sateella menen julkisilla). Samalla harrastan arkiliikuntaa, joka on eräs terveellisimmistä liikuntamuodoista.
Kaiken painavan ja säilyvän tilaan kaupan kotiinkuljetuspalvelulla, jolloin ei tarvitse käyttää omaa aikaa niiden tavaroiden keräilyyn ja kuljetteluun. Se se vasta hönöä on!
No ei taida Pasilan prisma kannattaa yhden hönön reppusalaateilla, pannaas kattoen!
Miksi mennä lähellekään kantakaupunkia, kun samat jutut voi ostaa ulkopuolelta ilman parkkimaksua. Vielä kun tulee ruuhkamaksut, niin alkaa olla Stadin viehätys siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan salaatit, tomaatit ja hedelmät sun muut sellaiset käymällä itse kaupassa valikoimassa ne. Mahtuvat pienehköön reppuun, joka selässäni sitten kävelen kotiin (tai sateella menen julkisilla). Samalla harrastan arkiliikuntaa, joka on eräs terveellisimmistä liikuntamuodoista.
Kaiken painavan ja säilyvän tilaan kaupan kotiinkuljetuspalvelulla, jolloin ei tarvitse käyttää omaa aikaa niiden tavaroiden keräilyyn ja kuljetteluun. Se se vasta hönöä on!
No ei taida Pasilan prisma kannattaa yhden hönön reppusalaateilla, pannaas kattoen!
Sieltä samasta Prismasta ne tilatutkin tavarat tulevat. Taloutemme kaikki päivittäistavarat ostetaan jatkossa Pasilan Prismasta, emmekä takuuvarmasti ole ainoa tällainen talous. Itse pelkään sitä, että Vallilan S-market voi kärsiä asiakaskatoa. Se kun on todella viihtyisä ja laadukas ruokakauppa, jonka toivoisin menestyvän jatkossakin. Minun kotoani se on suunnilleen saman matkan päässä kuin Tripla, joten nähtäväksi jää käynkö enää S-marketissa. Kohdallani asian ratkaissee tuoretuotteiden laatu, valikoima ja esillepano. Jos Prismassa asia on yhtä hyvällä tolalla, niin sitten käyn siellä, koska on kätevää että voi samalla reissulla käydä myös muissa Triplan liikkeissä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri on ongelma tässä nykyisessä Helsingin punavihreässä ideologiassa, jossa ajatellaan että kauppakeskustenkin pitää ensisijaisesti olla julkisen liikenteen solmukohtien paikoilla, eikä niinkään väliä autolla tavoitettavuudella: kun ei ne julkisen liikenteen kulkijat ole niitä isoja ostajia, vaan ne henkilöautolla liikkuvat erityisesti lapsiperheet. Ja urbaanilla alueella olevissa kauppakeskuksissa on niin kallis liiketila per neliö, että ei tosiaan siellä liikkeen pysty pystyssä millään sinkku-hipsterien pikkuostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, mutta tyypillisesti ostoskeskuksessa ostetaan kerralla vähän enemmän. Raahaa sitten junalla muksujen uudet talvikamppeet, suvun joululahjat ja vielä Prisman ruokaostokset...
Ostatteko te kerralla vuoden vaatteet ja lahjat? Minä asun Pasilassa, joten Triplassa voin käydä vaikka päivittäin. Mutta en ole aiemmin kokenut vaikeaksi käydä vaikka junalla Sellossa useamman kerran vuodessa ja ostaa kerralla sen minkä viitsin kantaa.
Nelihenkinen perhe, kaksi koiraa. Pelkkä normaali markettireissu on pakko tehdä autolla.
Sitä olisi pitänyt miettiä ENNEN kuin avaa saksia.
Parkkitoimintaa pyörittänee qpark tms yksityinen. Uskoisin, että ilmaisia vähintään tunnin pysäköintejä saa joko kirjautumalla kanta-asiakkaaksi tai sitten liikkeistä annetaan suoraan ilmaiskuponkeja pysäköintiin. Eihän sen täysin ilmainen kannata olla, ylläpito maksaa ja lisäksi parkkipaikkoja käyttäisi hyödyksi muut kuin kauppakeskuksen asiakkaat.
Ilmainen ensimmäinen tunti, sen jälkeen 1-1,5e/30min olisi jo fiksumpaa, jos meinaa saada autollisia asiakkaita.
Itse kuljen julkisilla, jaksan kyllä kantaa vaatekassini, vaikka shoppailisi miten paljon. Ruuat ostan lähikaupastani.
Aina voi mennä julkisilla, itse suosin julkisista kulkuvälineistä taksia. Tosin nykyään pääkaupunkiseudulla kuskeina on liikaa yöntimoja ja se homma on mennyt vaaralliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olisi pitänyt miettiä ENNEN kuin avaa saksia.
Mitä niin???? Aivan ihmetyyppejä täällä.
Että lapset ja koirat pitäisi jättää hankkimatta jotta voi kulkea maisemabussilla Pasilan Prismaan? Kun Itiksen ilmanen Prisma on vieressä ja Hertsikkaan tulee toinen ja Kaareen pääsee työpaikalla viidessä minuutissa?
Joopa. Hienoa jos sun geenit päättyy sinuun.
Mä äänestän lompakolla ja autollani. Olen autoileva ihminen ja valitsen ostospaikkani sen mukaan mihin on helppo päästä autolla eikä pysäköinti maksa mitään. Saatanpa ostaa enemmän kuin maidon ja salaatin joten kiitos niille ostoskeskuksille jotka täyttävät kriteerini.
t. 5 lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Nythän tuo on kuin pääsymaksu sellaisille joita halutaan ostarille ja autottomat spuget pääsee ilmaiseksi. Älyvapaata toimintaa.
Tää on totta, itsekin käymme autolla siinä Lidlissä, jonne on vaikein päästä julkisilla. Erilainen atmosfääri niissä.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä julkisilla, itse suosin julkisista kulkuvälineistä taksia. Tosin nykyään pääkaupunkiseudulla kuskeina on liikaa yöntimoja ja se homma on mennyt vaaralliseksi.
Noh, kuinka moni menee hakemaan Prisma-ostoksensa julkisilla. Ei noista hehtaarimarketeista haeta yksittäisiä maitopurkkia tai paria banaania.
Onkohan tämä pysäköinnin maksullisuus (=pysykää poissa autoinenne) lähtöisin jo kaavoituksesta. Tästähän saadaan (puna-)vihreän ihannekaupungin kokeilulaboratorio. Saa nähdä miten toimii.
Sellossakin on 4h ilmaista... on kyllä kiva käydä kun tietää että ehtii leffaan ja syömään, eikä tarvii huolehtia parkkimaksusta tai ajan ylittymisestä. Jos tavoite on että ihmiset tulee viihtymään, tapaamaan ja viettämään aikaa en tajua miksi pysäköinti olisi noin kallista.
Minä menen sinne kauppaan missä layout on selkeä ja pysäköinti ilmaista ja helppoa.
Eniten tykkään Kaaresta, tosin nyt siellä ei saa autoa enää pihalle parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, kuinka moni menee hakemaan Prisma-ostoksensa julkisilla. Ei noista hehtaarimarketeista haeta yksittäisiä maitopurkkia tai paria banaania.
Minä. Olen 56v eikä mulla ole koskaan ollut ajokorttiakaan. Bussilla menee 15 minuuttia Selloon ja siellä käyn kaupassa. Välillä Cittarissa, välillä Prismassa. Julkisilla liikuin kauppoihin silloinkin, kun lapset olivat vielä pieniä. En ole koskaan asunut kauppakeskusten vieressäkään, joten kävellenkään en ole päässyt. Tottumiskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kiss my Turku kirjoitti:
Meillä ei maksa pysäköinti mitään yhdessäkään ostoskeskuksessa ja talotkin puolet halvempia.
Onko muka Hansassakin ilmainen?
Se on keskustan kauppakortteli, eihän sillä ole omaa pysäköintiä ollenkaan.
Hiukkasen kyllä periaatteen puolesta vatuttaa. Jos ostoskeskuksen idea on siinä että tuhlaan sinne rahaa, levähdän ja käytän rahaa ruokaan ja jaksan sitten tuhlata lisää. Jos tulen autolla, tästä ilosta pitäisi sitten vielä maksaa.