Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-luokkalaisten päättäjäisjuhlat....illalla bilettämään....

Vierailija
01.06.2006 |

Otsikko ehken tönkkö, mut siis asiaan...

Tyttäreni päättä peruskoulun ja nyt on ollut ilmassa päättäjäisbileistä ja juomaa haluais tyttöni pileisiin. Kysyi multa et käynkö ostamassa hänelle muutaman lonkeron????

Ollaan kyllä puhuttu kaikista asioista tytön kanssa, meillä on avoin ja rehellinen suhde. Ja olen aina painottanut sitä, että rehellisyys ja luottamus pitää olla ja säilyttää läpi elämän. Ne on yhdet suuret avaimet elämään.

Mitä TE tekisitte tässä tilanteessa??? Ostaisitko??? Itse olen miettinyt mikä on oikein mikä väärin. ? Jos en itse osta, niin aivan varmasti tyttö saa jostain muualta, joku hakee tai jotain kautta kuitenkin. (kyllähän noi hommat tiedän omasta nuoruudestani), mutta nyt olenkin tässä tilanteessa itse ÄITINÄ!

APUVA!

Kommentteja kaipaan...

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tällanen laki on joskus laitettu! Pohtikaapa sitä kotonanne puolisoittenne ja lastenne kanssa. On hyvä että näinkin tärkeästä asiasta tulee keskustelua.

Vierailija
82/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenlisäks alaikäinen kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakia ei tarvitse noudattaa eikä ikärajoja.

Vierailija
84/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alaikäinen jää kiinni kännissä, siitä menee AINA ilmoitus lastensuojeluun. Lisäksi sinut tuomitaan sakkoihin tai enitään 2v ehdolliseen vankeuteen.

Puhun kokemuksesta, joka lippasi läheltä hiljattain.

Vierailija
85/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis voi luottaa että on juomatta jos kiellät?

Minä sain 4.7% viiniä juoda kun ysiltä pääsin mutta olin kotona.

Vierailija
86/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti osti mulle alaikäisenä just tuolleen, eli pari siideriä. Siitä keskusteltiin ja en mä juonut muuta vaikka olisihan sitä ollut saatavissa, jopa väkeviäkin. Niitä saa aina joku vanhempi haettua Alkosta.

Jos et osta, tyttösi saattaa juoda sinulta salaa mutkan kautta hankkimansa Kossun ja sitten ollaan vatsahuuhtelussa.

Keskutelette siitä, mitä tuon ikäisen maksa kestää ja mitä tapahtuu, jos juo liikaa (alkoholimyrkytys, sammuminen vaikka ulos puistoon jne). Eli kun tietää realiteetit, niin luulisi kohtuuden säilyvän.

Vierailija
87/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et siis voi luottaa että on juomatta jos kiellät?

Mietin samaa että kylläpäs luotetaan toisiin. jos äiskä ei osta niin tyttö hakee muualta. Mitä luottamusta se on ap?

Vierailija
88/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei riitä rahkeet vastuulliseen vanheemmuuteen niin voisi edes miettiä itsekseen hiljaa sitä että teko on laiton! jos hankit alaikäiselle lapsellesi alkoholia annat myös viestin ettei lakia ole tarpeen kunnioittaa. ja jos me -koko yhteiskunta ja kaikissa asioissa- ajattelisimme samoin ei tästä elämästä tulisi yhtään mitään!

Vierailija
89/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat kuulua niihin " reppanoihin" joista aiemmin ketjussa puhuttiin!

Älä vaan kuvittele että toisten kannattas toimia nii kuin äitisi toimi!

Vierailija:

Mun äiti osti mulle alaikäisenä just tuolleen, eli pari siideriä. Siitä keskusteltiin ja en mä juonut muuta vaikka olisihan sitä ollut saatavissa, jopa väkeviäkin. Niitä saa aina joku vanhempi haettua Alkosta.

Jos et osta, tyttösi saattaa juoda sinulta salaa mutkan kautta hankkimansa Kossun ja sitten ollaan vatsahuuhtelussa.

Keskutelette siitä, mitä tuon ikäisen maksa kestää ja mitä tapahtuu, jos juo liikaa (alkoholimyrkytys, sammuminen vaikka ulos puistoon jne). Eli kun tietää realiteetit, niin luulisi kohtuuden säilyvän.

äää

Vierailija
90/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Te jotka ette ostaisi alkoholia, mutta tiedätte silti, että lapsi kuitenkin juo, pakoilette vastuutanne vanhempina ja siirrätte sen päätöksen mitä ja miten paljon teidän lapsenne juo jollekin tuntemattomalle!

Vierailija
91/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ostat ne lonkerot, lapsesi hankkii lisää muuta kautta ja juo enemmän. Tosi vastuutonta vanhemmutta sallia lasten juopottelu, viina ei ole lasten juoma. Onneksi on surkea sää! Pelastuu muutama henki

Vierailija
92/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos olisi kyse vaikkapa 17-vuotiaasta. 15-vuotialle, enpä tiedä. Tosin oma lapseni on vielä niin pieni ettei asiaa tarvitse aikoihin pohtia. Tuoreessa muistissa on vielä oma teini-ikä. Minulla oli todella tiukat rajat ja silti join ekat kännit 12-vuotiaana. Kyllä ne teinit viinansa saa halutessaan mistä vaan. Itse olen mm. ostanut venäläisiltä, ja onneksi ei käynyt huonosti. En tiedä olisinko viitsinyt lähteä etsimään viinaa jos vanhemmat olisivat ostaneet esim. sen 4 lonkeroa, mutta meidän perheessä ei koskaan tullut mieleen edes kysyä.

Vierailija
93/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 100

:)

Vierailija
94/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikilla meillä oli hyvät ja rehelliset välit vanhempiimme ;) Ainakin ne luuli niin... Äidin ostamien 3 pullon lisäksi joku tutun tuttu haki alkosta ihan ehtaa tavaraa... Pöytäviinaa yleensä, se oli silloin suosittua. Eli eka juotiin äkkiä ne siiderit ja sitten siihen 1/4 pöytäviinasta.

Että ihan vain ap:lle tiedoksi... Eikä muuten ikinä jääty kiinni...

Vierailija
95/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että ap ei ostaisi juomia LAPSELLEEN! Ja uskaltaisi olla vanhempi. Sinä olet lapsen ÄITI. ET kaveri! Koitatko päästä jotenki tyttösi ja hänen kavereittesi " suosioon" . ETtä olisit heidän mielestä todella " makee" mutsi??

Vierailija
96/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teit? Ja miten meni tytön päättäjäiset? Kai etes kokeilit että miten voit " luottaa" ??

Vierailija
97/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse sopisin kotiin tuloajan ja mahdollisesti hakisin hänet itse sieltä mihin nyt lähteekin bilettämään...hienoa että teillä on noin toimiva suhde!

Vierailija
98/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ennemminkin pitää äitiään helposti höynäytettävänä. On tosiaan hieno luottamussuhde. Äitikin tietää, etteivät hänen sanomisensa vaikuta pätkääkään tytön juomiseen.

Vierailija
99/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se ei tässä ole nyt kyseessä, että teillä on luottamukselliset väli jne vaan se, että vaikka teillä edelleen jatkuu avoimet ja hyvät välit tyttösi kanssa,niin kieltäytymällä ostamasta juomia ilmaiset silloin kantasi , että et juomista hyväksy!!! Jos taas ostat juomia, niin silloin lapsellesi välittyy viesti, että et juomista hyväksy ja vaikka tyttösi hankkisikin juomat muualta niin hän tietää, että sinä äitinä et sitä hyväksy. Nyt on sinun tehtäväsi mietttiä, että minkälaisen viestin haluta lapsellesi antaa ja toimi sen mukaan!

Vierailija
100/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi kaverin vanhemmat osti. Ne välittäjät olivat kamalia ja pelottavia. Ja lisäksi kaikki valta oli niillä. Ne pystyi esim. uhkaileen ihan millä vain. Silloin olisin tosiaan toivonut, että kaljaa olisi saanut jostain muualta. Pelkäsin joskus ihan henkeni edestä, mutta ei ollut vaihtoehtona kuin juomattomuus, mikä oli kahdesta pahasta pahempi.