Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-luokkalaisten päättäjäisjuhlat....illalla bilettämään....

Vierailija
01.06.2006 |

Otsikko ehken tönkkö, mut siis asiaan...

Tyttäreni päättä peruskoulun ja nyt on ollut ilmassa päättäjäisbileistä ja juomaa haluais tyttöni pileisiin. Kysyi multa et käynkö ostamassa hänelle muutaman lonkeron????

Ollaan kyllä puhuttu kaikista asioista tytön kanssa, meillä on avoin ja rehellinen suhde. Ja olen aina painottanut sitä, että rehellisyys ja luottamus pitää olla ja säilyttää läpi elämän. Ne on yhdet suuret avaimet elämään.

Mitä TE tekisitte tässä tilanteessa??? Ostaisitko??? Itse olen miettinyt mikä on oikein mikä väärin. ? Jos en itse osta, niin aivan varmasti tyttö saa jostain muualta, joku hakee tai jotain kautta kuitenkin. (kyllähän noi hommat tiedän omasta nuoruudestani), mutta nyt olenkin tässä tilanteessa itse ÄITINÄ!

APUVA!

Kommentteja kaipaan...

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta missään tapauksessa lapsilleni alkoholia mukaan juhliin. Se kun ei ole minun asianikaan päättää, annanko lasteni ryypätä vai en, siitä on olemassa laki. En käsitä, millainen vanhempi opettaa lapselleen, että lakeja noudatetaan jos huvittaa ja alkoholin käyttäminen humaltumistarkoituksessa on ok.

Lapsi joka pyytää vanhempaansa ostamaan hänelle juomat, ei kyllä ensisijaisesti kunnioita tätä vanhempaa. Ei se mikään luottamuksenosoitus ole, että pyytää äitiä rikkomaan lakia ja toimimaan moraalittomasti. Kaikesta sitä voikin olla otettu.

Ostaisitko vieraalle lapselle viinaa? Etkö? Miksi sitten omallesi? Vastaus on varmaan se, että minä tunnen lapseni ja hän ei tekisi mitään tyhmää... Kyllä kai. Kuinka moni voi sanoa, että " vanhempani tunsivat minut läpikotaisin teininä" ? Ei varmaan kukaan. Ja yllätys se olisi meillekin kun saisimme tietää mitä omat kylillä puuhaavat.

Niinhän sen tavallaan pitääkin olla. Ei äiti ole enää selvillä teinin kaikista asioista, se on sitä itsenäistymistä.

Sinun lapsesi ei ole ainoa, joka juhlissa on. Eikä hän ole ainoa joka on humalassa. Joukossa tyhmyys tiivistyy, niin kuin tiedämme. Humalassa tapahtuu väkivaltarikoksia ja muitakin. Sellaisetkin nuoret jotka selvinpäin eivät tekisi mitään älytöntä, voivat humalassa lipsahtaa.

Ja entä seksi sitten? Moniko neitsyys menetetään humalassa? Montako " sekoilua" suoritetaan humalassa? Paljonko holtitonta ja suojaamatonta seksiä harrastetaan vesiselvänä? Vähemmän kuin kännissä, sen tietävät kaikki.

Minusta on tarpeeksi hankalaa antaa tytölle lupa lähteä juhliin, jossa kiimaiset teinipojat yrittävät saada kokemuksia kerättyä. Ja että siihen pitäisi sitten vielä päälle sanoa tytölle, että joo, tuollaisessa tilaisuudessa kannattaa sitten muuten olla päissään ja antaisin juotavaa mukaan?

Vai ovat teidän teinienne juhlat jalat ristissä istumista? No kenen teinit ne sitä klamydiaa sitten levittävät ja raskaaksi tulevat? Aina jonkun muun?

Ei ei ja ei, sanoo tämä nipo tiukkapipo kukkahattutäti ja moralisti.

Ja paras tapa saada lapset olemaan juomatta on muuten rajoittaa viikkorahan määrää. Alkoholi maksaa jonkun verran kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla