Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö Triplaan asiakkaita? Asiantuntija: ”Solmu­kohta­harha” voi koitua kauppa­keskuksen kohtaloksi

Vierailija
16.10.2019 |

Tutkija toteaa olevansa enemmän huolissaan kauppakeskusten keskinäisestä kilpailusta kuin niiden vaikutuksesta Helsingin kadunvarsiliikkeisiin.

– Kauppakeskukset ovat klooneja toinen toisillensa, ne ovat sisällöltään samanlaisia, hän sanoo.

REDIN kauppakeskuksen risuinen alku on Santasalon mukaan mahdollinen myös Pasilassa. Triplaa kuitenkin auttaa se, että sen ympärillä asuu lähtökohtaisesti enemmän ihmisiä kuin Kalasatamassa.

Pasilan historiasta löytyy myös toinen ostoskeskus, jonka kohtaloa Santasalo pelkää Triplalle. Pasilan vanhalla asemalla aukesi kolmisenkymmentä vuotta sitten ostoskeskus, joka ei koskaan menestynyt.

Santasalon mukaan silloin laskettiin, että Pasilan asemalla vaihtaa junaa 40 000 ihmistä vuorokaudessa. Se ei kuitenkaan koskaan konkretisoitunut aseman liikkeiden asiakkaiksi.

– Siinä oli pieni K-Market, joka ei sekään tahtonut pärjätä, koska se palveli käytännössä pasilalaisia. Ne eivät yksin riittäneet elättämään sitä.

– Se on tietynlainen harha, että jos meillä on hirveästi junanvaihtajia, että ne jäisivät sitten asioimaan. Kyllä siinä paikassa pitää olla mielenkiintoa huomattavasti enemmän.

Kommentit (342)

Vierailija
61/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, täälläkin on elämää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa junamatkustajista on jotain koululaisia, deekuja ja köyhiä. Millä ihmeen perusteella tuo luo asiakasvirtaa johonkin ravintoloihin, luomukauppoihin ja kampaamoihin.

Taitaa ainoa hyötyjä näissä projekteissa olla itse rakennusyritys. Kaikki muut jäävät nuolemaan näppejään valheellisten myyntipuhe-hattaramaailmojensa kanssa jotka ovat tulleet ostaneeksi. Vuokratkin valuvat aivan hukkaan kun asiakkaita on päivässä joku 3.

90 prosenttia Pasilan aseman läpi kävelijöistä on työmatkaliikennettä. Eli mikä idea peukuttaa jotain tällaista scheissea? 

Mutta harha voi siitäkin tulla. Aamulla ihmiset nyt ei todellakaan jää siihen hengailemaan eikä suurin osa liikkeistäkään ole vielä auki. 

Iltapäivällä taas on kiire kotiin. Kyllä kauppakeskuksen menestys perustuu paljolti siihen, että sinne tullaan paljon ihan varta vasten. 

Mutta aika näyttää. Kuluttajien liikkeet ovat usein varsin ennalta-arvaamattomia. Ja sekös on yrittäjille hankalaa. 

Mitä ihmettä täällä jankutetaan vaan näistä ohikulkijoista? Täällä asuu paljon ihmisiä ja lapseni koulukin on vain 500 metrin päässä. Ette te voi tuijottaa vain juna-asemaa ja missä itse asutte, vaan pitää katsoa mitä siinä ympärilläkin on. Voi pyhä yksinkertaisuus nyt taas.

Ohis...mä tulkitsin aloituksessa olleen asiantuntijan näkemyksen siten, että näistä ohikulkijoista odotettaisiin Triplalle asiakkaita. Tripla on oikein hyvä varmasti kaikille, jotka asuvat Pasilassa tai lähialueilla. Mutta ajatus, että perjantaina töistä palatessa tekisi viikonlopun ruokaostokset Triplassa ja raahaisi ne junalla kotiin, on aika erikoinen. Tai että ylipäätään jäisi Pasilaan shoppailemaan, jos on kiire hakemaan lapsia päiväkodista tai viemään koiraa ulos. 

Olin aikoinaan 4 vuotta Annankadulla töissä ja kävelin joka arkipäivä Forumin läpi. Vain yhden kerran pysähdyin Forumiin ostoksille. Ja silloinkin tiesin tarkalleen, mitä olin hakemassa ja mistä kaupasta sen saa. Yhtään kertaa en jäänyt kotimatkalla  vain chillailemaan Forumiin ja kiertelemään kauppoja. 

Kävin muutama viikko sitten aamupäivällä Pasilassa. Takaisin tullessa olin yllättynyt, miten täynnä juna oli, vaikka kello oli vasta vähän yli 11. Osa matkustajista joutui seisomaan kuin ruuhka-aikana. Syy oli kuitenkin aika selvä: lentokentälle mennään nykyisin junalla. Valtaosalla matkustajista oli matkalaukkuja tungettuna penkkien väliin, joten tyhjiä istumapaikkoja kyllä oli, mutta niihin ei matkalaukkujen vuoksi päässyt. Kuskaa siinä nyt sitten ostoksiakin mukana. 

Vierailija
62/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kuluttaja omaa ostoskäyttäytymistäni. Nykyään en jaksa lähteä mihinkään kauppakeskukseen. Ostan lähes kaiken muun kuin ruuat netin kautta. Päivittäisostoksiin riittää hyvin lähikaupat.

Mä olen tehnyt jo yli vuoden ajan ruoka- ja päivittäistavaraostoksenikin netistä. Olen kohta kuuskymppinen, kauppakeskukset on jo nähty eikä niissä ole mun ikäisilleni oikein muuta kuin apteekki ja Alko. Kauppakeskukset on tarkoitettu nuorille sekä lapsiperheille. Sikäli erikoista, että juuri mun ikäluokallani, jolla asuntolainat on maksettu jo aikoja sitten ja lapset aikuisia, olisi varaa kuluttaa. 

Joo, mutta ethän sä voi sillä perusteella sanoa ettei Tripla kannata. Muutenkin kaikki tuijottaa vain omaa napaa, että koska minä en käy niin ei siellä varmaan käy muutkaan. Samoin ei tajuta sitä, että Pasila ja sen välitön läheisyys ei ole kaikille vain ohikulku- vaan _asuinpaikka_ ja Tripla on silloin lähin ostospaikka. Ette selvästi tiedä, kuinka paljon lähellä asuu ihmisiä.

Selvensin asiaa kommentissani 61.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohditte kaukojunien matkustajat. Olen tulossa Helsinkiin ja aion käydä Triplassa samalla reissulla. Se on ihan sama, jos matkan päätteeksi menee paikallisjunalla Triplaan, tekee viimeiset shoppailut siellä ja sitten hyppää Pasilasta kaukojunan kyytiin. Kampissa olen tykännyt käydä, mutta nyt ajatellen Tripla vaikuttaa kätevämmältä.

Kun lähden junalla takaisin Turkuun, en taatusti enää halua nousta junasta Pasilassa. Kyllä ne ostokset teen Helsingin keskustassa. Ja jos myymälät on tasoa H&M ja Lindex, niin ne löytyy Turussakin, miksi käydä niissä Helsingissä?

Riittääkö tuon Triplan kävelyetäisyydellä asuva väestömäärä ylläpitämään kauppakeskusta? Yleensähän isot kauppakeskukset pärjää vaan, jos asiakkaita tulee hyvin laajalta alueelta.

Riittää. Tässä lähellä asuu aidosti valtava määrä ihmisiä ja lisää on rakenteilla. Muut ostoskeskuksethan ovat syrjemmässä keskusta poislukien. Keskustan heikkous on silti puuttuvat isot marketit, autoilun hankaluus asiointitarkoitukseen ja se, että palvelut on hajallaan.

Vierailija
64/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reissaan, reissaan koiran kanssa näyttelyissä yms koiratapahtumissa. On kiva, jos asemalla on joku kioski ja vaikka joku pikasyöttölä. Onko näitä nyt Pasilan asemalla? Ennen oli ärrä ja Hesburger, onko nyt remontoidussa nämä. En voi, jaksa tai edes halua raahautua koirien ja kisakamojen kanssa ostosrysään vaan tämmöset pikapalvelut palvelee mua paremmin.

Vierailija
65/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion mennä Sellon vierestä Triplaan. Käyn katsastamassa, onko siellä kivoja ruokapaikkoja, kun Sellon ruokapaikat on nähty moneen kertaan jo.

Vierailija
66/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohditte kaukojunien matkustajat. Olen tulossa Helsinkiin ja aion käydä Triplassa samalla reissulla. Se on ihan sama, jos matkan päätteeksi menee paikallisjunalla Triplaan, tekee viimeiset shoppailut siellä ja sitten hyppää Pasilasta kaukojunan kyytiin. Kampissa olen tykännyt käydä, mutta nyt ajatellen Tripla vaikuttaa kätevämmältä.

Kun lähden junalla takaisin Turkuun, en taatusti enää halua nousta junasta Pasilassa. Kyllä ne ostokset teen Helsingin keskustassa. Ja jos myymälät on tasoa H&M ja Lindex, niin ne löytyy Turussakin, miksi käydä niissä Helsingissä?

Riittääkö tuon Triplan kävelyetäisyydellä asuva väestömäärä ylläpitämään kauppakeskusta? Yleensähän isot kauppakeskukset pärjää vaan, jos asiakkaita tulee hyvin laajalta alueelta.

Riittää. Tässä lähellä asuu aidosti valtava määrä ihmisiä ja lisää on rakenteilla. Muut ostoskeskuksethan ovat syrjemmässä keskusta poislukien. Keskustan heikkous on silti puuttuvat isot marketit, autoilun hankaluus asiointitarkoitukseen ja se, että palvelut on hajallaan.

Samaa mieltä. Lisäksi rakenteilla olevat asunnot ovat ihan hemmetin kalliita, joten alueelle tulee muuttamaan vain hyvätuloisia, joilla on varaa shoppailla. 

Vierailija
67/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, täälläkin on elämää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa junamatkustajista on jotain koululaisia, deekuja ja köyhiä. Millä ihmeen perusteella tuo luo asiakasvirtaa johonkin ravintoloihin, luomukauppoihin ja kampaamoihin.

Taitaa ainoa hyötyjä näissä projekteissa olla itse rakennusyritys. Kaikki muut jäävät nuolemaan näppejään valheellisten myyntipuhe-hattaramaailmojensa kanssa jotka ovat tulleet ostaneeksi. Vuokratkin valuvat aivan hukkaan kun asiakkaita on päivässä joku 3.

90 prosenttia Pasilan aseman läpi kävelijöistä on työmatkaliikennettä. Eli mikä idea peukuttaa jotain tällaista scheissea? 

Mutta harha voi siitäkin tulla. Aamulla ihmiset nyt ei todellakaan jää siihen hengailemaan eikä suurin osa liikkeistäkään ole vielä auki. 

Iltapäivällä taas on kiire kotiin. Kyllä kauppakeskuksen menestys perustuu paljolti siihen, että sinne tullaan paljon ihan varta vasten. 

Mutta aika näyttää. Kuluttajien liikkeet ovat usein varsin ennalta-arvaamattomia. Ja sekös on yrittäjille hankalaa. 

Mitä ihmettä täällä jankutetaan vaan näistä ohikulkijoista? Täällä asuu paljon ihmisiä ja lapseni koulukin on vain 500 metrin päässä. Ette te voi tuijottaa vain juna-asemaa ja missä itse asutte, vaan pitää katsoa mitä siinä ympärilläkin on. Voi pyhä yksinkertaisuus nyt taas.

Ohis...mä tulkitsin aloituksessa olleen asiantuntijan näkemyksen siten, että näistä ohikulkijoista odotettaisiin Triplalle asiakkaita. Tripla on oikein hyvä varmasti kaikille, jotka asuvat Pasilassa tai lähialueilla. Mutta ajatus, että perjantaina töistä palatessa tekisi viikonlopun ruokaostokset Triplassa ja raahaisi ne junalla kotiin, on aika erikoinen. Tai että ylipäätään jäisi Pasilaan shoppailemaan, jos on kiire hakemaan lapsia päiväkodista tai viemään koiraa ulos. 

Olin aikoinaan 4 vuotta Annankadulla töissä ja kävelin joka arkipäivä Forumin läpi. Vain yhden kerran pysähdyin Forumiin ostoksille. Ja silloinkin tiesin tarkalleen, mitä olin hakemassa ja mistä kaupasta sen saa. Yhtään kertaa en jäänyt kotimatkalla  vain chillailemaan Forumiin ja kiertelemään kauppoja. 

Kävin muutama viikko sitten aamupäivällä Pasilassa. Takaisin tullessa olin yllättynyt, miten täynnä juna oli, vaikka kello oli vasta vähän yli 11. Osa matkustajista joutui seisomaan kuin ruuhka-aikana. Syy oli kuitenkin aika selvä: lentokentälle mennään nykyisin junalla. Valtaosalla matkustajista oli matkalaukkuja tungettuna penkkien väliin, joten tyhjiä istumapaikkoja kyllä oli, mutta niihin ei matkalaukkujen vuoksi päässyt. Kuskaa siinä nyt sitten ostoksiakin mukana. 

Ok, ymmärrän. On, totta ettei ohikulkijat ole ensisijainen tulonlähde, mutta pieni lisä kuitenkin. Vähän erikoista, että asiantuntijatkin sitä niin paljon miettivät.

Vierailija
68/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo vanhan aseman "ostari" siellä yläkerrassa, jossa oli viime vuosina vain joku pizzapaikka? Se yläkertahan oli ihan piilossa, ei ollenkaan kulkuväylien varrella, joten ei ihme, jos ei menestynyt.

Niinpä. Triplan viereen tulee myös uudisrakennusten myötä paljon lisää asukkaita jo alueella asuvien lisäksi. Itsekin alan jatkossa käymään Triplassa, kun ennen jouduin menemään keskustaan. Asun siis Ruskeasuon kupeessa. Samaa sanoi Taka-Töölössä asuva tuttava. Triplan ehdottomia etuja ovat suuret marketit (Prisma ja Cittari), jotka ovat muuten kaukana keskusta-alueelta. Kyllä Tripla tulee menestymään.

Kerrotko mitä ihmeen etuja suurilla marketeilla on pienempiin ruokakauppoihin verrattuna? Itse tunnen keskustassa asuvana itseni onnekkaaksi juuri mm. siksi, että voin käydä ruokakaupassa kävellen eikä minun tarvitse lähteä autolla noihin ostoshelvettien hypermarketteihin kilometrien päähän. Eihän niissä edes löydä mitään ilman karttaa ja kompassia!

Mäkään en ymmärrä. Kantakaupungissa asun, lähilidl, k-market ja pari aasiakauppaa riittävät - niistä saa ihan kaiken mitä ihminen keksii keittiössään tarvita. Joulu- ja juhlaruokaostokset meen johonkin K-suppariin, mutta Prismaan mua ei saa kirveelläkään.

Vierailija
69/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripla hyötyy myös Messukeskuksen kävijöistä, samoin Hartwall Areenastakin varmaan. Hotellikin Triplaan tulee.

Vierailija
70/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampilla kesti jostain syystä todella kauan löytää asiakkaat, joten siinä mielessä on perusteltua uskoa, etteivät junan käyttäjät totu pysähtymään uuteen kauppakeskukseen ostoksille sen enempää kuin Kampin kautta kulkeneet bussimatkailijatkaan.

Erona Kamppiin on kuitenkin huomattavasti suurempi ja monipuolisempi tarjonta, joka on ympäristöstä aiemmin käytännössä puuttunut, vaikka alueella sekä asuu, että työskentelee valtavasti ihmisiä.

Vierailija
71/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplaa enemmän minua on ihmetyttänyt sen yhteyteen rakennettavat asunnot. Ne on ihan törkyhintaisia siihen nähden, että ne tulee keskelle Pasilan slummia. Kalasataman ymmärrän, siellä on meri. Jätkäsaaressa on meri ja keskustan läheisyys. Mutta mitä Pasilassa on? Neukkukuutioita ja ankean näköisiä virasto- ja liikekiinteistöjä. Jollekin junafriikille varmasti mahtava paikka asua ja katsella junia, mutta onko näitä niin paljon? 67,5 neliön kolmiot maksaa 545000-570000€. Näyttäkää minulle se yhden lapsen perhe joka haluaa tuolla hinnalla asua Pasilassa!

Vierailija
72/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo vanhan aseman "ostari" siellä yläkerrassa, jossa oli viime vuosina vain joku pizzapaikka? Se yläkertahan oli ihan piilossa, ei ollenkaan kulkuväylien varrella, joten ei ihme, jos ei menestynyt.

Niinpä. Triplan viereen tulee myös uudisrakennusten myötä paljon lisää asukkaita jo alueella asuvien lisäksi. Itsekin alan jatkossa käymään Triplassa, kun ennen jouduin menemään keskustaan. Asun siis Ruskeasuon kupeessa. Samaa sanoi Taka-Töölössä asuva tuttava. Triplan ehdottomia etuja ovat suuret marketit (Prisma ja Cittari), jotka ovat muuten kaukana keskusta-alueelta. Kyllä Tripla tulee menestymään.

Kerrotko mitä ihmeen etuja suurilla marketeilla on pienempiin ruokakauppoihin verrattuna? Itse tunnen keskustassa asuvana itseni onnekkaaksi juuri mm. siksi, että voin käydä ruokakaupassa kävellen eikä minun tarvitse lähteä autolla noihin ostoshelvettien hypermarketteihin kilometrien päähän. Eihän niissä edes löydä mitään ilman karttaa ja kompassia!

Mäkään en ymmärrä. Kantakaupungissa asun, lähilidl, k-market ja pari aasiakauppaa riittävät - niistä saa ihan kaiken mitä ihminen keksii keittiössään tarvita. Joulu- ja juhlaruokaostokset meen johonkin K-suppariin, mutta Prismaan mua ei saa kirveelläkään.

Teillä ne on lähellä ja tulot riittää niistä ostamiseen, mutta miksi joku lähtisi Ruskeasuolta, Pikku--Huopalahdesta, Meilahdesta, Taka-Töölöstä, Pasilasta, Vallilasta ym. ym. kantakaupungin kauempana oleviin pikku kauppoihin?

Vierailija
73/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille, jotka ajattelevat, etteivät ehdi kotimatkalla tehdä ruokaostoksia tai jaksa kantaa ostoskasseja, eikö se ennemminkin nopeuta aikataulua, jos tekee tarvittavat ruokaostokset samalla kun kuitenkin on jo siellä kaupan vierellä, jolloin ei tarvitse kotiin päästyä tehdä erillistä kauppareissua? Mikäli tottuu aina tarvittaessa piipahtamaan kaupassa junanvaihdon välissä tai ennen kotiin lähtöä, ei edes tarvitse raahata suuria määriä ostoksia kerralla.

Vierailija
74/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ne on lähellä ja tulot riittää niistä ostamiseen, mutta miksi joku lähtisi Ruskeasuolta, Pikku--Huopalahdesta, Meilahdesta, Taka-Töölöstä, Pasilasta, Vallilasta ym. ym. kantakaupungin kauempana oleviin pikku kauppoihin?

*Pikku-Huopalahdesta

Vierailija
75/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa junaa Pasilassa? Sehän on vain yksi pysähdyspaikka.

Vierailija
76/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pihalla monet ovat? 

Ei suuri kauppakeskus elä millään lähiseudun asiakkailla. Itä- ja Länsi-Pasilassa ei asu kuin kymmenen tuhatta ihmistä tai jotain sinne päin. (en jaksa tsekkaa). 

Tietenkin vähintään 80 prossaa tarvitaa ihan ulkopuolelta. Tutustukaa vähän asiaan. 

Vierailija
77/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa junaa Pasilassa? Sehän on vain yksi pysähdyspaikka.

Voisiko maalaiset pysyä pois tästä keskustelusta ennen kuin saan infarktin?

Pasilassa vaihtoja on miltei sata tuhatta kpl/vrk. Vaihdon määritelmä on siis, että on tullut aikaisemmin sinne junalla ja lähtee toisella junalla. 

Vierailija
78/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille, jotka ajattelevat, etteivät ehdi kotimatkalla tehdä ruokaostoksia tai jaksa kantaa ostoskasseja, eikö se ennemminkin nopeuta aikataulua, jos tekee tarvittavat ruokaostokset samalla kun kuitenkin on jo siellä kaupan vierellä, jolloin ei tarvitse kotiin päästyä tehdä erillistä kauppareissua? Mikäli tottuu aina tarvittaessa piipahtamaan kaupassa junanvaihdon välissä tai ennen kotiin lähtöä, ei edes tarvitse raahata suuria määriä ostoksia kerralla.

Ei se nopeuta. Ensinnäkin isoissa marketeissa tavarat ovat niin hajallaan eri puolilla hehtaarihallia, että muutaman elintarvikkeen ostamiseen menee aikaa. Sitten jonotat kassalle, kun edelläsi olevilla on koko kärryllinen täynnä tavaraa. Sen jälkeen menet ostoskassisi kanssa junaan, jossa joudut seisomaan, koska tilaa ei ole. Asemalta sitten bussipysäkille, jossa ruuhka-aikana joudut myös mahdollisesti seisomaan. Toinen vahtoehto on mennä suoraan junaan, sieltä bussiin ja kotikulmilla piipahtaa kaupassa, jossa ostosten tekemiseen ei mene montaa minuuttia ja kassallakin joudut jonottamaan ehkä pari minuuttia. 

Vierailija
79/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä on ihanaa kun tulee lähelle palveluja ja mm. Prisma. Lukuisat erilaiset ravintolat on myös tosi hieno juttu meille lähellä asuville. Ei mua haittaa vaikka kuinka yritätte lytätä. Mä olen huomenna siellä ovenkahvassa kiinni klo 9 :D. Toivottavasti saan sen Triplakassin :D. 

Helpotus myös kun uusi asema aukeaa. Inhosin sitä väliaikaista asemaa ensi hetkestä lähtien!

Vierailija
80/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pihalla monet ovat? 

Ei suuri kauppakeskus elä millään lähiseudun asiakkailla. Itä- ja Länsi-Pasilassa ei asu kuin kymmenen tuhatta ihmistä tai jotain sinne päin. (en jaksa tsekkaa). 

Tietenkin vähintään 80 prossaa tarvitaa ihan ulkopuolelta. Tutustukaa vähän asiaan. 

Kyse ei olekaan vain Länsi- ja Itä-Pasilan asukkaista. Ja tiedätkö, että sinne Ylen viereenkin tulee paljon uusia kerrostaloja? Ja siihen Teollisuuskadun alkupäähän on myös rakennettu aivan valtavasti ja heiltäkin alle kilsa matkaa Triplaan.