Mainonta pitäisi kieltää lailla
Miettikää, miten vaikeaa on mennä mihinkään ilman, että joutuu jatkuvan mainonta- ja markkinointitykityksen kohteeksi. Kun katson työpaikan ikkunasta ulos, näen saman tien vaikka kuinka monta brändiä ja mainosta. Kaupungilla ei voi kävellä rauhassa.
Mainonta pitäisi sulkea yksityisiin tiloihin, niissä jokainen tehköön mitä haluaa. Edes yritysten logot eivät saisi näkyä ulospäin. Meidän liskoaivot on jatkuvan tykkitulen alla, kun meitä houkutellaan ostamaan lisää kaikkea ja mainonta on yhä tarkemmin suunnattua ja kohdennettua. Edes lapset ei saa olla tältä rauhassa, vaikka ei meidän aikuistenkaan aivot oo siinä suhteessa kehittyneemmät.
Mainonta poikki kaikissa julkisissa tiloissa heti.
Kommentit (23)
Murheellisinta tässä on se, että työskentelen itse osittain markkinoinnissa ja vihaan sitä p a skaa sydämeni pohjasta.
Miten mainonta määritellään ja mitä ärsykkeitä haluaisit seuraavaksi poistaa, ettei ihmisille tulisi kiusauksia? Jos joku tuote on kaupan ikkunassa tyrkyllä, onko se mainontaa? Entä jos jollain kaverillani on joku tuote, mitä kehuu? Saatan joutua kiusaukseen.
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
Daa daa. Osta mitä tarvitset ja mihin varat riittää. Oikeastiko sinulle se pitää jonkun kertoa? Entä tuottiko kahden lipukkeen äänestys vaikeuksia? Miten on?
Mainonta ja puhelinmyynti, kaksi alaa josta ei ole mitää hyötyä vaan pelkkää haittaa koko yhteiskunnassa. Sähkökriisin aikaan mikää taho ei vaatinut ulkomainonnan rajoittamista vaikka kaikki tiedämme että se yksi valomainos käyttää samanverran sähköä kuin omakotitalossa kuluu sitä
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
Kyllähän jokainen tietää mitä tarvitsee ilman mainoksiakin?
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
Siitä kun tulee nälkä, tietää että pitää ostaa ruokaa. Ja jos tulee kylmä, niin vaatteita. Ja niin edelleen, tajuatko systeemin?
Ei tulisi ostettua turhaa roinaa pelkkien mainosten innostamana.
Itse olen jo muutaman vuoden tehnyt niin että jos jotain tarvitsen niin ostan aina kilpailevalta yritykseltä kuin siltä joka tunkee pakkomainontaa joka paikkaan
Joo ja mainostauluille vaikka mieluummin taidetta. Käsittämättömän ankeaksi on kaikki tehty vain rahan vuoksi
Puolet mediasta on nykyään mainostulojen varassa. Mainonnan kieltäminen antaisi poliitikoille lisää vapauksia tehdä ties mitä, koska heidän tekemisiään vahtisi vain verorahoitteinen valtion media, jonka budjetista poliitikot päättävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
Siitä kun tulee nälkä, tietää että pitää ostaa ruokaa. Ja jos tulee kylmä, niin vaatteita. Ja niin edelleen, tajuatko systeemin?
Ei tulisi ostettua turhaa roinaa pelkkien mainosten innostamana.
Minä olen nuuka ja harkitseva, enkä osta mitään turhaa mainosten innostamana. Sen sijaan pystyn mainosten perusteella valikoimaan ostopaikan ja tutustumaan tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
Kyllähän jokainen tietää mitä tarvitsee ilman mainoksiakin?
Mutta tietääkö, mitä on tarjolla ja missä?
Juurihan sanoin, että yksityisissa tiloissa saa mainostaa ihan niin paljon kuin lystää. Kyse on julkisesta tilasta, jossa ei saa olla rauhassa mainospskalta. Käveleppä kaupungilla ja laske joskus huvikseen 30 metrin matkalla vastaan tulevat ärsykkeet. Milloin me sovittiin, että julkista tilaa saa mädättää vapaasti?
Jossain muualla maailmassa on mm. mainostauluja, jotka seuraa ohi kulkevien ihmisten ikiä, ilmeitä ym. etnografisia tietoja ja kohdistaa mainontaa sen perusteella. Ihan sairasta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
Kyllähän jokainen tietää mitä tarvitsee ilman mainoksiakin?
No daa, mistä tiijät mikä on tarjouksessa? Tarjousten hyödyntäminen säästää rahhaa. Ja mistä tiijäät jos kauppaan tulee joku uusi kiintoisa tuote? Ps. Äänestyslappuni oli täydellinen 😊
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sanoin, että yksityisissa tiloissa saa mainostaa ihan niin paljon kuin lystää. Kyse on julkisesta tilasta, jossa ei saa olla rauhassa mainospskalta. Käveleppä kaupungilla ja laske joskus huvikseen 30 metrin matkalla vastaan tulevat ärsykkeet. Milloin me sovittiin, että julkista tilaa saa mädättää vapaasti?
Jossain muualla maailmassa on mm. mainostauluja, jotka seuraa ohi kulkevien ihmisten ikiä, ilmeitä ym. etnografisia tietoja ja kohdistaa mainontaa sen perusteella. Ihan sairasta. apMahtaa sinulla olla vaikea elämä, jos et mainosten kanssa osaa elämääsi elää.
Monien tuotteiden ongelma on se ettei mainosteta tarpeeksi. Kukaan ei tiedä tuotteesta joten kukaan ei osta -> konkurssi.
Kysymys ei ole vain minun elämästä, vaan ihan tutkimustiedosta siitä, mikä kaikki kuormittaa meidän alkeellisempia aivojen osia ns. limbistä järjestelmää. Tunteisiin vetoaminen on tutkitusti tehokkain mainostamisen tapa, joten kaikki mainokset pursuaa tunneinformaatiota ja siinä menee kaista tukkoon äkkiä, mikä johtaa ihan oikeisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Monien tuotteiden ongelma on se ettei mainosteta tarpeeksi. Kukaan ei tiedä tuotteesta joten kukaan ei osta -> konkurssi.
Jos kaikkea täytyis mainostaa "tarpeeksi", niin sehän olis aivan kestämätön tilanne ja tuskin edes mahdollista. Kuluttajien (kaunis sana kuvaamaan elävää ihmisolentoa) aikahan menis täysin mainonnan kohteena olemiseksi, jos nyt ei muka mainosteta tarpeeksi!
Vierailija kirjoitti:
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?
No daa, vertailemalla tuotteita itse paikan päällä kivijalkakaupassa tai netissä. En minä ainakaan osta juuri koskaan mitään tuotetta (paitsi ehkä kahvia tai elintarvikkeita) siksi, että sitä mainostetaan ja varsinkaan jos sitä massamainostetaan. Tsekkaan netistä tai menen asianosaiseen kauppaan ja vertailen hinta-laatusuhdetta. Jos ostan elektroniikkaa, niin haluan nähdä sen tuotteen kaupassa ja testailla, jos pystyn. Kaikkein tärkeintä tämä on kun ostan soittimia. Parempi ne on testata kuin summamutikassa haalia netistä ja sitten nähdä vaivaa palauttamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sanoin, että yksityisissa tiloissa saa mainostaa ihan niin paljon kuin lystää. Kyse on julkisesta tilasta, jossa ei saa olla rauhassa mainospskalta. Käveleppä kaupungilla ja laske joskus huvikseen 30 metrin matkalla vastaan tulevat ärsykkeet. Milloin me sovittiin, että julkista tilaa saa mädättää vapaasti?
Jossain muualla maailmassa on mm. mainostauluja, jotka seuraa ohi kulkevien ihmisten ikiä, ilmeitä ym. etnografisia tietoja ja kohdistaa mainontaa sen perusteella. Ihan sairasta. ap
Mahtaa sinulla olla vaikea elämä, jos et mainosten kanssa osaa elämääsi elää.
Onpas erinomaista keskustelua. Taitaa tuo aloittaja osata elää kuitenkin niiden mainosten kanssa, kun on hengissä niistä kirjoittelemassa. Minusta on aivan hyvä kysymys, miksi julkiset paikat on sellaisia kuin on, ja kuinka oikein se on.
No daa, mistä sitten tietää mitä pitää ostaa ?