Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin aina olevani ihanneminiä

Vierailija
16.10.2019 |

Ajattelin aina nuorena naisena, että minulla tulee olemaan hyvät välit tulevan anoppini kanssa. Olen itse miellyttämishaluinen ja mietin, ettei minussa ole mitään vikaa anoppien näkökulmasta katsottuna. Olin fiksusta perheestä, korkeakoulutettu, hyvä työpaikka, ruoanlaittotaitoinen, lapsiystävällinen jne. Anopikseni tullut henkilö häviää näissä kaikissa ominaisuuksissa itse minulle 6-0. Olen ollut hänen poikansa kanssa naimisissa nyt yli 20 vuotta, saanut kolme tervettä, taitavaa lasta. Silti anoppini naputtaa minulle useasti, miten mikäkin on meidän elämässämme väärin. Olen aivan ärsyyntynyt ja kohta katkeaa kamelin selkä. Mitä tehdä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, teet mitä vaan niin anoppi ei sua helpolla päästä sillä olet vienyt hänen poikansa ;) näin se vain menee ja todettu on että teit mitä vain niin aina hänen tapansa on parempi. Parempi vain elää niin kuin lystää, huomioida myös muut mutta ketään ei tarvitse erikseen miellyttää.

Vierailija
2/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se elämä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniänä voit miettiä kostoa anopille. Yritä vaikka rikkoa lastesi ja isoäitinsä välit. Se kuule sattuu varmasti ja voit tällä tavalla näyttää anopillesi mistä kana pissii

Vierailija
4/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä hänelle, että mitä kaikkea hänessä on vikana verrattuna itseesi. Valita hänelle hänen koulutuksestaan, työpaikastaan, ruoanlaittotaidoistaan jne. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
5/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättele anoppisi osaamista. Anna hänestä lapsillesi mielikuva, että hän on hullu haaveilija

Vierailija
6/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vaan tarpeeksi hyvä hänelle. Korkeakoulutus ei takaa mitään. Ehkä olet ängennyt itsesi yrittäjä perheeseen, missä ei arvosteta ylimielisiä ihmisiä turhine titteleineen, vaan perustekijöitä, että hommat sujuu. Laskeudu alas normaalien kuolevaisten joukkoon.

Vierailija
7/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekisi mieleni sanoa suoraan, että voitko lopettaa moittimisen. Milloin asuntomme on liian pieni, milloin lapsilla väärät harrastukset, milloin laitan liikaa aikaa johonkin, milloin saan moitteita, että emme menneet jonnekin. Milloin mitäkin, mutta ei koskaan hyvin. Ikinä ei ole ollut asiat hienosti ja sanottu sitä ääneen. Tekisi mieleni karjaista anopille, että olisit hiljaa, koska kaikkihan on paremmin kuin hyvin. Kannattaako ottaa se riski, että sanon suoraan, mitä ajattelen.

Ap.

Vierailija
8/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut, kun olet hänen kanssaan asiasta keskustellut?

Vierailija
9/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään. Älä vastaa puheluihin tai viesteihin, älä muistuta miestä äitinsä merkkipäivistä äläkä kutsu mummoa teille. Älä kehoita lapsia soittamaan tai käymään mummolassa.

Luulisi jotenkin, että olisit ehtinyt jo reagoimaan 20 vuoden aikana jotenkin ja keksinyt jo itsekin välien viilentämisen.

Vierailija
10/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen miellyttäminen kyllä näkyy läpi. Et ole aidosti ystävällinen, aidosti mukaava, vaan perseennuolija.

Vierailija
11/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vaan tarpeeksi hyvä hänelle. Korkeakoulutus ei takaa mitään. Ehkä olet ängennyt itsesi yrittäjä perheeseen, missä ei arvosteta ylimielisiä ihmisiä turhine titteleineen, vaan perustekijöitä, että hommat sujuu. Laskeudu alas normaalien kuolevaisten joukkoon.

Mistä ihmeestä revit tämän kommentin? Anoppini ei todellakaan ole "yrittäjähenkinen" vaan helposti sairauslomaileva lähihoitaja. Enkä mitenkään ymmärrä, että korkeakoulutus oli turha?

Ap.

Vierailija
12/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin muistaa, että lapsesi ovat anoppisi sukulaisia, sinä et ole.

Vierailija
13/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen miellyttäminen kyllä näkyy läpi. Et ole aidosti ystävällinen, aidosti mukaava, vaan perseennuolija.

Millainen miellyttäminen? Tarkoitin miellyttämisenhalulla sitä, että en tarkoituksella etsi riideltävää vaan yritän luovia, jotta yhteiselo olisi sujuvaa.

Ap.

Vierailija
14/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä korostat omaa erinomaisuuttasi liikaa. Hienopierut ovat ärsyttäviä.

Vierailija
15/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tekisi mieleni sanoa suoraan, että voitko lopettaa moittimisen. Milloin asuntomme on liian pieni, milloin lapsilla väärät harrastukset, milloin laitan liikaa aikaa johonkin, milloin saan moitteita, että emme menneet jonnekin. Milloin mitäkin, mutta ei koskaan hyvin. Ikinä ei ole ollut asiat hienosti ja sanottu sitä ääneen. Tekisi mieleni karjaista anopille, että olisit hiljaa, koska kaikkihan on paremmin kuin hyvin. Kannattaako ottaa se riski, että sanon suoraan, mitä ajattelen.

Ap.

Mikä riski asioista sanomisessa olisi? Jos et pidä tilanteesta niin sanominen voi muutta tilannetta.

Vierailija
16/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

No ei nyt karjaista kannata. Toteat vaan että omasta mielestäsi teidän perheen asiat ovat hienosti ja olet onnellinen siitä. Eikös se ole tärkeintä eikä se anopin miellyttäminen.

Ei tuollainen ihminen ikinä sitä arvosteluaan lopeta. Kateuksissaan varmaan oikein yrittää että menettäisit malttisi jotta saisi ihanneminiäänkin jonkin roson.

Vierailija
17/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulit liikoja. Sanot sanottavasi äläkä yritä mielistellä.

Vierailija
18/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika pitkälle sama tilanne. Luulen, että anoppi luulee minun jotenkin väheksyvän häntä koulutuksen, työn jne. takia. Pysyn taka-alalla "pakollisissa" tapaamisissa ja mies hoitaa yhteydenpidon omiin sukulaisiinsa. Kun tavataan jutellaan asioista, joista ei tule konflikteja, esim. annan anopin juoruilla sukulaisista tms. Anoppi on todella tärkeä lapsilleni, joten haluan pitää välit mahdollisimman hyvinä.

Vierailija
19/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet minunkin mielestäni hyvä ihminen ja ihanteellinen kansalainen. Vain yksi taito sinulta puuttuu: kyky ohittaa anoppisi kommentit.Hän on luonteeltaan mikä on ja sinun hommasi on opetella kohauttamaan olkapäitäisi hänelle.

Se, että sanoisit suoraan tai huutaisit tai vaatisit tuomarin paikalle ei anoppiasi muuta sittenkään. Voit kiristää, uhkailla, katkaista välit, niin sitäkin enemmän anoppisi negatiivisuus vain saa vahvistusta sinun suhteesi.

Saat rauhan vasta anopin haudalla. Niin sain minäkin. Sitä ennen opettelin ohittamaan hänen joka rööristä tursuavan ikävän asenteensa minua kohtaan ja johon syy löytyi jopa kotiseudustani. Sekin oli väärä ja ruma paikka hänen mielestään.

Muista kuitenkin, että miehesi on sinut halunnut ja nimenomaan eroon siitä mitä hänen äitinsä, siis sinun anoppisi, edustaa. Tämä tärkeä asia unohtuu monessa parisuhteessa, että miksi ihmeessä poika valitsee erilaisen naisen kuin äitinsä? Usein juuri siksi, että haluaa muutosta elämäänsä ja toimivamman kiintymyssuhteen kuin mitä oli suhde äitiin. Sinä olet se, joka kuitenkin sanelee miten hänen poikansa nyt elää ja millaisen naisen kanssa. Jos anoppi olisi oikeassa ei miehesikään siinä pitkään olisi viihtynyt.

Elä elämääsi ja anna anopin mädäntyä liemissään. 

Vierailija
20/29 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun itse on täysin varma siitä, että on niin ihana ja mukava ja kaikien puolin helppo ihminen, että varmasti on ihanneminiä, ihanneanoppi, ihannevaimo, ihanneystävä, ihanneäiti tai ihanne-yhtään-mitään-muutakaan, voi olla aika sataprosenttisen varma, että todellisuudessa on kaikkea muuta kuin ihanne. Anteeksi nyt vaan, mutta realistinen käsitys itsestä (johon sisältyy sekin, että kukaan meistä ei ole täydellinen, meillä on jokaisella omat todella ärsyttävät piirteemme, emme todellakaan ole ihanteellisia yhtään missään roolissa, emmekä todellakaan tule olemaan kaikkien muiden ihmisten mielestä edes jotakuinkin sidettäviä) on ainoa lähtökohta toimivia ihmissuhteiden luomiselle. Jos lähtökohtaisesti kuvittelee itseään ihanteelliseksi, on todennäköisesti todella hankala tyyppi, joka onnistuu samaan karvat pystyyn itse arkkienkeliltäkin.