Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi näytän aina laitapuolen kulkijalta, vedin päälleni mitä vain? Kaupan kassalta palautetta.

Vierailija
15.10.2019 |

Tänään Prismassa tapahtunutta; jätin vahingossa pankkikortin kotiin ja hain sen pikapikaa. Menin jonoon odottamaan ja kuulin kuinka kaksi myyjää keskusteli keskenään minusta. Keskustelu kävi suurinpiirtein näin, toinen myyjä sanoi että tässä kävi nuori epäsiistin näköinen tyttö ja lähti hakemaan pankkikorttiaan ja jätti ostokset tähän.
Molemmilta pääsi ivallinen naurahdus ja toinen sanoi "joo, jos tulee hakemaan".
Oli minun vuoroni ja sanoin että tässä tämä tyttö joka unohti pankkikorttinsa kotiin.

Enkä edes tiennyt olevani epäsiistin näköinen. Päälläni siis oli collegehousut, lenkkarit, Didriksonin takki ja Balmuirin huivi. Tekeekö ne jotenkin laitapuolen kulkijan näköisen?
Onko joillekkin muille sattunut tällaista kaupan kassatyöntekijöiden vähättelyä?
Mitä tässä tekisi että näyttäisi vähemmän kulkurilta ja näyttäisi enemmän ihmiseltä, jonka ei tarvitsisi kuunnella vähättelyä?

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua.. Miten hienona sinne prismaan pitää mennä..?

Sano muuta. En ole ikinä ajatellut että maitopurkin ja vessanpesuaineen takia tarvitsee tärkkäytyä parhaimpiinsa.

Ap

Ihan sama aika sulla menee laittaa farkut päälle kuin collaritkin. Ja yleensä ihminen kyllä katsoo peiliin ja kampaa hiuksensa ennen kuin lähtee ulos.

Siis oletat, että ihminen on kotona aina alasti? Haloo nyt. Sivusta.

? Eikö niitä farkkuja voi laittaa jo sitten heti aamulla jalkaan? Että haloo ihan itsellesi.

Ei.

Ok. No sinä voit homssuilla ihan miten vain ja missä vain. Ei asia minulle kuulu.

Ei niin. Siksi ihmettelinkin, kun teit ap:n osalta vankkoja oletuksia hänen kotipukeutumisestaan. 

Vierailija
62/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäbi Prismaan ja Lidliin on ok mennä ap:n mainitsemissa vaatteisssa. Cittariin pukeudutaan jo astetta paremmin.

Asiaa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannille ei tarvitse pukeutua ollenkaan.

Vierailija
64/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano muuta. En ole ikinä ajatellut että maitopurkin ja vessanpesuaineen takia tarvitsee tärkkäytyä parhaimpiinsa.

Ap

Eihän ne myyjät sanoneet että siellä ei saisi olla epäsiistinä. Collarit ei ole siistiä pukeutumista ja jos et tätä tajua niin ei ihme että joudut tällaisen aloituksen tekemään. Mutta saa sinne collareissa mennä. Älä nyt jankuta tästä vaan keskity oleelliseen: sua luultiin nuoreksi!

Vierailija
65/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitiä epäillään aina varkaaksi.

Pukeutuu siististi, tukka siisti ja ihan merkkivaatteita, ei mitään yli tyylikästä vaan normaali viiskymppisen vaatteet.

Silti kassalla aina katsotaan epäilevästi ja pyydetään reppu näytille.

.....

Mä taas varmaan näytänkin homssuiselta laitapuolenkulkijalta joka pohtii pitkään mitä ottaisin. En uskalla laittaa pipoa taskuun tai reppuun kun pelkään että epäillään varkaaksi joten hikoilen hattu päässä.

Niin vartijat sattuu aina näkösälle, vahtimaan.

Vierailija
66/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko muusta kuin vaatteiden merkistä? Hiukset sekaisin ja sen näköiset, ettei ole useampaan päivään pesty? Silmänaluset tummat ja iho kirjava ja kalpea? Kynnenaluset likaiset, kynnet epäpämääriäisen pituiset ka kädet naarmuilla? Tai vaateet periaatteessa ihan ok laadusta huolimatta likaiset/nuhjuiset ja roikkuvat päällä/näyttävät väärän kokoisilta tai huonosti istuvilta? Kyllä sitä voi Armanin jakkupuku päälläkin näyttää laitapuolen kulkijalta, jos puku on nuhjuinen, ryppyinen ja huonosti istuva, hiukset takussa, naama kelmeä, sukkahousuissa kolme silmäpakoa, Manolon kengät kolhuilla ja likaiset ja Vuittonin laukkussa repeämä ja valtava likatahra :D.

Minulla on tämä aina. Sairastan ruusufinniä, olen absolutisti ollut jo kymmenen vuotta, ei mitään alkoa, tupakkaa tms huumeita mutta naama näyttää juurikin että vetäisin kaikkea mahdollista. Todella tuskastuttavaa! Olen myös todella todella kalpea siis ihan luonnolliselta ihon sävyltäni.

Vierailija
67/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuu siististi, tukka siisti ja ihan merkkivaatteita, ei mitään yli tyylikästä vaan normaali viiskymppisen vaatteet.

.....
Mä taas varmaan näytänkin homssuiselta laitapuolenkulkijalta joka pohtii pitkään mitä ottaisin. En uskalla laittaa pipoa taskuun tai reppuun kun pelkään että epäillään varkaaksi joten hikoilen hattu päässä.

Voi ei, repesin totaalisesti! Symppishalit sinulle ❤️ Ei aina ole helppoa tämä ihmisenä olo 😃

Vierailija
68/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannille ei tarvitse pukeutua ollenkaan.

Poliisi oli eri mieltä viimeksi

Vierailija
69/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.....

Lol mitä väliä jos luulevat. Et ole varas niin mitä pelättävää? Alkaa ehdottamaan takahuonetta niin voit sanoa että selvitetään tämä tässä kun en ole varas.

Vierailija
70/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balmuirin huivi? Olipa minkä merkkiset kamppeet hyvänsä, niin jätä tuollaiset kommentit omaan arvoonsa. Aika monet pukeutuvat samankaltaisesti.

Balmuirin huivi kuitenkin näyttää aika hyvälaatuiselta. Ja yhdistettynä collegehousuihin juuri siltä että kyseessä on narkkari tms. joka on varastanut huivin.

Collegehousut ovat urheiluvaate. Eivät missään muualla julkisella paikalla sopiva vaatetus.

Vierailija
71/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän aina jotenkin homssuisen oloisena ihmistä, joka käyttää collegehousuja ja lenkkareita muuten kuin lenkillä.

No minäpä juuri käyn Prismassa usein lenkin päätteeksi, ja usein myös pyörälenkillä käyn Prismassa juuri urheilukuteissa tai tuulipuvussa.

Sekin on mahdollista aina. Ei sitä välttämättä olekaan niin "homssuinen".

Itse asiassa menen oikeastaan moneenkin paikkaan usein lenkin tai kuntosalin kautta, mitäpä järkeä sitä vaihtamaan jonkun shoppailutuokion takia.

No mutta saa silti tuomita, ei se minuun mitenkään vaikuta. Aivan sama, viiden minuutin jälkeen kukaan ei enää muista vaikka olisin ollut perse paljaana kun kaikki ovat niin immersoituneita itseensä ja omiin ongelmiinsa.

Urheilulliset ja terveennäköiset ihmiset harvemmin näyttävät homssuisilta tai narkomaaneilta oli heillä päällään vaikka ne collegehousut. Jos yleisolemus on sellainen löysä ja lötkö, niin vaikutelma on aivan eri noissa samoissa vaatteissa.

Vierailija
72/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katoin kerran Prisman kassalla vähän oudoksuen yhtä vanhempaa rouvaa. Oli hyvin meikattu, hiukset nutturalla, viininpunainen jakkupuku hameella ja jalassa vaaleanpunaiset Crocksit.

Tosin sopihan ne värit yhteen.

Tuossa on voinut ihan hyvin olla sellainen yksinkertainen syy kuin kihtikohtaus isovarpaassa. Tätini kärsii niistä ja silloin ei tosiaan voi käyttää muita kenkiä kuin Crockseja (tai sandaaleja, mutta eiväthän ne viileällä säällä kovin hyvin toimi). Joten hänellä on kohtauksen ollessa päällä todella tyylikkäät vaatteet muuten mutta sitten tosiaan ne Crocksit. Ei tosin vaaleanpunaiset vaan mustat, mutta ehkä tuolla rouvalla sattui olemaan ne pinkit puutarhakenkinä.

Vierailija
73/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen ihminen noin sekalaisessa varustuksessa näyttää pakostikin no, epäsiistiltä. Jos olisi selkeästi urheiluvaatteet ("salilta tulossa"), ei vaikutelma ole sama - tai jos kollareiden ja lenkkareiden sijaan olisi ollut vaikka legginsit ja tennarit eli sellainen perustylsä lähikauppakäynti -vaatetus. Mutta  selvästi et ollut tulossa urheilemasta (= iso (?) huivi), mutta et myoskään tyovaatteissa (= kollarit, lenkkarit, ehkä takkikin), vaan nimenomaan vähän tuollainen "laitan päälle mitä satuin varastamaan naapuruston pyykkinaruilta" niin kyllähän siitä epäsiisti vaikutelma tulee. Stereotyyppinen narkki/puli/mt-potilas -asu.

Näin juuri. Kyllä ne, jotka on tulossa jostain liikunta-aktiviteetista erottaa helposti näistä hörhöistä. Ja ap:n kuvailu vaikuttaa kyllä juurikin huumehörhön univormulta. Sori. 

Vierailija
74/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balmuirin huivi? Olipa minkä merkkiset kamppeet hyvänsä, niin jätä tuollaiset kommentit omaan arvoonsa. Aika monet pukeutuvat samankaltaisesti.

Balmuirin huivi kuitenkin näyttää aika hyvälaatuiselta. Ja yhdistettynä collegehousuihin juuri siltä että kyseessä on narkkari tms. joka on varastanut huivin.

Collegehousut ovat urheiluvaate. Eivät missään muualla julkisella paikalla sopiva vaatetus.

Mielestäni nuo on vanhanaikaisia käsityksiä. Kyllä ihmisillä näkee juoksukenkiäkin jalassa vaikka eivät ole maratonia juoksemassa. Ajat muuttuu. Entisaikaan farkut oli niitä raggarien ja huonokäytöksisien vaatteita. Nykyään on ok että naisella on jalassa housut jotka ovat farkut ja juoksukengät vaikka olisi kahvilassa ystäviään tapaamassa.

Vierailija
75/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan sama aika sulla menee laittaa farkut päälle kuin collaritkin. Ja yleensä ihminen kyllä katsoo peiliin ja kampaa hiuksensa ennen kuin lähtee ulos.

Höpsis - hän tarkoitti varmaan sitä, kun vaihdetaan kotiasu kauppa-asuun. Näin mä ainakin teen. Eri.

Kaikki eivät tee niin, ei ole erillisiä asuja kaikkiin tilanteisiin. [/quote

Ai jaa, kaikki jotka tunnen käyttävät erikseen asiointivaatteita ja kotiasua sitten erikseen.

No tuo toinen tuossa yllä taas vaati pukeutumaan niihin asiointifarkkuihin heti aamulla herättäessä. Go figure. 

Koko keskustelun pointti lienee siinä, että hittoako se teidän napojanne kaivaa, jos itse lauattekin pynttäytyä Prismanreissullenne kuin itsenäisyyspäivän juhliin konsanaan. Kaikki nyt vaan eivät viitsi, koska se on turhaa ja epämukavaa ja vie aikaa.

No mutta sitten ei pidä myöskään ihmetellä keskustelupalstoilla kun kaupassa luullaan narkkariksi. 

Vierailija
76/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpsis - hän tarkoitti varmaan sitä, kun vaihdetaan kotiasu kauppa-asuun. Näin mä ainakin teen. Eri.

Kaikki eivät tee niin, ei ole erillisiä asuja kaikkiin tilanteisiin. [/quote

Ai jaa, kaikki jotka tunnen käyttävät erikseen asiointivaatteita ja kotiasua sitten erikseen.

No tuo toinen tuossa yllä taas vaati pukeutumaan niihin asiointifarkkuihin heti aamulla herättäessä. Go figure. 

Koko keskustelun pointti lienee siinä, että hittoako se teidän napojanne kaivaa, jos itse lauattekin pynttäytyä Prismanreissullenne kuin itsenäisyyspäivän juhliin konsanaan. Kaikki nyt vaan eivät viitsi, koska se on turhaa ja epämukavaa ja vie aikaa.

No mutta sitten ei pidä myöskään ihmetellä keskustelupalstoilla kun kaupassa luullaan narkkariksi. 

Kyllä keskustelupalstoilla voi ihan vapaasti ihmetellä ihmisten typeryyttä.

Vierailija
77/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän aina jotenkin homssuisen oloisena ihmistä, joka käyttää collegehousuja ja lenkkareita muuten kuin lenkillä.

No minäpä juuri käyn Prismassa usein lenkin päätteeksi, ja usein myös pyörälenkillä käyn Prismassa juuri urheilukuteissa tai tuulipuvussa.

Sekin on mahdollista aina. Ei sitä välttämättä olekaan niin "homssuinen".

Itse asiassa menen oikeastaan moneenkin paikkaan usein lenkin tai kuntosalin kautta, mitäpä järkeä sitä vaihtamaan jonkun shoppailutuokion takia.

No mutta saa silti tuomita, ei se minuun mitenkään vaikuta. Aivan sama, viiden minuutin jälkeen kukaan ei enää muista vaikka olisin ollut perse paljaana kun kaikki ovat niin immersoituneita itseensä ja omiin ongelmiinsa.

Urheilulliset ja terveennäköiset ihmiset harvemmin näyttävät homssuisilta tai narkomaaneilta oli heillä päällään vaikka ne collegehousut. Jos yleisolemus on sellainen löysä ja lötkö, niin vaikutelma on aivan eri noissa samoissa vaatteissa.

Hyvänen aika :D Juoksen 3-4 kertaa viikossa ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Voi olla että vaatteet voi näyttää aika lötköiltä koska olen hieman hoikkanen. Ehkä sen voi sitten sekoittaa narkomaanin habitukseen? Huumeita en ole ikinä käyttänyt. 

Ap

Vierailija
78/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nuo on vanhanaikaisia käsityksiä. Kyllä ihmisillä näkee juoksukenkiäkin jalassa vaikka eivät ole maratonia juoksemassa. Ajat muuttuu. Entisaikaan farkut oli niitä raggarien ja huonokäytöksisien vaatteita. Nykyään on ok että naisella on jalassa housut jotka ovat farkut ja juoksukengät vaikka olisi kahvilassa ystäviään tapaamassa.

Nimenomaan. Sata vuotta sitten naisella oli oltava hame ilman alushousuja. Kaikki muu oli säädytöntä. Vanhoihin tapoihin tottuneet kalkkikset voivat olla nuoriakin. Kalkkeutuneisuus ei ole ikä- vaan ajatusmaailmakysymys.

Vierailija
79/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että college housut sen teki! Muuten samaistun, mutta eihän olohouisuissa voi mennä ihmisten ilmoille ellei urheile tai ole nistilähiöstä/wt. Sori, tää vaan on se mielikuva!

Vierailija
80/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Collarit on narkkivaate. Niillä ne toki on usein likaiset. Mutta tavis näyttää helposti samalta kuin ne jos lähtee oloasussaan kauppaan vetäen niskaansa vielä hupullisen takin.

Päivän naurut :D Mä en varmasti näytä narkkarilta collegehousuissani ja hupullisessa urheilutakissani. Jotkut ihan liikkuvat esim. kauppareissut kävellen/hölkäten ja tuolla sateessa huppu kiva vetää päähän.