Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näytän aina laitapuolen kulkijalta, vedin päälleni mitä vain? Kaupan kassalta palautetta.

Vierailija
15.10.2019 |

Tänään Prismassa tapahtunutta; jätin vahingossa pankkikortin kotiin ja hain sen pikapikaa. Menin jonoon odottamaan ja kuulin kuinka kaksi myyjää keskusteli keskenään minusta. Keskustelu kävi suurinpiirtein näin, toinen myyjä sanoi että tässä kävi nuori epäsiistin näköinen tyttö ja lähti hakemaan pankkikorttiaan ja jätti ostokset tähän.
Molemmilta pääsi ivallinen naurahdus ja toinen sanoi "joo, jos tulee hakemaan".
Oli minun vuoroni ja sanoin että tässä tämä tyttö joka unohti pankkikorttinsa kotiin.

Enkä edes tiennyt olevani epäsiistin näköinen. Päälläni siis oli collegehousut, lenkkarit, Didriksonin takki ja Balmuirin huivi. Tekeekö ne jotenkin laitapuolen kulkijan näköisen?
Onko joillekkin muille sattunut tällaista kaupan kassatyöntekijöiden vähättelyä?
Mitä tässä tekisi että näyttäisi vähemmän kulkurilta ja näyttäisi enemmän ihmiseltä, jonka ei tarvitsisi kuunnella vähättelyä?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisoin kerran kaupan edessä koiran kanssa odottamassa miestäni. Joku hieno rouva miehensä kanssa kiersi mut liioitellun kaukaa ja sanoi kovaan ääneen "hyi kauheeta kun noita narkkareita pyörii jo täällä kauppojen nurkillakin jo" :D joo, olin epäsiisti; ei meikkiä, vanhat collegehousut, kulunut parkatakki ja tukka sotkunutturalla. Huvitti vaan, olen meinaan täysin päihteetön :D

Vierailija
102/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita nistejä on aikas paljon tuolla liikenteessä ja täytyy olla valppaana. Ei ihan uskoisi kuinka paljon tuolla Helsingin kaduilla niitä pyörii.

Silmien tyhjästä katseesta ne tunnistaa loppupeleissä, mutta saattaa joku perus pirkkokin näyttää nistiltä tietyissä vaatteissa ja jos naama on kovin kuolleen näköinen ja hiukset sottaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balmuirin huivi? Olipa minkä merkkiset kamppeet hyvänsä, niin jätä tuollaiset kommentit omaan arvoonsa. Aika monet pukeutuvat samankaltaisesti.

Balmuirin huivi kuitenkin näyttää aika hyvälaatuiselta. Ja yhdistettynä collegehousuihin juuri siltä että kyseessä on narkkari tms. joka on varastanut huivin.

Collegehousut ovat urheiluvaate. Eivät missään muualla julkisella paikalla sopiva vaatetus.

Ei kaikki jotka ovat pukeutuneet collareihin ole anastaneet juoksu-Balmuirit pyykkinaruilta. 

Ap

Vierailija
104/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen ihminen noin sekalaisessa varustuksessa näyttää pakostikin no, epäsiistiltä. Jos olisi selkeästi urheiluvaatteet ("salilta tulossa"), ei vaikutelma ole sama - tai jos kollareiden ja lenkkareiden sijaan olisi ollut vaikka legginsit ja tennarit eli sellainen perustylsä lähikauppakäynti -vaatetus. Mutta  selvästi et ollut tulossa urheilemasta (= iso (?) huivi), mutta et myoskään tyovaatteissa (= kollarit, lenkkarit, ehkä takkikin), vaan nimenomaan vähän tuollainen "laitan päälle mitä satuin varastamaan naapuruston pyykkinaruilta" niin kyllähän siitä epäsiisti vaikutelma tulee. Stereotyyppinen narkki/puli/mt-potilas -asu.

Vai narkki/puli/mt-potilas. Yksi lisää ilmoittautuu sivusta. :D

Naapurin pyykkinarulta ei tarvitse varastaa, ihan omasta tuulikaapista ja eteisen naulakosta multa löytyy tuo vastaava varustus. Jos olen vapaapäivänä kotona esimerkiksi kotitöitä tehden tai leväten, niin jalassa on jotkut verkkarit tai collegehousut. Jos siitä pitää singahtaa ruokakauppaan, hakemaan lapsia jostain tai muuta vastaavaa nopeaa ja äärimmäisen arkista asioimista, niin vedän päälle naulakosta hupullisen takkini ja työnnät jalat lenkkitossuihin. Mahdollisesti pipot, hanskat ja kaulaliinat säiden vaatiessa vielä lisäksi. 

En ole ajatellut että vastaavasti pukeutuneet ihmiset olisivat itseäni kummempia. Tuohan on ihan arkielämän perusskenaario. Väärinkäyttäjiä ja mielisairaita taas en yritäkään tunnistaa vaatetuksesta, kyllä sihen yleensä on ihan eri tuntomerkit, kuten saastaisuus ja haisu, tutina, poikkeava ja pelottava käytös, sulkeutunut olemus, jne. 

Hyväksy että sun narkki tyyliäkin arvostellaan, kuten säkin arvostelet "sulkeutuneen" olemuksen omaavia ihmisiä ahtaisiin lokeroihin. Tää tuntuu todella ikävältä sosiaalisten tilanteiden peloista kärsivältä, eikä auta paranemisessa yhtään kun tietää, että kaupungilla kyylätään juurikin edellä mainittua olemusta.

Vierailija
105/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän aina jotenkin homssuisen oloisena ihmistä, joka käyttää collegehousuja ja lenkkareita muuten kuin lenkillä.

No minäpä juuri käyn Prismassa usein lenkin päätteeksi, ja usein myös pyörälenkillä käyn Prismassa juuri urheilukuteissa tai tuulipuvussa.

Sekin on mahdollista aina. Ei sitä välttämättä olekaan niin "homssuinen".

Itse asiassa menen oikeastaan moneenkin paikkaan usein lenkin tai kuntosalin kautta, mitäpä järkeä sitä vaihtamaan jonkun shoppailutuokion takia.

No mutta saa silti tuomita, ei se minuun mitenkään vaikuta. Aivan sama, viiden minuutin jälkeen kukaan ei enää muista vaikka olisin ollut perse paljaana kun kaikki ovat niin immersoituneita itseensä ja omiin ongelmiinsa.

Urheilulliset ja terveennäköiset ihmiset harvemmin näyttävät homssuisilta tai narkomaaneilta oli heillä päällään vaikka ne collegehousut. Jos yleisolemus on sellainen löysä ja lötkö, niin vaikutelma on aivan eri noissa samoissa vaatteissa.

Hyvänen aika :D Juoksen 3-4 kertaa viikossa ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Voi olla että vaatteet voi näyttää aika lötköiltä koska olen hieman hoikkanen. Ehkä sen voi sitten sekoittaa narkomaanin habitukseen? Huumeita en ole ikinä käyttänyt. 

Ap

Halusit tietää, miksi sinua pidettiin epäsiistin näköisenä, ja vastaus on, että collegehousut (polvipusseineen) tekevät epäsiistin vaikutelman.

Miksi et tyydy tähän vastaukseen?

Voit tietty kulkea yhä julkisilla paikoilla collegehousut jalassa, mutta sinua pidetään niiden takia hyvin todennäköisesti epäsiistin näköisenä.

Vierailija
106/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan hienot ladyt, mutta saatan itse piipahtaa kaupassa koirankoulutuskentältä tullessa, jos on jokin äkillinen tarve. Ulkonäköni on silloin aika karu: kuraa, karvaa ja kuolaa, ehkä vähän nurmeakin tarttunut mukaan. Suuremmat rapsin pois, mutta muuten saa olla. Jos se jotakuta järkyttää, niin siitä vaan. Kun senkin asian voisi suhteuttaa oikeisiin mittasuhteisiin.

En tule ikinä laittautumaan erikseen jotain lähisalen reissua varten. Vaikka onhan niitä ihmisiä, jotka meikkaavat ja tälläytyvät roskapussin viemistäkin varten.

Vierailija
107/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta mitkä tahansa collage-housut ovat lähtökohtaisesti epäsiistit.  

Kai alun perin suunniteltu urheilusuoritusten väliin lämmikkeenä. Siinä tehtävässä ovat varmasti paikallaan. 

Mutta ei kiitos ihmisten ilmoille ne päällä. 

Onpa ennakkoluuloista. Itse en pysty terveydentilan takia käyttämään tällä hetkellä muita kuin löysiä collage-housuja. Puhtaita ja rypyttömiä luonnollisesti.

Sama, mulla on elämäni aikana tehty 4 isoa vatsan alueen leikkausta ja joka kerta sen jälkeen pitkääkin pitänyt olo/lököhousuja kunnes leikkaushaavan kipu loppunut. Aina ennen kun alkaa tuomitsemaan toista "tuo nyt onjoku hörhö-narkkari" tms niin kannattaa miettiä nokkaansa pidemmälle, ihmisellä voi olla vatsanalueen leikkaushaava, ruusufinni kasvoilla ja luonnostaan niin kalpea iho, että verisuonet kuultaa läpi, kihtikohtaus jonka vuoksi pakko ottaa kengät jotka ei paina.. lista on loputon. Jokaisen pitäisi ennemmin keskittyä siihen miten omassa elämässään tuo esille lähimmäisen rakkautta toisia kohtaan ja heittää tuollaiset pinnalliset ulkonäön tuomitsemiset, selän takana ivalliset kyhertelyt roskakoriin.

Juuri näin <3 Toivottavasti olet parempi nyt.

Ap

Vierailija
108/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gollarit aikuisella ihmisella on epäsiisti. Toki kauppaan saa sellaisissa mennä, mutta valitettavasti näin niistä ajatellaan.

Vierailija
109/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan hienot ladyt, mutta saatan itse piipahtaa kaupassa koirankoulutuskentältä tullessa, jos on jokin äkillinen tarve. Ulkonäköni on silloin aika karu: kuraa, karvaa ja kuolaa, ehkä vähän nurmeakin tarttunut mukaan. Suuremmat rapsin pois, mutta muuten saa olla. Jos se jotakuta järkyttää, niin siitä vaan. Kun senkin asian voisi suhteuttaa oikeisiin mittasuhteisiin.

En tule ikinä laittautumaan erikseen jotain lähisalen reissua varten. Vaikka onhan niitä ihmisiä, jotka meikkaavat ja tälläytyvät roskapussin viemistäkin varten.

Ei ihmiset siitä järkyty, mutta älä sinäkään järkyty, jos sinua kutsutaan epäsiisti kai, koska sitä sinä olet.

Vierailija
110/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen pukeutuminen varmaankaan ketään järkytä, mutta näytät kyllä epäsiistiltä muiden mielestä. 

Vierailija
111/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös joku "narkkari-aura". jotenkin sorruin ennen aina noihin muotifarkkuihin, jotka on "käytetyn näköisiä" ja siihen vielä kirjava pontso tms. iso huivi. tukkani on pitkä, paksu, karhea kesytön hamppukasa, jota ei mitkään tehohoito-naamiot ja geelit kesytä. Kotona näyttää hyvältä mutta kaupan peili paljastaa takkuisen hamppukasan joka näyttää huopuneelta ja tahmaiselta, kun olen ajanut siihen sitä kaikkea muotoilutuotetta ja kiiltosuihketta, mitä kauneusasiantuntijat ovat tyrkyttäneet. Ennen aina kauhistuin nähdessäni kaupan peilistä "peikkotytön", vaikka kotona luulin näyttäväni hyvältä.

Nyt olen tullut järkiini. Jakut ja takit yksivärisiä, mustia tai beigejä. kuosiinommeltuja, vyöllisiä ja klassisia. kipparityylisiä. housut suoralahkeiset, mustat ja joustavat. laukku ei missään nimessä pussukka vaan jäykkä, klassinen, musta, munakoiso tai beige nahka/nahka-jäljitelmä. saapikkaat klassiset ja korkeilla koroilla.

näin kun olen pukeutunut, niin toivoton sotkuinen tukkani tuo kivan kontrastin muuten vähäeleiseen ja persoonattomaan klassiseen tyyliini!

Jos joskus haluan "revitellä" tyylillisesti, niin saatan laittaa ison hippityylisen luonnonkivi-sormuksen tai pienen erikoisen huivin.

nämä vaatteeni ovat helposti ja nopeasti puettavia, suht. edullisia perusvaatteita, joita sitten voi tuunata maltillisesti persoonansa mukaan.

Vierailija
112/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset siitä järkyty, mutta älä sinäkään järkyty, jos sinua kutsutaan epäsiisti kai, koska sitä sinä olet.

Miksi pitää ylipäätään olla huono käytöstapainen ja alkaa arvostelemaan ääneen toisen ulkoasua? 🤔 Eiköhän ko. henkilö itsekin tiedä ettei ole harrastuksesta tullessaan samassa lookissa kuin missä menisi vaikka isotätinsä 50 vee juhlille. Ja silti se kauppapiipahdus saattaa vaan olla tarpeen siinä kotimatkalla jos aamulla on maidot yms loppuneet.

Vierailija
113/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Narkki" sitä ja tätä tässä langassa.

Ymmärrän että kaupan työntekijälle on turhauttavaa kun tuotteita varastellaan, mutta täytyy myös muistaa että huumeidenkäyttäjät ovat ihmisiä jotka tarvitsevat ymmärrystä, empatiaa ja rakkautta. Kaikki narkomaanit eivät varastele eivätkä ole millään tavalla vaarallisia kanssaihmisille.

Vierailija
114/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin saatan mennä lähikauppaan ihan perseestä revityn näköisenä. Esimerkiksi eilen oli polvipussikotihousut, likaiset hiukset peitettynä pipolla, kulahtanut parkatakki jne. En mä ainakaan ala laittautumaan jotain kauppakäyntiä varten jos olen kipeä ja sairaslomalla. Tai saatan mennä kauppaan illalla kun olen jo pessyt meikit pois jne, kun huomaan ettei seuraavalle päivälle olekaan aamupalaa tms. Kiitos kun arvioitte ihmistä pelkästään ulkomuodon perusteella. Kyllä mä esiintyessäni laitan ihan iltapuvun päälle, laitan hiukset ja meikit tms tai mitä milloinkin esiintymistilanne vaatii, välillä myös valmis puvustus ja meikki eikä niistä tarvitse itse huolehtia. Minua ei myöskään kiinnosta minkä näköistä porukkaa yleisössä on kunhan vaan pitävät puhelimensa kiinni eivätkä myrkytä muita hajusteillaan. 

Enpä ollutkaan aikaisemmin tiennyt että kauppakäynnille pitää laittautua :D

Hiusten peseminen kyllä kuuluu ihan perushygieniasta huolehtimiseen eikä ole mitään "laittautumista". Kyllä kipeänäkin kannattaa käydä suihkussa ja huolehtia hygieniasta.

Tämä varmaan järkyttää, mutta kävin suihkussa vasta tuon kauppakäynnin jälkeen, ihana pujahtaa lämpimän suihkun jälkeen pehmeisiin puuvillalakanoihin. Siksi pipo päähän että sillä saa likaiset hiukset peitettyä. Polvipussihousut oli jo valmiiksi jalassa enkä niitä alkanut kauppareissun takia vaihtamaan. 

Vierailija
115/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Collarit on narkkivaate. Niillä ne toki on usein likaiset. Mutta tavis näyttää helposti samalta kuin ne jos lähtee oloasussaan kauppaan vetäen niskaansa vielä hupullisen takin.

Ilmankos mua katottiin pitkään Alkossa, kun menin sinne pipo syvällä päässä, huppari päällä ja collegehousut jalassa. Kaiken kruunasi risat juoksukengät ja flunssan takia mennyt ääni. 😂😂😂😂😂😂

Vierailija
116/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai alun perin suunniteltu urheilusuoritusten väliin lämmikkeenä. Siinä tehtävässä ovat varmasti paikallaan. 

Kyllähän niitä erilaisia julkkiksiakin kuvataan rennoissa oloasuissa kauppareissullaan varsin säännöllisesti ja tyyliä tietysti kehutaan sekä suositellaan kaikille lukijoille.

https://i.pinimg.com/originals/6c/f0/1a/6cf01ae6db6294f659bfef3c505b72c…

Kyllähän sellaisessa tyylissä on oma viehätyksensä, muttei kannata ihmetellä jos tosiaan kaupassa pannaan merkille

Vuoreton tuulenpitävä maihari tai tyyliä mukaileva takki ja alla kylmällä huppari tai villapaita???

Vierailija
117/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ProfessoriX kirjoitti:

"Narkki" sitä ja tätä tässä langassa.

Ymmärrän että kaupan työntekijälle on turhauttavaa kun tuotteita varastellaan, mutta täytyy myös muistaa että huumeidenkäyttäjät ovat ihmisiä jotka tarvitsevat ymmärrystä, empatiaa ja rakkautta. Kaikki narkomaanit eivät varastele eivätkä ole millään tavalla vaarallisia kanssaihmisille.

Jos narkille antaa ymmärrystä, empatiaa ja rakkautta, hän palkitsee sen monikerroin ❤❤❤

Vie rahasi, järkesi ja saat sukupuolitaudin.

Vierailija
118/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule minä pukeudun aina puhtaisiin collarihousuihin (paitsi parempiin tilaisuuksiin) ja pukeudun jatkossakin. Ei vois vähempää kiinnostaa näytänkö jonkun hienoperseen mielestä narkilta tai muulta vastaavalta. Farkut on epämukavat ja ne ei pysy jalassa. Laita silmät kiinni tai häivy muualle, jos et kestä katsella.

Vierailija
119/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän aina jotenkin homssuisen oloisena ihmistä, joka käyttää collegehousuja ja lenkkareita muuten kuin lenkillä.

No minäpä juuri käyn Prismassa usein lenkin päätteeksi, ja usein myös pyörälenkillä käyn Prismassa juuri urheilukuteissa tai tuulipuvussa.

Sekin on mahdollista aina. Ei sitä välttämättä olekaan niin "homssuinen".

Itse asiassa menen oikeastaan moneenkin paikkaan usein lenkin tai kuntosalin kautta, mitäpä järkeä sitä vaihtamaan jonkun shoppailutuokion takia.

No mutta saa silti tuomita, ei se minuun mitenkään vaikuta. Aivan sama, viiden minuutin jälkeen kukaan ei enää muista vaikka olisin ollut perse paljaana kun kaikki ovat niin immersoituneita itseensä ja omiin ongelmiinsa.

Urheilulliset ja terveennäköiset ihmiset harvemmin näyttävät homssuisilta tai narkomaaneilta oli heillä päällään vaikka ne collegehousut. Jos yleisolemus on sellainen löysä ja lötkö, niin vaikutelma on aivan eri noissa samoissa vaatteissa.

Hyvänen aika :D Juoksen 3-4 kertaa viikossa ja käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Voi olla että vaatteet voi näyttää aika lötköiltä koska olen hieman hoikkanen. Ehkä sen voi sitten sekoittaa narkomaanin habitukseen? Huumeita en ole ikinä käyttänyt. 

Ap

Halusit tietää, miksi sinua pidettiin epäsiistin näköisenä, ja vastaus on, että collegehousut (polvipusseineen) tekevät epäsiistin vaikutelman.

Miksi et tyydy tähän vastaukseen?

Voit tietty kulkea yhä julkisilla paikoilla collegehousut jalassa, mutta sinua pidetään niiden takia hyvin todennäköisesti epäsiistin näköisenä.

Mielestäni koetin vain vastata viesteihin ja osallistua aloittamaani keskusteluun parhaimman taitoni mukaan. Selvä juttu tähän mennessä on että mielestäsi collarit on epäsiisti tapa pukeutua julkisesti. Kiitos mielipiteestäsi.

Ap

Vierailija
120/144 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menkkojen ekana päivänä löysät lököhousut tai mikä hyvänsä trikoohuitulamekko, pakko olla täysin löysät ja mistään puristamattomat vaatteet kun maha voi yhtäkkiä turvota samannäköiseksi kuin olisi puolivälissä raskautta.