Tultiin miehen kanssa pienelle syyslomalle ja ärsyttää..
Meillä on omat taloudet eli kodit Suomessa, ri yhteisiä lapsia ja yhdessä ollaan oltu useampi vuosi. Molemmat maksaa aina menonsa ja puoliksi yhteiset. Tämä on ollut minulle enemmän kuin ok, enkä kaipaa Maisa Torppa elämää jossa eläisin miehen rahoilla.. mutta mutta..
tällä tavalla lomalla ollessa se korostuu se miehen piheys, joka ei muuten häiritse.
Olemme kohteessa jossa eläminen ja oleminen ei paljoa maksa, ei ostokset kaupassa tai syöminen ravintoloissa.
Mutta kertaakaan ei voi maksaa ravintolalaskua kokonaan. Tai siis maksaa kyllä tarjoilijalle ja minä sitten hänelle. Samoin ruokaostoksissa.
Joskus tuntuisi naisena tai ihmisenä kivalta kun sanoisi ” minä tarjoan tämän”.
Mutta ei.
Mutta vikahan on tietenkin mun, koska olen nainen ja muilta osin tämä tapa esim Suomessa on mulle enemmän kuin ok ja näin mut on kasvatettu- ollaan itsenäisiä ei miehen elättämiä.
Mutta silti tällaisina hetkinä kun tietää miehen tienaavan puolet enemmän niin tuntuisi mahtavalta että tarjoaisi vaikk ruoan.
Ei mulla muuta.
Ja joo jätän sen sian sit!
Kommentit (341)
Tätä mä en koskaan ymmärrä. Jos olen itse tienannut enemmän kuin tapailemani mies olen saattanut tarjota ruoat tai oluet tai vaikkapa keikkalipun. Mutta harvoin tämä toimii toiseen suuntaan, harva mies on valmis tarjoamaan yhtään mitään yhdellekään naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysy itseltäsi onko miehesi
komea adonis..8muut naiset ovat kateellisia sinulle)
pitkä paksu peni..ksinen ja uskomaton sängyssä
Kehuu sinua kauniiksi ja hieroo kipeitä hartioitasi työpäivän jälkeen
...eikö????????
Miksi naiset olettavat, että miehen pitää maksaa? Perusteluita.
Ja ei, sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden tai huomioimisen kanssa
Tätä samaa ajattelit jankuttaa? Edelleen odotan ja toivon mieheni tulevalla syyslomalla tarjoavan minulle päivällisen siksi, että hän haluaa ilahduttaa ja hemmotella minua.
Et vastannut kysymykseen. Olet siis vain käsi ojossa.
Mikä tässä asiassa tekee sinulle noin kipeää? Sinunhan ei itsesi ole koskaan pakko ilahduttaa ketään, ei puolisoa, ei seurustelukumppania, ei ystävää, ei sukulaista - voit elää koko elämäsi tarjoamatta kenellekään mitään. Me muut nautimme siitä, kun saamme hemmotella läheisiämme ja koemme hemmottelua heidän taholtaan.
Mutta sinulle tämä on ilmeisen kipeä paikka. Ehkä kukaan ei todella ole koskaan tarjonnut sinulle mitään, ei ainakaan yksikään nainen.
Kysymykseni on retorinen, en ehdi enää tänään palstailla koska ryhdyn laittamaan omalle puolisolleni ruokaa. Koska hän pitää kotiruoasta ja tykkään laittaa sitä hänelle.
Minä kyllä haluaisin miehen hemmottelevan minut jollain muulla kuin halvalla illallisella.
Ei sun kannata siellä futista katsoa mene vaan ulos muitten joukkoon. Sitä varten siellä matkalla ollaan. Olen minä ainakin lomalla kulkenut myös yksin jos vaikka toinen on helteestä väsynyt. Kannatta ottaa nyt siitä lomasta kaikki irti. Onneksi mieheni ei ole noin saita. Se on jo sairasta.. Yleensä ne saidatkin haluaa lomalla nauttia elämästä, onhan siellä varmaan halvempaakin.
Herra jumala, ap. Mulla on miespuolinen avoliitossa asuva ystävä. Olemme tunteneet monia vuosia, jo kauan ennen tätä nykyistä avokkia. Hän tienaa huomattavasti enemmän kuin minä, on oma asunto ja moottoripyörä ja osakkeita ja ties mitä.
Aina kun mennään ulos kahville tai syömään, hän tarjoaa lähes poikkeuksetta joka kerta. Jos hän itse ehdottaa elokuvia, museoreissua tai mitä tahansa muuta maksullista tekemistä, hän tarjoaa aina. Tämä siis ihan kohteliaisuudesta ja toisen huomioimisesta. Hän tietää, että minulla on taloudellisesti tiukkaa ja epäsäännöllinen pienipalkkainen työ.
Toivon, että jossain vaiheessa oma budjettini kasvaisi sen verran, että voin vastavuoroisesti tarjota hänelle hyvät sapuskat ulkona.
Jokainen huolehtii omista rahoistaan ja maksaa omansa, niin ei tule epäselvyyksiä.
Eiköhän ap:ta suututa ukossaan juuri se piheys, eikä se että tämän seurassa saa maksaa ruokansa itse. Ihmetyttää nuo periaatteen miehet ketkä ei naiselle mitään tarjoa vaan koska "kaikki naiset aina sitä odottaa". Anna sen ukkos piileskellä hotellilla sipsipussinsa kanssa ja nauti lomastas hotellin ulkopuolella.
Joo toi on tosi inhottava piirre miehessä. Yhden ukon aikanaan dumppasin, kun ei tarjonnut minulle yhtään ostamistaan sipseistä (leffaeväs), koska oli itse ne maksanut..
Ollaan aviomieheni kanssa oltu jo n. 10 v yhdessä, mutta on ollut suht itsestäänselvää, että hän maksaa, jos syömässä käydään. Siis siitä lähtien, kun hän alkoi tienata selkeästi enemmän kuin minä.
Puolita seuraava lasku heti pöydässä. Saa mies hävetä, jos on hävetäkseen..
Mitä jos ottaisit asian suoraan puheeksi miehen kanssa? Oletan nyt että et ole näin tehnyt. Mitä jos hän vaan ei ole ajatellut asiaa sen suuremmin? Ei ajattelemattomuus minun mielestäni vielä kamala rikos ole, tähän me kaikki syyllistymme joskus. Joskus olen miettinyt, että miten moni suhde kaatuu ihan vain siihen, ettei osata kumppanille puhua suoraan rehellisesti ja toista kunnioittaen. Ei kukaan meistä ole ajatustenlukija!
Naisen kannattaa pysyä sinkkuna!
Mulla on ystävä joka laskee kaiken rahassa. Sairaaloisen pihi. Todella rasittavaa. Saa juosta aina kauan, jotta löydetään esim se kahvila jossa kahvin ja pullan 20 c halvemmalla.
Ja hän on siis kaverini, miespuolinen, joten en odota että hän maksaisi minulle mitään. Mutta hän etsii säästöjä myös minulle.
Tyyppi kävi esim Tallinnassa ostamassa ruokaa kun asui Tukholmassa😖
Usein kun nähdään jossain kaupungissa missä olemme samaan aikaan lomalla/työmatkalla niin hän sopii tapaamisen ravintolaan ihan normaalisti.
Hän tulee aina myöhässä jotta hänen ei tarvitse tilata esim ruokaa. Ottaa korkeintaan vesilasin.
Ja tämä "sairaus" ei parane vuosien saatossa.
Miksi tuollaiseen pikkuseikkaan, kuin rahaan tulee kiinnittää huomiota. Hyvinhän AP:kin lienee pärjännyt ja pärjää tästä eteenpäinkin.
Ei raha rakkautta syrjäytä!
Mikään ei ole isompi turn-off minulle ja alapään kuivattaja, kuin pihi mies. Taitaa nää nykymiehet olla tällaisia valittavia vässyköitä ja opportunistisia "tasa-arvon" peräänkuuluttajia, niin kauan kun se hyödyttää heitä. Ainakin Vauva.Fi:llä kirjoittavat luuserimiehet.
Jos haluatte tasa-arvoa, niin sitten aivan turha vinkua ja valittaa, että naiset pyytävät sitä muissa sosiaalisen elämän osa-alueissa.
Onneksi itsellä on mies (ei-suomalainen), joka on komea, pitkä ja kaikin tavoin niin alfa kuin voi olla. Hänelle ei tulisi kuuloonkaan, että esimerkiksi romanttisella illallisella lähdettäisiin tilkkaamaan sentin tarkkuudella ravintolalaskua. Hän on toki menestynyt ja taloudellisesti aika hyvässä asemassa, mutta joka kerta kun olen itse tarjoutunut maksamaan, niin samantien naurun siivittämänä kieltäytyy siitä että maksaisin.
En kyllä Suomesta ottaisi ainuttakaan miestä enää, ellei joku aivan ensiluokkainen poikkeus tule vastaan. Parhaat kokemukset ovat lähes aina ja poikkeuksetta olleet manner-eurooppalaisista miehistä - niinkuin tälläkin kertaa. : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset: TASA-ARVOO, TASA-ARVOO!
Naiset myös: Miksei mies maksa mun ravintola laskua? Hemmetti mikä juntti. :D
Tasa-arvon kanssa tässä ei ole mitään tekemistä, vaan hyvien käytöstapojen, hienotunteisuuden, vieraanvaraisuuden, toisen huomioonottamiseksi on kohteliasta tarjota seuralaiselle/puolisolle/ystävälle, jos käydään syömässä tai kahvilla, oli sitten pyytäjä mies tai nainen.
Vai jos pyydätte ystäviänne päivälliselle, vetäisetkö kassakuitin esille ruuista, ennen vieraiden kotiin lähtöä ja jaatte ruokakulut kaikkien kesken, ihan tasa-arvon nimissä.
Vieraanvaraisuus ja toiselle tarjoaminen nähdä täällä antajalle hyvin kielteisenä, vaikka se monelle tuottaa mielihyvää ja iloa, kun voi tarjota toiselle ja antaa huomiota rakkaalleen ja ystävälle.
IHANAA, TÄÄLLÄ ON JOKU JOLLA ON HYVÄT KÄYTÖSTAVAT, SIVISTYNYT SYDÄN JA YMMÄRTÄÄ KOHTELIAISUUDEN PÄÄLLE.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole isompi turn-off minulle ja alapään kuivattaja, kuin pihi mies. Taitaa nää nykymiehet olla tällaisia valittavia vässyköitä ja opportunistisia "tasa-arvon" peräänkuuluttajia, niin kauan kun se hyödyttää heitä. Ainakin Vauva.Fi:llä kirjoittavat luuserimiehet.
Jos haluatte tasa-arvoa, niin sitten aivan turha vinkua ja valittaa, että naiset pyytävät sitä muissa sosiaalisen elämän osa-alueissa.
Onneksi itsellä on mies (ei-suomalainen), joka on komea, pitkä ja kaikin tavoin niin alfa kuin voi olla. Hänelle ei tulisi kuuloonkaan, että esimerkiksi romanttisella illallisella lähdettäisiin tilkkaamaan sentin tarkkuudella ravintolalaskua. Hän on toki menestynyt ja taloudellisesti aika hyvässä asemassa, mutta joka kerta kun olen itse tarjoutunut maksamaan, niin samantien naurun siivittämänä kieltäytyy siitä että maksaisin.
En kyllä Suomesta ottaisi ainuttakaan miestä enää, ellei joku aivan ensiluokkainen poikkeus tule vastaan. Parhaat kokemukset ovat lähes aina ja poikkeuksetta olleet manner-eurooppalaisista miehistä - niinkuin tälläkin kertaa. : )
Eli alapääsi kostuu rahasta?
Niin tuntuu tekevän kaikilla ketjun naisilla.
Annat vaan rahaa naisellesi, niin lopussa kiitos seisoo. Paljon rahaa, rahaa, rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Annat vaan rahaa naisellesi, niin lopussa kiitos seisoo. Paljon rahaa, rahaa, rahaa!
Kellä seisoo, kellä ei. U_l-i-u-l-i-l-l-a ei seiso edes rahasta saati rakkaudesta. Rahaahan tällä raukalla ei olekaan. Eikä naista. Mutta aina voi tumputtaa. Jos siis seisoo edes sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysy itseltäsi onko miehesi
komea adonis..8muut naiset ovat kateellisia sinulle)
pitkä paksu peni..ksinen ja uskomaton sängyssä
Kehuu sinua kauniiksi ja hieroo kipeitä hartioitasi työpäivän jälkeen
...eikö????????
Miksi naiset olettavat, että miehen pitää maksaa? Perusteluita.
Ja ei, sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden tai huomioimisen kanssa
Tätä samaa ajattelit jankuttaa? Edelleen odotan ja toivon mieheni tulevalla syyslomalla tarjoavan minulle päivällisen siksi, että hän haluaa ilahduttaa ja hemmotella minua.
Mitä jos hän haluaa hemmotella hieronnalla ja seksillä?
Erittäin tervetullutta sekin. Hieronnalla hän hemmottelee usein. Seksiä olemme tähän saakka harrastaneet vain molempien iloksi ja nautinnoksi, en kaipaisi hänen antavan sitä vain minulle ilman että hän itse nauttii.
P.s. Kyllä, myös minä hieron häntä.
Miksi ajattelet, ettei hän nauttisi, jos antaisi seksiä vain sinulle?
Minä otan toisinaan mieheltä suihin vaikka itse seksiä en haluaisi sillä kertaa, mutta ei se sitä tarkoita etten nauttisi siitä suihinotosta. Minusta on ihan katsoa, kun toinen nauttii.
Mitä jos hänellä on rahavaikeuksia eikä kehtaa puhua niistä sinulle?
Viimisillä rahoilla on lähtenyt vuoksesi lomalle, mutta ei vaan ole yhtään ylimääräistä.
Kumpikohan tässä jankuttaa? Hymiöitä viljellen?
Joko vastaat kysymykseen?