Tultiin miehen kanssa pienelle syyslomalle ja ärsyttää..
Meillä on omat taloudet eli kodit Suomessa, ri yhteisiä lapsia ja yhdessä ollaan oltu useampi vuosi. Molemmat maksaa aina menonsa ja puoliksi yhteiset. Tämä on ollut minulle enemmän kuin ok, enkä kaipaa Maisa Torppa elämää jossa eläisin miehen rahoilla.. mutta mutta..
tällä tavalla lomalla ollessa se korostuu se miehen piheys, joka ei muuten häiritse.
Olemme kohteessa jossa eläminen ja oleminen ei paljoa maksa, ei ostokset kaupassa tai syöminen ravintoloissa.
Mutta kertaakaan ei voi maksaa ravintolalaskua kokonaan. Tai siis maksaa kyllä tarjoilijalle ja minä sitten hänelle. Samoin ruokaostoksissa.
Joskus tuntuisi naisena tai ihmisenä kivalta kun sanoisi ” minä tarjoan tämän”.
Mutta ei.
Mutta vikahan on tietenkin mun, koska olen nainen ja muilta osin tämä tapa esim Suomessa on mulle enemmän kuin ok ja näin mut on kasvatettu- ollaan itsenäisiä ei miehen elättämiä.
Mutta silti tällaisina hetkinä kun tietää miehen tienaavan puolet enemmän niin tuntuisi mahtavalta että tarjoaisi vaikk ruoan.
Ei mulla muuta.
Ja joo jätän sen sian sit!
Kommentit (341)
Vaimon rooli kirjoitti:
Vaimon tulee olla miehelleen kuuliainen, valmistaa miehelle ainakin pari lasta, huolehtia lapsista, miehestä ja kotitaloudesta ja välttää kaikin tavoin päänsärkyä.
Ja miehen tulee maksaa vinkumatta tuo huvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat vaan rahaa naisellesi, niin lopussa kiitos seisoo. Paljon rahaa, rahaa, rahaa!
Kellä seisoo, kellä ei. U_l-i-u-l-i-l-l-a ei seiso edes rahasta saati rakkaudesta. Rahaahan tällä raukalla ei olekaan. Eikä naista. Mutta aina voi tumputtaa. Jos siis seisoo edes sen verran.
Eikö naisella olekaan muuta tarjottavaa, kuin tuo mainitsemasi...ilmeinen?
Eikö mitään muuta?
Miten niin muuta? Raavas mies ei tarvitse muuta.
Miksi naisen pitäisi tarjoilla miehelle sitä sun tätä, kun kerran se yksikin tarjottava riittää.
Kunnon mies pystyy hankkimaan kaiken muun ihan itsekin, mutta sitä yhtä se ei saa mistään muualta.
Ja kääntäen.
Ei nainenkaan tarvitse miestä oikeasti kuin vain siihen yhteen. Kaiken muun nainenkin voi hankkia ihan itse.
Mutta huom! Jos nainen haluaa miehestä muutakin, kuin sitä yhtä, hän etsii miehen, jossa on muitakin avuja, kuin se pelkkä yksi avu. Kuten mukavaa seuraa/hyvä kumppani/matkaseuraa/arjen jakaja/elämänkumppani/lapsile isä/ sielunkumppani.
Sama toisin päin, Mies tarvitsee naisen siihen yhteen hommaan(joillekin miehille käy myös toinen mies, mutta silloi se on jo eri asia)
Mutta normaali mies haluaa paljon enemmän. Hän haluaa myös elämänkumppanin/lapsille äidin/ matkaseuraa/ sielunkumppanian/ arjen jakajan.
Mutta sinä et tälläisiä asioita pysty ymmärtämään.
Joten pyöri vain sen yhden asian ympärillä, minkä luulet ymmärtäväsi.
Olet vähän sellainen yhdenasianmies.
Tekstisi on yhdistelmä mies-naisnäkökulmaa. Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni.
Onko naisella muuta tarjottavaa, kuin se ilmeinen?
kerro nyt ihmeessä, mitä pitää tarjota. Ei naiset osaa lukea miesten ajatuksia.
Sinä nyt reippaana miehenä alat kertoa meille naisille, mitä mies haluaa naisen miehelle tarjoavan.
Ihan omin sanoin, ranskalaisilla viivoilla.
- lämpöä
- lapsia
- taloudenpitoa
- päänsäryttömyyttä
- nalkuttamattomuutta
Vastine on ylenpalttinen, koska ei mies halua menettää toimivaa naista, vaan haluaa nähdä onnea ja hymyä ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen lompakko kirjoitti:
Asun miesystäväni kanssa eri osoitteessa, ts. arjessa elämme omilla rahoillamme. Ulkomaanmatkoilla ollaan tehty niin, että molemmat laittaa yhteiseen kassaan/kukkaroon 50 euroa per nuppi ja siitä maksetaan syömiset, juomiset, vesipullot, autonvuokrat, bensat jne. Yleensä rahat ovat miehellä, niin näyttää kivemmalle. :) Kun kassa alkaa häämöttää tyhjää, laitetaan sinne lisää rahaa (molemmat saman verran, oli se summa mikä tahansa). Ei tartte laskeskella, että kun "sinä maksoit sen, minä maksan tämän" eikä kumpikaan koe itseään hyväksikäytetyksi tai eläneensä toisen siivellä.
Ai miehestä on kiva esittää herrasmiestä?
Minulla pisti sama asia silmään. Tuo idea on muuten hyvä, mutta se, että ne rahat on sitten miehellä ja hän "maksaa" niin siitä taas palstan u-li-u-li saa vettä myllyynsä, että nainen on loinen ja mies "maksaa", vaikka rahat joilla maksetaan onkin yhteisiä. Kyllä ne yhteiset rahat voisi olla myös sillä naisella ja nainen voisi ylpeänä maksaa.
Hupaisaa. Koko ketjuhan on pelkkää vinkumista siitä, kuinka naiset eivät missään nimessä halua itse maksaa mistään mitään. Maksa ihmeessä omista rahoistasi elämäsi ja illallisesi, oikein todella, todella ylpeänä.
Olet ymmärtänyt kaiken ihan väärin. Lukemisen ymmärtäminen.
Nainen (eli ap) olisi ollut onnellinen, jos mies olisi edes KERRAN maksanut ruua, eikä aina puoliksi. Kyse ei todellakaan ole siitä, että naiset ei missään halua maksaa mistään mitään.
Ja luulisi, että miehellekin on ihan ok, että nainen maksaa laskun, vaikka sitten yhteisista rahoista.
Ja miksei se nainenkin saa ylpeänä maksaa, jos kerran mieskin saa ylpeänä maksaa yhteisistä rahoista.
Oman kokemuksen mukaan nainen tarjoaakin juuri yhteisistä rahoista ja mies omistaan.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Ottaahan se päähän, kun huomaa oman miehen olevan täysjuntti. Jos tarjoaisit illallisen hänelle ja seuraavana iltana pyytäisit häntä tarjoamaan, onnistuisiko?
Tuskin onnistuu, jos molempien illallisten hinta ei ole täsmällee sama. Mies ei tietenkään haluaisi maksaa silloin kun lasku olisi euron suurempi kuin naisen omalla maksuvuorollaan maksama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä että mies on pihi rahan kanssa. Ap:tä ärsyttää enemmänkin se, että mies on pihi rakkaudestaan ja huomiosta.
Mies elää omaa elämäänsä, nainen on vain sivuroolissa, ei ukko osaa olla romanttinen eikä huomioida naistaan naisena.
Ap, sori, mutta laittaudu kauniiksi ja lähde nauttimaan illasta ulos. Elämä on liian lyhyt siihen että menette lomalle ja istut väkisin sisällä Mr. Tylsän kanssa.
Eli naiset mittaavat rakkauden miehen rahoista. MOT
Truth hurts - jälleen kerran. Kestäkää se kuin miehet. Pihit ja köyhät kulkevat yksinäisen tien.
Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut miehille?
Naisen tuloilla tässä tapauksessa uhraus on suurempi, joten miehen pitäisi tarjota useammin kuin naisen. No, hänhän ei tarjoa koskaan, joten aika pitkään menee, ennen kuin ollaa tasoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Ottaahan se päähän, kun huomaa oman miehen olevan täysjuntti. Jos tarjoaisit illallisen hänelle ja seuraavana iltana pyytäisit häntä tarjoamaan, onnistuisiko?
Tuskin onnistuu, jos molempien illallisten hinta ei ole täsmällee sama. Mies ei tietenkään haluaisi maksaa silloin kun lasku olisi euron suurempi kuin naisen omalla maksuvuorollaan maksama.
Kaikkein pahimpia sentilleen laskun jakamista kyttäävät ovat naisporukoita. T.tarjoilija
Joten ihan turha lässyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä että mies on pihi rahan kanssa. Ap:tä ärsyttää enemmänkin se, että mies on pihi rakkaudestaan ja huomiosta.
Mies elää omaa elämäänsä, nainen on vain sivuroolissa, ei ukko osaa olla romanttinen eikä huomioida naistaan naisena.
Ap, sori, mutta laittaudu kauniiksi ja lähde nauttimaan illasta ulos. Elämä on liian lyhyt siihen että menette lomalle ja istut väkisin sisällä Mr. Tylsän kanssa.
Eli naiset mittaavat rakkauden miehen rahoista. MOT
Truth hurts - jälleen kerran. Kestäkää se kuin miehet. Pihit ja köyhät kulkevat yksinäisen tien.
Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut miehille?
Naisen tuloilla tässä tapauksessa uhraus on suurempi, joten miehen pitäisi tarjota useammin kuin naisen. No, hänhän ei tarjoa koskaan, joten aika pitkään menee, ennen kuin ollaa tasoissa.
Missä tapauksessa? Oletko aloittaja? Mistä tiedät kenenkään tulot ja menot muutoinkaan?
Miksi miehen pitäisi elättää naista? Joka ei edes asu samassa osoitteessa? Rahaa on matkustelle kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Minä ja exä mentiin myös maksut puoliksi periaatteella. Se oli täysin ok, mutta..ollessamme ravintolassa useiden muiden pariskuntien kanssa illallisella, KAIKKIEN muiden miehet tarjosivat illallisen puolisolleen, paitsi minun mieheni. Kyllä se tuossa tilanteessa vaan hävettää. Piheys näkyi myös siinä, että muutaman kerran kun toivoin jonkin tietyn asian joulu/synttärilahjaksi, mies osti siitä halvemman version, vaikka olin toivonut juuri sitä tiettyä..
Ei ne muiden miehet mitään tarjonneet vaan maksoivat laskun yhteiseltä taloustililtä.
Tai sitten perivät rahat jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen lompakko kirjoitti:
Asun miesystäväni kanssa eri osoitteessa, ts. arjessa elämme omilla rahoillamme. Ulkomaanmatkoilla ollaan tehty niin, että molemmat laittaa yhteiseen kassaan/kukkaroon 50 euroa per nuppi ja siitä maksetaan syömiset, juomiset, vesipullot, autonvuokrat, bensat jne. Yleensä rahat ovat miehellä, niin näyttää kivemmalle. :) Kun kassa alkaa häämöttää tyhjää, laitetaan sinne lisää rahaa (molemmat saman verran, oli se summa mikä tahansa). Ei tartte laskeskella, että kun "sinä maksoit sen, minä maksan tämän" eikä kumpikaan koe itseään hyväksikäytetyksi tai eläneensä toisen siivellä.
Näyttää kivemmalle? Mitä ihmettä?
Jep - tietyissä matkakohteissa ei huvita rummuttaa tasa-arvoisuutta. Sitä paitsi minusta on kiva näin naisena, kun "mies maksaa", vaikka yhteisillä rahoilla maksaisikin. Keskityn vaikka lisäämään huulipunaa sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat vaan rahaa naisellesi, niin lopussa kiitos seisoo. Paljon rahaa, rahaa, rahaa!
Kellä seisoo, kellä ei. U_l-i-u-l-i-l-l-a ei seiso edes rahasta saati rakkaudesta. Rahaahan tällä raukalla ei olekaan. Eikä naista. Mutta aina voi tumputtaa. Jos siis seisoo edes sen verran.
Eikö mitään muuta?
Ja sinun mielestä naisen tulisi tarjota miehelle rahaa vai rakkautta? Lapsi vai materiaalia? Auto tai moottoripyörä? Äidillistä hoivaa? Tai mitä? Asunto? Puhtaat vaatteet? Antaa palkkansa miehen käyttöön?
Kerro mitä naisen kuuluu miehelle tarjota, niin tiedetään sitten muutkin.
Et vastannut. Mitä muuta naisella on mielestäsi tarjottavaa suhteeseen, kuin P.
En vastannutkaan, kun en tiedä, mitä sen naisen pitäisi tarjota
Sitä tässä juuri sinulta kyselen, että mitä pitää tarjota.
Jospa nyt ystävällisesti vastaat tyhmälle.
Laitoin sulle oikein vaihtoehtojakin tyrkylle.
Minä en tiedä, mutta sinulla on pitkä lista. Siis runsauden pula.
En ole nainen, niin sillä tässä kyselen.
Sinähän tässä nimenomaan jankkaat, että eikö naisilla ole muuta kuin sukupuolielin antaa miehelle.
No minä naisena en tiedä mitä miehelle pitäisi antaa ja kysysn sitä juuri sen takia sinulta MIES; että mitä minun pitää antaa/tarjota. Vastaa nyt mitä täytyy antaa? Haluan tietää.
Kun kerran itse jankkaat, että muutakin pitäisi olla, niin kerro nyt selvästi , mitä se muu on .
Alapa laulaa.. minä odotan vastausta.
Minä odotan naisen vastausta.
Sinähän hul-lu olet. Odotat naisen tietävän mitä mies haluaa?
Minä kyllä naisena tiedän mitä minä mieheltä odotan, mutta en minä ajatuksenlukija ole, että tietäisin, mitä mies odottaa naiselta.
Miksi kysyt naiselta, mitä mies naiselta odottaa? Eikö se ole miehen asia vastata? Ei nainen voi tietää mitä mies haluaa, ellei se sano.
En kysynyt mitä mies odottaa, vaan mitä muuta naisella on tarjottavana suhteeseen, kuin se P.
Tähän odotan vastausta naiselta.
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että jollakin naisella olisi sinulle tarjottavana P:tä?
kuten olet varmaan todennut, sinulle ei kukaan nainen ole sitä tarjonnut. Eli naisilla ei ole tarjota sinulle yhtikäs mitään, ei edes sitä sinun himoitsemaa P:tä.
Naisten kun ei tarvitse (luojan kiitos) tarjota miehelle yhtään mitään, jos ei halua.
Hei! Tulin vaan sanomaan, että mieheni maksaa kaiken. Yhteinen sopimus, molemmat tyytyväisiä. T: kotirouva
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tulin vaan sanomaan, että mieheni maksaa kaiken. Yhteinen sopimus, molemmat tyytyväisiä. T: kotirouva
Niin munkin mies. Omat rahat laitan säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitään muuta?
Ja sinun mielestä naisen tulisi tarjota miehelle rahaa vai rakkautta? Lapsi vai materiaalia? Auto tai moottoripyörä? Äidillistä hoivaa? Tai mitä? Asunto? Puhtaat vaatteet? Antaa palkkansa miehen käyttöön?
Sinähän tässä nimenomaan jankkaat, että eikö naisilla ole muuta kuin sukupuolielin antaa miehelle.
No minä naisena en tiedä mitä miehelle pitäisi antaa ja kysysn sitä juuri sen takia sinulta MIES; että mitä minun pitää antaa/tarjota. Vastaa nyt mitä täytyy antaa? Haluan tietää.
Kun kerran itse jankkaat, että muutakin pitäisi olla, niin kerro nyt selvästi , mitä se muu on .
Minä kyllä naisena tiedän mitä minä mieheltä odotan, mutta en minä ajatuksenlukija ole, että tietäisin, mitä mies odottaa naiselta.
Miksi kysyt naiselta, mitä mies naiselta odottaa? Eikö se ole miehen asia vastata? Ei nainen voi tietää mitä mies haluaa, ellei se sano.
En kysynyt mitä mies odottaa, vaan mitä muuta naisella on tarjottavana suhteeseen, kuin se P.
Sulle ei kyllä olisi tarjolla sitä sukupuolielintäkään.
Sulle tarjoasin ehkä raippoja. Se olisi ainoa mitä minä sinulle suhteessa naisena tarjoisin.
Tai ehkäpä näyttäisin vain ovea. Siihen ois sinun tyytyminen.
Joku fiksumpi mies saisi sitten muutakin. Kuten rakkautta ja huolenpitoa. Hellyyttä ja huomiota.
Kiitos, ilmeisesti ensimmäinen nainen, joka vastasi. Tosin hän toisi suhteeseen "rakkautta ja huolenpitoa. ,hellyyttä ja huomiota" -ohella myös läjän ennakkoluuloa. Mihin ennakkoluuloisuus perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitään muuta?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että jollakin naisella olisi sinulle tarjottavana P:tä?
kuten olet varmaan todennut, sinulle ei kukaan nainen ole sitä tarjonnut. Eli naisilla ei ole tarjota sinulle yhtikäs mitään, ei edes sitä sinun himoitsemaa P:tä.
Naisten kun ei tarvitse (luojan kiitos) tarjota miehelle yhtään mitään, jos ei halua.
Eikö naisen tarvitse tarjota miehelle yhtään mitään aloittaessaan suhteen??
Onko muutkin naiset tätä mieltä?
Mulla on antelias miesystävä, vaikka ihan normi työssä, sitä arvostan hänessä. Ostelee minullekin kaikenlaista ja tarjoaa ruuat monesti. Välillä vähän säästäväisempi. Kulta kimpale on antelias ja hyväntahtoinen mies naisystävälleen, semmoisilla miehillä on vara valita mieleisensä nainen. Ite inhoan periaatteessa nuukia miehiä.
Varakkaat ja anteliaat miehet vievät parhaat, kuten Maisan.
Niin onkin. Aika monella tässä ketjussa tuntuu vain olevan asenne, että mies on antelias tai saa kenkää. Se on enemmän vaatimista kuin toivomista.