Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ostaisit asunnon: Niittykumpu, Leppävaara vai Matinkylä?

Vierailija
14.10.2019 |

Mikä näistä alueista on viihtyisin?

Kaikista saisi suhteelliseen edullisesti asunnon ja yhteydet ovar hyvät, mutta minne veikkaatte eniten arvonnousua lähivuosina?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin sen, mistä helpoin/nopein reitti töihin. Eli teille metron varrelta: Niittykumpu ja Matinkylä.

Vierailija
22/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa kunnalispolitiikkaa hoidetaan paremmin kuin Helsingissä. Siltä osin ikävä takaisin.

Tv Ent Espoolainen, nyk Helsinkiläinen

Kuntaliitos tulee ennen pitkää, vain ajan kysymys.

Ei varmasti tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Olari 💚

Vierailija
24/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin sen, mistä helpoin/nopein reitti töihin. Eli teille metron varrelta: Niittykumpu ja Matinkylä.

En voi ymmärtää miksi metro ei tullut myös Leppävaaraan, jotain saatnan ratikkaa vaan tonne hakkaavat. Mitä järkeä.

Vierailija
25/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään Niittykumpua, mutta kartalta katsottuna on kahden ison tien risteyksessä. Etuoven mukaan siellä ole yhtään rivitaloasuntoa myynnissä. Se lienee täysin kerrostalovaltainen alue. En siis ainakaan sinne muuttaisi. 

Leppävaarasta parhaimmat yhteydet. Se on minulle tärkeää ja voisi kompensoida alueen muita huonompia ominaisuuksia. 

Matinkylä vähän liian pussin pohjalla, etenkin jos haluaisi meren ääreen. Jos ei tarvitsisi kulkea minnekään töihin, niin syrjäisyys ei ehkä haittaisi. 

Vierailija
26/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niittykumpu on todella ankea miljöö. En missään nimessä sieltä ostaisi.

Vierailija
27/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuisin Matinkylän puolelle meren läheisyyden takia. Muuten ehkä Niittykumpu. Oon käynyt siellä jonkun verran työasioissa ja ihan kivaa seutua tuntuu olevan. Ja nyt tosiaan uusi ostari metroaseman yhteydessä. Niittykummusta pääsee jollain bussilla helposti Nuuksioon, en muista bussin numeroa. 

Vierailija
28/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vähiten tiedät kyllä mitä

Vierailija
29/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matikylästä ostaisin itse ihan sen takia, että siellä on meri vieressä. Itselle se merkitsee paljon.

Itse taas olen kasvanut metsän ympäröimänä ja harrastan retkeilyä ja suunnistusta. Lepuskissa viehättää ne laajat metsäalueet pohjoisessa.

Pääseekö Niittykummusta ja Matinkylästä kätevästi ilman autoa metsään?

Ap

Olarista alkaa Keskuspuisto, joten ihan kävelemällä pääsee metsään.

Vierailija
30/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara ei käy. Kaksi muuta on ok.

Vierailija
31/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään Niittykumpua, mutta kartalta katsottuna on kahden ison tien risteyksessä. Etuoven mukaan siellä ole yhtään rivitaloasuntoa myynnissä. Se lienee täysin kerrostalovaltainen alue. En siis ainakaan sinne muuttaisi. 

Leppävaarasta parhaimmat yhteydet. Se on minulle tärkeää ja voisi kompensoida alueen muita huonompia ominaisuuksia. 

Matinkylä vähän liian pussin pohjalla, etenkin jos haluaisi meren ääreen. Jos ei tarvitsisi kulkea minnekään töihin, niin syrjäisyys ei ehkä haittaisi. 

Niittykummussa on rivitaloja ja myös omakotitaloja ja pienkerrostaloja. Jospa ne ihmiset siellä viihtyy niissä rivitaloissaan, siksi ei ole myynnissä?

Vierailija
32/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin Matinkylän. Loistavat palvelut ja teille nopeat ja suorat yhteydet töihin. Metrolla pääsee kätevästi sekä Tapiolaan, että Hakaniemeen. Merenranta on siinä äärellä ja rantaraitti.

Vierailija
33/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matinkylä on kätevin. Työmatka metrolla kestää toisella 5min, toisella 13min.

Vierailija
34/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ostaisi mistään tuolyta päin ikinä, arvostan omaa tilaa sen verran että samalla hinnalla saa muualta ison talon ja maata paljon niin ei ole naapureita rääkymässä korvaan. 

Tuo pointti, että kauempaa saa ison talon ja paljon omaa maata, on mulle ihan turha, sillä käymme Tapiolassa ja toinen Hakaniemessä töissä, ja meillä ei ole ajokorttia eikä omaa autoa. Lepuskia ja Matinkylää kauemmas me ei näillä spekseillä olla menossa.

Me ei olla edes puutarhaihmisiä ja viihdytään oikein hyvin kaksiossa. Miksi haalia hirveästi ylimääräistä tilaa, jos ei koe sitä tarvitsevansa. Lähempää taas ei saa kivaa kaksiota alle 250k. Joten siksi siis en edes harkitse enää muita alueita.

Ap

Varmaan metron varteen menisin itse. Ajallisesti Hakaniemi on teoriassa julkisilla yhtä lähellä niin Leppävaarasta kuin Matinkylästäkin, mutta ainakin peruttua / viivästynyttä metroa voi odottaa lämpimässä, toisin kuin junaa. 

Perstuntuma on että Matinkylässä ehkä on jo isoimmat nousut asuntojen hinnoissa nähty ja Niittykummussa vielä hitusen enemmän nousupotentiaalia, koska jälkimmäinen on keskeneräisempi kaupunginosana. 

Kovin kauas metroasemasta ei kannata muuttaa koska syöttöliikenne ei ole hääppöistä ja vaikka toimiikin niin siitä tulee äkkiä 15-20min / suunta lisää työmatkaa vaikkei asuisi monenkaan pysäkin päässä metrolta.

Vierailija
35/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoota rakennetaan tukkoon. Kamalat ruuhkat joka paikassa nyt.

t. pian entinen espoolainen

Espoo on huomattavasti väljemmin rakennettu verrattuna Helsinkiin tai jopa Vantaaseen. 

Ruuhkat tuottaa epäonnistunut kaupunkirakenne. On räiskitty asuinalueita pitkin peltoja ja metsiä omiksi saarekkeineen. Ihmiset ovat pohjimmiltaan mukavuudenhaluisia ja kulkevat omalla autolla. Siitä ruuhka. 

Järkevän joukkoliikenteen toteuttaminen on mahdotonta. En tiedä tilastoista, onko metro yhtään tuonut helpotusta tähän?

Kuljin länsimetrolla muutama kuukausi sitten ap ja ihan tyhjää oli. Tosin oli kesäloma-aika... 

Vierailija
36/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matinkylä on kätevin. Työmatka metrolla kestää toisella 5min, toisella 13min.

Vähän meni alakanttiin nämä. Lähemmäs 25min ajelee metro Matinkylästä Hakaniemeen ja tietysti aikaa tuhriintuu vielä metroasemien ja työpaikan/kodin välillä jonkin verran.

Vierailija
37/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha Olari 💚

Asunut Olarissa vuodesta -83. Voin suositella, jos syöttöliikenne metroon ei ole kynnyskysymys.

Vierailija
38/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kauniaisista. Juna stadiin on nopeampi kuin metro. Sello ja iso omena 10min päässä autolla. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä kun on pieni paikka. Hyvät ulkoilumahdollisuuset. Ei juuri mam uja ja vähemmän spugeja kuin muualla.

Samaa mieltä. Kauniaisten hintataso on vain niin paljon korkeampi erityisesti keskustassa, joka on autottomalle paras sijainti.

Vierailija
39/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Olarissa, ja näistä valitsisin Niittykummun. Ihanan rauhallista ja viihtyisää aluetta ainakin vielä toistaiseksi, hyvät kulkuyhteydet, kauppakeskus Niitty on kätevä eikä Iso Omenakaan ole kaukana.

Matinkylä levottomampaa tähän verrattuna, mutta näistä hyvä kakkonen. Leppävaarassa en haluaisi asua.

Vierailija
40/68 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kestää bussimatka Kauniaisista Tapiolaan? Monenko minuutin välein bussit kulkevat?