Mistä ostaisit asunnon: Niittykumpu, Leppävaara vai Matinkylä?
Mikä näistä alueista on viihtyisin?
Kaikista saisi suhteelliseen edullisesti asunnon ja yhteydet ovar hyvät, mutta minne veikkaatte eniten arvonnousua lähivuosina?
Kommentit (68)
en ostaisi mistään tuolyta päin ikinä, arvostan omaa tilaa sen verran että samalla hinnalla saa muualta ison talon ja maata paljon niin ei ole naapureita rääkymässä korvaan.
Espoossa asuu lähinnä ylimielisiä mulkkuja.
Espoossa kunnalispolitiikkaa hoidetaan paremmin kuin Helsingissä. Siltä osin ikävä takaisin.
Tv Ent Espoolainen, nyk Helsinkiläinen
Espoota rakennetaan tukkoon. Kamalat ruuhkat joka paikassa nyt.
t. pian entinen espoolainen
Itse päätyisin näistä Matinkylään. Niittykumpu ei palveluiltaan vastaa kahta muuta. Matinkylässä viehättää meren läheisyys. Vanha ostari, kun nyt saatiin purettua niin spurguja lienee vähemmän kuin Leppävaarassa. Leppävaaraa on vaivannut omien havaintojeni mukaan myös kasvanut huumekauppa ja rötöstely.
Rehellisesti sanottuna en mistään noista. Ja olen asunut Matinkylässä useita vuosia, tosin en metron tulon jälkeen. Nyt siellä on toki uudempaa asuntokantaa, mutta todella tiiviiksi rakennettu. Rantaraitti on kyllä kiva.
Niittykummusta. Kauppakeskus niityssä ihan hyvät peruspalvelut, pari ruokaravintolaa, pari kauppaa, postin palvelut, kiska, kukkakauppa ja parturi. Metrolla parissa minuutissa Tapiolaan tai isoon omenaan.
Leppävaarasta, parhaat liikenneyhteydet. Siis jos noista on pakko valita.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa kunnalispolitiikkaa hoidetaan paremmin kuin Helsingissä. Siltä osin ikävä takaisin.
Tv Ent Espoolainen, nyk Helsinkiläinen
Kuntaliitos tulee ennen pitkää, vain ajan kysymys.
Matikylästä ostaisin itse ihan sen takia, että siellä on meri vieressä. Itselle se merkitsee paljon.
Ketjussä häärii ahdistunut alapeukuttaja.
Vierailija kirjoitti:
en ostaisi mistään tuolyta päin ikinä, arvostan omaa tilaa sen verran että samalla hinnalla saa muualta ison talon ja maata paljon niin ei ole naapureita rääkymässä korvaan.
Tuo pointti, että kauempaa saa ison talon ja paljon omaa maata, on mulle ihan turha, sillä käymme Tapiolassa ja toinen Hakaniemessä töissä, ja meillä ei ole ajokorttia eikä omaa autoa. Lepuskia ja Matinkylää kauemmas me ei näillä spekseillä olla menossa.
Me ei olla edes puutarhaihmisiä ja viihdytään oikein hyvin kaksiossa. Miksi haalia hirveästi ylimääräistä tilaa, jos ei koe sitä tarvitsevansa. Lähempää taas ei saa kivaa kaksiota alle 250k. Joten siksi siis en edes harkitse enää muita alueita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Matikylästä ostaisin itse ihan sen takia, että siellä on meri vieressä. Itselle se merkitsee paljon.
Itse taas olen kasvanut metsän ympäröimänä ja harrastan retkeilyä ja suunnistusta. Lepuskissa viehättää ne laajat metsäalueet pohjoisessa.
Pääseekö Niittykummusta ja Matinkylästä kätevästi ilman autoa metsään?
Ap
Varmaan niittykymmusta, kuulostaa sellaiselta että saa olla omassa rauhassa 😂 itseä ärsyttää Leppävaaran vilinä joka puolella. Lintuvaara on ihan jees tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen kasvanut metsän ympäröimänä ja harrastan retkeilyä ja suunnistusta. Lepuskissa viehättää ne laajat metsäalueet pohjoisessa.
Pääseekö Niittykummusta ja Matinkylästä kätevästi ilman autoa metsään?
Ap
Muuta Lintuvaaraan, lähellä leppävaaraa mutta kuitenkin vähän erillään ja hyvät alueet.
Osta kauniaisista. Juna stadiin on nopeampi kuin metro. Sello ja iso omena 10min päässä autolla. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä kun on pieni paikka. Hyvät ulkoilumahdollisuuset. Ei juuri mam uja ja vähemmän spugeja kuin muualla.
En ikinä Espoosta. Kauhean ruuhkaista päästä pois.