Mistä ostaisit asunnon: Niittykumpu, Leppävaara vai Matinkylä?
Mikä näistä alueista on viihtyisin?
Kaikista saisi suhteelliseen edullisesti asunnon ja yhteydet ovar hyvät, mutta minne veikkaatte eniten arvonnousua lähivuosina?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan kestää bussimatka Kauniaisista Tapiolaan? Monenko minuutin välein bussit kulkevat?
hsl.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vähiten tiedät kyllä mitä
Leppävaara on ghettoitunu muutamassa vuodessä aivan järkyttäväksi
Sinne en ainakaan muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ostaisi mistään tuolyta päin ikinä, arvostan omaa tilaa sen verran että samalla hinnalla saa muualta ison talon ja maata paljon niin ei ole naapureita rääkymässä korvaan.
Tuo pointti, että kauempaa saa ison talon ja paljon omaa maata, on mulle ihan turha, sillä käymme Tapiolassa ja toinen Hakaniemessä töissä, ja meillä ei ole ajokorttia eikä omaa autoa. Lepuskia ja Matinkylää kauemmas me ei näillä spekseillä olla menossa.
Me ei olla edes puutarhaihmisiä ja viihdytään oikein hyvin kaksiossa. Miksi haalia hirveästi ylimääräistä tilaa, jos ei koe sitä tarvitsevansa. Lähempää taas ei saa kivaa kaksiota alle 250k. Joten siksi siis en edes harkitse enää muita alueita.
Ap
Jos liikutte Tapiolaan ja Hakaniemeen, niin sitten Matinkylään. Meri, palvelut ja suora metroyhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ostaisi mistään tuolyta päin ikinä, arvostan omaa tilaa sen verran että samalla hinnalla saa muualta ison talon ja maata paljon niin ei ole naapureita rääkymässä korvaan.
Tuo pointti, että kauempaa saa ison talon ja paljon omaa maata, on mulle ihan turha, sillä käymme Tapiolassa ja toinen Hakaniemessä töissä, ja meillä ei ole ajokorttia eikä omaa autoa. Lepuskia ja Matinkylää kauemmas me ei näillä spekseillä olla menossa.
Me ei olla edes puutarhaihmisiä ja viihdytään oikein hyvin kaksiossa. Miksi haalia hirveästi ylimääräistä tilaa, jos ei koe sitä tarvitsevansa. Lähempää taas ei saa kivaa kaksiota alle 250k. Joten siksi siis en edes harkitse enää muita alueita.
Ap
Jos liikutte Tapiolaan ja Hakaniemeen, niin sitten Matinkylään. Meri, palvelut ja suora metroyhteys.
Matinkylän asemakaava on huono.
Niittykumpu.
Kaksi muuta spugemestoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä käytännössä näkyy? Kuulisin mielelläni jotain vähän tarkempia perusteluja.
Huumekauppaa? Taskuvarkaita? Bileitä keskellä yötä?
Asumme tällä hetkellä Kampissa ja keskustan asemilla on jatkuvasti jotain örvellystä meneillään. Jos Lepuskissa on lähinnä aseman tienoolla häiriötä, niin ihan yksi ja sama, tuskin on keskustaa pahempi. Katselemme Vallikallion ja Mäkkylän suunnalta, emme ihan siitä Sellon vierestä.
Aö
Ja vielä liittyen tuohon Matinkylään: entä Olari? Onko siellä asumisesta kokemusta? Oma ensivaikutelmani alueesta oli, että ankeita taloja, mutta kiva kun metsä on vieressä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Espoossa kunnalispolitiikkaa hoidetaan paremmin kuin Helsingissä. Siltä osin ikävä takaisin.
Tv Ent Espoolainen, nyk Helsinkiläinen
Tossa on kyllä surkea vs vielä surkeampi ja kyllä helsinki oli ennen nykyistä kautta paljon paremmissa käsissä kuin espoo on ollut aikoihin.
En mistään läheltäkään PK-seutua. Hyi yök, tuleva p-a-s-k-a-s-t-a-n-i-a.
Vierailija kirjoitti:
En mistään läheltäkään PK-seutua. Hyi yök, tuleva p-a-s-k-a-s-t-a-n-i-a.
Kukaan ei ole sua pyytänytkään tänne muuttamaan :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä käytännössä näkyy? Kuulisin mielelläni jotain vähän tarkempia perusteluja.
Huumekauppaa? Taskuvarkaita? Bileitä keskellä yötä?
Asumme tällä hetkellä Kampissa ja keskustan asemilla on jatkuvasti jotain örvellystä meneillään. Jos Lepuskissa on lähinnä aseman tienoolla häiriötä, niin ihan yksi ja sama, tuskin on keskustaa pahempi. Katselemme Vallikallion ja Mäkkylän suunnalta, emme ihan siitä Sellon vierestä.
Aö
Leppävaara on oikein mukavaa aluetta. Asemanseutu joskus vähän epämääräistä, maah.. siinä pyörii. Narkkareita aika vähän. Sitten kun mennään asemasta n. 200m esim. vallikallion suuntaan muuttuu todella rauhalliseksi alueeksi. Vallikalliossa/mäkkylässä on ihan yhtä rauhallista esim. tapiolassa.
Ihan on samanlaisia paikkoja lähiöt pullollaan. Itselle suur-Leppävaaran seutu on ollut hyvä paikka asua jo vuosia. Hyvät palvelut ja liikenmeyhteydet.
En mistäkään noista, jos rehelllisiä ollaan. Jos olisi pakko valita, niin Matinkylä. Koska meri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matikylästä ostaisin itse ihan sen takia, että siellä on meri vieressä. Itselle se merkitsee paljon.
Itse taas olen kasvanut metsän ympäröimänä ja harrastan retkeilyä ja suunnistusta. Lepuskissa viehättää ne laajat metsäalueet pohjoisessa.
Pääseekö Niittykummusta ja Matinkylästä kätevästi ilman autoa metsään?
Ap
Lepuskin pohjoispuolen metsät on kokonaisuudessaan omistettu hiihtäjille lumen aikaan, eli jos et hiihdä, et metsistä pääse nauttimaan edes poluilla, kuntopoluista puhumattakaan. Lepuski on mennyt koko ajan pahempaan suuntaan kaikin puolin, en suuntaisi sinne.
Itse tykkään asua Leppävaarassa. Huono puoli täällä vaan on että alettu vähän liikaa rakentamaan joka suuntaan.. Itse voisin asua esim. Lintuvaarassa tai Painiityssä (käyn tällä alueella lenkkeilemässä ja tosi nättiä aluetta), rauhallisempia alueita tässä ihan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä liittyen tuohon Matinkylään: entä Olari? Onko siellä asumisesta kokemusta? Oma ensivaikutelmani alueesta oli, että ankeita taloja, mutta kiva kun metsä on vieressä.
Ap
Kirkkonummen suuntaan, Saunalahti.
Näistä, jos valitsisin, niin Matinkylästä. Mieluummin ostaisin Helsingistä.
Jos ei ole lapsia, niin kulkuyhteyksien ja palveluiden vuoksi ehdottomasti Leppävaara.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen asunut Matinkylässä ja Friisilässä eli lähellä. Olari on suht lähellä Keskuspuistoa, eli metsää ja hyviä ulkoilumahdollisuuksia. Minulla on Olarista hyvin ankea vaikutelma ja rakennuskanta on sitä 70-80-luvun tyyliä. On siellä rivi/omakotitaloaluekin kyllä mutta ne kerrostalot ovat kyllä aika karmeita. Sun vaihtoehdoista valitsisin uuden kerrostaloasunnon Matinkylästä metron läheltä, mutta totta on että Matinkylästä on "kunnon metsään" hieman matkaa.