Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi uskoa jumalaan vielä tänäpäivänä

Vierailija
13.10.2019 |

Ymmärrän että keskiajalla vielä uskottiin raamattuun kun tiede oli vielä lapsen kengissä. Mutta että tänäpäivänä vuonna 2019 vielä joku uskoo satukirjoihin. Aivan älytöntä.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla jotain syytä olla uskomatta? Onko tiede siis vihdoin todistanut että jumalaa ei olekaan?

Vierailija
2/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan koska koen jumaluuden kaikessa joka hetki. Mihinkään uskontoon en usko enkä kirjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provo. Mutta siitä, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ei kenelläkään ole tänä päivänä sen kummempaa tietoa kuin ennenkään, joten se on aina puhdas uskon kysymys. Uskot sitten mihin tahansa.

Vierailija
4/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä enemmän kuin koskaan.

Vierailija
5/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aika karu heppu eikä juuri allahia kummempi (ehkä jopa aivan sama tyyppi) kun antaa kauheuksien tapahtua maailmassa.

Vierailija
6/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi vielä vuonna 2019 olla niin pölhö ettei usko Jumalaan? Avaa silmäsi ja tarkastele luonnon monimuotoisuutta ja ihmisen ajatusten ja saavutusten syvällisyyttä.

Kun ihminen ei kaiken viisautensa ja tieteensä avulla voi luoda ensimmäistäkään elävää solua, niin tämä kaikkiko on oikeasti syntynyt ihan vain sattumalta? Vähän niinkuin silleen kivasti soljunut yhteen ja niin edelleen?

Sori, tuohon tarvitsee paljon suuremman ja sokeamman uskon kuin että Jumala sanallaan loi kaiken.

Vierailija
7/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on menossa hullumpaan ja sairaampaan suuntaan. Todella uskon Jumalaan, Allaahiin ja siihen, että Tuomiopäivä on lähellä.

Vierailija
8/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä aika karu heppu eikä juuri allahia kummempi (ehkä jopa aivan sama tyyppi) kun antaa kauheuksien tapahtua maailmassa.

Kuvailisitko kuinka Jumalan pitäisi estää maailmassa tapahtuvat kauheudet, erityisesti ne jotka ihmiset aiheuttavat toisilleen?

Ihan käytännön tasolla? Jos minä olen päättänyt tulla kopauttaa sinua lapiolla koska nusaisit meidän emäntää? Miten Kaikkivaltiaan pitää estää suunnittelemani kauheus?

Tai skenaario B: Venäjän hallitus on sitä mieltä että pikku hyökkäyssota Suomea vastaan olisi oiva idea? Joukot ovat olemassa, Suomi ei kuulu NATOon. Ei ole mitään estettä. Mitä Jumalan pitäisi tehdä?

Otathan huomioon että Jumalan toimintatapoihin näyttää kuuluvan melkoinen hienovaraisuus, kovin näyttäviä tulisateita ja sysipimeyksiä ei ole näkynyt ainakaan 3000 vuoteen.

Vierailija
9/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku voi vielä vuonna 2019 olla niin pölhö ettei usko Jumalaan? Avaa silmäsi ja tarkastele luonnon monimuotoisuutta ja ihmisen ajatusten ja saavutusten syvällisyyttä.

Kun ihminen ei kaiken viisautensa ja tieteensä avulla voi luoda ensimmäistäkään elävää solua, niin tämä kaikkiko on oikeasti syntynyt ihan vain sattumalta? Vähän niinkuin silleen kivasti soljunut yhteen ja niin edelleen?

Sori, tuohon tarvitsee paljon suuremman ja sokeamman uskon kuin että Jumala sanallaan loi kaiken.

Ja se on niin helppoa sanoa että jumala ei ole tullut mistään, vaan hän on aina ollut olemassa, tai muuta vastaavaa. Ei tarvitse edes yrittää selittää mitään kun vastaus on niin yksinkertainen.

Vierailija
10/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on mun mielestä uskovaisten kaikkien aikojen hauskin argumentti. :D "Mitään ei ole voinut syntyä sattumalta, kyllä jumala on selvästi luonut kaiken!" Uskottavaa sen sijaan on se, että jostain tyhjästä ilmestyi ensin jumala joka sitten loi tämän järjettömyyden. :D

Muuten olen miettinyt ihan samaa asiaa kuin ap. Pohditaan tätä silloin tällöin isäni kanssa.

Vierailija
11/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailisitko kuinka Jumalan pitäisi estää maailmassa tapahtuvat kauheudet, erityisesti ne jotka ihmiset aiheuttavat toisilleen?

Ihan käytännön tasolla? Jos minä olen päättänyt tulla kopauttaa sinua lapiolla koska nusaisit meidän emäntää? Miten Kaikkivaltiaan pitää estää suunnittelemani kauheus?

Tai skenaario B: Venäjän hallitus on sitä mieltä että pikku hyökkäyssota Suomea vastaan olisi oiva idea? Joukot ovat olemassa, Suomi ei kuulu NATOon. Ei ole mitään estettä. Mitä Jumalan pitäisi tehdä?

Otathan huomioon että Jumalan toimintatapoihin näyttää kuuluvan melkoinen hienovaraisuus, kovin näyttäviä tulisateita ja sysipimeyksiä ei ole näkynyt ainakaan 3000 vuoteen.

No taivaasta tulisi suuri heiluva nyrkki ja valtava ääni huutaisi NYT PRKL LOPPUI SE RIEHUMINEN JA PELLEILY

Vierailija
12/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen kaikkivaltiaan luulisi onnistuvan noissakin hommissa? Mikä estää sen puuttumisen, kuka kieltää kaikkivaltiasta puuttumasta?

/11

Vierailija
13/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usko on uskomista siihen, minkä tietää epätodeksi."

Mark Twain

Vierailija
14/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka YouTubesta ihmisten Jesus testimony- videoita, jos auttaisivat sinua kysymyksessäsi.

Vierailija
15/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja: On ihan eri asia uskoa Raamattuun kuin uskoa Jumalaan. 

Toisekseen jos uskot tieteeseen niin perehdy myös historiaan, kirjallisuuteen ja kansanrunoustieteeseen. Lakkaat kutsumasta Raamattua satukirjaksi. Oikeastihan se on kokoelma mitä erilaisimpia ja eri tarkoituksiin kirjoitettuja kirjoja, eikä mikään satukokoelma. Tämä siis tieteellinen näkemys Raamatusta. (Kirjoitan Raamatun isolla siinä kuin minkä tahansa yksiin kansiin pistetyn kirjan nimi kirjoitetaan isolla.)

Vierailija
16/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin-in Jumala loi viisaudessaan Siperiaan ikijäässä olevan suon ja sinne sisään vielä mammutitkin. Nyt sitten kauhistellaan kun se jäätynyt suo siellä alkaa sulaa. Uskonnon (raamatun) mukaanhan se ei koskaan ole sulana aikaisemmin ollutkaan.

Lisäksi se Jumala tyrkkäsi öljyä Pohjanmeren pohjaan, se ei siis ole ole syntynyt näilläpaikkein kukoistaneen sademetsän ja eliöiden vajotessa meren pohjaan.

Vierailija
17/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka YouTubesta ihmisten Jesus testimony- videoita, jos auttaisivat sinua kysymyksessäsi.

Siis että mitä tapahtui että juuri tämä ihminen alkoi uskoa Jumalaan.

Vierailija
18/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on mun mielestä uskovaisten kaikkien aikojen hauskin argumentti. :D "Mitään ei ole voinut syntyä sattumalta, kyllä jumala on selvästi luonut kaiken!" Uskottavaa sen sijaan on se, että jostain tyhjästä ilmestyi ensin jumala joka sitten loi tämän järjettömyyden. :D

Muuten olen miettinyt ihan samaa asiaa kuin ap. Pohditaan tätä silloin tällöin isäni kanssa.

Itse asiassa ei ole olemassa järjettömyyttä (kuin kuvitelmissasi). Jumala ei myöskään ilmestynyt tyhjästä, vaan on meidän ajan ymmärtämisemme kannalta ”ollut aina”. ”Hänestä, Häneen ja Hänen kauttaan on kaikki luotu”.

Raamattu sanoo myös ”se mikä voidaan nähdä, ei ole syntynyt näkyväisestä”. Jos hetkeksi keskustelun vuoksi oletetaan että raamattu sattuisi lausumaan totuuden tuossa, niin materialistin päättely (joka lähtee siitä että kaikki aineellinen on lähtöisin aineellisesta) johtaa tilanteeseen jossa kaikki ketjussa loogisesti seuraava päättely menee pieleen, koska perusoletuksessa on virhe.

Ja jos tahdot väittää että kaikki näkyvä on saanut alkunsa jostain muusta näkyvästä huikeiden sattumusten sarjan kautta, minä nostan hattuani ja jatkan matkaa.

Minä en voi uskoa niin suureen määrään niin ihmeellisiä sattumia. Ei vaikka niille annettaisiin aikaa 100 kertaa 5 miljardia vuotta.

Vierailija
19/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen kaikkivaltiaan luulisi onnistuvan noissakin hommissa? Mikä estää sen puuttumisen, kuka kieltää kaikkivaltiasta puuttumasta?

/11

Niin, ikäänkuin jumala olisikin oikeesti aika surkea vätys joka ei saa mitään aikaan. Kaikkivaltiaanhan ei tarvitsisi kuin sormiaan napsauttaa ja kaikki pahuus poistuisi maailmasta ja ihmiset olisivat vain ystävällisiä toisilleen ja luonnolle. Mutta ei, eihän se nyt noin voi tehdä.

Vierailija
20/110 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi antaa ihmisille vapaa tahto, jos siitä tulee suunnilleen 50 prossaa positiivisia asioita ja loput törkyä? En näe tässä muuta kuin sadistisen pelin. Älkääkä unohtako, että ihminen on luotu omaksi kuvakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä