Olisitko niin paljon onnellisempi jos saisit elää varakkaan perheen kotiäitinä, olisi siivoojat ym lastenhoitajat ja saisit keskittyä
itseesi ja mieheesi. Tuntuuko joskus että naiselle se on oikeaa elämää eikä kilpailla työpaikoilla miesten maailmassa? Vastaa rehellisesti.
Kommentit (52)
Olisin onnellisin jos saisin olla ihan tavallisena kotiäitinä, siivota, laittaa ruokaa, leipoa, tehdä käsitöitä yms. Ei tarvitsisi olla prameat puitteet, kunhan ei jokaista senttiä tarvitsisi laskea.
T: lapseton ikisinkku jolla meinaa motivaatio loppua koko elämän suhteen kun ei ole ketään josta huolehtia
moderni nainen ei edes anonyymisti tähän sano kyllä!
Mitä aktuaalista v*ttua?
Tuohan olisi helvetti. Siivojaan on varaa jo, siinä missä putkimieheenkin. Kiitos vaan huolenpidosta, mutta ehkä sun ei kannata käyttää aikaasi tällaisten asioiden ajatteluun.
Ei riittäisi minulle. Tykkään työstäni, mutta työpäivien jälkeen tekisin jotain itselle mieleistä asiaa tai olisin tekemättä mitään. Minulle sopisi oikein hyvin, että kotityöt tekisi joku muu. Myös oma raha on minulle tärkeää, en halua luopua palkasta ja olla toisen tuloista riippuvainen.
Olisin. Olen jo tippunut työelämästä ja pyöritän väsyneenä lapsiperhearkea yksin. Voisin samantien pyöräyttää pari lasta lisää ja keskittyä lapsiin, mieheen ja kotiin. Aikaa jäisi mukavasti harrastuksiin, jos kävisi siivoja säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
moderni nainen ei edes anonyymisti tähän sano kyllä!
Miksi pitäisi valehdella, jos tuollaista ei oikeasti halua?
Vierailija kirjoitti:
Olisin onnellisin jos saisin olla ihan tavallisena kotiäitinä, siivota, laittaa ruokaa, leipoa, tehdä käsitöitä yms. Ei tarvitsisi olla prameat puitteet, kunhan ei jokaista senttiä tarvitsisi laskea.
T: lapseton ikisinkku jolla meinaa motivaatio loppua koko elämän suhteen kun ei ole ketään josta huolehtia
Tiedän tuon tarpeen huolehtia muista. Silloin kokee olevansa hyödyllinen.
Inhoaisin elämää, jossa kaikki tehtäisiin puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Olen jo tippunut työelämästä ja pyöritän väsyneenä lapsiperhearkea yksin. Voisin samantien pyöräyttää pari lasta lisää ja keskittyä lapsiin, mieheen ja kotiin. Aikaa jäisi mukavasti harrastuksiin, jos kävisi siivoja säännöllisesti.
Olet uupunut lapsiperhearkeen ja haluat pari lasta lisää? Ehdotan, että mietit vielä aihetta.
Olisin mielelläni kotiäiti monta vuotta. Lasten teini-ikään saakka voisin olla. Saisin huolehtia miehestä ja lapsistamme. Olla tarpeellinen. Samalla nauttia kiireettömästä ajasta ja vapaasta elämästä itsekin. Mutta siivoajaa tai kokkia en tarvitsisi.
Nykyajan miehet eivät arvosta kotiäitejä eivätkä ole valmiita elättämään, olen huomannut pettymyksekseni.
Kelpaisi, mielelläni viettäisin tuollaista elämää.
n30
Kyllä tuo kuulostaa ihan hyvältä elämältä. Nuorempana en olisi suostunut, oli kunnianhimoa enemmän. Nykyään olen nautiskelija ja nauttisin kauniista kodista ja kauniista vaatteista.
Voisin pitää miehen palvelemista työnä. Tyytyväinen mies tienaisi enemmän, joten omakin talous olisi turvattu.
En olisi. Minulla on kiinnostava ja moni tavoin palkitseva työ ja sitä haluan tehdä. Aika tylsää olisi olla jonkin uramiehen elättinä. Oma varallisuus ei tuollaiseen elämään riittäisi , joten joutuisi elämään taloudellisesti alistetussa ja miehen hyvästä tahdosta riippuvaisena. Ei onnistu minun luonteellani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo kuulostaa ihan hyvältä elämältä. Nuorempana en olisi suostunut, oli kunnianhimoa enemmän. Nykyään olen nautiskelija ja nauttisin kauniista kodista ja kauniista vaatteista.
Voisin pitää miehen palvelemista työnä. Tyytyväinen mies tienaisi enemmän, joten omakin talous olisi turvattu.
Siihen saakka kun mies vaihtaa sut nuorempaan ja tiukempaan bimboon.
Ei, tylsistyisin kuoliaaksi. Kaipaan haasteita. Siivoojan voisin halutessani palkata nytkin, mutta tykkään siivoamisesta :)
Itselleni tuommoinen olisi täydellistä unelma elämää, vielä kun tuohon lisää usein matkustelun lämpimiin maihin. Inhoan työntekoa. Inhoan työkavereitani. Inhoan palkkani pienuutta. Inhoan suurinpiirtein kaikkia muita naisia. Harvat ystävät poikkeuksena. Todellakin rikas ja hyväluontoinen mies olisi unelmani.
Olen aina viihtynyt lasteni seurassa, enkä todellakaan olisi onnellisempi, että mulla olisi rahaa ja siivoja sekä lastenhoitaja. Noup. Olen mieluummin edelleen köyhä :D
Veikö nuorempi, lahjakkaampi ja koulutetumpi nainen hakemasi duunin nenän edestä, ap? 😂
En.
Olen niin vanha ja syöpähoitovuosieni jälkeen köyhä, että eläisin mielelläni viehättävän ja varakkaan mieheni puolisona kodissa, josta on merimaisema.
Pidän Eirasta.